0
back
 

diskuze k tématu: Superb, Mazda 6, nebo Vectra C - co vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, německá vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 14:59, Prostor
Mazda 6 mi přijde jako trochu menší, než ty druhé dvě auta, ale nemusí to být závada. Když jsem seděl za volantem, tak mi přišlo, že sedačka je na drobnější postavy (kratší opěradlo,užší sedák), sám měřím 193 cm, menšímu řidiči to vadit nemusí. Podobný pocit jsem měl ze staršího Accordu, nevím jestli je to tím, že Japonci jsou drobnější.

Jinak ten diesel od Mazdy mě příjemně překvapil, protože hned po nastartování, i za studena, nedělal takový rachot jako evropské diesly třeba od Renaultu nebo Fordu, o TDI nemluvě. Prostě mi přišel tišší i než dnes tolik vychvalované moderní common raily.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 15:23, RE: mazda
anonym posted by:
při 10.000 km/rok bych šel jednoznačně do benzinu
preco, mozno ma rad tah z nizkych otacok, pravidelne vrnenie motora, silu turba na dialnici...
je vela dovodov si kupit naftak. a verim tomu, ze ludia vo vysiich tiredach si naftu rozhodne nekupuju kvoli usporam na palive...

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 16:03, RE: mazda
anonym posted by:
preco, mozno ma rad tah z nizkych otacok, pravidelne vrnenie motora, silu turba na dialnici...
je vela dovodov si kupit naftak. a verim tomu, ze ludia vo vysiich tiredach si naftu rozhodne nekupuju kvoli usporam na palive...

No naftu na dalnici bych jako dobrou volbu rozhodne nevidel. Turbo-Benzin je daleko vyhodnejsi kdykoli a kdekoli.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 17:22, RE: přední náprava u mazdy 6
David Hrdlička posted by:
Můj komentář k servisní nenáročnosti měl směřovat zejména k nápravě zadní, ale z textu to tak bohužel nevyznělo. Přesto si troufám tvrdit, že přední náprava je na tom s trvanlivostí rozhodně lépe, než např.tolik zmiňovaná koncernová náprava u A4, Superbu, Passatu (před modernizací).
Náprava na Šestce vydrží sakra hodně, počítejte s víc jak 100 000km bez známek opotřebení. Někteří najedou dle stylu jízdy 100 000km, jiní zase 150 000 a to s původní nápravou. U VW, Audi i Šáde čekejte 60 000 - 80 000km a šup na opravu. Ostatní značky jakbysmet. Mazda není dokonalá ale ze zmiňovaných nejlepší volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 18:10, RE: přední náprava u mazdy 6
A4 posted by:
To je zajímavý, že pan Hrdlička tady vyzdvihuje spolehlivost náprav u mazdy 6. Přitom Martin Vaculík při recenzi na mazdu 6 upozorňuje na choulostivou přední nápravu, která je podobné konstrukce jako ta u superbu, a varuje, že zejména při použití kol s nižším ET z ní uděláte šrot po pár tisících km. Takže výsledek: jedna náprava - dva zcela odlišné názory redaktorů na ni.
Zdravim všechny. Přední náprava nas Mazdě 6 je svoji konstrukcí jedna z nejsložitějších, jaké můžete na osobním voze najít. Vysoká těhlice kola se neotáčí dole na jednom, nýbrž hned na dvou čepech. Hlavním důvodem je fakt, že zde není klasické trojúhelníkové spodní rameno, ale dvojice jednoduchých ramen, jako třeba na Audi, BMW, nebo Mercedesu. Horní příčné rameno je vcelku, tudíže ne jako na vozech Audi, či VW Passat B5. Mazda se u zavěšení naštěstí spoléhá na odolnou ocel, a tak životnost této komplikované sosutavy se počítá na 100 000 kilometrů. Zrovna teď mám na tes Mazdu 6 2,3 MZR Sport jež má na tachometru 167 000 km a podle důvěryhodného zdroje vím, že má vše původní, tudíž i podvozek a ten je tichý jak u nového auta. Kromě poněkud rezervované antikorozní ochrany je tak teď již výběhová šestka po stránce spolehlivosti prostě skvělá. Nějaké nedostatky sice má, ale to v kontextu s tím, co předvádějí něktří výrobci v této třídě dnes je naprosto zanedbatelné. Jestli můžu poradit, volte Mazdu 6, nebudete litovat. Přeji štastnou ruku. S pozdravem Tomáš Dusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 19:15, Drago5@seznam.cz
Já bych šel do Opla. Sice chceš naftu a ta 2,2DTI není kdovíjaký silák a VP44 PSG 16 je pro mě osobně strašák (nevím co stojí nové čerp.),ale je to 6kvalt a za cca 250 000 (2,2i/114 kw benzin) máš nejprostornější auto s plnou palbou ( ESP,8x(6x) airbag, xenony, pal.pc,dualklima a milion dalších serepetiček co dělají auto autem). Takže moje volba by byla Vectra GTS.
Na závěr: nejsem nějaký fanatický vyznavač Opelů ( 5 let jsem říkal že to jsou auta 2.kategorie) , ale čtrnáctidenní testování můj názor překopalo. U Vectry jde o to jestli se ti líbí designově nebo ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 19:18, RE: Prostor
Kolodмj posted by:
Mazda 6 mi přijde jako trochu menší, než ty druhé dvě auta, ale nemusí to být závada. Když jsem seděl za volantem, tak mi přišlo, že sedačka je na drobnější postavy (kratší opěradlo,užší sedák), sám měřím 193 cm, menšímu řidiči to vadit nemusí. Podobný pocit jsem měl ze staršího Accordu, nevím jestli je to tím, že Japonci jsou drobnější.

Jinak ten diesel od Mazdy mě příjemně překvapil, protože hned po nastartování, i za studena, nedělal takový rachot jako evropské diesly třeba od Renaultu nebo ...
Jel jsem jak s Mazdou 6, tak se Superbem. S oběma auty jsem se hezky svezl, ale každé z těch aut je úplně jiné! V textu to taky víceméně zaznělo, že Superb je maličko o třídu výš, než Mazda a Opel. K té Mazdě: Je to auto se sportovnějším podvozkem, ale i celkovým charakterem. Auto se hezky ovládá, pěkně drží stopu a mně osobně se líbí i tolik diskutovaný vnitřek. Co se týče Superba: Je patrné, že se jedná o auto vyšší střední, v zadu je fakt místa na rozdávání a celkové svezení je fakt komfortní, ale na sportovní jízdu to moc není. Jel jsem s verzí TDI 96KW a jelo to slušně, ale nebyl to zase žádný závodník. Prostě taková solidní jízda s obrovským místem kolem a proti Octavii se mi zdálo i lpeší odhlučnění. Myslím, že Superb je jak dělaný na jízdy po dálnicích na delší vzdálenosti, motat se s ním často po městě není nic moc. Opel jsem zatím neřídil a tak nevím, ale nevypadá špatně, kvalita se už taky prý zlepšila, tak proč ne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 20:06, RE: Prostor
Šakal posted by:
Jel jsem jak s Mazdou 6, tak se Superbem. S oběma auty jsem se hezky svezl, ale každé z těch aut je úplně jiné! V textu to taky víceméně zaznělo, že Superb je maličko o třídu výš, než Mazda a Opel. K té Mazdě: Je to auto se sportovnějším podvozkem, ale i celkovým charakterem. Auto se hezky ovládá, pěkně drží stopu a mně osobně se líbí i tolik diskutovaný vnitřek. Co se týče Superba: Je patrné, že se jedná o auto vyšší střední, v zadu je fakt místa na rozdávání a celkové svezení je fakt komfor...
jo jako, ja mam se superbem naki skusenosti jako, mel ho muj sef a parkrat sem se svez jako. Vono to neni zly auticko ze jo, takovi pohodlny ale je to slaby jako, ten motor jako netaha, von tam mel ten dyzl 1.9 ze jo. Ja mel tehdy ten mercedes a to bylo jini kafe jako, sem byl zvyklej na lepsi to byl ten 230 kompresor, to bylo jako faro, ja sem to pak rozbil tehdy jako, to je jina pisnicka. Ja jenom ze kdys superb tak jenom tu v6 ze jo, to je nakej trilitr s audiny, to uz celkem jede jako...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 20:30, RE: Drago5@seznam.cz
anonym posted by:
Já bych šel do Opla. Sice chceš naftu a ta 2,2DTI není kdovíjaký silák a VP44 PSG 16 je pro mě osobně strašák (nevím co stojí nové čerp.),ale je to 6kvalt a za cca 250 000 (2,2i/114 kw benzin) máš nejprostornější auto s plnou palbou ( ESP,8x(6x) airbag, xenony, pal.pc,dualklima a milion dalších serepetiček co dělají auto autem). Takže moje volba by byla Vectra GTS.
Na závěr: nejsem nějaký fanatický vyznavač Opelů ( 5 let jsem říkal že to jsou auta 2.kategorie) , ale čtrnáctidenní testování můj ...
Oply jsou prvotřídní auta, tudíž auta první kategorie a vw se nechytá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.02.2008 20:41, RE: Mazda 6
mufik.martin posted by:
A je tedy nejaka moznost jak propojit MP3 prehravac s timto original radiem? Ma zezadu nejake vstupy na externi pripojeni? Ze bych nechal zavest kabel nekam k radici pace a pripijil nejaky eterni zdroj?
Není třeba řešit Mp3 připojení, kup si za pár stovek FM Transmitter, na webu to najdeš lehce. Je to malý nesmysl co strčíš do zásuvky zapalovače, připojiš k tomu jakýkoliv přehrávač a ono to mění signál na rádiový FM. Ten pak naladíš na jakémkoliv autorádiu a je to. Dosah to má tak 4m takže nikoho jiného to neovlivní . Jsou i transmittery přímo s Mp3 přehrávačem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.02.2008 09:22, RE: Mazda 6
anonym posted by:
Není třeba řešit Mp3 připojení, kup si za pár stovek FM Transmitter, na webu to najdeš lehce. Je to malý nesmysl co strčíš do zásuvky zapalovače, připojiš k tomu jakýkoliv přehrávač a ono to mění signál na rádiový FM. Ten pak naladíš na jakémkoliv autorádiu a je to. Dosah to má tak 4m takže nikoho jiného to neovlivní . Jsou i transmittery přímo s Mp3 přehrávačem.
Diky za radu, urcite na to kouknu, zno to vcelku levne a zajimave a i jako jednodue reseni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.02.2008 13:53, RE: Mazda 6
anonym posted by:
Není třeba řešit Mp3 připojení, kup si za pár stovek FM Transmitter, na webu to najdeš lehce. Je to malý nesmysl co strčíš do zásuvky zapalovače, připojiš k tomu jakýkoliv přehrávač a ono to mění signál na rádiový FM. Ten pak naladíš na jakémkoliv autorádiu a je to. Dosah to má tak 4m takže nikoho jiného to neovlivní . Jsou i transmittery přímo s Mp3 přehrávačem.
Občas ale při jízdě naladíš na stanici na stejné frekvenci a pak musíš přelaďovat. Pokud jezdíš delší štreky, začne to otravovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.02.2008 15:33, RE: Mazda 6
anonym posted by:
Občas ale při jízdě naladíš na stanici na stejné frekvenci a pak musíš přelaďovat. Pokud jezdíš delší štreky, začne to otravovat.
Tak ono moc jina sance bohuzel neni. A kupovat cely panel radia s MP3 za 12 tis se me nechce a zavrhnout Mazdu jako jednu z volby jen kvuli radiu by taky byla skoda. Zajimalo by me, kdo ma s tim zkusenost s tim transimeterem? Myslim kvalita prenosu, necekam od toho vykon HIFI veze, ale zase aby to nesumelo, nebo nehralo nejak hodne potichu nebo aby nedochazelo k velke ztrate kvality pri prijmu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.02.2008 15:42, interiér
teda ta palubní deska se středovou konzolí je strašná,takovej kýčovitej design,to by mě asi dost odradilo,jako řidič jezdím uvnitř a toto je po motoru to hlavní co posuzuji.Jináč exteriér je u Mazdy povedený i když dle mého názoru rychle stárne.Měli jsme pět let Superba 1,9 Tdi,96kw,za těch pět let jsme dělali akorát v 120 tis. rozvody,jináč žádné zásadní opravy.Pohodlné auto,ohromný prostor,skvělé na delší vzdálenosti...prodali jsme ho jen proto,že jsme začali jezdit denně do školky a jezdíme hlavně krátké vzdálenosti a to by bylo pro TDI smrtelné.Koupili jsme MPI Octávii II combi,není to tak pohodlné,ale úžasně tiché,a ten interiér je také moc povedený...každý má jinej vkus..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.02.2008 17:44, RE: interiér
anonym posted by:
teda ta palubní deska se středovou konzolí je strašná,takovej kýčovitej design,to by mě asi dost odradilo,jako řidič jezdím uvnitř a toto je po motoru to hlavní co posuzuji.Jináč exteriér je u Mazdy povedený i když dle mého názoru rychle stárne.Měli jsme pět let Superba 1,9 Tdi,96kw,za těch pět let jsme dělali akorát v 120 tis. rozvody,jináč žádné zásadní opravy.Pohodlné auto,ohromný prostor,skvělé na delší vzdálenosti...prodali jsme ho jen proto,že jsme začali jezdit denně do školky a jezdíme h...
A to je právě to, na čem se asi nikdy neshodneme. Třeba napsat o Mazdě, že má příšernou středovou konzoli mo přijde, jako napsat, že AR 156 má taky hnusný vnitřek Naopak potom vychvalovat interiér Octavie a jak je prima MPI, tak to už mi prostě nebere hlava. Nemyslím to zle, ale jen tak pro pocit, jak to vidím třeba já. Je fakt, že Superb není špatné auto, ale proti 6ce je to zívačka. Kdo to někdy "osobně" porovnal, tak ví o čem mluvím. O spolehlivosti raději ani nepíšu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.02.2008 19:02, Mazdu - DÍKY UŽ NIKDY
No my jsme ve firme novou Mazdu 6 turbodiesel měli. Za 3 roky najela 300000 km při spotřebě 7,8l nafty/100km. Ale také jsme do těch 300000 nasypali. A to jezdila pravidelně do servisu a byla využívána na delší trasy. Měnili jsme při 102tis. km prasklé rozvodové kolo a vačku, pak 3x všechny ložiska na kolech, 3x spojku, 1x setrvačník, 2x vysokotlaké čerpadlo, 2x vstřikovače common-rail, vyhořelou elektriku středního panelu a těsně před prodejem se rozsypala převodovka, to jsme již neřešili. Za 100000 jsme ji prodali a japonec už k nám do firmy nikdy nesmí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.02.2008 19:22, RE: Mazdu - DÍKY UŽ NIKDY
anonym posted by:
No my jsme ve firme novou Mazdu 6 turbodiesel měli. Za 3 roky najela 300000 km při spotřebě 7,8l nafty/100km. Ale také jsme do těch 300000 nasypali. A to jezdila pravidelně do servisu a byla využívána na delší trasy. Měnili jsme při 102tis. km prasklé rozvodové kolo a vačku, pak 3x všechny ložiska na kolech, 3x spojku, 1x setrvačník, 2x vysokotlaké čerpadlo, 2x vstřikovače common-rail, vyhořelou elektriku středního panelu a těsně před prodejem se rozsypala převodovka, to jsme již neřešili. Za 10...
Vše je kus od kusu a auto je dnes spotřební věc. Já mám Mazdu 626 Combi, 1.8 16V, r.v. 98 najeto skoro 300 000km a krome rozvodu, ktere jsem 3x dělal, palivovy filtr, brzdove desky a kotouče a teď na jaře přední tlumiče jsem jinak do auta neinvestoval. Leju benzin a co 10 000 km měním olej. mazda šlape jak "švýcary".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.02.2008 22:03, RE: Mazdu - DÍKY UŽ NIKDY
anonym posted by:
No my jsme ve firme novou Mazdu 6 turbodiesel měli. Za 3 roky najela 300000 km při spotřebě 7,8l nafty/100km. Ale také jsme do těch 300000 nasypali. A to jezdila pravidelně do servisu a byla využívána na delší trasy. Měnili jsme při 102tis. km prasklé rozvodové kolo a vačku, pak 3x všechny ložiska na kolech, 3x spojku, 1x setrvačník, 2x vysokotlaké čerpadlo, 2x vstřikovače common-rail, vyhořelou elektriku středního panelu a těsně před prodejem se rozsypala převodovka, to jsme již neřešili. Za 10...
No jasne, si si to urcite vymyslel, lebo si ortodoxny koncernak... U nas vo irme mame passaty a audiny a furt je to posrate, stale odchadzaju riadiace jednotky, naprava sa menila na kazdom aspon trikrat a to nemaju ano 200 000km, a audine prave zacinaju odchadzat hlavy motora (V6)... ma vojete vackove hriadele, a to som nespomenul posranu klimatizaciu, 2x nefunkcny starter atd...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.02.2008 19:52, RE: Mazdu - DÍKY UŽ NIKDY
anonym posted by:
No my jsme ve firme novou Mazdu 6 turbodiesel měli. Za 3 roky najela 300000 km při spotřebě 7,8l nafty/100km. Ale také jsme do těch 300000 nasypali. A to jezdila pravidelně do servisu a byla využívána na delší trasy. Měnili jsme při 102tis. km prasklé rozvodové kolo a vačku, pak 3x všechny ložiska na kolech, 3x spojku, 1x setrvačník, 2x vysokotlaké čerpadlo, 2x vstřikovače common-rail, vyhořelou elektriku středního panelu a těsně před prodejem se rozsypala převodovka, to jsme již neřešili. Za 10...
Ha-ha-ha-ha- jasně a taky jste měnili celej motor a kastle vám totálně shnila,co? Gratuluji, jste jediná firma s tolika závadami na Mazdě! Měli byste vyhrát nějakou cenu. PS: Kolega má taky M6 a jezdí,jezdí a jezdí, to je divný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.02.2008 21:29, RE: Prostor
anonym posted by:
jo jako, ja mam se superbem naki skusenosti jako, mel ho muj sef a parkrat sem se svez jako. Vono to neni zly auticko ze jo, takovi pohodlny ale je to slaby jako, ten motor jako netaha, von tam mel ten dyzl 1.9 ze jo. Ja mel tehdy ten mercedes a to bylo jini kafe jako, sem byl zvyklej na lepsi to byl ten 230 kompresor, to bylo jako faro, ja sem to pak rozbil tehdy jako, to je jina pisnicka. Ja jenom ze kdys superb tak jenom tu v6 ze jo, to je nakej trilitr s audiny, to uz celkem jede jako...
Kámo ty máš dost už přestan pít.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.