0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II TDI PD 77 kW - první dojmy majitele

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 10:17, RE: bez předmětu
vale rossi posted by:
jinak myslím že se jedná o velice kvalitní vůz.krom oleje filtů a destiček nebudete měnit nic.rozvody až ve 120 000 prostě paráda.některé konkurenční vozy jsou většinou po 100 000km na konci životnosti a větších oprav přibývá ale oktávky drží
Do debaty o škodovkách jsem zasahovat nechtěl, nicméně na váš příspěvek vale rossi, reagovat musím. Co to je za argument konkurenční vozy jsou většinou po 100.000 km na konci životnosti? Kde jste se s takovým autem v poslední době setkal? A o jakých konkurenčních vozech mluvíte? Máte snad osobní zkušenost? Já mám za posledních 10 let osobní zkušenost, jako majitel, ne z druhé ruky se značkami Škoda, Fiat, Renault, Opel, 2x Nissan a 2x Subaru a krom toho posledního měli všechny najeto hodně přes 100 tisíc, některé i přes 200 tisíc a krom spotřebního materiálu jsem neměl žádný problém, takže takový blábol co jste tady vyplodil jsem už dlouho neslyšel..... (ale jinak Vale je bůh :o)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 11:11, Kovové zvuky z motoru není dobré ignorovat
Váhu vzduch budete mít ještě OK, ta začne zlobit (zašpiní se) až po najetí cca 150 tis. km. Obávám se, aby se neozývalo turbo, pokud se to děje pravidelně po dosažení konkrétních otáček a i při následném odlehčení motoru, tipnul bych to na načaté rurbodmychadlo. SPěchejte s tím do servisu, dokud máte auto v záruce - jinak to vyjde na cca 20 tis. Kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 11:37, RE: typek
labio posted by:
no, já sice nejsem zaslepenej zastánce škodovky, ale jistá věc prostě je, že to vůbec není špatné auto. Recenze kterou tady pisatel napsal je sice velmi špatná a nesmyslná, ale konkrétně octavka v téhle motorizaci špatná vůbec není.A když už jste tady tak chytří, najděte mi alternativu oproti octavce, která by při stejné ceně,výbavě,velikosti a spotřebě byla prokazatelně lepší.
Co se týče spolehlivosti. Zrovna dnes vyšel na internetu článek - německá DEKRA sledovala po dobu 1 roku statistiky aut...
No vzhledem k tomu, jak to prožíváte a zveličujete bych řekl, že škodovkář docela jste. Vůbec jsem neřekl, že je octavia špatné auto, jen že mě zaujal výrok autora recenze, kde uvádí, že octavia se porouchá jen pár lidem ze statisíce. Vám to nepříjde směšné? jako důkaz, že je to asi hloupost, jsem dodal fakta z reportu TUV. Nic víc, nic míň, každý at si jezdí, v čem chce.

Další důkaz toho že jste zaslepený škodovkář je, že nepřipouštíte, že za stejné peníze se dá najít vhodná alternativa k O2. Já říkám že dá.... a sice Mazda 3.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 13:07, RE: typek
labio posted by:
no, já sice nejsem zaslepenej zastánce škodovky, ale jistá věc prostě je, že to vůbec není špatné auto. Recenze kterou tady pisatel napsal je sice velmi špatná a nesmyslná, ale konkrétně octavka v téhle motorizaci špatná vůbec není.A když už jste tady tak chytří, najděte mi alternativu oproti octavce, která by při stejné ceně,výbavě,velikosti a spotřebě byla prokazatelně lepší.
Co se týče spolehlivosti. Zrovna dnes vyšel na internetu článek - německá DEKRA sledovala po dobu 1 roku statistiky aut...
Kia ceed...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 14:54, pískání turba
jj, takhle se projevuje turbo...pan majitel asi nechladil po zátěži...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 18:53, Rozvody ... prostě paráda?
vale rossi posted by:
jinak myslím že se jedná o velice kvalitní vůz.krom oleje filtů a destiček nebudete měnit nic.rozvody až ve 120 000 prostě paráda.některé konkurenční vozy jsou většinou po 100 000km na konci životnosti a větších oprav přibývá ale oktávky drží
Milý vale rossi! Já jsem tu za agentku citroën a jsem povinována vám sděliti, že u velmi povedeného motůrku 1.4 HDi, jež má tchýně ve své C3 se rozvody mění ve 240.000 km, já sama cestami brouzdám s C5 V6 3.0 benzín a rozvoddy se mění ve 240.000 km (Citroën je ta francouzská značka, co je v představách místních HLUBOKO DALEKO "za" a "pod" východoevropskou montovnou kokcernu Lidové auto.
PS: Autorova zmínka o jednom poruchovém voze ze statisíců označuji za "PERLU TÝDNE" a navrhuji tuto anketu pátek co pátek k vyhlášení.
PPS: Já vím, že octavia patří k "rozumně" poruchovým, ale ta věta se (a navíc jen s hóóódně přivřenými očima) hodí tak na Porsche 911 (to "glorifikace" "domácí" škody auto tu opravdu JE ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 19.12.2008 18:58, RE: Rozvody ... prostě paráda?
Kylie posted by:
Milý vale rossi! Já jsem tu za agentku citroën a jsem povinována vám sděliti, že u velmi povedeného motůrku 1.4 HDi, jež má tchýně ve své C3 se rozvody mění ve 240.000 km, já sama cestami brouzdám s C5 V6 3.0 benzín a rozvoddy se mění ve 240.000 km (Citroën je ta francouzská značka, co je v představách místních HLUBOKO DALEKO "za" a "pod" východoevropskou montovnou kokcernu Lidové auto.
PS: Autorova zmínka o jednom poruchovém voze ze statisíců označuji za "PERLU TÝDNE" a navrhuji tuto anketu...
TA glorifikace ... chtěla jsem "říci"
PS: Servisní náklady na 100.000 km činí u C5 se šestiválcem cca něco mezi 15 - 20.000 kč (kolik to je u škody octavia, či jiného vozu, má někdo "přehled"?)
Děkuji, pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 17:14, RE: Rozvody ... prostě paráda?
Kylie posted by:
Milý vale rossi! Já jsem tu za agentku citroën a jsem povinována vám sděliti, že u velmi povedeného motůrku 1.4 HDi, jež má tchýně ve své C3 se rozvody mění ve 240.000 km, já sama cestami brouzdám s C5 V6 3.0 benzín a rozvoddy se mění ve 240.000 km (Citroën je ta francouzská značka, co je v představách místních HLUBOKO DALEKO "za" a "pod" východoevropskou montovnou kokcernu Lidové auto.
PS: Autorova zmínka o jednom poruchovém voze ze statisíců označuji za "PERLU TÝDNE" a navrhuji tuto anketu...
Milá agentko, jestli Kokta Okta skutečně zlevní tak o 100 tisíc, k čemuž směřuje, jsi s Citroenem v pr...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 17:16, RE: Rozvody ... prostě paráda?
Kylie posted by:
Milý vale rossi! Já jsem tu za agentku citroën a jsem povinována vám sděliti, že u velmi povedeného motůrku 1.4 HDi, jež má tchýně ve své C3 se rozvody mění ve 240.000 km, já sama cestami brouzdám s C5 V6 3.0 benzín a rozvoddy se mění ve 240.000 km (Citroën je ta francouzská značka, co je v představách místních HLUBOKO DALEKO "za" a "pod" východoevropskou montovnou kokcernu Lidové auto.
PS: Autorova zmínka o jednom poruchovém voze ze statisíců označuji za "PERLU TÝDNE" a navrhuji tuto anketu...
Mimochodem, ta anketa by se mi taky líbila. Myslím, že bys tam na prvních asi 15 místech kralovala ty.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 18:44, Warum v pr...?
uhu2511 posted by:
Milá agentko, jestli Kokta Okta skutečně zlevní tak o 100 tisíc, k čemuž směřuje, jsi s Citroenem v pr...
Jak jsem zde již OPAKOVANĚ psala, k vozům škoda mám vzásadě 2 připomínky. Jejich až "nesmyslná" glorifikace (stejný vůz - fabia - dokonce se stejnou motorizací - zde nedávno byl doporučován jako "malé rodinné auto" a o týden později jako "městské ženské autíčko" - to je opravdu NEmyslitelné, to je vskutku NEsmysl) a cena ("doporučovala" jsem něco jako slevu o 100.000 kč na každý model). To co před pár měsíci (když jsem to psala) vypadalo jako "nemyslitelné až nesmyslné" - se vpodstatně už naplňuje (a věřte že NENí všem dnům finanční krize konec).
Já se na to dívám dost JINAK, než mi přisuzujete, jestli octavia půjde s cenami ještě trochu DOLŮ je to DOBŘE/SPRÁVNĚ, cena tak pak bude "odpovídající". Pokud si v "reálných" cenách nových vozů chcete udělat "jasno" - kupte si nějaký NĚMECKÝ autokatalog a ... budete "mrkat" (víte že "šíře" nabídky vozů je v česku tak o třetinu "nižší"?, víte že kompletní české prodeje zahr. vozů jsou nižšší než v jediném městě typu München?)
PS: To s tou "agentkou" byl VTIP! Když už je "nutno", já preferuji/doporučuji JINÉ značky (JEN upozorňuji na až "nesmyslný" český pohled na značku citroën - doporučila bych vám jízdu v C6 (nebo klidně "jen" v mém Brumlovi C5 V6 3.0 s druhou stovkou km a skoro 4 roky "na krku") nebo ve vozech uznávaných respektovaných zřejmě dávno než jste se narodil, jako byly modely GS či SM (citát z britského autocar o GS jsem zde nedávno "opsala" ... těžko hledat "větší" poctu, ostatně i různé zahraniční testy modelů i motorů to vidí JINAK než-li vy ... tak já "dám" spíše na NĚ a VLASTNí zkušenosti, co myslíte?).
A čím jezdíte a CO preferujete VY? PAK prozradím své "favority" já.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 18:54, Anketa by sem docela "pasovala"
uhu2511 posted by:
Mimochodem, ta anketa by se mi taky líbila. Myslím, že bys tam na prvních asi 15 místech kralovala ty.
Asi jste to NEpochopil (a příjde mi "bezva", že já "štěněti" vykám a ono mi tyká ,-)
Já navrhla anketu o nej- "bubost/nesmysl" týdne (a já "nudně" píši jen data/fakta/pravdu - ověřitelnou, navíc občas i konkrétní "odkazy/důkazy" dodám). Naposled jsem tu "mírňonce" zkritizovala jeden z "nej-" prodůktů vw, model Bentley Continental GT (a o týden později Richar Bremmer v AutoCar napsal: "..Bentley s jeho NEkomunikativním podvozkem a neohrabanou jízdou .."
Milý uhu2511 (co snad už má alespoň řidičský průkaz .. a kdyby ne, tak alespoň SEBEVĚDOMÍ - toho má DOSTatek), tak "ohromte" mne: Jaký vůz (nebo jakĚ vozY) vás v různých kategoriích "zaujaly" (jednak mne to "zajímá", druhak uvidím JAK se "vyznáte" ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 19:01, RE: Warum v pr...?
Kylie posted by:
Jak jsem zde již OPAKOVANĚ psala, k vozům škoda mám vzásadě 2 připomínky. Jejich až "nesmyslná" glorifikace (stejný vůz - fabia - dokonce se stejnou motorizací - zde nedávno byl doporučován jako "malé rodinné auto" a o týden později jako "městské ženské autíčko" - to je opravdu NEmyslitelné, to je vskutku NEsmysl) a cena ("doporučovala" jsem něco jako slevu o 100.000 kč na každý model). To co před pár měsíci (když jsem to psala) vypadalo jako "nemyslitelné až nesmyslné" - se vpodstatně už naplňu...
Moment, trochu přibrzdi s tou demagogií...já se o kvalitách škodovek a citroenů až tolik nehádám. S tím v pr... jsem myslel spíš obchodní stránku. Pokud v ČR Kokta zlevní o 100tisíc, zůstane tady např. zrovna Citroen autem pro fajnšmekry. Ne sice ta C5, ta je jiná kategorie, ale taková C4 určitě. Německé zkušenosti jsou sice zajímavé, ale stejně jako v řadě jiných oblastí do ČR nepřenosné. Mimochodem, ty pamatuješ kdy začal pan Citroen ve Francii montovat auta?:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 19:16, RE: Anketa by sem docela "pasovala"
Kylie posted by:
Asi jste to NEpochopil (a příjde mi "bezva", že já "štěněti" vykám a ono mi tyká ,-)
Já navrhla anketu o nej- "bubost/nesmysl" týdne (a já "nudně" píši jen data/fakta/pravdu - ověřitelnou, navíc občas i konkrétní "odkazy/důkazy" dodám). Naposled jsem tu "mírňonce" zkritizovala jeden z "nej-" prodůktů vw, model Bentley Continental GT (a o týden později Richar Bremmer v AutoCar napsal: "..Bentley s jeho NEkomunikativním podvozkem a neohrabanou jízdou .."
Milý uhu2511 (co snad už má alespoň ři...
Ber to s tím tykáním anglicky, i když jestli na tom trváš, můžu ti vykat. Ambice "se vyznat" ve všech kategoriích nemám, některé mě vůbec nezajímají, třeba ten Bentley.
Asi taky ty auta beru víc "spotřebnějc" než ty. Sám mám jen služební, jehož výběr jsem nijak neovlivňoval. Vlastní nemám, pač kupovat ještě nějaký soukromý k tomu je pitomost. A to svý pak leštit a fotit a jánevímco je ...
Ale zaujalo mě BMW řada 1 - takovej zvláštní hybrid a pak taky třeba Magda RX - to je docela pěkný auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 19:49, Citrona?nikdy
Kylie posted by:
Milý vale rossi! Já jsem tu za agentku citroën a jsem povinována vám sděliti, že u velmi povedeného motůrku 1.4 HDi, jež má tchýně ve své C3 se rozvody mění ve 240.000 km, já sama cestami brouzdám s C5 V6 3.0 benzín a rozvoddy se mění ve 240.000 km (Citroën je ta francouzská značka, co je v představách místních HLUBOKO DALEKO "za" a "pod" východoevropskou montovnou kokcernu Lidové auto.
PS: Autorova zmínka o jednom poruchovém voze ze statisíců označuji za "PERLU TÝDNE" a navrhuji tuto anketu...
jak si někdo vůbec dovoluje srovnávat škodovku s citronem?milá paní francouzi neumí vyrobit kvalitní vůz.citroeny jsou šílený auta.podívejte se kolik jich tady jezdí.mechanik když slyší slovo citroen tak se chytá za hlavu atd
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 20:17, Tykání "NO PROBLEM"
uhu2511 posted by:
Ber to s tím tykáním anglicky, i když jestli na tom trváš, můžu ti vykat. Ambice "se vyznat" ve všech kategoriích nemám, některé mě vůbec nezajímají, třeba ten Bentley.
Asi taky ty auta beru víc "spotřebnějc" než ty. Sám mám jen služební, jehož výběr jsem nijak neovlivňoval. Vlastní nemám, pač kupovat ještě nějaký soukromý k tomu je pitomost. A to svý pak leštit a fotit a jánevímco je ...
Ale zaujalo mě BMW řada 1 - takovej zvláštní hybrid a pak taky třeba Magda RX - to je docela pěkný auto.
... (jak lze dohledat z mých předcházejících "tisíce" místních kontaktů), já na něj poukazuji JEN v případě, že "protistrana" poněkud "popichuje"..., což mi na "chviličku" přišlo i od vás, milý uhu2511.
BMW1? VELMi dobrý vkus, řekla bych! Myslím že to je HODNĚ NEdoceněný vůz (mluvím o česku, "doma" se prodává velmi pěkně), popravdě já osobně NEchápu, PROČ si někdo koupí za (víceméně) stejnou cenu octavia s TD-Td-td-íííí, místo tak výborného auta jako je bmw 1 (krom zavazadelníku je - myslím - ve VŠEM "lepší" to bmw - motory, brzdy, řízení, převodovky .. prostě "chování" vozu na silnici; navíc podle GÜV je to v některých letech nejspolehlivější vůz kategorie vůbec)
Mazda RX-8 se mi "líbí" a wankel bych (i přes tu šílenou spotřebu oleje i paliva) klidně "provozovala", ale poslední roky raději vozy s automatem .. a tam na něj nějak "zapomněli"
Já se "snažím/snažila" služební vůz vždy ovlivnit (NEpočítala jsem to, ale když si představím KOLiK v něm ročně hodin strávím, tak ...) a až na "drobné" úlety jsem měla docela "štěstí" (tak ať to tak vydrží - no klidně se i maličko zlepší - to si přeji TEĎ!)
PS: To "uhu2511" je "tajná" zkratka, nebo je "zveřejněnímožná"?
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 20:31, RE: Citrona?nikdy
vale rossi posted by:
jak si někdo vůbec dovoluje srovnávat škodovku s citronem?milá paní francouzi neumí vyrobit kvalitní vůz.citroeny jsou šílený auta.podívejte se kolik jich tady jezdí.mechanik když slyší slovo citroen tak se chytá za hlavu atd
NEvyhovují-li vám citróny, doporučuji vyzkoušet limetky ..
Milý vale rossi, já pocházím z té "zaostalejší" části evropy, kde je pohled na vozy citroën trošičku jiný, než zde ve vyspělé zemi s vyjímečným automobilovým průmyslem, jež si ze své první návštěvy v roce 1990 VELMi dobře/živě pamatuji.
PS: Jsem NEpřekvapena, že mírně "zjednodušená/zlevněná" verze vw golf a polo v česku získala takový prodejní úspěch (a když bude od letošních letních cen každý model tak o 100.000 kč levnější budu to považovat i za "správné"), ale PROZRAĎTE ... PROČ, ODKUD, JAK jste si "vymyslel" takový "názor" na značku citroën?
Proč slovo "šílený"? Popravdě třeba v naftových motorech jsou opravdu docela o dost "kvalitnější". NEznám vašeho "zahlavusechytajícího" mechanika, ale pár let už sleduji (a maličko malilinko i sama "testuji") všechny možné zdroje informací (britské německé italské) a tak nějak spíše na NĚ dám (než na toho mechanika chytajícího svou hlavu ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 20:52, Pamatuji už VÍC ..
uhu2511 posted by:
Moment, trochu přibrzdi s tou demagogií...já se o kvalitách škodovek a citroenů až tolik nehádám. S tím v pr... jsem myslel spíš obchodní stránku. Pokud v ČR Kokta zlevní o 100tisíc, zůstane tady např. zrovna Citroen autem pro fajnšmekry. Ne sice ta C5, ta je jiná kategorie, ale taková C4 určitě. Německé zkušenosti jsou sice zajímavé, ale stejně jako v řadě jiných oblastí do ČR nepřenosné. Mimochodem, ty pamatuješ kdy začal pan Citroen ve Francii montovat auta?:)
...než by se mi "líbilo", ale pana André Citroën opravdu NEpamatuji (nicméně vím, že to co "na druhé straně" Henry Ford, v evropě "spustil/začal" právě on (první vůz vyrobený "pásovou výrobou", první modely autíček, první leasing aut, první "fleetový prodej", první pohon předních kol, první "pružné" uložení motoru atd., opravdu téměř "renesanční" člověk.
PROČ je to v česku TAK jiné než v Deutschland (nebo třeba Österreich - tam jsem pár let také byla/žila), nebo dokonce "nepřenostné", jak říkáte?
NEjsem zrovna fanynka C4, ale v motorech i cenách i bezpečnosti je VíCE než konkurenceschopná (já bych VĚTŠINĚ asi doporučila mazdu 3 s 1.6 HDi, nebo některou z verzí bmw 1 - mne "nej-" bere varianta bmw coupe 123d a 135i)
Co se prodejů škoda týče, spíše KLESAJÍ - poslední ROK a to přitom ceny padají (nové i bazarové - tam dokonce škoda musela jít dolů úplně nejvíce ze všech značek), myslím že VŽDY tu bude škoda hodně prodávána, ale ty doby kdy 50% vozů byly 2 modely octavia a fabia DEFINITIVNĚ skončily.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 21:30, Nové české auto
Radek posted by:
Kia ceed...
Hyundai i30 je dle testů (prý) lepší než vw golf (octavia) .. navíc je také (stejně) české (a lepší) .. (a levnější)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.12.2008 22:37, Kylie
Kylie posted by:
NEvyhovují-li vám citróny, doporučuji vyzkoušet limetky ..
Milý vale rossi, já pocházím z té "zaostalejší" části evropy, kde je pohled na vozy citroën trošičku jiný, než zde ve vyspělé zemi s vyjímečným automobilovým průmyslem, jež si ze své první návštěvy v roce 1990 VELMi dobře/živě pamatuji.
PS: Jsem NEpřekvapena, že mírně "zjednodušená/zlevněná" verze vw golf a polo v česku získala takový prodejní úspěch (a když bude od letošních letních cen každý model tak o 100.000 kč levnější budu to pov...
jo na to jsme čekali až nás zaostalé burany někdo poučí o tom jaké jsou citroeny skvělé vozy.ale k věci.názor mého kamaráda na francouzké vozy je "co chceš od lidí který žerou žáby a hlemýždě".já myslím,že je stokrát lepší levnější verze vw-škoda než levnější verze renault-dacia to co předvádějí snad ani nemůžou myslet vážně.nebo Vy by jste si takový "skvělí" vůz koupila?nebo nedej bože bývalá odnož citroen-oltcit(tuším že se tomu tady říkalo Čaučeskova pomsta)to Vy ale z té vyspělejší části evropy nemůžete tušit co ten pán byl zač.myslim že to už opravdu nepotřebuje komentář.jak tvrdíte byl to velice vyspělí a vyjímečný vůz konce 80let a popis tohoto vozu(, stroje(jestli to tak vůbec mohu nazvat) by potřebovala několik stránek.když to shrnu tak můžeme (musíme)být pyšní na to kde se škodovka v součastnosti nachází.myslim že s vašim citronem by byla leda tak v p....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 21.12.2008 01:00, Proč ta "odbočka"?
vale rossi posted by:
jo na to jsme čekali až nás zaostalé burany někdo poučí o tom jaké jsou citroeny skvělé vozy.ale k věci.názor mého kamaráda na francouzké vozy je "co chceš od lidí který žerou žáby a hlemýždě".já myslím,že je stokrát lepší levnější verze vw-škoda než levnější verze renault-dacia to co předvádějí snad ani nemůžou myslet vážně.nebo Vy by jste si takový "skvělí" vůz koupila?nebo nedej bože bývalá odnož citroen-oltcit(tuším že se tomu tady říkalo Čaučeskova pomsta)to Vy ale z té vyspělejší části evr...
Milý vale rossi! V žákovské lize to určitě funguje, ale ... (já už žačka nejsem hodně dlouho .. no do tolika ani neumím ,-)http://www.flickr.com/photos/30642098@N08 - takže BEZ "fint" a "odboček" od tématu, prosím ..
Zatímco váš příspěveček o (asi) vadném turbu, tedy jeho zvuku a "ochotě" servisu ho NEvyměnit se mi líbil (a "asi" i "seděl"), ten další s kapkou "glorifikace" octavia už tolik ne (JEN věc názoru) a malá "oslava" výměny rozvodů - na tu jsem (čistě FAKTicky) musela reagovat - uznejte ..
PROTO se mi NElíbí tato "odbočka" ..
NEzajímám se o cosi jménem Dacia (vozy NEhodnotím dle "národnosti" - je to /z větší míry/ "chybný" systém - navíc "propojování v JEDNOTNÉ EU bude do budoucna jen a jen a jen posilovat; cílem je z evropy udělat "usa" - což se nakonec spíše povede - prostě nacionalismus "fuj"), NEzajímá mne čtvrtstoletí (či kolik) stará licence Oltcit (ani Lada-Žiguli - alias fiat z let 60tých - tedy "to samé") - ani popravený Tschauchesku - žiji tu již 15 let a můj "Buřtík" je druhým jménem "Studnice vědomostí"
Nějak nám to "uteklo" od KONKRÉTNOSTÍ ...takže tedy:
1) PROČ NEsrovnávat C5 a Superb (třeba, .. prostě citroën a škoda?)
2) PROČ myslíte, že třeba C5 je NEkvalitní vůz? (píšete, že citroën NEumí vyrobit kvalitní vůz ... no nevím, začátkem devadesátých let to spíše NEuměla škoda ... než "zkrachovala", resp. stará technika byla "anulována/zapomenuta" a škoda je technicky (i majetkově) 100% vw (s původními vozy 105 , Favorit atp. nemá NIC společného - tato "linie" de facto "zkrachovala/skončila", po "otevření" hranic jako technicky zcela naprosto NEkonkurenceschopný vůz - jeden model jeden motor, 0,00 elektroniky ... prostě toto období NEmá cenu nějak "rozebírat" ("čo bolo, to bolo" - vzkazuje Buřtík)
3) SCHVÁLNĚ jsem to s tou "vyspělostí" napsala obráceně (no NEzabralo to), to že sovětská východní evropa byla technicky (totálně) zaostalá - nejen auta, televize, videa, počítače ...kuchyňské přístroje ... prostě VŠE - to si přeci musíte uvědomovat, to je prostě FAKT.
Pyšný na škodovku být můžete (ale "narovinu", je to práce JEN a JEN a POUZE managementu volkswagen - tak jak jeho některé výrobky občas "kritizuji", jeho markteting chválím chválím chválím).
4) S "mým" (proč?) citroën by škoda auto určitě byla .. tedy NEbyla, nikdy o pozemky firmy škoda citroën zájem NEprojevil - pokud vím - (vw a renault ano - a OPRAVDU JEN a JEN o "pozemky" a "logo" - že ani jednoho NEzajímala technika, jistě víte sám - v "nové" Škoda Auto je kompletně vše nové, celé zázemí, všechny linky, prostě bez "know-how" a investování miliard ze strany silné automobilky by název škoda auto jistojistě již NEexistoval (jedno které, klidně i toho renault).
5) Co říká váš technik na desetiletí (totálních) úspěchů (až NADřazenosti) citroën v rallye wrc (dokonce i v "junior" kategorii - C2 1.6). Zrovna jsem četla komentář k technice vozů Citroën WRC od Martina Prokopa (letos 3. celkově a vítěz několika závodů), on považuje C4 WRC Seba Loeba za nejlepší vůz posledních let (absolutně) - NE nějakou Insignii atd. - to je VTIP, ale opravdu to tak "formuluje" ,-)
6) Ještě k tomu Oltcit (a Lada), když už si z toho (včetně několika gramatických chyb) děláte legraci - obé to byly desetiletí staré licence na dávno nevyráběné modely montované na "divokém východě" ... CO s tím má dělat Citroën (a váš pohled, že ho NEhodno srovnávat s vozy z východoevropské montovny koncernu Lidové Auto)?
7) ODKUD tedy, Z ČEHO pramení váš "pohled" na citroën? Jel jste někdy nějakým? Zmiňovala jsem tu dnes modely SM (společné dílko s Maserati - tehdy to byla součást Citroën) či GS (společně s DS odborníky považovaný za vůz který NEJvíce "předběhl" dobu), či současné vozy C5 a C6 (mně osobně velmi - i vyspělou technikou - vyhovují vozy s hydropneumatickým odpružením - to Škoda NEpoužívá, vw "jen" a "pouze" u modelu Audi A8, Bentley a (tam si nejsem jista, ale myslím že ano) Phaeton.
8) Co ví váš technik (držící se za hlavu) o technice citroën? Respektive CO mu vadí, PROČ se vlastně za tu hlavu drží (jel někdy něčím s hydraulikou např., nebo třeba "jen" nějakým VTS - klidně "jen" s C2?)
9) NEpreferuji francouzské (dle států ani žádné jiné) vozy (no možná britské - kdybych "musela"), ale mám pocit, že "kritizujete" ... "jen tak" (bez znalostí) .. a TO mne právě ZAJÍMÁ!!! Opakovaně se tady na to ptám a dosud NIKDO/NIKDY mi NEdokázal odpovědět PROČ si myslí/domnívá se, že citroën (.. je třeba HORŠÍ než-li škoda). Jde mi spíše o FAKTA, než o ... chlapi v hospodě povídali ..
10) Citroën vždy v historii byl a stále je větší firma s větším množstvím modelů, motorů atd a kdysi byla v evropě v mnoha věcech první ... viz můj příspěveček tady ve 20:52 20.12.
11) Doporučuji vám přečíst si pár (zahraničních!!!) recenzí (nová C5 např. v německém AutoZeitung "smetla" s mým oblíbeným motorem 2.2 HDi Biturbo "vše" co jí stálo v cestě ... tedy nové Mondeo, Accord a Lagunu), nebo ještě lépe se projet třeba C6 2.7 V6 HDi, C5 2.2 HDi Biturbo, C4 Coupe VTS (doporučuji k přečtení test/článek Loeb by nepohrdl na autorevue.cz), nebo třeba "jen" mnou doporučovaný a cenově dostupný "motůrek" 1.4 HDi (jedno jestli v C2 nebo klidně v Mazda 2), nebo asi "nejzajímavější/nejrozumnější" motor pro v evropě nejrozšířenější vozy nižší stř. třídy 1.6 HDi (asi nejvíce se mi líbí v mazda 3, ale když jsem u toho, motory citroën najdete i v Jaguar, Volvo, Mazda, Land /Range/ Rover, Ford) - naopak škoda je "jen" dcerou/montovnou volkswagen ... tedy vlastně dnes už je to vše majetkem pár pánu ze Salzburg (Porsche Holding).
Je-li to možné, zkuste (alespoň trochu prosím ) na mé "dotazy" odpovědět ..
Těším se ..
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.