0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Roomster - MPV po česku

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.05.2012 14:59, rada
to KarelNpa: Já mám Modus 1,2 doma cca 6 let a je to naprosto bez problémové auto. Jediná minela jsou ty žárovky předních světel a ty jsem zmínil. Na pojíždění jaké potřebuje autor dotazu je to super malé/velké auto. Piccasa bych se také nebál, kolega s ním najel za poslední tři roky 85 tisíc a výjma občasného vrzání palubní desky bez problémů. O ix20 jsem četl, že má nějaké problémy se zadními tlumiči (zatím jsem neměl možnost tyto informace ověřit). Jazz je z uvedených aut nejméně variabilní, je otázkou jak moc tazatel variabilitu preferuje/potřebuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.05.2012 15:11, rada
Zigi: nevím jaký velký rozdíl máš na mysli, ale 1,4TDI teď jezdím každý den a rozhodně to není tak špatný, jak se píše. Podle článků z internetu to má být největší hrůza (zejména hluk a vibrace). Ani jedno není tak extrémní, abych to někomu nedoporučil. Zejména vibrace jsou naprosto srovnatelné s jakýmkoliv dieselem, a to jak na neutrál, tak při jízdě (otáčky min 2000+, pod 2000 jsou vibrace extrém, 3válec si vyžaduje trochu souznění s řidičem). Jezdil jsem chvíli i 1,9TDI různé kW a mimo výkonu to prostě není tak strašný, jak někdo píše.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.05.2012 16:06, rada
S Roomsterem jsem sice nikdy nejel, ale s motorizacemi HTP a 1.4 TDi jsem měl bohužel tu čest ve firmě. Pokud pominu spolehlivost, která je hlavně u HTP otázkou, tak jsou tyto motorizace z mnoha důvodů určeny pro hodně nenáročné řidiče. Lepší volbou budou určitě 1.4 a 1.6, i když mi to připomíná něco o jednookém mezi slepými. ascaso: doporučuju se mrknout na Jazz a z vlastní zkušenosti mohu doporučit Mitsubishi Colt. Motorizace 1.3 70 kW je podle mě ideál do auta tohoto typu. Zaměřte se na verzi před faceliftem, protože ta nepodlehla "kchatování kchostů" a má variabilní + vyjímatelnou zadní lavici. Ve spojení se sklopným předním sedadlem spolujezdce, je až k nevíře, co se do takového prcka vejde (jde o 5dv. verzi)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.05.2012 06:50, rada
Roomster je velmi praktické autíčko.Na trasy do 10 km doporučuji notor 1,4 16 v.Je to již starý,ale nenáročný pracant.Ohromnou výhodou jsou vyndavací zadní sedadla a velmi dobrý přístup do zavazadlového prostoru,takže v případě potřeby v autě převezete kde co.Jinak 1,6 je hlučnější než 1,4.Velmi pěkně to jede s 1,2 Tsi,ale nikdo pořádně neví,jak je to s tím vytahováním rozvodového řetězu.Sám osobně dvě tsi sleduji,ale obě zatím mají celkem malý nájezd km.Ale podle mě s motorem 1,4 63 kw na dané pojíždky nemůžete šlápnout vedle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.05.2012 10:15, rada
Pro uživatele a jeho nájezd se hodí určitě 1.4 16v 63kW. odvezete v tom děti i starou a do kufru se muže narvat tchýně. není to tak líný jak 1.2 htp a i spotřebu to nemá tak vyšší. Já bych třeba skusil Rencka vod Modusů. Jak tak koukám ale, tak se tu najdou jedinci co vám to vymluvěj za každou cenu. NO ale Looster je fajn kára.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 08:34, Nafta x benzín
Článek je rozhodně přínosný a s chutí jsem si jej přečet, ačkoliv Roomster není můj šálek čaje. Nicméně se mi nelíbí opět dogmatické doporučení naftového motoru. To přece záleží na využití, délce tras a návratnosti financí.
Benzínové alternativy 1,4 a 1,6 jsou popsány jako bezproblémové, ovšem doporučen je diesel s varováním na filtr pevných částic. Proč? Jen kvůli tomu, že bude mít o 1,5 nebo 2 litry nižší spotřebu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 09:10, RE: Nafta x benzín
David V posted by:
Článek je rozhodně přínosný a s chutí jsem si jej přečet, ačkoliv Roomster není můj šálek čaje. Nicméně se mi nelíbí opět dogmatické doporučení naftového motoru. To přece záleží na využití, délce tras a návratnosti financí.
Benzínové alternativy 1,4 a 1,6 jsou popsány jako bezproblémové, ovšem doporučen je diesel s varováním na filtr pevných částic. Proč? Jen kvůli tomu, že bude mít o 1,5 nebo 2 litry nižší spotřebu?
Jedna věc je způsob využití a návratnost financí, druhá věc je podle mě i subjektivní přístup/pohled konkrétního uživatele. Měl jsem léta Audi a4 s proklínaným motorem 2,5 TDI V6 a přitom jsem najel ročně jen max 15 tkm. Ale prostě mi jízda s tím motorem vyhovovala mnohem víc než s jakýmkoliv benzínem. Někdo prostě preferuje naftu i když najede málo (jako např. tenkrát já), někdo najede třikrát tolik a do nafty by nešel...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 09:19, RE: Nafta x benzín
A4 posted by:
Jedna věc je způsob využití a návratnost financí, druhá věc je podle mě i subjektivní přístup/pohled konkrétního uživatele. Měl jsem léta Audi a4 s proklínaným motorem 2,5 TDI V6 a přitom jsem najel ročně jen max 15 tkm. Ale prostě mi jízda s tím motorem vyhovovala mnohem víc než s jakýmkoliv benzínem. Někdo prostě preferuje naftu i když najede málo (jako např. tenkrát já), někdo najede třikrát tolik a do nafty by nešel...
Ano souhlasím, a právě proto kritizuji paušální doporučení nafty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 09:22, RE: Nafta x benzín
David V posted by:
Ano souhlasím, a právě proto kritizuji paušální doporučení nafty.
Jo, chápu.
A propos, proč je na konci článku fotka Zafiry?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 09:39, RE: Nafta x benzín
David V posted by:
Článek je rozhodně přínosný a s chutí jsem si jej přečet, ačkoliv Roomster není můj šálek čaje. Nicméně se mi nelíbí opět dogmatické doporučení naftového motoru. To přece záleží na využití, délce tras a návratnosti financí.
Benzínové alternativy 1,4 a 1,6 jsou popsány jako bezproblémové, ovšem doporučen je diesel s varováním na filtr pevných částic. Proč? Jen kvůli tomu, že bude mít o 1,5 nebo 2 litry nižší spotřebu?
Článek je pěkný, ale také nesouhlasím s doporučením naftové verze - pro tento konkrétní případ je to doslova zhoubné řešení.
Ještě mám jednu připomínku nebo dotaz - vychází benzín 1,6 v roomsteru skutečně z 1,6 FSI (dnes již nevyráběný motor mající rozvody řetězem) nebo je to klasická 1,6 MPI s rozvody hnanými řemenem. Osobně jsem si vždy myslel, že je tam MPI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 09:58, RE: Nafta x benzín
David V posted by:
Článek je rozhodně přínosný a s chutí jsem si jej přečet, ačkoliv Roomster není můj šálek čaje. Nicméně se mi nelíbí opět dogmatické doporučení naftového motoru. To přece záleží na využití, délce tras a návratnosti financí.
Benzínové alternativy 1,4 a 1,6 jsou popsány jako bezproblémové, ovšem doporučen je diesel s varováním na filtr pevných částic. Proč? Jen kvůli tomu, že bude mít o 1,5 nebo 2 litry nižší spotřebu?
1.9 TDI-PD je vhodná pro všechny, kdo Roomstera budou aktivně využívat a budou jezdit často dlouhé cesty. Ideálnější motor do roku výroby 2010 prostě není. Motoru 1.2 HTP se doporučuji vyhnout, zejména pak 47 kW verzi vyráběné do roku 2007. Verze s 51 kW se hodí maximálně do města či na krátké vzdálenosti. Čtyřválec 1,4 16V není špatný motor, je však vhodný pro méně náročné motoristy. O něco lepší je 10,6 16V.

Vznětový tříválec 1.4 TDI-PD je robustní a vcelku nenáročný motor. Ovšem jeho hlučnost je příliš vysoká a jeho výkon 51 nebo 59 kW je dostačují akorát pro kratší vzdálenosti. Verze s 51 kW má oproti 59 kW verzi širší spektrum využitelných otáček a hodí se tak do městského provozu. Verze s 59 kW do 2000 ot./min. nepředvádí vůbec nic, na touto hranicí pekelně táhne aby se při cca 3500 ot./min. odmlčela. Škoda u silnější verze použila těžší zpřevodování, proto je vhodnější pro použití mimo město.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 10:06, RE: Nafta x benzín
Petr - TipCars.com posted by:
1.9 TDI-PD je vhodná pro všechny, kdo Roomstera budou aktivně využívat a budou jezdit často dlouhé cesty. Ideálnější motor do roku výroby 2010 prostě není. Motoru 1.2 HTP se doporučuji vyhnout, zejména pak 47 kW verzi vyráběné do roku 2007. Verze s 51 kW se hodí maximálně do města či na krátké vzdálenosti. Čtyřválec 1,4 16V není špatný motor, je však vhodný pro méně náročné motoristy. O něco lepší je 10,6 16V.

Vznětový tříválec 1.4 TDI-PD je robustní a vcelku nenáročný motor. Ovšem jeho hlučno...
Já jsem článek četl, není třeba kratší výcuc. Stejně tak vím, že to je recenze ojetiny a ne úplně konkrétní odpověď na dotaz do poradny, kde je převážné složení tras do 10-ti km. Právě z toho důvodu mi volba nafty až tak ideální nepřijde.
Prostě nelze paušálně říci, do Roomstera naftu a nic jiného. Proto mi to doporučení, jak je napsáno, vadí. Obzvlášť po přečtení statě o regeneraci filtru pevných částic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 10:09, RE: Nafta x benzín
Petr - TipCars.com posted by:
1.9 TDI-PD je vhodná pro všechny, kdo Roomstera budou aktivně využívat a budou jezdit často dlouhé cesty. Ideálnější motor do roku výroby 2010 prostě není. Motoru 1.2 HTP se doporučuji vyhnout, zejména pak 47 kW verzi vyráběné do roku 2007. Verze s 51 kW se hodí maximálně do města či na krátké vzdálenosti. Čtyřválec 1,4 16V není špatný motor, je však vhodný pro méně náročné motoristy. O něco lepší je 10,6 16V.

Vznětový tříválec 1.4 TDI-PD je robustní a vcelku nenáročný motor. Ovšem jeho hlučno...
Nejde o spor nafta x benzín - tazatel najede 20 tisíc km za rok, ALE většinu formou přískoků do 10 km - to jsou pro naftovou verzi naprosto nevhodné provozní podmínky. Jednoznačná volba i doporučení by proto měla směřovat na dvojici benzínů 1,4 a 1,6.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 10:15, RE: Nafta x benzín
Petr - TipCars.com posted by:
1.9 TDI-PD je vhodná pro všechny, kdo Roomstera budou aktivně využívat a budou jezdit často dlouhé cesty. Ideálnější motor do roku výroby 2010 prostě není. Motoru 1.2 HTP se doporučuji vyhnout, zejména pak 47 kW verzi vyráběné do roku 2007. Verze s 51 kW se hodí maximálně do města či na krátké vzdálenosti. Čtyřválec 1,4 16V není špatný motor, je však vhodný pro méně náročné motoristy. O něco lepší je 10,6 16V.

Vznětový tříválec 1.4 TDI-PD je robustní a vcelku nenáročný motor. Ovšem jeho hlučno...
Kurňa 10.6 V16 jo ??? To bude lepší než HEMI. Roomster s tímhle motorem bude ukazovat záda kdejakému AMG ... silně doporučuji umístění motoru - místo zadních sedaček

Promiň, já vím že je to překlep, ale nemohl jsem si to odpustit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 10:26, RE: Nafta x benzín
patera.matej@gmail.com posted by:
Kurňa 10.6 V16 jo ??? To bude lepší než HEMI. Roomster s tímhle motorem bude ukazovat záda kdejakému AMG ... silně doporučuji umístění motoru - místo zadních sedaček

Promiň, já vím že je to překlep, ale nemohl jsem si to odpustit
Bude to fofr .. podvozek tomu odpovídá, motokárový rozchod zadních kol ... .-))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 10:27, RE: Nafta x benzín
David V posted by:
Já jsem článek četl, není třeba kratší výcuc. Stejně tak vím, že to je recenze ojetiny a ne úplně konkrétní odpověď na dotaz do poradny, kde je převážné složení tras do 10-ti km. Právě z toho důvodu mi volba nafty až tak ideální nepřijde.
Prostě nelze paušálně říci, do Roomstera naftu a nic jiného. Proto mi to doporučení, jak je napsáno, vadí. Obzvlášť po přečtení statě o regeneraci filtru pevných částic.
Recenzi ojetiny jsem psal jako samostatnou. O napojení na dotaz jsem si všiml až teď ... Samozřejmě, při nájezdu 10 km jednoznačně benzínový motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 10:33, RE: Nafta x benzín
Pavlik posted by:
Nejde o spor nafta x benzín - tazatel najede 20 tisíc km za rok, ALE většinu formou přískoků do 10 km - to jsou pro naftovou verzi naprosto nevhodné provozní podmínky. Jednoznačná volba i doporučení by proto měla směřovat na dvojici benzínů 1,4 a 1,6.
Ano, v případě dotazu jednoznačně benzínové pohonné jednotky. Pokud však s Roomsterem budu objíždět přes pracovní týden zákazníky (např. 250 km/denně), o víkendu se vydám s rodinou na chalupu (500 km) a budu jezdit na dovolenou třeba k moři, tak beru naftu 1.9 TDI-PD, která z Roomstera (do roku výroby 2010) udělá pohodového společníka. 1.4 TDI-PD naložíte a musíte ji téměř tlačit, stejně tak všechny benzíny (1.6 16V musíte pro svižnější jízdu vytáčet atd.) ...

Osobně najezdím týdně více než 1000 km a vím jaká pruda je jezdit delší trasy s výkonostně nedostačujím motorem. Při vyšší zátěži u malé pohonné jednotky abnormálně leze spotřeba nahoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 11:24, RE: Nafta x benzín
Petr - TipCars.com posted by:
Ano, v případě dotazu jednoznačně benzínové pohonné jednotky. Pokud však s Roomsterem budu objíždět přes pracovní týden zákazníky (např. 250 km/denně), o víkendu se vydám s rodinou na chalupu (500 km) a budu jezdit na dovolenou třeba k moři, tak beru naftu 1.9 TDI-PD, která z Roomstera (do roku výroby 2010) udělá pohodového společníka. 1.4 TDI-PD naložíte a musíte ji téměř tlačit, stejně tak všechny benzíny (1.6 16V musíte pro svižnější jízdu vytáčet atd.) ...

Osobně najezdím týdně více než 100...
Je to pořád dokola. Pokud doporučení, tak ne jedno paušální, ale třeba i více na několik druhů provozu. Na dlouhých štrekách s plným autem nedostatečný výkon obtěžuje, ale ve městě nebo při kratších pojezdech to není kritické, a to by mělo v článcích zaznívat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 11:32, servisní rady a DPF
Celkem dobře napsaný článek. Jen autor zapomněl varovat před 1,2 TSI. Ano, sice má rozvody řešené kdysi bezúdržbovým řetězem, ale zde jde o jeho největší slabinu, která je v současnosti vedením VW bagatelizována (proto mají nové TSI opět řemenové rozvody). Vůz s filtrem pevných částic DPF má označení na datovém štítku v servisce a u rezervy, bohužel autor nenapsal jaké. Pro ne-zájemce to je 7GG,7MB a 7MG (možná i další, ale o těhle vím). Motory s DPF taky vyžadují olej low saps s nižním obsahem síry. Olej s filtry určitě měnit max. po 15 000 km. Ta slabá odezva na plyn u 1.4 a 1.6 by se měla dát odstranit čipem (možná i origo přehráním SW od výrobce). Je to kvůli emisím u homologace a u staré 1,6 8V 75 kw se to dělá běžně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.05.2012 13:22, Favorit Roomster
Přiznám se, že kdybych teď přišel o auto a kupoval nové (jako nové), tak bude Roomster žhavý favorit. Designově je tak ošklivý, až se mi líbí. Za volantem si člověk připadá jako v segmentu B, což se do města hodí (není tam metr od řidiče k čelnímu sklu a před ním prázdno jako u MPV). Děti vidí krásně ven a nezlobí, dobře se do auta cpou. Jízdní vlastnosti vzhledem k původu částí podvozku nečekaně dobré. Variabilita zadních sedaček čtyřem lidem relativně pohodlné cestování poskytne a může posloužit i k převozu větších věcí. A cena, dříve největší slabina Roomsteru, je v posledních letech těsně nad srovnatelně vybavenou Fábií Combi, v různých šampionových a rodinných akcích za 250-300k se slušnou výbavou s motorem 1,4 16V dostačujícím na domácí ježdění (když má člověk obavy z TSI).
Jinak cena Roomsteru jako ojetiny u starších ročníků podle mého půjde dolů, až se na ojetinovém trhu začnou objevovat novější, pořízené už za nižší ceny.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.