Wednesday 28.07.2010 21:30,
2,0TDI - mýty a pověry
Pokud jde o motor 2,0TDI shodný s tím, co se montoval do Pasátu r.v. 2007, pak mhu npasta, že v době jeho prodeje coby služební ojetiny měl natočeno přes 300tkm a oprav prodělalo auto jako celek mraky. ovšem ŽÁDNÁ se netýkala motoru jako takového - tedy ne vstřiků, hlavy, olejového čerpadla a turba. Ale měnilo se servo řízení, alternátor, klima kompresor asi 2x, a mimo motor náprav přední - čepy, stabiláky, a možná i jiné. Ale jako motor 2,0TDI 103kW nemih říct křivého slova. Nafta se kupovala z 90% v Rakousku, kde jsem byl zaměstnán, 10% u nás a v bývaklé Jugoslávii (tedy HR,SLO,BiH).
Spotřeba byla kolem 7/100 při "služebním provozu", tedy většinou ostře a na čas.
Sedačky: pokud jde o klasiku, co se dává dnes do 1,6i, kteroužto vlastní můj soused ase kterým občas jezdívám, tak je to tragedie nejtragičtější a jezdit v tom může snad jen fakír. O-I je na tom asi tak 100x líp, to potvrzuji, protože oI (81kW) jsem měl 2 po sobě jdoucí a přesto, že mě tam záda bolela jako psa, na tom byla OI mnohem lépe, než ta dnešní neRSková.
Ceny oprav: mark servis = vražda, všude jinde pohoda.
Spolehlivost auta jako celku - dost dobrá, spíšš skoro výborná.
K převodovce se nemoh vyjádřit, protože jsem s tím ani nejel, ale diskuze na webu jsou dost rozporuplné, jedni chválí do nebes, druzí za hrob proklínají. Pravda je tedy uprostřed a můj ázor je ten, že čím méně kurvítek v autě je, tím klidněji spím. A proto dnes jezdím sbenzínovým SUbaru a mám fakt dobré spaní a ne černé sny o turbech, vstřicích, hlavách, o tom, že mi to někdo ukradne a pd. Jediné, co budu řešit, je chornická věc a uvšech aut dnešní doby = dvouhmoťák. Naftu už asi nee, měl jsem ji od r. 1995 coby služební povinnost a už se k ní nevrátím, pokud tedy rapidně nezdraží benzín.
respond