Warning: strpos(): Empty needle in /home/ebm/www/tipcars6/moduly/interlink/interlink.php on line 78
Diskuze - Škoda Octavia - jaká je životnost a funkčnost dvouhmotového setrvačníku?
0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia - jaká je životnost a funkčnost dvouhmotového setrvačníku?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.08.2009 22:35, Náhrada dvouhmoťáku ?
Prosil bych objasnit poslední 2 věty. Poprvé slyším, že se dá dvouhmoťák nahradit spojkou a nerozumím tomu. Děkuji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.08.2009 04:27, RE: Náhrada dvouhmoťáku ?
Hieronymus posted by:
Prosil bych objasnit poslední 2 věty. Poprvé slyším, že se dá dvouhmoťák nahradit spojkou a nerozumím tomu. Děkuji.
:) autor je dost mimo když může něco takovýho napsat..půlku článku pravděpodobně obšlehl z odborné literatury a druhá jsou jeho subjektivní pocity.
Taky bych rád aby mi to objasnil. Neboť já mu můžu jen objasnit, že setrvačník je jedna věc (ať už je dvouhmotový či v celku), lamela věc 2., přítlačný talíř 3. a ložisko 4. Dvouhmota není spojka, ale pořád jen setrvačník!
Jinak jeho životnost je u "služebního" vozu z koncernu vw min. 180.000km. Když budu ovšem chtít klidně ho oddělám na 100tisících.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.08.2009 11:12, RE: Náhrada dvouhmoťáku ?
Hieronymus posted by:
Prosil bych objasnit poslední 2 věty. Poprvé slyším, že se dá dvouhmoťák nahradit spojkou a nerozumím tomu. Děkuji.
dvohmotný setrvačník je v podstatě přítlačák lamela ložisko a setrvačník dohromady. Tento dvouhmoťák je navíc opatřen odpružením, které nám slouží k plynulejšímu přenosu kroutícího momentu mezi motorem a převodovkou. Pokud si koupíme tzv. náhradu dvouhmoťáku tak lze koupit buď setrvačník zvlášť a lamelu a přítlačák zvláš´t (někdy je tam i ložisko). A nebo si koupit celý set včetně setrvačníku. Takhle to dělá firma Valeo ovšem je to všechno podle typů automobilů. Jde o to, že v originále se vás ptát nebudou co je tam špatné a rovnou vymění vše a za to dáte cca 35 000 a více když to takhle vás to vyjde na polovinu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.08.2009 12:56, Tohle jsem zde již četl !!!
Odpovídá čtenářům opravdu pan Matwiov dle jeho zkušeností, nebo on či redakce pouze kopíruje již otisklé odpovědi Martina Vaculíka? Ve článku je hned několik statí vytržených z již jindy otištěné recenze pana Vaculíka!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.08.2009 13:47, RE: Tohle jsem zde již četl !!!
Tomáš posted by:
Odpovídá čtenářům opravdu pan Matwiov dle jeho zkušeností, nebo on či redakce pouze kopíruje již otisklé odpovědi Martina Vaculíka? Ve článku je hned několik statí vytržených z již jindy otištěné recenze pana Vaculíka!!!
Dobrý den, prosím o konkrétní informaci, o kterou recenzi pana Vaculíka jde a které statě jsou podle vás tzv. "vytržené". Děkuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.08.2009 14:54, RE: Tohle jsem zde již četl !!!
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den, prosím o konkrétní informaci, o kterou recenzi pana Vaculíka jde a které statě jsou podle vás tzv. "vytržené". Děkuji
Dobrý den, osobně si vzpomínám na tyto části textu, které mi tenkrát utkvěli v paměti:
,,Nicméně životnost dvouhmotových setrvačníků je problém u všech silných diselů. Jejich konstruktéři se vám po pár pivech obvykle přiznají (já už to zažil třikrát), že nebýt tlaku zákazníků, spojovali by je pouze s automatickými převodovkami, v nichž kmity vyhladí hydrodynamický měnič.
Také šílím, když někdo ve snaze moci se tu chlubit čtyřlitrovou spotřebou oktávky v "tédéíčku", jezdí na šestku šedesát do kopce. Při vysokém zatížení z nesmyslně nízkých otáček (pod 2000 min-1) je chod motoru nejnepravidelnější a „dvouhmoťák“ zažívá pekelná muka.

Bohužel v záplavě recenzní a odpovědí na rady nemohu tento celý článek najít. Možná máte lepší "filtry". Každopádně, vzhledem k tomu, že jsem trvalým čtenářem článků od M.Vaculíka a sympatizuji s jeho názory, zmiňovaný článek si pamatuji a citace mne tenkrát pobavila.

S pozdravem,
Tomáš Mládek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.08.2009 17:02, No konecne!
No konecne se nekdo odvazil verejne napsat o dost zavaznem problemu, ja o tomto vim u Octavii II r.v. 2005 kdy ze 70 pravidelne servisovanych vozu tato zavada postihla 8 vozu, u dvou se jednalo o totalni skodu!!! Vzdy to bylo mezi 90-100tis.km a jejich majitele si vetsinou sve milacky hyckali a chovali se k nim vzorne! Skoda s nimi tento problem resila vzdy individuelne a tito postizeni museli podepsat dohodu o mlcenlivosti a nesmeli se o tomto verejne zminovat!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.08.2009 17:33, RE: No konecne!
rudy321 posted by:
No konecne se nekdo odvazil verejne napsat o dost zavaznem problemu, ja o tomto vim u Octavii II r.v. 2005 kdy ze 70 pravidelne servisovanych vozu tato zavada postihla 8 vozu, u dvou se jednalo o totalni skodu!!! Vzdy to bylo mezi 90-100tis.km a jejich majitele si vetsinou sve milacky hyckali a chovali se k nim vzorne! Skoda s nimi tento problem resila vzdy individuelne a tito postizeni museli podepsat dohodu o mlcenlivosti a nesmeli se o tomto verejne zminovat!!!
rudy321 on je to tak se vším konkrétně u VW grupe znám opravdu desítky závad které by určitě zasloužili svolávací akci a bezplatnou opravu ale VW či Škoda mlčí a nechává si za takové opravy zaplatit... Jinak dvojhmota opravdu nejde nahradit lamelou a přítlačákem :) ale dá se nahradit jednohmotou (např. lacinou použito) dokonce jsem viděl americkou firmu s dovozem do ČR která vyrabí jednohmotu i do vozů do kterých se origo dvojhmota nedělá...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.08.2009 21:16, RE: Tohle jsem zde již četl !!!
Tomáš posted by:
Dobrý den, osobně si vzpomínám na tyto části textu, které mi tenkrát utkvěli v paměti:
,,Nicméně životnost dvouhmotových setrvačníků je problém u všech silných diselů. Jejich konstruktéři se vám po pár pivech obvykle přiznají (já už to zažil třikrát), že nebýt tlaku zákazníků, spojovali by je pouze s automatickými převodovkami, v nichž kmity vyhladí hydrodynamický měnič.
Také šílím, když někdo ve snaze moci se tu chlubit čtyřlitrovou spotřebou oktávky v "tédéíčku", jezdí na šestku šedesát do kop...
Take si vzpominam,ze jsem zde jiz onu zminovanou formulaci cetl....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.08.2009 06:52, Asi hloupy dotaz
Mozna se ptam spatne, ale je to opravdu tak velky problem s zivotnostni toho dvouhmotaku? Nikdy jsem neslysel, ze by passati TDI PD 96kw meli nejak extra s timto problemy....nerikam, ze jsem o tom neslysel, ale ze by odchazeli kazdych 80 tis km ci potazmo neco okolo kazdych 100 tis? Ani chapu, ze nekdo odrovna i normalni spojku po 40 tis km, ale bezny ridic, treba taxikar ci auto provozovane rodinnym zpusobem ma jakou zivotnost priblizne? A Jaka je tedy nahrada teto spojky na passata/superba? Neco levnejsiho existuje nezli koupe dvouhmotaku?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.08.2009 10:15, Okopírovaný článek
Vážená redakce
Zde Vám zasílám odkaz na konkrétní článek odkuď pisatel tohoto článku okopíroval dost a dost textu.
Čekal jsem v tomto článku nové informace a ne jenom okopírované od pana Vaculíka.
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=2506&emailem=ano&Lang=cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.08.2009 13:02, RE: Okopírovaný článek
krakra posted by:
Vážená redakce
Zde Vám zasílám odkaz na konkrétní článek odkuď pisatel tohoto článku okopíroval dost a dost textu.
Čekal jsem v tomto článku nové informace a ne jenom okopírované od pana Vaculíka.
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=2506&emailem=ano&Lang=cz
Děkuji za dohledání, nemohl jsem to najít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.08.2009 14:35, RE: Okopírovaný článek
Tomáš posted by:
Děkuji za dohledání, nemohl jsem to najít.
Mám rád články pana Vaculíka, vypadá to že tomu opravdu rozumí, proto si jeho články pamatuji.
Dlouho jsem ale žádný od něj nečetl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.08.2009 15:29, RE: M.Vaculík
krakra posted by:
Mám rád články pana Vaculíka, vypadá to že tomu opravdu rozumí, proto si jeho články pamatuji.
Dlouho jsem ale žádný od něj nečetl.
Tak v tom případě doporučuju časopisy AutoDiesel, Autoojetiny a Auto-moto-speciál, kam p.Vaculík hojně přispívá!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.08.2009 15:35, Okopčený článek - taky jsem si všiml
Se zajímavostí jsem si přečetl tento článek, ale celou dobu jsem měl tušení že už jsem ho jednou četl. Také jsem poznal že určitá část je převzatá. Dobrá, nechme to teď být. Ale rád bych se víc dozvěděl o možnosti náhrady dvouhmoťáku za jednohmotový obyč. Popř. konkretně která firma a na jaké vozy tuto náhradu vyrádí. Naštěstí tuto nepříjemnost nemusím řešit, ale pár lidí se mě už na něco podobného ptalo. Myslím že konkrétní informace by potěšila spoustu majitelů těchto "moderních" turbodieselů. Také bych rád věděl, jak už zde někdo napsal, proč si nestěžují majitelé Passatů, Superbů apod. s 1.9 TDI 96 kW a jiných čerpadlo-trysek, které jsou již údajně (ale nevím to jistě) dvouhmotovým setrvačníkem vybaveny?? Spousta známých má tyto motory ve svých vozech, ale problém s dvouhmoťákem (zatím) nikdo neřešil. Ti co se ptali mají 2.0 TDI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 21.08.2009 19:53, Monedeo MKIII, Duratec 2.0 107kW
Zdravím. Někde jsem četl, že i v motoru Duratec 2.0 107kW je dvouhmotý setrvačník. Mám najeto 190 tis a zatím žádné rázy necítím a spojka je původní. Výměna za 30 tis Kč mě dost děsí, ale na AutoKelly jsem viděl spojku komplet na tento motor za 12 tis..Tušíte někdo, jestli tam ten dvouhmotý setrvačník je nebo není? Díky za oreakci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 22.08.2009 08:14, RE: Asi hloupy dotaz
mufik.martin posted by:
Mozna se ptam spatne, ale je to opravdu tak velky problem s zivotnostni toho dvouhmotaku? Nikdy jsem neslysel, ze by passati TDI PD 96kw meli nejak extra s timto problemy....nerikam, ze jsem o tom neslysel, ale ze by odchazeli kazdych 80 tis km ci potazmo neco okolo kazdych 100 tis? Ani chapu, ze nekdo odrovna i normalni spojku po 40 tis km, ale bezny ridic, treba taxikar ci auto provozovane rodinnym zpusobem ma jakou zivotnost priblizne? A Jaka je tedy nahrada teto spojky na passata/superba? Ne...
Myslím si, že vámi zmiňovaný motor dvouhmoťák nemá. Jedná se až o motory 2,0 TDI a 1,9 TDI (77 kw). Tyto motory jsou natolik špatně vyvážené, že se bez dvouhmoťáku neobejdou a ten tam zároveň velmi trpí. Standartní životnost dvouhmoty u těchto motorů je opravdu okolo 100 tisíc km. Pokud navíc člověk jezdí stylem "za 4 litry" nevydrží ani těch 80 tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 23.08.2009 12:39, RE: Monedeo MKIII, Duratec 2.0 107kW
KamilG posted by:
Zdravím. Někde jsem četl, že i v motoru Duratec 2.0 107kW je dvouhmotý setrvačník. Mám najeto 190 tis a zatím žádné rázy necítím a spojka je původní. Výměna za 30 tis Kč mě dost děsí, ale na AutoKelly jsem viděl spojku komplet na tento motor za 12 tis..Tušíte někdo, jestli tam ten dvouhmotý setrvačník je nebo není? Díky za oreakci.
Vzhledem k tomu, že benzínové motory jsou obecně postatně kultivovanější - a benzínovým motorům od Fordu lze vyčíst leccos (nemodernost, nepříliš dobré výkonové parametry vč. spotřeby, atd.), ale rozhodně ne nekultivovanost - a chod motoru je obecně rovnoměrnější, než u motorů naftových, tak bych se ve Vašem případě o tento setrvačník vůbec nebál. Pravděpodobně přežije celé auto. Ostatně si myslím, že dvojhmoťák je tam jen kvůli tomu, aby kultivovanost tohoto motoru ještě více zlepšil (a mohl se chlubit, že aspoň něco z modernějších technologií do svých benzínových motorů dává), když už Ford není schopen dodat moderní benzínové motory s adekvátními výkonovými parametry. Nahradit jednohmotý setrvačník dvojhmotým je podstatně levnější, než vyvíjet nové pohonné jednotky. D.M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 23.08.2009 20:14, Tady podrobněji
Dovolím si odkázat na jiný článek. viz:
http://www.mjauto.cz/html/dvouhmotovy_setrvacnik.html
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 23.08.2009 22:05, RE: Tady podrobněji
rohYpnol posted by:
Dovolím si odkázat na jiný článek. viz:
http://www.mjauto.cz/html/dvouhmotovy_setrvacnik.html
dobrý den,
tady na tomto odkazu je vidět, že dvouhmoťák má náhradu a lze měnit jednotlivé části
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.