Ono asi hodne zalezi na tom co od toho auta chce. Skoda Superb II nabidne slusne a moderne vypadajici auto (narozdil treba od Passatu za stejnou cenu) s velmi dobrym mistem v podelnem smeru, velmi spatnym mistem ve smeru pricnem. Jizdni vlastnosti prumer, technika z Passatu se vsemi plusy a minusy. Bezne dostupne motory:
1.8TSI - nebrat, problemy s rozvody, Skodovka tvrdi, ze nove rozvodove sady jsou opravene, ale cert jim ver. Bazary jsou plne aut s najezdem kolem sto tisic a vymenenym motorem coz nikdy neni dobre znameni. Slusna jizdni dynamika, spotreba extremne zavisla na noze ridice.
3.6V6 - 250PS verze znameho VW motoru, tedy to co maji Passaty R36 a Passat CC V6 minus variabilni delka sani minus padesat koni minus vykonova spicka ve vysokych otackach. Velmi slusna spolehlivost, spotreba pomerne slusna, da se s tim jezdit mimo mesto pod deset litru. V extremnich rychlostech uspornejsi nez 1.8TSI.
2.0TDI 103kW - z pocatku jeste PD verze, takze nebrat, od 2010 (pozna se podle deklu) slabsi CR.
2.0TDI 125kW - od pocatku pomerne bezproblemovy CR, velmi slusny pomer mezi dynamikou a spotrebou. Jeden z nejlepsich ctyrvalcovych dieselu na trhu.
Nabidka motoru je sirsi, ale tohle jsou jedine motory, ktere jsou v rozumnych poctech dostupne v bazarech.
Velkou vyhodou jsou prevodovky DSG, ktere sice nenabidnou takovou jizdni pohodu jako klasicke HDM automaty, ale delaji i ze ctyrvalcovych dieselu celkem slusne rakety na kolech (125kW verze bez problemu "da" francouzske dieselove sestivalce nebo 150kW biturba diky jejich neefektivnim Aisinum). Zaroven velmi slusna spotreba skoro bez dane za automat, standardni HDM prevodovka litr az dva ke spotrebe, coz u dieselu, ktere maji s manualem spotrebu pet sest litru je zatracene znat. Dneska uz je navic prevodovka DSG i relativne slusne servisovatelna.
Slusna vybava, v nekterych aspektech lepsi nez u Passatu ze stejneho roku vyroby. Chybi ovsem jako u kazdeho koncernu krome Audi vestavena navigace, coz je zasadni problem techto aut. To do jake miry je navigace Columbus opravdu vestavena vam ukaze vas nejblizsi Dezo behem triceti vterin. Vim o aute, kde byla tato navigace ukradena sestnactkrat po sobe. Zajimave je, ze i pres tohle ma Superb II velmi slusne pojistky srovnatelne s konkurencnimi vozy, prestoze naklady na pojistne udalosti spojene s navigacemi musi byt olbrimi.
Celkove je Superb slusne technicky kvalitni auto, ktere nenadchne ale poslouzi a pritom celkem reprezentativne vypada (a pritom nedrazdi). Synonym ceskeho stredostavovskeho uspechu.