0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Superb II – jaká je jako ojetina?

category of topic classification: česká vozidla
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 21.03.2014 07:49, Trochu prilis obecny dotaz
Ono asi hodne zalezi na tom co od toho auta chce. Skoda Superb II nabidne slusne a moderne vypadajici auto (narozdil treba od Passatu za stejnou cenu) s velmi dobrym mistem v podelnem smeru, velmi spatnym mistem ve smeru pricnem. Jizdni vlastnosti prumer, technika z Passatu se vsemi plusy a minusy. Bezne dostupne motory:

1.8TSI - nebrat, problemy s rozvody, Skodovka tvrdi, ze nove rozvodove sady jsou opravene, ale cert jim ver. Bazary jsou plne aut s najezdem kolem sto tisic a vymenenym motorem coz nikdy neni dobre znameni. Slusna jizdni dynamika, spotreba extremne zavisla na noze ridice.

3.6V6 - 250PS verze znameho VW motoru, tedy to co maji Passaty R36 a Passat CC V6 minus variabilni delka sani minus padesat koni minus vykonova spicka ve vysokych otackach. Velmi slusna spolehlivost, spotreba pomerne slusna, da se s tim jezdit mimo mesto pod deset litru. V extremnich rychlostech uspornejsi nez 1.8TSI.

2.0TDI 103kW - z pocatku jeste PD verze, takze nebrat, od 2010 (pozna se podle deklu) slabsi CR.

2.0TDI 125kW - od pocatku pomerne bezproblemovy CR, velmi slusny pomer mezi dynamikou a spotrebou. Jeden z nejlepsich ctyrvalcovych dieselu na trhu.

Nabidka motoru je sirsi, ale tohle jsou jedine motory, ktere jsou v rozumnych poctech dostupne v bazarech.

Velkou vyhodou jsou prevodovky DSG, ktere sice nenabidnou takovou jizdni pohodu jako klasicke HDM automaty, ale delaji i ze ctyrvalcovych dieselu celkem slusne rakety na kolech (125kW verze bez problemu "da" francouzske dieselove sestivalce nebo 150kW biturba diky jejich neefektivnim Aisinum). Zaroven velmi slusna spotreba skoro bez dane za automat, standardni HDM prevodovka litr az dva ke spotrebe, coz u dieselu, ktere maji s manualem spotrebu pet sest litru je zatracene znat. Dneska uz je navic prevodovka DSG i relativne slusne servisovatelna.

Slusna vybava, v nekterych aspektech lepsi nez u Passatu ze stejneho roku vyroby. Chybi ovsem jako u kazdeho koncernu krome Audi vestavena navigace, coz je zasadni problem techto aut. To do jake miry je navigace Columbus opravdu vestavena vam ukaze vas nejblizsi Dezo behem triceti vterin. Vim o aute, kde byla tato navigace ukradena sestnactkrat po sobe. Zajimave je, ze i pres tohle ma Superb II velmi slusne pojistky srovnatelne s konkurencnimi vozy, prestoze naklady na pojistne udalosti spojene s navigacemi musi byt olbrimi.

Celkove je Superb slusne technicky kvalitni auto, ktere nenadchne ale poslouzi a pritom celkem reprezentativne vypada (a pritom nedrazdi). Synonym ceskeho stredostavovskeho uspechu.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 21.03.2014 07:56, Dodatek
P.S. Pokud by tazatel upresnil svuj dotaz, tak se da jeste podrobneji rozebrat nejaka oblast treba motory, spotreba, jizdni vlastnosti, plusy a minusy proti Passatu za stejnou cenu a podobne.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 21.03.2014 08:39, ?
1,8T nebrat a 3,6 brát? zajímavý názor.
a co 2,0T?
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 21.03.2014 09:27, 2.0TSI
O tomhle motoru jsem nepsal, protoze byl do Superbu dodan az v roce 2011 a na trhu ojetin jich je naproste minimum, momentalne na celych Tipcars asi tri kusy. Nazory na tento motor jsou dost rozporuplne, ale vzhledem k tomu ze je na trhu dva roky v minimalnim poctu kusu, tak lze tezko vynaset soudy. Puvodni verze tohoto motoru byly celkem oblibene, byt pomer spotreba/vykon nebyl tak super jak ho koncern prezentoval, u nas dostupny zejmena v Octavii RS, ale na novejsi verze uz jsem slysel stejne stiznosti ohledne rozvodu jako na 1.8TSI, nicmene jak pisi statisticky se to da tezko vyhodnotit.
respond
JendaGS
number of posts4
date of registration21.03.2014
Friday 21.03.2014 10:54, 1.8 TSI
Mám 1.8 TSI a do tohoto motoru bych šel znova. Za problémy s rozvody stály ve většině případů starší typy napínáků a zatím jsem neslyšel o žádném případu, že by se tento problém objevil na posledním typu napínáku "K". Pokud se pro tento motor rozhodnete, tak doporučuji nechat udělat rozvody a pak bych se toho nebál. 3.6 FSI je samozřejmě zas ještě někde jinde, ale tam je nutné počítat s trochu větší spotřebou a i pořízovací cenou.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 21.03.2014 16:35, 1,8 TSi
Kamarád se s tímhle motorem taky střetl. Má růžového superba (taková ta hnusná fialová) a rozvody udělali pápá. Polovina ceny na kulanci a polovinu doplatil. Nicméně teď si libuje.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 21.03.2014 21:07, RE: 1.8 TSI
JendaGS posted by:
Mám 1.8 TSI a do tohoto motoru bych šel znova. Za problémy s rozvody stály ve většině případů starší typy napínáků a zatím jsem neslyšel o žádném případu, že by se tento problém objevil na posledním typu napínáku "K". Pokud se pro tento motor rozhodnete, tak doporučuji nechat udělat rozvody a pak bych se toho nebál. 3.6 FSI je samozřejmě zas ještě někde jinde, ale tam je nutné počítat s trochu větší spotřebou a i pořízovací cenou.


Protože o 3,6 tady někdo psal, že ztrácí bez varování výkon, a mnohých dalších závadách. Zatímco 1,8T je lety prověřený motor…

Kdybych chtěl 3,6 tak by mně sr.alo, že v Passatu má tentýž motor o 60 koní víc...
respond
akuaku
number of posts2
date of registration08.10.2011
Saturday 22.03.2014 00:21, RE: 1.8 TSI
Reno posted by:
JendaGS posted by:
Mám 1.8 TSI a do tohoto motoru bych šel znova. Za problémy s rozvody stály ve většině případů starší typy napínáků a zatím jsem neslyšel o žádném případu, že by se tento problém objevil na posledním typu napínáku "K". Pokud se pro tento motor rozhodnete, tak doporučuji nechat udělat rozvody a pak bych se toho nebál. 3.6 FSI je samozřejmě zas ještě někde jinde, ale tam je nutné počítat s trochu větší spotřebou a i pořízovací cenou.
Protože o 3,6 tady někdo psal, že ztrácí bez varování výkon, a mnohých dalších závadách. Zatímco 1,8T je lety prověřený motor…Kdybych chtěl 3,6 tak by mně sr.alo, že v Passatu má tentýž motor o 60 koní víc...


Rozdíl je 40 koní a nižší spotřeba ve prospěch Superbu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 22.03.2014 12:43, RE: 1.8 TSI
akuaku posted by:
Reno posted by:
JendaGS posted by:
Mám 1.8 TSI a do tohoto motoru bych šel znova. Za problémy s rozvody stály ve většině případů starší typy napínáků a zatím jsem neslyšel o žádném případu, že by se tento problém objevil na posledním typu napínáku "K". Pokud se pro tento motor rozhodnete, tak doporučuji nechat udělat rozvody a pak bych se toho nebál. 3.6 FSI je samozřejmě zas ještě někde jinde, ale tam je nutné počítat s trochu větší spotřebou a i pořízovací cenou.
Protože o 3,6 tady někdo psal, že ztrácí bez varování výkon, a mnohých dalších závadách. Zatímco 1,8T je lety prověřený motor…Kdybych chtěl 3,6 tak by mně sr.alo, že v Passatu má tentýž motor o 60 koní víc...
Rozdíl je 40 koní a nižší spotřeba ve prospěch Superbu.


Mě tedy rozdíl ve spotřebě menší než půl litru (notabene když jsem ochoten živit celkově dost nákladný šestiválec) nepřijde jako velká cena za 30 kw výkonu, lepší reakci na plyn i lepší spolehlivost motormanagementu (pokud vím, tak passat r36 se s náhlými výpadky výkonu na rozdíl od superbu nepotýká).
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Saturday 22.03.2014 19:42, RE: 1.8 TSI
Reno posted by:
JendaGS posted by:
Mám 1.8 TSI a do tohoto motoru bych šel znova. Za problémy s rozvody stály ve většině případů starší typy napínáků a zatím jsem neslyšel o žádném případu, že by se tento problém objevil na posledním typu napínáku "K". Pokud se pro tento motor rozhodnete, tak doporučuji nechat udělat rozvody a pak bych se toho nebál. 3.6 FSI je samozřejmě zas ještě někde jinde, ale tam je nutné počítat s trochu větší spotřebou a i pořízovací cenou.
Protože o 3,6 tady někdo psal, že ztrácí bez varování výkon, a mnohých dalších závadách. Zatímco 1,8T je lety prověřený motor…Kdybych chtěl 3,6 tak by mně sr.alo, že v Passatu má tentýž motor o 60 koní víc...


1.8TSI je opravdu "lety provereny" motor. Ten je tak provereny, ze jich musela Skodovka vyrobit dvakrat tolik co aut do kterych je davala.

Co se tyce toho rozdilu v konich, tak je treba to brat v kontextu nakupu ojetiny a jeji ceny. Slusny Superb 3.6 s plnou servisni historii a rozumnym najezdem se da sehnat lehce pres trista tisic korun, zatimco nejlevnejsi Passat s 3.6tkout tedy Passat CC vyjde jako stejne stara ojetina na vice nez 400.000Kc a dost casto i o dost vice nez 400.000Kc.
Ano, Passat CC je proti Superbu skoro po vsech strankach lepsi auto, ale stoji proste o tretinu vice nez stejne stary a jety Superb a to je zatracene rozdil. Uprimne ten rozdil ve vykonu by mel vadil mene nez mala nadrz Superbu (u 3.6 docela problem) a chybejici stavitelny podvozek a tim i nesrovnatelne horsi jizdni vlastnosti.
respond
akuaku
number of posts2
date of registration08.10.2011
Sunday 23.03.2014 16:29, RE: 1.8 TSI
Pavlik posted by:
akuaku posted by:
Reno posted by:
JendaGS posted by:
Mám 1.8 TSI a do tohoto motoru bych šel znova. Za problémy s rozvody stály ve většině případů starší typy napínáků a zatím jsem neslyšel o žádném případu, že by se tento problém objevil na posledním typu napínáku "K". Pokud se pro tento motor rozhodnete, tak doporučuji nechat udělat rozvody a pak bych se toho nebál. 3.6 FSI je samozřejmě zas ještě někde jinde, ale tam je nutné počítat s trochu větší spotřebou a i pořízovací cenou.
Protože o 3,6 tady někdo psal, že ztrácí bez varování výkon, a mnohých dalších závadách. Zatímco 1,8T je lety prověřený motor…Kdybych chtěl 3,6 tak by mně sr.alo, že v Passatu má tentýž motor o 60 koní víc...
Rozdíl je 40 koní a nižší spotřeba ve prospěch Superbu.
Mě tedy rozdíl ve spotřebě menší než půl litru (notabene když jsem ochoten živit celkově dost nákladný šestiválec) nepřijde jako velká cena za 30 kw výkonu, lepší reakci na plyn i lepší spolehlivost motormanagementu (pokud vím, tak passat r36 se s náhlými výpadky výkonu na rozdíl od superbu nepotýká).


Mám oba dva, tak si přeci jen můžu dovolit trochu srovnávat. Passat je CC, Superb Combi. Reálný rozdíl ve spotřebě je lehce přes litr. Rozdíl v dynamice je zřetelný pouze u bezprostředního přesednutí z jednoho auta do druhého, což asi souvisí se shodným točivým momentem. Superb je měkčí, na dlouhé cesty pohodlnější. CC je tvrdší i v režimu tlumičů Comfort, on vůbec rozdíl mezi jednotlivými režimy není velký. Kromě nestále odcházejících žárovek, jsem závadu zatím neřešil ani na jednom. Jak už někdo poznamenal níže, slabinou Superbu je malá nádrž, dále pak nedostatek místa pro pravé koleno a oproti CC chybějící elektroničtí asistenti jako Lane Assist nebo naprosto vynikající adaptivní tempomat.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 23.03.2014 17:24, RE: 1.8 TSI
akuaku posted by:
Pavlik posted by:
akuaku posted by:
Reno posted by:
JendaGS posted by:
Mám 1.8 TSI a do tohoto motoru bych šel znova. Za problémy s rozvody stály ve většině případů starší typy napínáků a zatím jsem neslyšel o žádném případu, že by se tento problém objevil na posledním typu napínáku "K". Pokud se pro tento motor rozhodnete, tak doporučuji nechat udělat rozvody a pak bych se toho nebál. 3.6 FSI je samozřejmě zas ještě někde jinde, ale tam je nutné počítat s trochu větší spotřebou a i pořízovací cenou.
Protože o 3,6 tady někdo psal, že ztrácí bez varování výkon, a mnohých dalších závadách. Zatímco 1,8T je lety prověřený motor…Kdybych chtěl 3,6 tak by mně sr.alo, že v Passatu má tentýž motor o 60 koní víc...
Rozdíl je 40 koní a nižší spotřeba ve prospěch Superbu.
Mě tedy rozdíl ve spotřebě menší než půl litru (notabene když jsem ochoten živit celkově dost nákladný šestiválec) nepřijde jako velká cena za 30 kw výkonu, lepší reakci na plyn i lepší spolehlivost motormanagementu (pokud vím, tak passat r36 se s náhlými výpadky výkonu na rozdíl od superbu nepotýká).
Mám oba dva, tak si přeci jen můžu dovolit trochu srovnávat. Passat je CC, Superb Combi. Reálný rozdíl ve spotřebě je lehce přes litr. Rozdíl v dynamice je zřetelný pouze u bezprostředního přesednutí z jednoho auta do druhého, což asi souvisí se shodným točivým momentem. Superb je měkčí, na dlouhé cesty pohodlnější. CC je tvrdší i v režimu tlumičů Comfort, on vůbec rozdíl mezi jednotlivými režimy není velký. Kromě nestále odcházejících žárovek, jsem závadu zatím neřešil ani na jednom. Jak už někdo poznamenal níže, slabinou Superbu je malá nádrž, dále pak nedostatek místa pro pravé koleno a oproti CC chybějící elektroničtí asistenti jako Lane Assist nebo naprosto vynikající adaptivní tempomat.


Rozdíl v dynamice nezřetelný? rozdíl 40 koní bych řekl, že musí být sakra poznat.

respond
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Sunday 23.03.2014 20:17, RE: Trochu prilis obecny dotaz
Ne321 posted by:
... vestavena navigace, coz je zasadni problem techto aut. To do jake miry je navigace Columbus opravdu vestavena vam ukaze vas nejblizsi Dezo behem triceti vterin. Vim o aute, kde byla tato navigace ukradena sestnactkrat po sobe. Zajimave je, ze i pres tohle ma Superb II velmi slusne pojistky srovnatelne s konkurencnimi vozy, prestoze naklady na pojistne udalosti spojene s navigacemi musi byt olbrimi...

Ano vsichni se skladame na pojistky pro Skodovkare i kdyz naklady na druhe nejvic kradene auto k poctu registrovanych (po Mercedesu) musi byt obrovske, ale samozrejme pojistovny maji zajem o tuto pocetnou skupinu. Mimochodem za posledni 2 tydny policie odhalila 2 skupiny zlodeju aut Skoda v CR a 2 v SR.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Monday 24.03.2014 10:15, RE: 1.8 TSI
Reno posted by:
Rozdíl v dynamice nezřetelný? rozdíl 40 koní bych řekl, že musí být sakra poznat.


Zalezi jakym zpusobem s tim jezdi. Fakticky hlavnim rozdilem mezi temi motory z hlediska jizdniho projevu je orezana vykonova spicka v oblasti vyssich otacek, ktera se v beznem provozu ani neprojevi. Pokud s tim jezdi na pohodu v ramci dalnicnich limitu ci tak nejak rozumne pres ne, tak si toho chybejiciho vykonu ani nevsimne. To auto ma na bezne jezdeni i bez tech ctyriceti koni naprosto pohodoby vykon pro jakykoliv jizdni rezim.
S ohledem na to, ze zadny motor by ze Superbu II sportak neudelal je ta 3.6tka uz takhle pro auto jakym je Superb II vykonovy overkill. Silnejsi verze se ve VW pouziva pouze u sportovnich verze R36, pripadne u Passat CC coz je auto marketovane jako sportovni ctyrdverove kupe a pak uz jenom v minimalnich poctech u nekterych SUVcek, kde ten motor taha o pul tuny hmotnosti vice nemluve o celnim odporu.
respond
stanikk
number of posts61
date of registration06.05.2013
Monday 24.03.2014 14:49, RE: Trochu prilis obecny dotaz
Ne321 posted by:
Ono asi hodne zalezi na tom co od toho auta chce. Skoda Superb II nabidne slusne a moderne vypadajici auto (narozdil treba od Passatu za stejnou cenu) s velmi dobrym mistem v podelnem smeru, velmi spatnym mistem ve smeru pricnem. Jizdni vlastnosti prumer, technika z Passatu se vsemi plusy a minusy. Bezne dostupne motory: 1.8TSI - nebrat, problemy s rozvody, Skodovka tvrdi, ze nove rozvodove sady jsou opravene, ale cert jim ver. Bazary jsou plne aut s najezdem kolem sto tisic a vymenenym motorem coz nikdy neni dobre znameni. Slusna jizdni dynamika, spotreba extremne zavisla na noze ridice. 3.6V6 - 250PS verze znameho VW motoru, tedy to co maji Passaty R36 a Passat CC V6 minus variabilni delka sani minus padesat koni minus vykonova spicka ve vysokych otackach. Velmi slusna spolehlivost, spotreba pomerne slusna, da se s tim jezdit mimo mesto pod deset litru. V extremnich rychlostech uspornejsi nez 1.8TSI. 2.0TDI 103kW - z pocatku jeste PD verze, takze nebrat, od 2010 (pozna se podle deklu) slabsi CR. 2.0TDI 125kW - od pocatku pomerne bezproblemovy CR, velmi slusny pomer mezi dynamikou a spotrebou. Jeden z nejlepsich ctyrvalcovych dieselu na trhu. Nabidka motoru je sirsi, ale tohle jsou jedine motory, ktere jsou v rozumnych poctech dostupne v bazarech. Velkou vyhodou jsou prevodovky DSG, ktere sice nenabidnou takovou jizdni pohodu jako klasicke HDM automaty, ale delaji i ze ctyrvalcovych dieselu celkem slusne rakety na kolech (125kW verze bez problemu "da" francouzske dieselove sestivalce nebo 150kW biturba diky jejich neefektivnim Aisinum). Zaroven velmi slusna spotreba skoro bez dane za automat, standardni HDM prevodovka litr az dva ke spotrebe, coz u dieselu, ktere maji s manualem spotrebu pet sest litru je zatracene znat. Dneska uz je navic prevodovka DSG i relativne slusne servisovatelna. Slusna vybava, v nekterych aspektech lepsi nez u Passatu ze stejneho roku vyroby. Chybi ovsem jako u kazdeho koncernu krome Audi vestavena navigace, coz je zasadni problem techto aut. To do jake miry je navigace Columbus opravdu vestavena vam ukaze vas nejblizsi Dezo behem triceti vterin. Vim o aute, kde byla tato navigace ukradena sestnactkrat po sobe. Zajimave je, ze i pres tohle ma Superb II velmi slusne pojistky srovnatelne s konkurencnimi vozy, prestoze naklady na pojistne udalosti spojene s navigacemi musi byt olbrimi. Celkove je Superb slusne technicky kvalitni auto, ktere nenadchne ale poslouzi a pritom celkem reprezentativne vypada (a pritom nedrazdi). Synonym ceskeho stredostavovskeho uspechu.


Tu vestavěnou navigaci, bych neviděl jako problém. Stačí trošku lepší telefon a je po problémech. Takže raději verze bez ní. Každopádně je to slušné auto za slušné peníze s rozumnými provozními náklady. Jelikož je z čeho vybírat, tak přeji pánovi šťastnou ruku při výběru.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 24.03.2014 16:20, Tak se mi Superb V6 líbí
Bohužel vyšla recenze, která mě od toho motoru odrazuje.
http://www.tipcars.com/magazin-skoda-superb-ii-dvojka-vylepsuje-povest-5867.html

Na motor v autě musí být spoleh. Může se podělat všechno, ale auto musí dojet, kam se majitel rozhodl, že dojede. To je pro mě alfa-omega.
respond
JendaGS
number of posts4
date of registration21.03.2014
Monday 24.03.2014 19:40, spolehlivost
Podle mě nesmysl a co se spolehlivosti týče je 3,6 FSI určitě nejlepší volba.Navíc pokud autor recenze nezná ani správné označení motoru,tak i to může napovídat.
respond
wimmer_day
number of posts43
date of registration29.01.2009
Tuesday 25.03.2014 07:05, .
http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazdene-auto/skoda/skoda-superb-ii-3t-od-2008-recenzia-a-skusenosti/
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Wednesday 26.03.2014 08:37, RE: .
wimmer_day posted by:
http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazdene-auto/skoda/skoda-superb-ii-3t-od-2008-recenzia-a-skusenosti/


V tom testu je uz na prvni pohled nekolik zcela zrejmych chyb, takze je otazkou zbytek toho povidani.

stanikk posted by:
Tu vestavěnou navigaci, bych neviděl jako problém. Stačí trošku lepší telefon a je po problémech. Takže raději verze bez ní.


Tak mobilni navigace je tak pro Rapida, prijde mi malinko komicke kdyz si nekdo koupi skoro luxusniho auto a pak lepi na drzacek nejakou externi navinu. Obzvlaste treba v autech jako je A6tka to pusobi celkem komicky, ale i v tom Superbu to pusobi prinejmensim zvlastne.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 26.03.2014 20:32, RE: .
Ne321 posted by:
wimmer_day posted by:
http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazdene-auto/skoda/skoda-superb-ii-3t-od-2008-recenzia-a-skusenosti/
V tom testu je uz na prvni pohled nekolik zcela zrejmych chyb, takze je otazkou zbytek toho povidani.
stanikk posted by:
Tu vestavěnou navigaci, bych neviděl jako problém. Stačí trošku lepší telefon a je po problémech. Takže raději verze bez ní.
Tak mobilni navigace je tak pro Rapida, prijde mi malinko komicke kdyz si nekdo koupi skoro luxusniho auto a pak lepi na drzacek nejakou externi navinu. Obzvlaste treba v autech jako je A6tka to pusobi celkem komicky, ale i v tom Superbu to pusobi prinejmensim zvlastne.


Až budete dokupovat navigační CD jednou ročně za cenu dvou externích navigací, taky vám to bude připadat komické?

respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.