0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,9 TDI - krátké dojmy po roce provozu

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.03.2009 20:19, RE: :o)))
rojack posted by:
Reagoval jsem na autorem uvedenou spotřebu 5,5 a na dálniční 5,5-6,0.
Auto mám služební, za ty peníze bych si ho nekoupil, ale jsem s ním velmi spokojen, bez závad, jede slušně, spousta místa, nízká spotřeba, žádný problém. Mám ho od funglovky, najeto cca 50 tis., dlouhodobá spotřeba 6,2. Jezdím kombinovaně všechny druhy cest. Těch 5,5 jsem dosáhl pouze na uvedené trase a není mi to jasné, protože ta cesta je z 80% po dálnicích, na kterých jsem jel 130-140, nešetřil jsem, nemám to zapotřebí. Asi...
Asi tak ako hovoríš,majú hladší asfalt a fúkam tam vietor do zád . . .,tak to som veľmi rád,že sme z toho urobili,jasný záver a som znovu o trošku múdrejší :o))),verím,že pán recnzista nám napíše po roku,že motor mu ešte sadol a už má rovných 3 litre spotrebu,prajem mu to.:o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.03.2009 20:38, RE: Doporučila bych ...
Jenomtak posted by:
Jsem, byl to ten silnější. Proto jsem byl na něj zvědavej.
Jestli byl ten Focus z čech, byla to verze 66 kw - silnější se v čechách nikdy neprodávala (pardón, prodávala se ale s robotizovanou převodovkou).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.03.2009 21:21, RE: Doporučila bych ...
Pavlik posted by:
Jestli byl ten Focus z čech, byla to verze 66 kw - silnější se v čechách nikdy neprodávala (pardón, prodávala se ale s robotizovanou převodovkou).
To se navíc u nás ani neprodává? Máš pravdu, tohle bylo koupený v Chammu u Ford Stauner, ale v době kdy bylo Euro za facku víc než 25 Kč. Vyšlo to prej levnějc než u nás. Nevím, ceny jsem nezkoumal, byl jsem tam s kolegou pro to jen jako tlumočník a odvoz. No tak, teď už ani nemá smysl o tom uvažovat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.03.2009 21:48, Milý Jenomtak(u)!
Jenomtak posted by:
To se navíc u nás ani neprodává? Máš pravdu, tohle bylo koupený v Chammu u Ford Stauner, ale v době kdy bylo Euro za facku víc než 25 Kč. Vyšlo to prej levnějc než u nás. Nevím, ceny jsem nezkoumal, byl jsem tam s kolegou pro to jen jako tlumočník a odvoz. No tak, teď už ani nemá smysl o tom uvažovat...
To je tedy opravdu NÁHODA, že vy zrovna v Deutschland vůz kupoval (kdypak to bylo, kdy koruna/€ 25 byla? ,-)
Nu jestli vy NE"bajkaříte", tak ten motor ROZBITÝ byl, neb ta (uměle "snížená") 66kW verze mne NE"bere" (a Mazda jistě MOC dobře ví, proč jí vůbec NEpoužívá), neb i v "obyčejném" levném Citroën C4 (zrovna před pár dny jsem v nějakém automagazín(u) četla že teď po faceliftu je to v poměru cena/kvalita VELMi dobrá nabídka (já bych ve třídě stejně tu mazdu 3 1.6 HDi či imprezu 2.0D RADĚJi volila ,-) ale i tam ona 80 kW verze s vozem docela "cvičila" - budu-li konkrétní, dá se s vozem dálnicí letět nějakých 190 km/h a i při HODNĚ "brutálním" zacházení se maximálně někam mezi 8-9 litrů dostanete a při "normálním" hravě okolo 5,5-6 litrů na 100 km se "motáte" - takže by mne opravdu zajímalo ČÍM jste to jezdil - jedním z nej- malých dieslů co i v mini a volvo (vím že ta 80 kW verze "utáhne" i Citroën C5, ale to že nyní nabízí i ve Volvo S80 mne trochu překvapilo) atd. najdete.
Úplně vážně - ten motor se OPRAVDU prodává používá a BEZ problémů se s ním jezdí i v opravdu velkých/těžkých vozech Volvo S80 a Citroën C5 - takže pokud v nějakém Focus NEměl "zátah", prostě "rozbitý" byl či na "vodu" jel - asi tak na 99,99%
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.03.2009 22:21, RE: Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol posted by:
Test paliv, ke kterému jsem měl možnost "přičichnout a nahlédnout do výsledků - nic víc" nebyl letní ani zimní test. Bylo to již před více lety. Jak je vidět, nic se ale nezměnilo. Ale mohu potvrdit, že se jednalo o stanici toho samého řetězce.
Proti vašemu chápání hodnocení nic nemám. Sice by pak většina aut měla průměr 3, protože většina aut je pouze průměrných, ale proč ne. Jenže toto hodnocení prostě nějak dobře nehohledňuje cenu.
Jinak co se prémiovosti týče, pak nesouhlasím. Co je prémiové...
K tomu hodnocení - snad by opravdu LEPŠí bylo, kdyby se ta 3ka ČASTĚJi objevovala, neb samé za "1*" mne prostě NE-berou, mi NE-sedí (zvláště když v minulém textu TÉHOŽ autora o TÉMŽ voze třeba zrovna SEDADLA mírně "kritizuje"
Stejné je to s motorem, zrovna tento NENí NEJlepší ani v té octavii a JAKOU známku by pak měly dostat ty "lepší"? A pochopitelně jsou i "lepší" vozy/motory - pro ty už pak ŽÁDNÉ hodnocení "není"?
NEchci to "dramatizovat" a "přehánět" , ale "přebytek" JEDNiček u Dacia Logan (či co to bylo, vlastně to byl kombík/van MPV) a u "průměrného" motoru v Octavii (popravdě dnes dává maličko "lepší" techniku vw už i do Seat - takže 1. audi 2. vw 3. seat 4. octavia - a to jsme stále JEN u "koncernu") opět "1*" - prostě MNĚ (a asi jen MNĚ) to příjde ... "trochu moc" - asi tak jsem to myslela ,-)
VElký test paliv v česku proběhl vloni v létě a nyní se zimní naftou a výsledky jsou ŠPATNÉ (dle mne "děsivé"). Je to o to smutnější, že LEPŠí už jsou i slovenské vzorky (popravdě "o HODNĚ")
Zajímá-li vás to (nebo někoho jiného), SKVĚLE (vždy) dopadá mnou zde "zmiňovaný/doporučovaný" (v mém případě benzín) Aral Ultimate - v česku je to trochu jinak, tady je "úspěch" a "štěstí", když natankujete "normální" čisté NEředěné palivo
"Famfárově" se mám (dnes jsem PO LETECH) byla u svého dávného "auto-zaměstnavatele" (NE kvůli práci ,-)
S tou "prémií" - víte to je opravdu JEN "marketing" (a my to TAK rádi "baštíme" - i s "navijáčkem" .-) Až jednou potkáte někoho kdo obor studoval - poptejte se na to. Je to prostě taková "hra" se zákazníkem (a na ZNAČKY - to my prostě "věříme" a "rádi" dáme, že). Co se laku týče, OPRAVDU si myslíte, že ten na A3 či A4 je JÍNÝ = lepší? NEjsem si z hlavy jista, ale myslím že u NISSAN používají LEPŠí lak (samozřejmě jen u těch vyšších modelů - ono totiž jde JEN a JEN "o peníze" - NE o znáček na kapotě). Ale neb VĚŠINA lidí to "baští", tak se vám naopak někdy stane, že když si koupíte např. ten nissan a za stejnou cenu .... "prémii" ... vyjde VÝHODNĚJi.
Pokud někdo chce používat pojem PRÉMIE, dle mne spíše (tedy "JEN") k vozům jako Bristol, RR apod. patří. Co byste řekl: "JE třeba ferrari prémie?" Poslední dobou se kvalita DOST zlepšila, ale mnohými detaily byste VELMi "zklamán" byl.
Nadčasový a netendenční design? A víte že designéři často MEZi značkami "putují"? Já třeba značky Wolford a Prada ráda mám (obě jsou docela "exclusivní"), ale i tam občas narazíte na ŠPATNĚ ušité věci a NEpovedené materiály - a naopak u levné věci na NEuvěřitelnou kvalitu - dle mne je to u aut STEJNÉ.
A abych se vrátila k "základu", myslíte že když oboru studujete, že tam COKOLIV "prémiového" se učíte? Prostě jsou JEN "lepší" a "horší" řešení - a pokud jste PŘESVĚDČEN že ta "lepší jsou VŽDY a JEN u (jako)"prémiových" značek a NAOPAK - tak já to JIÍNAK vidím (a NEní to ani o audi ani o citroën ani o ... to PRIMÁRNí je CENA - myslím že docela "logicky" - výrobní náklady a procesy jsou ... všude STEJNÉ - oblíbený "vtípek" mezi znalci/profíky je KOLIK je výrobní cena "prémiového" vozu s výslednou cenou např. 1.500.000 a obdobného NEprémiového třeba za 800.000 - myslíte, že tam rozdíl 700 t. je? ,-)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 11:22, RE: Doporučila bych ...
Jenomtak posted by:
Nevím jak Mazda, ale celý minulý týden jsem jezdil s dieslovým Focusem 1.6, který má mít 80kW a omlouvám se Oktávce, co jsem ji tady tuhle pomlouval. Ten Fokus drncal jako žebřiňák a těch 80kW jsem hledal jenom hodně těžko. Oktávku 1.9 bych za "orla" sice taky neoznačil, ale o nic horší než ten pořád chválenej Focus není. Navíc je opravdu větší.
Ono to u toho Focusu celkem odpovida, dynamiku ma dle testu stejnou nebo mirne horsi (pruznost) nez ta zatracovana velka tezka O2. S kultivovanosti je na tom FF (a jeho klony) samozrejme lepe, ale cetl jsem ze pry ma ten motor trochu v mraziku (-10 a mene) startovat - to je problem reseny ve Ford forech s tim, ze kdyz se tam objevi novy nestastnik, ktery se na to pta, reknou mu ze to neni zavada, ale vlastnost, at si na to zvykne. Mozna se to netyka vsech kusu plosne, ale me to celkem prekvapilo a odradil od toho motoru. Druha vec jsou nachylnejsi vstriky, zvlaste v cesku, i kdyz, asi to neni ceske specifikum ze se kolem 150tis. nektere porouceji. V te souvislosti musim zminit celkem vtipnou odpoved zastoupeni Fordu na dotaz klientky (v nemecku) jak to ze musela menit vstriky po 150tis. km kdyz se obecne u dnesnich aut ocekava zivotnost vozidla cca 300tis. km. Odpoved: Zivotnost Fordu je spoctena na 150tis. km (uvedeno v oficialnim dopisu, na hlavickovem papire, dopis byl pretisteny), takze smolik pacholik. Nemam nic osobniho proti FF (a klonum se stejnym motorem), prima auto, ale kdyz se uvadeji vyhody konkretni motorizace je treba uvest i druhou stranku veci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 11:59, RE: ?
Vywern posted by:
No tak jsme se toho zase hodne dozvedeli. Ale musim nesouhlasit. Presne s timhle autem jsem taky par km najezdil. Motor je hlucny a vibrujici i po zahrati. Tohle u auta za pul milionu opravdu ne. A spotreba, ve meste 6,5 a kdyz se na to slapne, neni problem 8. Okresky a dalnice se da jezdit v rozmezi 5,5-6,5. S nizsi spotrebou nejedete, ale vlecete se.
S O2 jsem nejaky ten kilometr najel, tudiz bych lehce doplnil uvadene hodnoty spotreby. Jestli nekdo jezdi v meste za 5,5 nebo 6,5 (nebo vic)celkem zavisi na tom KDE jezdi, neco jineho je litat po praze ve spicce a neco jineho projet 2x za den Jihlavu (dosadte si sami jine mesto), takze nelze rict ze jedna hodnota je realna a druha ne. Jet za 8+ v beznem provozu, to uz fakt chce mit nohu neustale na podlaze a jet stylem stop and go a s vetsim nakladem. Me se za 8+ podarilo jet snad jen 3x, jednou kdyz jsem jel z prahy do brna 5 hodin (3 hodiny zacpa, ona pamatna nehoda pred vanoci), a pak pry rychle jizde (prumer pres 166kmh tacho (usek 200km), spotreba mezi 9 a 10, uz nevim presne, samozrejme PP neni zcela presny takze to berte s nejakou toleranci).
Za 4.0 jsem nejel nikdy, ale za 4.2-4.4 (plus cca 0.4 chyba PP) neni problem jet mimo mesto pri dodrzovani rychlost +10kmh a pri normalni akceleraci, zadne zrychlovani z 60 na 100 za minutu, jen je treba udrzovat tempo a zurive nepredjizdet nekoho co 300metru jen proto ze jede o 1kmh mene nez ja.
Dalnice pri tacho do 160 je kolem 6-6,5, pri 130-140tacho kolem 5,6, celkem dalnice + okreska pri beznem provozu za 5,2-3 prumer. Kdyz pripoctu mesto, dela to kolem 5,5-7.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 13:55, RE: :o)))
rojack posted by:
Tak dle chytrých hlav se u 4x4 Octavia točí trvale hřídel pod autem vedoucí od převodovky k zadní nápravě, proto ta vyšší spotřeba, někde se uvádí, že až o litr. Já zase takový odborník nejsem, tak mě nekamenujte, pokud je to jinak.
Dlouhodobě mám spotřebu 6,2 a u předcházející 4x4 ale s motorem 1,9TDi jsem měl 6,0.
Vyssi spotrebu to musi mit uz principu, kvuli vyssi hmotnosti 4x4 verze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 17:32, RE: Milý rohYpnol(e)!
rohYpnol posted by:
Test paliv, ke kterému jsem měl možnost "přičichnout a nahlédnout do výsledků - nic víc" nebyl letní ani zimní test. Bylo to již před více lety. Jak je vidět, nic se ale nezměnilo. Ale mohu potvrdit, že se jednalo o stanici toho samého řetězce.
Proti vašemu chápání hodnocení nic nemám. Sice by pak většina aut měla průměr 3, protože většina aut je pouze průměrných, ale proč ne. Jenže toto hodnocení prostě nějak dobře nehohledňuje cenu.
Jinak co se prémiovosti týče, pak nesouhlasím. Co je prémiové...
O ktery retezec se jedna?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 17:50, Milý mikes(i)!
mikes posted by:
O ktery retezec se jedna?
POINTA je, že VŠECHNY české (i NEčeské, na ČESKÉM území prodávané) řetězce dopadly "špatně" = HŮŘE než podobné "jako-identické" palivo v Deutschland. Abych to řekla "polopaticky", prodává se to pod STEJNÝM názvem, je to něco ZCELA jiného (v český až VÝRAZNĚ NEkvalitnějšího) - dle posledního testu i na Slovensku se prodává LEPŠí/KVALITNĚJŠí palivo než v ČR (i přes OPAKOVANÉ "katastrofální" výsledky prý státní orgány NIC NEdělají a NIC dělat NEbudou - asi NEchápu ,-(
Já v česku na jeden z nejNEkvalitnějších "vzorků" paliv narazila u PRVNí pumpy na D1 směr z Prahy (popravdě i na některý další na této dálnici je "ředěné" palivo snad "standardem")
Domnívám se, že to co vy slyšet chtěl je: " ... aby vám váš motor brzy POshellllll"
Ach a CELKOVĚ jsou nejlepší paliva v Deutschland a tamní PRÉMIE je Aral Ultimate a Shell V-Power
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 21:07, RE: Milý mikes(i)!
Kylie posted by:
POINTA je, že VŠECHNY české (i NEčeské, na ČESKÉM území prodávané) řetězce dopadly "špatně" = HŮŘE než podobné "jako-identické" palivo v Deutschland. Abych to řekla "polopaticky", prodává se to pod STEJNÝM názvem, je to něco ZCELA jiného (v český až VÝRAZNĚ NEkvalitnějšího) - dle posledního testu i na Slovensku se prodává LEPŠí/KVALITNĚJŠí palivo než v ČR (i přes OPAKOVANÉ "katastrofální" výsledky prý státní orgány NIC NEdělají a NIC dělat NEbudou - asi NEchápu ,-(
Já v česku na jeden...
Trochu zbytecnych 142 slov misto podani jednoduche informace, jmena retezce. No nic. Kdyz uz tady zase fantazirujete, dejte odkaz na nejakou solidni srovnavaci studii mezi CZ, DE a SK palivy, at zase nemlatite prazdnou slamu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.03.2009 22:11, RE: Milý mikes(i)!
mikes posted by:
Trochu zbytecnych 142 slov misto podani jednoduche informace, jmena retezce. No nic. Kdyz uz tady zase fantazirujete, dejte odkaz na nejakou solidni srovnavaci studii mezi CZ, DE a SK palivy, at zase nemlatite prazdnou slamu.
Když vy až TAK "uctivě" o to požádal tak: "Tuhněte si nožkou" ,-)
PS: Trochu "lituji" vaši "lepší" druhou půlku a .... abych "zlá" NEbyla - zdroj jsem zde již ZMÍNILA (pěkný den ,-)
PPS: Takže jestli vás to opravdu ZAJÍMÁ - tak "... NEfantazírovat" a hledat číst (někde mezi těmi ZBYTEČNÝMi slovíčky - v TÉTO diskuzi, abych vám to ULEHČILA, to je) - NEvím jestli je to někde na netu - já to mám z TIŠTĚNÉ verze
A aby nám motor NEposhelll, chce to v ZAHRANIČí palivo kupovat či "exportovanou" lahvičko aditiva si pomáhat (i když české ViF prý VŮBEC NEní špatné ...)
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.