0
back
 

diskuze k tématu: Filtry pevných částic jsou časovanou bombou

category of topic classification: česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 06:23, Chválím
...za článek, rozsah a nakonec i závěr!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 07:30, RE: Chválím
Alda posted by:
...za článek, rozsah a nakonec i závěr!
Přidávám se ke chvále a jsem rád že konečně někdo problematičnost DPF narovinu sdělil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 07:35, pochvala
Přidávám se k pochvale za tento článek, který jsem si přečetl se zájmem až do konce, i když auto s touhle "vymožeností" díkybohu nevlastním. A po přečtení tohoto článku bych se těmto autům vyhnul velkým obloukem :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 08:12, ok článek
Dobrý článek, aj jsem se něco dozvěděl No jo, to je něco jak EGR ventil, víc škody jak užitku Časté cukačky po městě a jezdit na 1/4 plynu a je to zanesené hned. Čas od času se takové auto vyplatí protáhnout, tedy držet 200+ a ono se to vypálí. Uvolní se karbon atd. Jooo to pak z výfuku létají věci, do skel pomaleji jedoucím. Úplně jak by někdo házel štěrk. ....benzín je benzín, vám to říkám pořad ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 08:40, Dobrý článek
Zajímavé počtení, ale nevidím důvod, proč to řešit. Obyčejně se kupuje auto na cca 5let, krát prům. nájezd 25tis.km = 125tis. km - a životnost filtru je vysoko nad 100tis.km, takže no problem. Kdo jezdí více, nějakých 25tis. ho při těch nákladech na provoz a pořizovací ceně auta asi nerozhodí, vždyť i roční pojistka je vyšší.
Také radši preferuji nové turbobenzíny, ale toto by mě tedy u diesla nijak netankovalo...
Závěr, dobré technické počtení, ale nijak zásadní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 08:43, RE: ok článek
Ráďa posted by:
Dobrý článek, aj jsem se něco dozvěděl No jo, to je něco jak EGR ventil, víc škody jak užitku Časté cukačky po městě a jezdit na 1/4 plynu a je to zanesené hned. Čas od času se takové auto vyplatí protáhnout, tedy držet 200+ a ono se to vypálí. Uvolní se karbon atd. Jooo to pak z výfuku létají věci, do skel pomaleji jedoucím. Úplně jak by někdo házel štěrk. ....benzín je benzín, vám to říkám pořad ))
Chválím za článek jen jsem tam nenašel dost podstatnou informaci která v konečném důsledku může stát majitele daleko více - klidně i nový motor. Při každé regeneraci dochází k pronikání nespálené nafty do olejové naplně a tím pádem k ředění oleje což má za následek 2 věci.
- v autě přibývá olej a to i nad risku, netřeba asi rozvádět co se stane až se přes odvětrání klikové skříně dostane do sání a hořící olej roztočí motor na max. otáčky
- kvůli degradaci oleje dochází k nadměrnému opotřebení mazaných ložisek - není problém dělat po 80tkm novou hlavu kvůli zadřené vačce.
A proto moderní diesel nemám a nikdy si jej ani nekoupím. Záležitost jako trysky nebo turbo jsou oproti filtru jen laciná sranda
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 08:55, RE: Dobrý článek
Vendys posted by:
Zajímavé počtení, ale nevidím důvod, proč to řešit. Obyčejně se kupuje auto na cca 5let, krát prům. nájezd 25tis.km = 125tis. km - a životnost filtru je vysoko nad 100tis.km, takže no problem. Kdo jezdí více, nějakých 25tis. ho při těch nákladech na provoz a pořizovací ceně auta asi nerozhodí, vždyť i roční pojistka je vyšší.
Také radši preferuji nové turbobenzíny, ale toto by mě tedy u diesla nijak netankovalo...
Závěr, dobré technické počtení, ale nijak zásadní.
Máte pravdu, že majitele nových vozidel většinou filtr pevných částic netrápí. Jsme však na TipCarsu a článek je primárně určen zájemcům o ojetinu s dieselem pod kapotou. Filty nejsou žádnou horkou novinkou a u řady ojetých automobilů lze na ně narazit. Cílem bylo upozornit na fakt, že koupě ojetého dieselu může přidělat pořádné vrásky na čele a legální výměna DPF/FAP může být dražší než cena automobilu, což je alarmující.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 09:23, RE: Dobrý článek
Petr - TipCars.com posted by:
Máte pravdu, že majitele nových vozidel většinou filtr pevných částic netrápí. Jsme však na TipCarsu a článek je primárně určen zájemcům o ojetinu s dieselem pod kapotou. Filty nejsou žádnou horkou novinkou a u řady ojetých automobilů lze na ně narazit. Cílem bylo upozornit na fakt, že koupě ojetého dieselu může přidělat pořádné vrásky na čele a legální výměna DPF/FAP může být dražší než cena automobilu, což je alarmující.
Máte pravdu, že vypláznout 80tis. za FAP k třeba 8 let starému autu je už komické. Ojetina se dnes musí promyslet, už není doba Felicií, a dle mého názoru se vyplatí jen v tom, že ušetřím za pojistku a autorizovaný servis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 10:36, článek
Pěkný článek. Tedy až na tu hloupou úvahu o největším nesmyslu. Pro majitele starého keplu se to tak možná jeví, nicméně mě příliš nebaví jezdit za smradlavými kouřícími naftovými auty. Takže jsem za DPF rád.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 10:51, RE: článek
capslock posted by:
Pěkný článek. Tedy až na tu hloupou úvahu o největším nesmyslu. Pro majitele starého keplu se to tak možná jeví, nicméně mě příliš nebaví jezdit za smradlavými kouřícími naftovými auty. Takže jsem za DPF rád.
Sam jsem mel oboje, jak naftaky tak benziny. Pominu fakt s cim se mi jezdi lepe, ale ze bych nekdy citil ze predemnou je naftak nebo benzinak to jsem si neviml ani v kolone jako ridic a ani jako chodec....takze pokud nekdo nema chip nebo spatne serizeny motor tak zakouri jen kdyz prida hodne plynu, ale jinak nic. Sam jsem mel mondeo TD z 95 s 320 tis a motor vubec nekouril a kdyz jsem stal za autem a kecal s kamarady a mel nastartovani tak to neni vubec citit....tedy ne vic nez benzin nebo tak...druha vec je, z ceho se spaliny skladaji to je vec druha....mluvim jen o tom jak vsichni mluvi o smradu a dymu. Ja bych mluvil jen o slozeni plynu a o spatne serizenych naftovych motorech nebo spatne upravenych.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 11:07, RE: článek??
capslock posted by:
Pěkný článek. Tedy až na tu hloupou úvahu o největším nesmyslu. Pro majitele starého keplu se to tak možná jeví, nicméně mě příliš nebaví jezdit za smradlavými kouřícími naftovými auty. Takže jsem za DPF rád.
To bych tě chtěl vidět, kdyby sis koupil ojetinu a měl měnit filtr pevných častic. To bys říkal něco jiného....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 11:26, Super článek
Díky za super informace o DPF. Sám osobně jsem při výběru auta pročítal fora, kde se problematika DPF probírala a nakonec jsem naštěstí auto s DPF nekoupil. Na trhu ojetin je spousta dvou až tříletých aut, které již čeká ( nebo za pár tis. Km bude čekat) výměna DPF vzhledem k jejich km proběhu a budoucí majitel o tom nemá ani páru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 11:46, Bývalo dobrým zvykem do osobních aut lít jen benzín
Pak by se tyhle kravinky nemusely řešit. Jinak článek super. Na těch fotkách by ten technik měl používat respirátor, v tom filtru je hroznej bordel. Jinak dnešní diesly ani tak nesmrdí, ale neviditelnej bordel vypouští pořád a ten je nejhorší.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 11:48, RE: článek??
Kama posted by:
To bych tě chtěl vidět, kdyby sis koupil ojetinu a měl měnit filtr pevných častic. To bys říkal něco jiného....
Doba je taková, že chceme více a více jezdit nafťáky, tak musíme připlatit za jejich "čistotu". Je pro mě důležitější posun v oblasti emisí než peněženka někoho kupujícího ojetinu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 12:02, RE: Chválím
Alda posted by:
...za článek, rozsah a nakonec i závěr!
Taky chválím za komplexně zpracovaný článek, jenom pasáž zničení filtru vadnou svíčkou nebo cívka mě nějak k naftě nejde. Auto s DPF mám taky s mnohým nenáviděný motorem 2.0 TDI v OII RS a protože jezdím většinou po dálnicích tak jsem žádné problémy s filtrem nezaznamenal. Horší je to s turbem kdy při pravidelné jízdě na tempomat mi zatuhly lopatky turba. Bohužel pro splnění EU5 je DPF už nezbytnou součástí dieselu a nezbude nám než se s tím smířit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 12:30, RE: článek??
Vendys posted by:
Doba je taková, že chceme více a více jezdit nafťáky, tak musíme připlatit za jejich "čistotu". Je pro mě důležitější posun v oblasti emisí než peněženka někoho kupujícího ojetinu!
Bohužel na to doplácení i zájemci o zážehový motor - automobilky náklady na vývoj dieselů podle některých informací rozpouštějí mezi benzín. motory, které jsou výrobně levnější ... Navíc kdyby se jezdilo jen s benzínovými motory, nebylo by kam dávat odpad benzínu - motorovou naftu. EU už nyní jí má přebytek ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 13:05, RE: článek
mufik.martin posted by:
Sam jsem mel oboje, jak naftaky tak benziny. Pominu fakt s cim se mi jezdi lepe, ale ze bych nekdy citil ze predemnou je naftak nebo benzinak to jsem si neviml ani v kolone jako ridic a ani jako chodec....takze pokud nekdo nema chip nebo spatne serizeny motor tak zakouri jen kdyz prida hodne plynu, ale jinak nic. Sam jsem mel mondeo TD z 95 s 320 tis a motor vubec nekouril a kdyz jsem stal za autem a kecal s kamarady a mel nastartovani tak to neni vubec citit....tedy ne vic nez benzin nebo tak.....
Hmm to že něco není cítit ještě neznamená, že to neškodí (radioaktivita atd.).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 13:09, RE: článek??
Petr - TipCars.com posted by:
Bohužel na to doplácení i zájemci o zážehový motor - automobilky náklady na vývoj dieselů podle některých informací rozpouštějí mezi benzín. motory, které jsou výrobně levnější ... Navíc kdyby se jezdilo jen s benzínovými motory, nebylo by kam dávat odpad benzínu - motorovou naftu. EU už nyní jí má přebytek ...
No proto je asi v mnoha EU zemích nafta klidně i o 5 kč levnější.
Jaktože Amíci a Japonci na naftu reálně nejezdí? Co s ní dělají? Amíci co vím tak naftou snad topí i doma. A co Japonci?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 13:11, RE: článek
mufik.martin posted by:
Sam jsem mel oboje, jak naftaky tak benziny. Pominu fakt s cim se mi jezdi lepe, ale ze bych nekdy citil ze predemnou je naftak nebo benzinak to jsem si neviml ani v kolone jako ridic a ani jako chodec....takze pokud nekdo nema chip nebo spatne serizeny motor tak zakouri jen kdyz prida hodne plynu, ale jinak nic. Sam jsem mel mondeo TD z 95 s 320 tis a motor vubec nekouril a kdyz jsem stal za autem a kecal s kamarady a mel nastartovani tak to neni vubec citit....tedy ne vic nez benzin nebo tak.....
no, pokud necítíš nastartovaný diesel, tak důrazně doporučuju návštěvu na ORL Ten smrad po chloru, který vychází z moderních nafťáků, musí snad vnímat každý. To jen na okraj. A to že KAŽDÝ naftový motor více či méně kouří, popírá jen jeho zaslepený fanoušek a majitel v jedné osobě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 13:14, Baterky v Priusu
Vypadá to, že měnit baterky v Priusu po cca 8-10 letech je proti tomuhle ještě možná celkem pohoda. A městský provoz mu nijak nevadí, naopak a i tak má nesrovnatelně lepší emise. Akorát na dálnici to nebude nejspíš úplně to pravé.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.