0
back
 

diskuze k tématu: Je lepší Superb ii nebo novější Octávia?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Wednesday 02.11.2016 08:12, Re:
Ani jsem si neuvědomil, jak tím svým rok starým lowcost Méganem urážím zákazníky, když za nimi přijedu...
Vždycky jsem Renault řadil spíš mezi lowcost, ale blinkry v zrcátcích mám.
A taky by mě dost zajímalo, v jakým oboru majitel podniká, když se musí reprezentovat autem. Mě teda vždy udělá větší radost nový punto než stará shade...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 02.11.2016 09:01, RE: Re:
KoobaS posted by:
Ani jsem si neuvědomil, jak tím svým rok starým lowcost Méganem urážím zákazníky, když za nimi přijedu...Vždycky jsem Renault řadil spíš mezi lowcost, ale blinkry v zrcátcích mám.A taky by mě dost zajímalo, v jakým oboru majitel podniká, když se musí reprezentovat autem. Mě teda vždy udělá větší radost nový punto než stará shade...


Nad těmito aspekty jsem nikdy příliš nepřemýšlel, ale jestli si něčeho všimnu nebo mi to udělá radost, tak je to nějaký starší model, třeba i 10 let v továrním provedení, na kterém je vidět, že je ve skvělé kondici, tedy není pomuchlaný, oděrky má zapravené, nechybí mu občas nějaká poklice nebo krytka ostřikovače xenonu, vevnitř je čisto a když je umytý i zvenčí, tím lépe. Myslím, že to pak o člověku vypovídá více, nežli zcela nové auto, kde jak praví klasik " ve dvaceti není problém být mladý".
Takže za mě klidně starší auto, ale nadstandardní stav. Koneckonců podstatný je pak projev toho člověka u zákazníka, než to, v čem přijel... tedy alespoň pro mne. Takže proč se trápit v menším autě, když můžu jezdit pohodlněji. Octávii používáme jako služebáky, na dálnici dobrý (pominu-li vlastnosti motoru 1.6 TDi), ale na okreskách je fakt tvrdá a ještě více se obnažuje neochota motoru pod 1500 rpm nedělat absolutně nic, jen vibrovat karoserií a hučet, o intravilánu ani nemluvím.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Wednesday 02.11.2016 09:30, RE: Re:
David V posted by:
KoobaS posted by:
Ani jsem si neuvědomil, jak tím svým rok starým lowcost Méganem urážím zákazníky, když za nimi přijedu...Vždycky jsem Renault řadil spíš mezi lowcost, ale blinkry v zrcátcích mám.A taky by mě dost zajímalo, v jakým oboru majitel podniká, když se musí reprezentovat autem. Mě teda vždy udělá větší radost nový punto než stará shade...
Nad těmito aspekty jsem nikdy příliš nepřemýšlel, ale jestli si něčeho všimnu nebo mi to udělá radost, tak je to nějaký starší model, třeba i 10 let v továrním provedení, na kterém je vidět, že je ve skvělé kondici, tedy není pomuchlaný, oděrky má zapravené, nechybí mu občas nějaká poklice nebo krytka ostřikovače xenonu, vevnitř je čisto a když je umytý i zvenčí, tím lépe. Myslím, že to pak o člověku vypovídá více, nežli zcela nové auto, kde jak praví klasik " ve dvaceti není problém být mladý".Takže za mě klidně starší auto, ale nadstandardní stav. Koneckonců podstatný je pak projev toho člověka u zákazníka, než to, v čem přijel... tedy alespoň pro mne. Takže proč se trápit v menším autě, když můžu jezdit pohodlněji. Octávii používáme jako služebáky, na dálnici dobrý (pominu-li vlastnosti motoru 1.6 TDi), ale na okreskách je fakt tvrdá a ještě více se obnažuje neochota motoru pod 1500 rpm nedělat absolutně nic, jen vibrovat karoserií a hučet, o intravilánu ani nemluvím.


Jasně, starší model v super stavu mi taky udělá asi největší radost... Teď s přezouváním na zimu se nám objeví flotily aut na černých plecháčích... To naprosto nenávidím... A to čím člověk přijede je samosebou nepodstatné, pokud se pak chová jak zvíře... Já se auto snažím udržovat čisté, ale vzhledem k základní bílé barvě to není úplně snadný.. A dovnitř bych teď taky nikoho nepustil :D
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Wednesday 02.11.2016 09:46, Solidně vypadající vůz
Posuzovat reprezentativnost vozu podle blinkrů v zrcátkách je teda dobrý level. S hodnocením co je low cost bych byl také opatrnější, jelikož vyšší cena vozu neříká nic o vyšší reprezentativnosti. Vyber si auto, který se ti líbí a které vystihuje tvůj styl a charakter. Pokud přijedeš na jednání a budeš v pohodě, tak to je jeden s klíčových předpokladů pro úspěch. Kamarádův šéf na jednání jezdí třeba Chraislerem 180 nebo Fiatem X1/9.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Wednesday 02.11.2016 11:24, Zrcátka dnes
Martin72 posted by:
Posuzovat reprezentativnost vozu podle blinkrů v zrcátkách je teda dobrý level. S hodnocením co je low cost bych byl také opatrnější, jelikož vyšší cena vozu neříká nic o vyšší reprezentativnosti. Vyber si auto, který se ti líbí a které vystihuje tvůj styl a charakter. Pokud přijedeš na jednání a budeš v pohodě, tak to je jeden s klíčových předpokladů pro úspěch. Kamarádův šéf na jednání jezdí třeba Chraislerem 180 nebo Fiatem X1/9.


Před deseti lety mělo blinkry v zrcátkách jen pár modelů aut. Dnes už je to prakticky samozřejmé u všech světových značek (amerických, japonských, korejských a i evropských). Nejedná se o designový prvek, ale především bezpečnostní prvek výbavy, který stojí pár dolarů navíc. Automobilky které i na tomto dnes šetří, opravdu řadím do low cost. Jinou otázkou je ovšem vlastní používání blinkrů řidiči. Můj příspěvek ohledně zrcátek nesměřoval k reprezentativnosti vozu, před pár lety toto chybělo i vlajkovým lodím BMW, AUDI nebo Jaguár a ty bych si pochopitelně nedovolil zařadit do nízkonákladovek.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Wednesday 02.11.2016 11:50, RE: Zrcátka dnes
gravestone posted by:
Martin72 posted by:
Posuzovat reprezentativnost vozu podle blinkrů v zrcátkách je teda dobrý level. S hodnocením co je low cost bych byl také opatrnější, jelikož vyšší cena vozu neříká nic o vyšší reprezentativnosti. Vyber si auto, který se ti líbí a které vystihuje tvůj styl a charakter. Pokud přijedeš na jednání a budeš v pohodě, tak to je jeden s klíčových předpokladů pro úspěch. Kamarádův šéf na jednání jezdí třeba Chraislerem 180 nebo Fiatem X1/9.
Před deseti lety mělo blinkry v zrcátkách jen pár modelů aut. Dnes už je to prakticky samozřejmé u všech světových značek (amerických, japonských, korejských a i evropských). Nejedná se o designový prvek, ale především bezpečnostní prvek výbavy, který stojí pár dolarů navíc. Automobilky které i na tomto dnes šetří, opravdu řadím do low cost. Jinou otázkou je ovšem vlastní používání blinkrů řidiči. Můj příspěvek ohledně zrcátek nesměřoval k reprezentativnosti vozu, před pár lety toto chybělo i vlajkovým lodím BMW, AUDI nebo Jaguár a ty bych si pochopitelně nedovolil zařadit do nízkonákladovek.


To jsou samozřejmě nesmysly. Jednak je ten blinkr na zrcátku hůře vidět (z některých úhlů vůbec), takže o vyšší bezpečnosti nemůže být řeč, jednak právě BMW to úspěšně ignorovalo až do roku 2012, zatímco MB to používal už v roce 1999. Nemyslím, že by u BMW byli designéři a konstruktéři pitomci, kteří kašlou na bezpečnost. Mini tomu odolává dodnes. A u aut, kde jsou na boku LEDky místo žárovky v zrcátku, asi taky těžko mluvit o šetření. Ba naopak je levnější a jednodušší blinkr integrovat do zrcátek než narušovat celistvost bočního panelu a řešit, jak vhodně blinkr zakomponovat do linií karoserie.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 02.11.2016 12:03, RE: Zrcátka dnes
gravestone posted by:
Martin72 posted by:
Posuzovat reprezentativnost vozu podle blinkrů v zrcátkách je teda dobrý level. S hodnocením co je low cost bych byl také opatrnější, jelikož vyšší cena vozu neříká nic o vyšší reprezentativnosti. Vyber si auto, který se ti líbí a které vystihuje tvůj styl a charakter. Pokud přijedeš na jednání a budeš v pohodě, tak to je jeden s klíčových předpokladů pro úspěch. Kamarádův šéf na jednání jezdí třeba Chraislerem 180 nebo Fiatem X1/9.
Před deseti lety mělo blinkry v zrcátkách jen pár modelů aut. Dnes už je to prakticky samozřejmé u všech světových značek (amerických, japonských, korejských a i evropských). Nejedná se o designový prvek, ale především bezpečnostní prvek výbavy, který stojí pár dolarů navíc. Automobilky které i na tomto dnes šetří, opravdu řadím do low cost. Jinou otázkou je ovšem vlastní používání blinkrů řidiči. Můj příspěvek ohledně zrcátek nesměřoval k reprezentativnosti vozu, před pár lety toto chybělo i vlajkovým lodím BMW, AUDI nebo Jaguár a ty bych si pochopitelně nedovolil zařadit do nízkonákladovek.


Ty voe, a jak mi zajistí bezpečnost blinkr v zrcátku? Auto má lepší crash test? A reprezentativnost vozu se hodnotí podle blinkru v zrcátku? Aha, to jsou novinky... Toto mi hlava nebere.Jde jen o design, ty si auto bez toho nekoupíš a mě je to třeba úplně u zádele, jestli to má v zrcátku nebo na blatníku.Spíš mě osobně vadí, když mi zrcátko "bliká".
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Wednesday 02.11.2016 21:28, RE: Zrcátka dnes
Souhlasím, že prvek blinkru v zrcátkách integroval do svých vozů prvně Mercedes a poopravím resp. osvětlím, že má funkci podobnou jako horní (třetí) brzdové světlo. Tedy, že umožňuje vysazením blinkrů do strany lepší viditelnost pulzujícího oranžového světla přes další vepředu jedoucí nebo stojící vůz v kolonách (kdy zadní blinkry jsou zakryté vozem). Vlastní viditelnost světla je srovnatelná (rozhodně není horší) jako u blinkru v blatníku. Pokud by bylo na mě, rozhodně bych byl pro povinné zavedení tohoto prvku pro všechny nově vyráběné vozy. S designem to fakt nemá nic společného. Ale jak už jsem psal, jinou kapitolou je samotné používání resp. nepoužívání blinkrů před manévrem ostatními řidiči.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 03.11.2016 06:10, RE: Zrcátka dnes
gravestone posted by:
Souhlasím, že prvek blinkru v zrcátkách integroval do svých vozů prvně Mercedes a poopravím resp. osvětlím, že má funkci podobnou jako horní (třetí) brzdové světlo. Tedy, že umožňuje vysazením blinkrů do strany lepší viditelnost pulzujícího oranžového světla přes další vepředu jedoucí nebo stojící vůz v kolonách (kdy zadní blinkry jsou zakryté vozem). Vlastní viditelnost světla je srovnatelná (rozhodně není horší) jako u blinkru v blatníku. Pokud by bylo na mě, rozhodně bych byl pro povinné zavedení tohoto prvku pro všechny nově vyráběné vozy. S designem to fakt nemá nic společného. Ale jak už jsem psal, jinou kapitolou je samotné používání resp. nepoužívání blinkrů před manévrem ostatními řidiči.


Jak jsem už psal, je to nesmysl, ale klidně v tom omylu žij. :) Ale zkus si u toho připomenout, že když se tento prvek objevil u superbu I po FL, u focusu II a C-Maxu ve výbavě Ghia, tak tam zůstaly původní blatníky a do nich se dala záslepka, což je právě ukázka šetření. :) A třeba v těch kolonách to zhoršuje viditelnost například pro řidiče "za" tímto autem, který by chtěl vyjet (třeba kvůli odbočení) - když totiž dá blinkr takové auto, řidič "za" pořád nevidí koncová světla ani boční blinkr, zatímco řidič před autem vidí jak přední, tak "boční". Úhel, kterým je viditelný blinkr v zrcátku, je jiný než úhel pro blinkr na blatníku, přičemž ten zrcátkový se překrývá s předním a část viditelnosti blatníkového naopak chybí (u většinového řešení, kdy je ten blinkr na čelní straně zrcátka, ne na jeho boku).
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Thursday 03.11.2016 06:50, RE: Zrcátka dnes
Giorgio posted by:
gravestone posted by:
Souhlasím, že prvek blinkru v zrcátkách integroval do svých vozů prvně Mercedes a poopravím resp. osvětlím, že má funkci podobnou jako horní (třetí) brzdové světlo. Tedy, že umožňuje vysazením blinkrů do strany lepší viditelnost pulzujícího oranžového světla přes další vepředu jedoucí nebo stojící vůz v kolonách (kdy zadní blinkry jsou zakryté vozem). Vlastní viditelnost světla je srovnatelná (rozhodně není horší) jako u blinkru v blatníku. Pokud by bylo na mě, rozhodně bych byl pro povinné zavedení tohoto prvku pro všechny nově vyráběné vozy. S designem to fakt nemá nic společného. Ale jak už jsem psal, jinou kapitolou je samotné používání resp. nepoužívání blinkrů před manévrem ostatními řidiči.
Jak jsem už psal, je to nesmysl, ale klidně v tom omylu žij. :) Ale zkus si u toho připomenout, že když se tento prvek objevil u superbu I po FL, u focusu II a C-Maxu ve výbavě Ghia, tak tam zůstaly původní blatníky a do nich se dala záslepka, což je právě ukázka šetření. :) A třeba v těch kolonách to zhoršuje viditelnost například pro řidiče "za" tímto autem, který by chtěl vyjet (třeba kvůli odbočení) - když totiž dá blinkr takové auto, řidič "za" pořád nevidí koncová světla ani boční blinkr, zatímco řidič před autem vidí jak přední, tak "boční". Úhel, kterým je viditelný blinkr v zrcátku, je jiný než úhel pro blinkr na blatníku, přičemž ten zrcátkový se překrývá s předním a část viditelnosti blatníkového naopak chybí (u většinového řešení, kdy je ten blinkr na čelní straně zrcátka, ne na jeho boku).


Na záslepky jsem ještě víc alergickej, to je fakt hnus a to i v interiéru.
To víš, někdo řeší barvu auta, někdo rádio v něm, já zase třeba zrcátka
Jinak co jsem viděl, tak drtivá většina svítidel blinkru je integrována do samé špičky na boku zrcátka, takže se zhoršenou boční viditelností (viz. Tvůj příspěvek) jsem se nesetkal a viditelné je to dobře zezadu i zepředu.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 03.11.2016 07:52, RE: Zrcátka dnes
gravestone posted by:
Giorgio posted by:
gravestone posted by:
Souhlasím, že prvek blinkru v zrcátkách integroval do svých vozů prvně Mercedes a poopravím resp. osvětlím, že má funkci podobnou jako horní (třetí) brzdové světlo. Tedy, že umožňuje vysazením blinkrů do strany lepší viditelnost pulzujícího oranžového světla přes další vepředu jedoucí nebo stojící vůz v kolonách (kdy zadní blinkry jsou zakryté vozem). Vlastní viditelnost světla je srovnatelná (rozhodně není horší) jako u blinkru v blatníku. Pokud by bylo na mě, rozhodně bych byl pro povinné zavedení tohoto prvku pro všechny nově vyráběné vozy. S designem to fakt nemá nic společného. Ale jak už jsem psal, jinou kapitolou je samotné používání resp. nepoužívání blinkrů před manévrem ostatními řidiči.
Jak jsem už psal, je to nesmysl, ale klidně v tom omylu žij. :) Ale zkus si u toho připomenout, že když se tento prvek objevil u superbu I po FL, u focusu II a C-Maxu ve výbavě Ghia, tak tam zůstaly původní blatníky a do nich se dala záslepka, což je právě ukázka šetření. :) A třeba v těch kolonách to zhoršuje viditelnost například pro řidiče "za" tímto autem, který by chtěl vyjet (třeba kvůli odbočení) - když totiž dá blinkr takové auto, řidič "za" pořád nevidí koncová světla ani boční blinkr, zatímco řidič před autem vidí jak přední, tak "boční". Úhel, kterým je viditelný blinkr v zrcátku, je jiný než úhel pro blinkr na blatníku, přičemž ten zrcátkový se překrývá s předním a část viditelnosti blatníkového naopak chybí (u většinového řešení, kdy je ten blinkr na čelní straně zrcátka, ne na jeho boku).
Na záslepky jsem ještě víc alergickej, to je fakt hnus a to i v interiéru.To víš, někdo řeší barvu auta, někdo rádio v něm, já zase třeba zrcátka Jinak co jsem viděl, tak drtivá většina svítidel blinkru je integrována do samé špičky na boku zrcátka, takže se zhoršenou boční viditelností (viz. Tvůj příspěvek) jsem se nesetkal a viditelné je to dobře zezadu i zepředu.


Ani tohle jsem nikdy neřešil, nicméně když vidím jak se blinkry spíše nepoužívají nebo se zapínají v okamžiku započetí manévru, pak může blikat celý bok auta a nemá to valný význam.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 03.11.2016 08:03, RE: Zrcátka dnes
gravestone posted by:
Giorgio posted by:
gravestone posted by:
Souhlasím, že prvek blinkru v zrcátkách integroval do svých vozů prvně Mercedes a poopravím resp. osvětlím, že má funkci podobnou jako horní (třetí) brzdové světlo. Tedy, že umožňuje vysazením blinkrů do strany lepší viditelnost pulzujícího oranžového světla přes další vepředu jedoucí nebo stojící vůz v kolonách (kdy zadní blinkry jsou zakryté vozem). Vlastní viditelnost světla je srovnatelná (rozhodně není horší) jako u blinkru v blatníku. Pokud by bylo na mě, rozhodně bych byl pro povinné zavedení tohoto prvku pro všechny nově vyráběné vozy. S designem to fakt nemá nic společného. Ale jak už jsem psal, jinou kapitolou je samotné používání resp. nepoužívání blinkrů před manévrem ostatními řidiči.
Jak jsem už psal, je to nesmysl, ale klidně v tom omylu žij. :) Ale zkus si u toho připomenout, že když se tento prvek objevil u superbu I po FL, u focusu II a C-Maxu ve výbavě Ghia, tak tam zůstaly původní blatníky a do nich se dala záslepka, což je právě ukázka šetření. :) A třeba v těch kolonách to zhoršuje viditelnost například pro řidiče "za" tímto autem, který by chtěl vyjet (třeba kvůli odbočení) - když totiž dá blinkr takové auto, řidič "za" pořád nevidí koncová světla ani boční blinkr, zatímco řidič před autem vidí jak přední, tak "boční". Úhel, kterým je viditelný blinkr v zrcátku, je jiný než úhel pro blinkr na blatníku, přičemž ten zrcátkový se překrývá s předním a část viditelnosti blatníkového naopak chybí (u většinového řešení, kdy je ten blinkr na čelní straně zrcátka, ne na jeho boku).
Na záslepky jsem ještě víc alergickej, to je fakt hnus a to i v interiéru.To víš, někdo řeší barvu auta, někdo rádio v něm, já zase třeba zrcátka Jinak co jsem viděl, tak drtivá většina svítidel blinkru je integrována do samé špičky na boku zrcátka, takže se zhoršenou boční viditelností (viz. Tvůj příspěvek) jsem se nesetkal a viditelné je to dobře zezadu i zepředu.


Pro příklad není nutné chodit daleko, je to právě původní řešení od Mercedesu, například u CLK. Špatné, nikoliv však tak tolik, to měl i koncern (zrcátka u audin, použitá i na O2 po FL). Krycí plast sice dosahuje až na hranu, ale není na ní už prosvětlen, takže dobře viditelný je ten blinkr na hraně pouze za tmy. Lépe, nikoliv však ideálně, to má řešena trojková fabie s facelitovaným rapidem, kde blikač je sice na boku zrcátka, ale za zadní strany ho překrývá černý rámeček. Viditelnost je tam aspoň částečná díky zkosení zrcátka, ale původní umístění na blatníku (u rapida) bylo lepší (nutno ovšem pochválit Škodu, že změnila formu na lisu a dělá ten blatník bez díry). Velmi podobně to mají i starší volva, která používají zrcátka shodná s faceliftovaným dvojkovým focusem, že. U nich je výhoda, že krycí plast přesahuje zrcátko, ale opět je to prosvětlení dobře viditelné pouze za tmy).

Z pohledu bezpečnosti/viditelnosti by bylo ideální, pokud by boční blinkry byly na karoserii tři - na rozích blatníků (podobně jako to měl třeba žigulík vpředu, nebo jako v USA poziční světla) a pak někde uprostřed, třeba na zrcátku. Ano, bylo by to hnusné, ale bezpečné.
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Friday 04.11.2016 13:27, blinkry
A nechtěli by jste, aby auto připomínalo vánoční stromeček. Jezdím přes čtvrt století a že bych měl problém s blinkry při klasickém rozložení, tak to fakt ne. Z boku jsou vidět všechny tři a i z pozice zezadu v koloně je vidět minimálně zadní. A pokud má někdo problém s rozlišovací schopností (které že to auto bliká), tak by měl zauvažovat o návštěvě nějakého specialisty, který by mu upravil setup.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Friday 04.11.2016 14:05, RE: blinkry
Martin72 posted by:
A nechtěli by jste, aby auto připomínalo vánoční stromeček. Jezdím přes čtvrt století a že bych měl problém s blinkry při klasickém rozložení, tak to fakt ne. Z boku jsou vidět všechny tři a i z pozice zezadu v koloně je vidět minimálně zadní. A pokud má někdo problém s rozlišovací schopností (které že to auto bliká), tak by měl zauvažovat o návštěvě nějakého specialisty, který by mu upravil setup.


Nechtěli. :) A diskuze je o něčem jiném, a sice že blinkr na zrcátku není kvůli vyšší bezpečnosti ani šetření, ale kvůli designu, přičemž nedat blinkr na zrcátko není důkazem lowcostu (viz Mini). :)
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Monday 07.11.2016 07:22, RE: blinkry
Giorgio posted by:
Martin72 posted by:
A nechtěli by jste, aby auto připomínalo vánoční stromeček. Jezdím přes čtvrt století a že bych měl problém s blinkry při klasickém rozložení, tak to fakt ne. Z boku jsou vidět všechny tři a i z pozice zezadu v koloně je vidět minimálně zadní. A pokud má někdo problém s rozlišovací schopností (které že to auto bliká), tak by měl zauvažovat o návštěvě nějakého specialisty, který by mu upravil setup.
Nechtěli. :) A diskuze je o něčem jiném, a sice že blinkr na zrcátku není kvůli vyšší bezpečnosti ani šetření, ale kvůli designu, přičemž nedat blinkr na zrcátko není důkazem lowcostu (viz Mini). :)


Asi jsem to nenapsal úplně jasně. Jsem téhož názoru, že jede pouze o módní prvek a k lowcostu jsem se vyjadřoval o pár příspěvků výše. ;) Za pár let, až zmizí zpětná zrcátka a nahradí je kamery, tak bude blinkr třeba na klice od dveří. :D
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.