0
back
 

diskuze k tématu: Jaké jsou druhy automatických převodovek?

category of topic classification: česká vozidla, japonská vozidla, německá vozidla
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Tuesday 25.08.2020 09:27, Automaty
Za mě asi takhle.

Robotizovanou nekupovat, je nepohodlná, líp už si človék může řadit v manuální, která je i spolehlivější.

Pokud chci auto do města, tak buď variátor nebo hydroměnič, ty jsou nejpohodlnější. Oproti dvojspojkám nejsou vůbec cítit přechody mezi stupni (i když i s dvojspojkou se nechá naučit jezdit pohodlně-sám jí mám). Navíc při popojíždění v kolonách docela trpí spojky u dvojspojek a je možné, že po 100tis km budou chtít vyměnit(cca 12 tisic+práce)

Pokud auto na delší trasy tak buď dvojspojku nebo hydroměnič. Za mě možná dvojspojku(případné poruchy nebývají tak drahé jako u hydroměniče co vím). Pokud padne volba na dvojspojku, tak bych koukal na ročníky 2015 a mladší (každá převodovka má svůj kód, jsou stránky kde se podle VIN nechá zjistit jaký typ dvojspojky v autě je a že je jich dost). První generace dvojspojek uměly být vcelku problémové.

Každopádně ať padne výběr na jakoukoliv, tak olej měnit nejpozději po 60tis km. Při ztíženém provozu(město, tahání věcí na vozíku atd) klidně po 40-50tis km.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 25.08.2020 10:04, Před koupí si ověřit ceny dílů
Před koupí vozu s automatem si kromě spolehlivosti ověřit i ceny náhr. dílů takové převodovky. Např. korejské dvojspojky jsou až 2xdražší, než ty koncernové(spojka a mechatronika).
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 25.08.2020 11:40, Automat
Před mnoha lety jsem se automatu také bál, ale kdosi na Tipcars tehdy vyslovil velmi zajímavou myšlenku, a to, že automat chrání motor před špatným zacházením. Když k tomu přibyla informace, že rozsáhlá oprava automatu (hyroměnič) je finančně někde na úrovni výměny spojky s 2-hm setrvačníkem, přestal jsem se neočekávaných servisních nákladů obávat. Při čtení různých informací jsem se pak dozvěděl, že za drtivou většinou problémů hydoměničových automatů jsou pozdní výměny olejové náplně.
U manuálu může být totiž vlivem špatného provozu motor, spojka i převodovka (všechna auta, co jsem měl, tak měla v chladu trochu problém s 2-kou - > u posledního to vyřešila výměna oleje).
Momentálně již třetím rokem provozuji HD automat a jsem velmi spokojeným uživatelem. Není sice v řazení tak bleskový, jako DS, ale zase má naprosto hladké rozjezdy a stání v kolonách je jen o uvolňování a sešlapování brzdy (na rovině i do mírného kopce), což je mnohoem pohodlnější než neusátlá práce rukou a nohami v případě manuálu a jsem dokonce přesvědčen o tom, že celkově auta s manuální převodovkou v kolonách trpí mnohem více než auto vybavené HD automatem.
respond
Negr86
number of posts11
date of registration14.01.2013
Tuesday 25.08.2020 20:14, RE: Automat
Dejve. Ty jako nedáváš N když jsi v koloně? Přeci v poloze D (drive) - jízda, je zařazeno. Když zastavíš a stojíš mělo by se dát N. Díky za vysvětlení jak to myslíš.
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Tuesday 25.08.2020 21:23, RE: RE: Automat
citation:
reakce na: Negr86, 25.08.2020 20:14 (Dejve. Ty jako nedáváš N když ...)


U hydroměniče je naprosto zbytečné dávat neutrál, není tam nic, co by se při stání nebo popojíždění v koloně opotřebovávalo víc než při jízdě.
Dvojspojka při stání rozpojuje spojky automaticky jakmile je noha na brzdě a rychlost se dostane cca pod 5km/h.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 25.08.2020 22:40, RE: RE: Automat
citation:
reakce na: Negr86, 25.08.2020 20:14 (Dejve. Ty jako nedáváš N když ...)


U hydroměniče se zařadí D na začátku jízdy a N nebo P na jejím konci. Jakákoli jiná manipulace s řadící pákou je u měničového automatu na škodu.
respond
Negr86
number of posts11
date of registration14.01.2013
Wednesday 26.08.2020 08:03, RE: RE: RE: Automat
citation:
reakce na: Pavlik, 25.08.2020 22:40 (U hydroměniče se zařadí D na z ...)


Lidičky tak to jsou pro mě nové informace. Super. A já pořád dával N při čekání
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 26.08.2020 11:01, RE: RE: RE: Automat
citation:
reakce na: Pavlik, 25.08.2020 22:40 (U hydroměniče se zařadí D na z ...)


Přesně tak. Automat stání rozpozná a sám se uvede do režimu "neutrálu". Jakékoliv hrkání s pákou znamená jen zbytečné rázy pro převodovku, které ji více opotřebovávají.
Neutrál řadím jen, když si jdu otevřít garáž, nebo jiné krátké stání doprovázené vystoupením z vozu.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 27.08.2020 12:02, RE: RE: RE: RE: Automat
citation:
reakce na: David V, 26.08.2020 11:01 (Přesně tak. Automat stání rozp ...)


Klasický automat žádné stání nerozpoznává - při stání zkrátka čerpadlo uvnitř jede ve volnoběžných otáčkách.

Přeřazení před křižovatkou na N se nedoporučuje, protože neustálé mechanické odpojování a zapojování čerpadla je prostě jen zbytečné a neužitečné.

Na druhou stranu stranu nelze tvrdit, že vyřazování na N v křižovatce je vyloženě škodlivé - převodovka je na to konstruována. Něco jiného je řazení na N a D při jízdě, např. z kopce.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.