0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,9 TDI - závady během 180 tis. km

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.01.2009 09:48, RE: nejen smůla
Tomi posted by:
LPG každých 10tkm revize a údržba?
to máš asi jiné zkušenosti.Jestli si teda někdy provozoval auto na LPG.
malá osvěta:
revize LPG je povinná POUZE 1 za rok a stojí od 100kč do řekněmě 300kč u "zlodějů".
To je jako problém?
údržba?takže údržba dieselu v servise je ok,ale údržba LPG je problém navíc?nechápu.
Jediné s čím se dá souhlasit,nádrž vydrží cca na 400km jízdy takže časté tankování,to beru.
Porad si stojim za tim, ze pro pana je vhodnejsi pohon na naftu. Auto na LPG jsem provozoval cca 110 tisic km/4 roky, ke vsi spokojenosti Ted mam diesela, cas ukaze, jestli to byla rozumna a ekonomicka volba.
Jinak co si pamatuji - opravte me,jestli se pletu - tak povina revize na LPG zarizeni byla v intervalu 10 tisic km nebo 1 roku, ale podle toho, co nastane drive, takze pro pana minimalne 8x za rok, stejne tak zivotnost membran v reduktoru cca 50 tisic, takze opet minimalne 1 nebo dve navstevy servisu rocne neavic. Coz mi vychazi minimalne 8x za rok do servisu navic, coz pro pana, ktery najezdi 90 rocne a tudiz predpokladam, ze potrebuje auto denne, mi prijde jako otrava.
Navic prestavba noveho auta na LPG ihned po koupi = ztrata zaruky na vuz a kazdemu se asi nechce hledat skoda - autoprodejce po cele CR, ktery by mu na auto s LPG zaruku drzel ihned po prodeji vozu v autosalonu. A samozrejme taky pak hledat nejblizsi autorizovany servis, ktery by vam byl ochoten udelat servisni prohlidku s razitkem, kdyz tam mate LPG.
Nadrz 77 litru toroid je fajn, ale premyslim, co za rozmer pneu to musi byt a velikost vozu aby tam tak velka rezerva vesla. 90 procent aut tohle nema. Do octavie se mysli vleze 45-50 litru objemu? coz znamena max 42 litru plynu, takze cca tech 400 km dojezd.
Nevim proc se vsichni boji tech vstrikovacu a turba. Odesly mu uz snad vstrikovace? A co se tyce turba? Jaka je alternativa pro Octavii s benzinovym motorem nad 77 kW? Myslim, ze od skodovky ted pouze benzinove jednotky s turbem. Takze riziko poruchy turba jako minus pro diesely odpada.
Pro me ma LPG taky svoje kouzlo, ale pokud bych mel moznost noveho vozu a vedel, ze najezdim tolik km, tak na nej zapomenu. U ojeteho vozu uz by to bylo na zvazeni, coz neni ale tenhle pripad.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.01.2009 10:31, RE: To je v tip?
mastercar posted by:
Ano, sem tam tady čtu, jak někdo vlastnil Toyotu a úplně se mu rozsypala Jasně, stát se může všechno, nevíte, co se dělo s autem před vámi a tak.... Nicméně jsem vlastnil Toyoty 3ks a vím, kde je asi pravda! No a když někdo srovnává Toyotu se Škodovkou, tak hned vím, že Toyotu nikdy neměl. Nezlobte se, ale prostě to vím. V rodině slouží Corolla z roku 1990 a až na korozi dveří a na dnešní dobu slabší brzdy, bych přál o 10 let mladším Fábiím, aby se dožily tolika km bez problémů, co zažila t...
To se sice nesypou, ale je to tak jediný, co nabízejí. Jinak zbytek, brzdy, podvozky, jízdní vlastnosti, a hlavně design je bohužel více než odpuzující. O designu to platí do dnešní doby, jízdní vlastnosti jsou taky mírně podprůměrné (Auris, yaris) avensis dosahuje alespon jízdně - trtakčně-komfortního průměru (Jako třeba vectra C GTS, nebo P407)....Bohužel na Mondea, Passaty nebo Mazdy 6 nestačí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.01.2009 10:47, RE: Spolutvůrci svého štěstí
Muroň posted by:
Pane recenzente, štěstí na kus jste asi neměl, hlavně jste měl problém se servisem, kde dělali nějací neumětelové, co vás akorát škubali. Když vám někdo za turbo účtuje pádlo, tak máte jít hned pryč. Neuvedl jste, jaký máte motor (1,9 Tdi má 10verzí), ale turbodmychadlo komplet origo seženete nové v klidu za 20k. Altik včetně výměny pořídíte max. za 10k. Můžete nadávat na kvalitu rohlíků z nějaké pekárny, ale to, že je kupujete za 10Kč/ks, je jen a pouze vaše hloupost.
Řízení vydávalo zvuky a p...
Ono je nutne pocitat i s nepoctivosti zamestnancu v servisech. Bohuzel nasledujici informaci mam primo od zdroje tedy od jednoho byvaleho zamestrnance aut. serv. Mladi mechanici v servisech nejsou kdovijak placeni a obcas si pomahaji jak muzou. Tak se taky stane ze Vam pri prohlidce vymeni Vas pomerne zachovaly dil za takovy ktery uz je znacne opotrebovany. Vas dil si vezme na fusku kterou dela po vecerech. Vam ten dany dil za +- pul roku odejde a jedete si do autor. servisu pro novy, nikdy se nedozvite ze Vam byl podstrcen dil z auta s najezdem treba 250 tis. Km. Od doby co jsem to se to dozvedel se vyhybam autorizovanym servisum sirokym obloukem. Jezdim do maleho servisu kde majitele osobne znam a vim ze na nej mohu spolehat. Mam i z drivejska hodne spatnych zkusenosti s autorizovanymi servisy - tedy kdyz to shrnu tak jen ty spatne. Nebudu jmenovat, nebot bych tim popsal stranku A4. Jinak aktualne jezdim rovnez Octavii II 1.9 TDi r.v. 2006 - zatim zadna porucha ani velka ani mala jen vymeny oleju a filtry.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.01.2009 11:36, RE: vážený pane
Petr S posted by:
Presne tak, je dobre si uvedomit, ze auto ktere nema jeste ani 2 roky tak je v zaruce (dost znacek ma zaruku i 3 roky) a melo by jezdit do znackoveho servisu. A autorizovany servis vam tam nebude davat laciny dily z Auto Kelly puvodem nekde z Rumunska ci Polska. Ale uznavam ze ty ceny za opravy jsou asi vysoke, mozna i na znackovy servis.
Te potřeba se zamyslet nad tím, že originální náhradní díl, je nejen díl, který si vyrábí samotná automobilka, ale i díl od jiného výrobce, který automobilka sama do svých vozů (po schválení) montuje a v případě pozaručního servisu tento díl obdaří svojí krabicí a cenou, která se často diametrálně liší od ceny původního výrobce. Chci tím říci, že se dá koupit stejný výrobek od stejného výrobce v různých krabicích za různou cenu, ale jednomu říkají originální. A za slovo originální se tady platí tučný příplatek, přitom existuje velmi mnoho výrobců náhradních dílů, kteří se zaměřují na určité systémy v autě a kvalitativně jsou na tom přinejmenším stejně jako "originál". Já se vždy dívám na další alternativy k originálu a vybýrám výrobky s nejlepší shodou. Např teď mě originální GM svíčky (vyloženě jsem se ptal, jestli si GM dělaá vlastní svíčky a prý ano) vyšly laciněji než Bosch nebo NGK, ale originál zapalovací kabely jsou zase 2x dražší než Bosch. V servisech se ptejte, za co platíte a když nejste spokojeni, jeďte jinam. A s internetem je to s cenama ND úplně olala, to se už snad nikdo nedá opít rohlíkem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.01.2009 11:43, RE: nejen smůla
Alkantpan posted by:
Porad si stojim za tim, ze pro pana je vhodnejsi pohon na naftu. Auto na LPG jsem provozoval cca 110 tisic km/4 roky, ke vsi spokojenosti Ted mam diesela, cas ukaze, jestli to byla rozumna a ekonomicka volba.
Jinak co si pamatuji - opravte me,jestli se pletu - tak povina revize na LPG zarizeni byla v intervalu 10 tisic km nebo 1 roku, ale podle toho, co nastane drive, takze pro pana minimalne 8x za rok, stejne tak zivotnost membran v reduktoru cca 50 tisic, takze opet minimalne 1 nebo dve navst...
Ještě zareaguji, ale ať neděláme flame. Ta 77 l nádrž je po plnohodnotné rezervě 205/55/ R 16. A ty opravy nafťáka uvažuji u systému CR. PD to spíše vydrží, ale bavím se o motorech které mají být společníkem na dlouhé vzdálenosti, proto PD nepřipadá v úvahu. Do Octavie se opravdu vejde jen 55l nádrž ale Octavie si zase nebere 10l/100 Km. Uvažujme o sekvenčním (ne o prvních typech LPG které nyní dosluhují ve feliciích)vstřikování za cca 28 000 Kč. Plno informací na toto téma bylo nedávno v článku LPG nafta nebo benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.01.2009 11:44, RE: Jak to asi bylo
Muroň posted by:
Na základě příspěvků diskuse se mnozí z nás shodnou na tom, že potíž byla spíše na straně servisu. Dám vám příklad. Houká mi startér. Motor při studeném startu napoprvé naskočí, ale ozve se takové huííí, jak se startér ještě protočí. Prý to stačí vyčistit. Časem si to někdy večer nebo o sobotním dopoledni nechám za pár stovek udělat. Nebo taky můžu zajet do věhlasného značkového servisu, kde mi startér nepochybně vymění, k tomu ještě žhaviče (protože se to musí) a na faktuře se objeví pětimístn...
No vidíš, já třeba si prozatím na autorizovaný servis opravdu nemohu naříkat. Ale je to podobné, jak říkáš, něco mě zlobí, zjistím co to je, zjistím, jestli to opravím sám a když na to nestačím, jedu klidně do autorizáku, neb ho mám kousek (a od května tam mám známýho - výborná věc) a řeknu, co mě zlobí a na co si myslím, že se mají kouknout. A zatím spokojenost 100%. A že by z máho skoro 14 let starého vozu s autorizáku pirátil někdo díly, se nebojím. Navíc mi teď kvůli stáří dávají na díly 30% slevu a na práci 15%, a to rozhodně není špatný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.01.2009 11:58, RE: Jak to asi bylo
David V posted by:
No vidíš, já třeba si prozatím na autorizovaný servis opravdu nemohu naříkat. Ale je to podobné, jak říkáš, něco mě zlobí, zjistím co to je, zjistím, jestli to opravím sám a když na to nestačím, jedu klidně do autorizáku, neb ho mám kousek (a od května tam mám známýho - výborná věc) a řeknu, co mě zlobí a na co si myslím, že se mají kouknout. A zatím spokojenost 100%. A že by z máho skoro 14 let starého vozu s autorizáku pirátil někdo díly, se nebojím. Navíc mi teď kvůli stáří dávají na díly 30%...
Třeba Tvůj autorizák taky škube klienty typu pana recenzenta. Protože to není těžké. Ty jsi úplně jiný případ: 1) Autu rozumíš, objednáš si konkrétní úkon, případně díl, 2) Máš přehled o cenách dílů, nekoupíš destičky za 10k, 3) Navíc tam máš známého, což je jakási záruka férovějšího jednání. No a pak stáří auta, ani by se jim nevyplatilo krást.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.01.2009 17:35, naprostá spokojenost
Zdravím všechny, teď jsem si pročítal Vaše názory, dovolte mi, abych se podělil i s mojí zkušeností s Octavií II 1.9TDI (77KW). Já najezdím ročně asi stejný počet kilometrů, které uvedl pán v recenzi, ale dosud jsem neměl s mým autem žádný problém! Teď mám najeto cca 250tisíc km a kromě standardních věcí jako destičky, kotouče a pneu jsem na autě neměnil téměř nic. Veškeré opravy jsou následující: výměna termostatu (původní se zasekl, radši jsem koupil novej) - v 230tis km - cena pár set korun, výměna hadičky mezi turbem a motorem (vada materiálu, výměna ještě v záruce, cca v 80tis. km). Jinak je vše původní.. That´s all folks. Hezký den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.01.2009 11:05, RE: Obvyklá zkušenost
Petersonn posted by:
Pěkná recenze, ale pouze co se týče spolehlivosti/nespolehlivosti, víc jsem se nedozvěděl - ale neberte to jako kritiku. Z mojí zkušenosti napříč značkami musím říct, že si asi moc nepomůžete se spolehlivostí přestupem k jiné značce . Při nájezdu nad 150 tis. km jsou závady jako turbo, alternátor celekem běžné a ani kompresor klimatizace nevydrží věčně. Možná jen to řízení by mělo vydržet délé, ale to záleží kde a jak jste jezdil a u těžkých dieselů ani tyto závady nejsou vyjímkou. Nejlepší je a...
Doporucuji shlednout clanek uvedeny trochu nize DECRA versus TUV. Jen tak mimochodem Octavia vede na prvnim miste ve sve tride v kategorii 100 -150 tis. km. Cili diagnozuji problemy pana z clanku jako problemy se servisem nikoli s autem, pripadne mel skutecne smulu na nejaky felerni kus - ale nechce se mi tomu moc verit - prilis hodne nahod. Kdyz jsem byl loni na Fuerteventure, tak taxikari tam pouzivaji jedine dva typy aut - Mercedes (bohuzel nepamatuji model) a Skody Superby. Zadny jiny Taxik jsem tam nevidel. Dost mne to zaujalo a jiste jim to nikdo nenaridil. Superb si taky v Dekre vede slusne.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.