Zdravím, asi už jsem otravný, ale za mě Škoda Scala nedosahuje kvalit VW Polo, Golfu a ani Octávie. Plasty vržou na zatlačení a spousta dílů Scala zdědila z Rapidu a bohužel ne ty povedené právě. Tam patří malý rejd, choulostivý podvozek a věčný evergreen levných Škodovek - aušusový kompresor klimatizace SANDEN - ten má problém hlavně v auto. klimatizacích
Proto bych se přimlouval za mírně ojetý VW Golf, Golf Sportsvan nebo VW Polo od roku cca 2016, kdy motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.0 TSI netrpí ničím fatálním a k překvapení všech poradí si i s kratšími trasami. Jinak nové Polo je podvozkem stejně velké jako Scala, akorát zde VW nešetřil na dílech a bude to znát za pět let, což je takový poločas funkčnosti vybraných dílů u Fábie 3 a Scaly, potažmo Rapidu
Na kratší trasy máte ideální motory s nepřímým vstřikem, kde se nabízí nový Renault Clio 1.0 Tce, ve kterém bych se minimálně projel, abyste měla možnost porovnání. Ostatně u Golfu to bude jako byste si sedla o třídu výš a to včetně manévrovatelnosti. Povedl se i nový Renault Captur, ale tam ceny letí k 400 000kč, což je už moc a Golf VII je prostě natolik povedený, že důvod přeplácet nové auto nevidím
U korejců musíte zvážit záruku, pokud ji chcete zachovat, budete jezdit do značkového servisu povinně a ten není vždy levný, ale možná dá se vyjednávat. Nečekejte ale takový komfort, jaký mý Golf VII
Ceed je dobře udělaný vůz, jenže nikdo neví, co vydrží ben. motory, v minulé generaci měly průšvih v podstatě všechny atmosférické motory kvůli rozsypávajícímu se katalyzátoru. Bohužel ani základní jinak příjemný motor v Kia Rio 1.25 CVVT není vzorem spolehlivosti, mému kolegovi po 130tis.km začal brát olej, až odešel úplně. Sedmiletá záruka nebyla uznána, protože na jednu výměnu oleje přijel o pár měsíců později. To je realita korejců a je třeba to zvážit..
Jako alternativu bych bez studu zvážil také novou Dacii Duster 1.0 Tce, řídí se dobře, v interiéru už nejde o chudobku a ceny drží jako Golf