0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia - jak si poradit s nespolupracujícím teplým motorem?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
Artemio1
number of posts9
date of registration16.10.2012
Thursday 18.10.2012 09:50, diagnostika
Tohle je typická závada např.pro Renaulty Megane I generace,kde byly vždy 2 válce na jednu cívku a její vynechání se projevovalo naprosto stejně.A u novějších generací byl podobný problém s čidlem horní úvrati-motýlkem.Obojí může být příčinou i tady,ale doporučoval bych diagnostiku.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 18.10.2012 09:55, zapalování
Viděl bych to na typický problém v zapalování. Samožřejmě diagnostika by měla být základem, pak svíčky, modul zapalování atd. Může to být i lambda a další věci jak je pěkně popsáno v článku. Dotaz je ale poměrně zbytečný. Auto jezdí blbě a od stolu se to vyřešit nedá, záhada to není taky. Tady není na co čekat a "hurá" do servisu.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 18.10.2012 10:52, RE: zapalování
On ten dotaz není úplně blbě, laik nezná postup řešení a tak se prostě zeptá, jestli náhodou nějaká cesta nevede rychle k cíli. Že v tomto případě to může být spousta věcí a dost často to skončí řešením pokus-omyl, se dozví až tady. Nepatrná naděje na snížení ceny je pouze tehdy, když najde servisáka, který tento motor zná hodně dobře a bude vědět, která z těch věcí odchází nejčastěji.

Asi bych zkusil obvolat různé autorizované servisy a po telefonu popsat závadu, jestli neví co to je a pokud budou ochotní a zkusí naznačit příčinu, dala by se vybrat nejčastější odpověď. Pak bych zkusil zajet do toho nejochotnéjšího.

Ale v dnešní době je risk, že se hodně servisů bude snažit vydělat a vymění víc věcí, než je potřeba. Tady je asi opravdu dobré zkusit vrakoviště a zkusit tam povyměňovat, co mají. Mohlo by se dát domluvit, že by zaplatil vrakálníkovi práci a pokud najdou příčinu, tak i díl, který to řeší. Ano možná brzo odejde taky, ale už bude jasné, co to je a příště koupí nový.
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Thursday 18.10.2012 19:06, RE: zapalování
Tak se projevuje motor, který říká "jáááá chci na vrakáááč, oh yeah, vrakááááč, už mě nebaví jezdit po 300 000 Km, ááááchich ooouvej..." Tady nepomůže žádná diagnostika, žádné výměny dílů a už vůbec ne nějaké lambdy nebo váhy vzduchu...nebo nedej bože Homolkův nejoblíběnější zásah - výměna jednoho (na váíc není pěněz) zapalovacího kabelu. Ta lektrika se projevuje tak, že to udělá bžžžžm, a auto stojí... nic víc nic míň. Jakákoli elektrika... od relé až po kikslou cívku...atd. TAKHLE SE PROJEVUJE opotřebený motor bez tlaků. Jenom motor před smrtí. Sorry, je to krutá pravda, ale je to tak. ale v servisu ti to neřeknou, tam bude hovádko v značkovém overalu lítat kolem auto s diagnostikou a nutit ti koupit váhu vz., lambdu, cívku, druhou, třetí, katalýzator, čidlo otáček, čidlo teploty... , řídící jednotku...
respond
Kadeloid
number of posts7
date of registration20.01.2012
Friday 19.10.2012 07:57, ..
Abych řekl pravdu, tak první co mě napadlo při čtení problému je, že může být motor bez tlaku. Druhá věc, pokud nemá hydroštely, tak že už nemusí být vůle mezi vačkou a ventilem. To by vysvětlilo špatný chod za tepla. Kdyby se tahle závada stala mě, tak první věc by byla změření komprese teplého a studeného motoru. Pokud by se hodnoty neshodovali s předepsanými, tak bych měl jasno. Rozhodně bych bral v úvahu i tuto možnost. Pokud má tazatel možnost si kompresy změřit sám, tím líp. Pokud ne, musí spoléhat na serióznost servisu. Každopádně může být problém i někde jinde, třeba ve zmíněných zapalovacích modulech. Přeji hodně štěstí při řešení problému.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 19.10.2012 12:18, RE: zapalování
Ble ble ble, vtipne ale o nicem, protoze tenhle motor 1.6 ma jeste minimalne tech 300 tisic pred sebou.....Pokud je komprese O.K. - a to pri startovani toceni starterem, ne pri behu motoru, na to pozor - tak bude pricina v zapalovacim modulu/cidle na motoru , tzn opravitelne za rozumny peniz.

respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Friday 19.10.2012 13:10, RE: zapalování
Goťák: O tobě se teď točí ten nový Troškův dokument o vesnici: sajrajt Babovřesky, ne? Joooj, vesnice, cigan Laco, slepice...a Goťák a jeho svět 800 000 nájezdů...oh jéééé... Motor se j*be a my vyměníme cívku....je jé jeje...(teď přichází Michal David a má perfektní sólo na kytaroklávesy) a Goťák vstupuje na pódium a burani odkládají klobásy s tácky bokem - aby mohli tleskat. Toník křičí na celý sál: A kamarádova Škodofka Oktavyja 1.4 44Kw buran edition najela 790 000 Km!!! A všichni tleskají a Michal David začíná znovu hrát.
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Friday 19.10.2012 13:32, RE: zapalování
A ještě jedna maličkost. Pro blbce. Moderní motory nedovolí (NEDOVOLÍ) při poruše elektroniky nastartovat. Prostě se bude jenom točit startér. Elektronika v letech 1990 - 2012, vy joudové, funguje tak, že: Buď funguje na 100 procent nebo nefunguje vůbec. Nic mezi. Žádné vlastnosti motoru se s opotřebovanou elektronikou nezhoršují...že by to jelo hůř a hůř a hůř... ono se to prostě najednou sekne. Nebo snad chceš profouknout řídící jednotku? Nebo oživit magickým kýchnutím čidlo otáček? Tak zapíchni vidle do hnoje a dodělej si základní vzdělání.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 19.10.2012 14:26, Pro Gablenze
To Gablenz: A zase ble blebleble ble, uplne o nicem. Dnesni motory najedou bez problemu 500 tisic km, jestli zijes nekde v 80./90. letech a jezdis ve Favoritu, ktery zvladne bezne 350 tisic km, tvoje vec ale nemel nesmysly a nesnaz se bejt vtipnej, protoze to ti nejde uz vubec.
Ja nemluvil o ridici elektronice ale o dilech co je potreba vymenit. Kdyby nesla elektronika, tak pan ani nenastartuje a nebude resit ze to za tepla spatne jede, ty joudo...
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Friday 19.10.2012 15:00, RE: Pro Gablenze
Gotte, Bože, amore mio, ty jsi tak chytrý. Gott(ááák). Bůůůh aut. Goťák, velký Liebhaber Das Auto. Co to pleteš? Ty nic nevíš, že? Bože, stůj při Gottovi. Gott, do tanku v tank! Do Loganu v Logan a odjezd!
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 19.10.2012 15:13, RE: zapalování
gablenz posted by:
A ještě jedna maličkost. Pro blbce. Moderní motory nedovolí (NEDOVOLÍ) při poruše elektroniky nastartovat. Prostě se bude jenom točit startér. Elektronika v letech 1990 - 2012, vy joudové, funguje tak, že: Buď funguje na 100 procent nebo nefunguje vůbec. Nic mezi. Žádné vlastnosti motoru se s opotřebovanou elektronikou nezhoršují...že by to jelo hůř a hůř a hůř... ono se to prostě najednou sekne. Nebo snad chceš profouknout řídící jednotku? Nebo oživit magickým kýchnutím čidlo otáček? Tak zapíchni vidle do hnoje a dodělej si základní vzdělání.


S tímto rozhodně nesouhlasím. Nevím o jaké elektronice mluvíš, ale při selhání některého podpůrného čidla nebo při závadě na VN elektronice nebo vstřikovačích motor zhasnout nemusí, ale pojede třeba na méně válců. Na závadu zareaguje ŘJ a uloží se chybový kód obvykle by mělo být např.:
HO2S... lean / rich (lambda nahlásí chudou/bohatou směs)
... nebo přímo specifikuje chybu VN obvodu nebo uvede nepracující vstřikovač, pokud není závada mechanická, ale motor se rozhodně zastavit nemusí. Měl jsem závadu na lambdě a motor běhal normálně, jen svítila kontrolka. A pokud dojde k nějaké vážné prouše, má většina motorů definován tzv. nouzový režim, kdy se nedá jet rychleji než obvykle 60 km/h a nelze točit více než např. 2000 rpm.
Pokud nejde nastartovat, tak většinou protože selže nějaké důležité čidlo, třeba horní úvratě nebo otáčky kliky/vačky, protože motor neví, co má dělat.
Pokud ŘJ na závadu nezareaguje, tak ji prostě z nějakého důvodu není schopná rozeznat - hodnoty jsou v definovaném rozsahu, ale neodpovídají realitě nebo je závada mechanického rázu.
Dobrým tipem jsou zde v diskuzi špatné vůle na vetilech, které za tepla způsobí nedovírání ventilů a buď seřizované mechanicky nebo jsou zanesené hydroštely.
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Friday 19.10.2012 16:37, RE: zapalování
David V: U lambdy to někdy nemusí platit. Opravdu svítí jenom ta kontrolka. Ale auto jede normálně!!!!!! Jenom na emisích tě upozorní, nebo bude vyšší spotřeba. Ale u všeho ostatního to platí. Sám jsem to vyzkoušel. Zkus si odpojit nějaký káblík, cokolililililili. A? Startujeme a auto chcípá a problikává diagnostika. Tohle je první možnost. Pak je ta, že se to fakt posere. Auto jede krásně...perfektně a najednou ti zhasne motor... A? Relé palivového čerpadla... třeba, cívka, rozdělovač (u starých aut).... ŘJ to hned celé sekne. Závada na elektronice (nechceš to snad definovat, že?) úplně zastavuje auto! Posraný motor, silně opotřebený naopak dokáže ještě nějakou dobu škobrtat. Jenom železo způsobuje ty příznaky, jak jsou popsané výše a jak už to tu bylo x krát v minulosti. Ucpaný katalyzátor, vytahaný řemen rozvodů...to nikdy nezpůdobí tyhlety problémy... Já bych v prvé řade rozmontoval hlavu válců... a tam to bude.
Myslitel Goťák tu psal něco o výdrží motorů... Víš co třeba může zlikvidovat motor?????????? Kromě blízkosti Goťáka? Nebo zanedbání výměn oleje? Intenzivního využívání na hranici možnosti....atd? Víš co spolehlivě opotřebí motor? Ne? Chladicí kapalina. Pokud není dostatečně naředěná.... Hustá kapalina huře proniká hlavou...a? Ventily, zdvihátka, těsněníčka.... těsnění hlavy.... A máš tu prdlavý motor, kdy auto jede přískokama, na tří válce, vibruje, kouří...nejede.
Ještě jedna možnost tu je s tou elektronikou, kdy by eventuálně fakt mohla způsobit nějaké výpadky. A to chvilkové zkraty... někde nějaký chaos v kabelech...a že jich tam je... kuna něco odizoluje a fakt by mohl chvílema vysazovat motor... ale nikdy nezpůsobí příznaky opotřebení vadné čidlo nebo cokoli jiného. To přímo auto zastaví.
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Friday 19.10.2012 16:50, RE: zapalování
David V: Jo, a ten nouzový režim....hahaha...velký mýtus. Nezažil jsem auto, které by to mělo. Nikdy v životě. Myslíš, že by výrobce riskoval? Že bude jezdit nějaký blb trvale v nouzovém režimu? Že buee auto likvidovat další jízdou v nouzovém režimu? U nás ve Vyšných Baziliškách by to bylo možné. Řekni mi ,bez které součástky se motor obejde, aby mohl jet v nouzovém režimu s omezením otáček... neznám takovou. U lambdy to nemusí být... u všeho jiného se motor rovnou zastaví. Snad jen u nějakého extrémního bouráku s deseti ŘJ, kde třeba fakt vysazení pneumatického pérování může fakt vyvolat nějaké omezení funkce řízené "shora". Tenhle mýtus už koloval v dobách Sierry, že prý 2.0 DOHC má v řidící jednotce nouzový režim 60 km max.... , takže vždycky dojedeš do servisu. Nezažil jsem to nikdy.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 19.10.2012 17:09, RE: zapalování
gablenz posted by:
David V: Jo, a ten nouzový režim.....


No tak globálně to mýtus není. Majitelé nafťáků by mohli vyprávět, ti nouzový režim dobře znají. A u benzínu Ti řeknu, že čidla teplot, lambda, dráhový snímač frekvence, měřič hmotnosti/objemu nasávaného vzduchu, některé část VN elektriky, LFR ventil, EGR ventil a odvětrání skříně jsou všechno sučásti motoru, které mohou mít závadu a motor přesto půjde nastartovat a možná s ním půjde jet. A o nouzovém režimu píše moje uživatelská příručka k autu. SIce si nevzpomenu na nikoho, koho by s benzínem nouzák potkal, ale nemám důvod nevěřit, že existuje. Třeba kvůli jednomu z výše uvedených zařízení může nouzák nastat, ale ještě jsem neměl tu čest.
A věci které uvádíš Ty jsou většinou pro motor klíčové a u některých ŘJ neumožní nastartovat pro to, že buď není v motoru co zapálit nebo není čím nebo neví kdy a ne, že by programově nenechala motor spustit.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 19.10.2012 19:23, RE: zapalování
gablenz posted by:
David V: Jo, a ten nouzový režim....hahaha...velký mýtus. Nezažil jsem auto, které by to mělo. Nikdy v životě. Myslíš, že by výrobce riskoval? Že bude jezdit nějaký blb trvale v nouzovém režimu? Že buee auto likvidovat další jízdou v nouzovém režimu? U nás ve Vyšných Baziliškách by to bylo možné. Řekni mi ,bez které součástky se motor obejde, aby mohl jet v nouzovém režimu s omezením otáček... neznám takovou. U lambdy to nemusí být... u všeho jiného se motor rovnou zastaví. Snad jen u nějakého extrémního bouráku s deseti ŘJ, kde třeba fakt vysazení pneumatického pérování může fakt vyvolat nějaké omezení funkce řízené "shora". Tenhle mýtus už koloval v dobách Sierry, že prý 2.0 DOHC má v řidící jednotce nouzový režim 60 km max.... , takže vždycky dojedeš do servisu. Nezažil jsem to nikdy.


David V má pravdu, nouzový režim je v naprosté většině aut. Několikrát se mi stalo s různými auty, že se rozsvítila kontrolka servis a prudce poklesl výkon, ale auto stále jelo. Kupodivu to bylo vždy ve velmi podobné situaci - start a následný rozjezd na mokrých velkých kostkách typu "kočičí hlava" - ve všech případech stačilo zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat. Pátráním jsem zjistil, že uvedenou situaci velmi špatně snášejí čidla ESP, následně přestane pracovat ESP a auto spadne do nouzáku.
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Friday 19.10.2012 21:05, RE: zapalování
David V: Tak jsem to šel naschvál skusit - auto mám totiž pod sebou v garáži a teď sedím v obýváku. Vypojil jsem konektor váhy vzduchu Bosch.... a? Nestartuje.... Takže pochybuju, že by se se špatnou váhou dalo jet. A zanášení váhy je taky mýtus. Stejně jako nouzový režim (ale u některých moderních naft to asi fakt může být... kvůli nadstandartním hejblatům - třeba asi filtr částic...kdo ví). Když je kastle filtru a filtr v pořádku, tak se to nemá jak zanést prachem. To se musí zanést jen čuněti.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 19.10.2012 22:12, RE: zapalování
gablenz posted by:
David V: Tak jsem to šel naschvál skusit - auto mám totiž pod sebou v garáži a teď sedím v obýváku. Vypojil jsem konektor váhy vzduchu Bosch.... a? Nestartuje.... Takže pochybuju, že by se se špatnou váhou dalo jet. A zanášení váhy je taky mýtus. Stejně jako nouzový režim (ale u některých moderních naft to asi fakt může být... kvůli nadstandartním hejblatům - třeba asi filtr částic...kdo ví). Když je kastle filtru a filtr v pořádku, tak se to nemá jak zanést prachem. To se musí zanést jen čuněti.


No vidíš a na Duratecu VE je taky váha vzduchu a dle kluků na fóru ji měli odpojenou a motor běžel, protože je tam tuším měření tlaku v sání a z toho se ŘJ nějaké hodnoty průtoku dopočítá. Např. C18NZ v mém Opelu zrovna žádnou váhu vzduchu neměla a běžela taky. A váha vzduchu funguje pomocí žhavení drátku vystavenému proudu vzduchu a stačí mikroskopické smetí, které se na vlákno napeče a už je "zanesená".
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Saturday 20.10.2012 07:35, RE: zapalování
gablenz posted by:
David V: Jo, a ten nouzový režim....hahaha...velký mýtus. Nezažil jsem auto, které by to mělo. Nikdy v životě. Myslíš, že by výrobce riskoval? Že bude jezdit nějaký blb trvale v nouzovém režimu? Že buee auto likvidovat další jízdou v nouzovém režimu? U nás ve Vyšných Baziliškách by to bylo možné. Řekni mi ,bez které součástky se motor obejde, aby mohl jet v nouzovém režimu s omezením otáček... neznám takovou. U lambdy to nemusí být... u všeho jiného se motor rovnou zastaví. Snad jen u nějakého extrémního bouráku s deseti ŘJ, kde třeba fakt vysazení pneumatického pérování může fakt vyvolat nějaké omezení funkce řízené "shora". Tenhle mýtus už koloval v dobách Sierry, že prý 2.0 DOHC má v řidící jednotce nouzový režim 60 km max.... , takže vždycky dojedeš do servisu. Nezažil jsem to nikdy.


Pises jen same slataniny, kdyz Ti odejde turbo, tak jedes vesele dal v nouzovem rezimu....jses blb...
respond
Kama
number of posts3
date of registration28.06.2010
Saturday 20.10.2012 16:17, LOL
Vořeši, není to náhodou přidřený?
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 20.10.2012 16:39, RE: zapalování
gablenz posted by:
David V: Tak jsem to šel naschvál skusit - auto mám totiž pod sebou v garáži a teď sedím v obýváku. Vypojil jsem konektor váhy vzduchu Bosch.... a? Nestartuje.... Takže pochybuju, že by se se špatnou váhou dalo jet. A zanášení váhy je taky mýtus. Stejně jako nouzový režim (ale u některých moderních naft to asi fakt může být... kvůli nadstandartním hejblatům - třeba asi filtr částic...kdo ví). Když je kastle filtru a filtr v pořádku, tak se to nemá jak zanést prachem. To se musí zanést jen čuněti.


Při problému s FAPem (málo adititiva, nebo nedostatečná regenerace filtru) to hodí řj logicky do nouzáku. Nejde to do otáček, ani to nejede... Ano, bavíme - li se o benzínu, tak elektronika je jako vypínač - zapnuto/vypnuto, jinak mě nic nenapadá.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.