0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG a zkušenost uživatele po dvou letech

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 00:40, Trochu přehnané
Tak těch 700 tis. km nájezdu mi přijde poněkud úlet... I když pokud vezmu, že z původnícho vozu už tam skoro nic nebude a vše bude vlastně vyměněné...
Prostě myslím, že dnešní osobní vozy končí s nějakou rozumnou spolehlivostí a ekonomickou rentabilitou někde na 300-400 tis. km, a to hlavně vzhledem ke složitosti vozů. Ale to je jen můj odhad a možná se pletu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 06:25, spotřeba :-)
Průměrná spotřeba pro vůz Octavia s automatem je na spritmonitor.de 6,55. Věřím že pocit z jízdy s o půl třídy větší kapotou udělá své ale to je nepřesnost o téměř 55%! Spotřebu musíte měřit při dotankování do plné ne jen při cestě do chorvatska a podle palubního PC! Asi ty kvalitní plasty ,celkový dojem a šikovní kluci v západním německu )) .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 08:40, RE: spotřeba :-)
LPG/GPL posted by:
Průměrná spotřeba pro vůz Octavia s automatem je na spritmonitor.de 6,55. Věřím že pocit z jízdy s o půl třídy větší kapotou udělá své ale to je nepřesnost o téměř 55%! Spotřebu musíte měřit při dotankování do plné ne jen při cestě do chorvatska a podle palubního PC! Asi ty kvalitní plasty ,celkový dojem a šikovní kluci v západním německu )) .
No, mě to žere 3,2 ).
Tak a teď vážně. Uvedu reálnou spotřebu tří aut, se kterými jsem za posledních 10 let najel kolem 700 tis.km.
Každé z aut najelo minimálně 150 tis. km. Spotřeba je počítaná nikoliv podle PP, ale celkově projetou naftou a najetými km za dobu "životnosti" auta.
Jelikož jsem auta používal na denní dojíždění do Prahy z Krušných hor (a zpět), tak tím pádem byl nájezd aut z 90% realizovaný po stejné trase.
Octavia I 1,9 TDI (81kW, manuální klima) - 5,68 l.
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (80 kW, auto klima) - 6,56 l.
Octavia II DSG 2.O TDI (103 kW, auto klima) - 6,23 l.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 09:27, DSG
S automatem už jezdím taky nějaký ten rok(Peugeot 505,Ford Scorpio, Passat B5, Polo, BMW 7, Honda Legend,..) a musím říct, že to DSG řadí fakt dobře! Měl sem možnost O II. 77kW a jako není to špatné, ale v TFSI to bude určitě lepší! Nějak mi k té převodovce neseděl ten zvkový projev! Třeba automat u BMW když se vytáčí, mi připadá takový více manuáloidní,dle reakce okolí,že tam není ten klasický proklu a ani to skokové přeřazení jak DSG. Ale obecně je DSG fakt dobra a nebál bych se toho!!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 09:59, Spotreba
Ta sptreba na automat a 2.0 TDI me prijde moc nizka. Mam mondeo 2.0 TDCI 96 kw manual, motor mam tedy o chloupek slabsi, auto6 o par kilo tezsi ale i tak si myslim ze by spotreba mela byt podobna. nejmene jsem se dostal pri eco jizde na 4.9 PC(5.8 dotankovani) maximalni spotrebu jsem mel 6.1 PC(7 skutecnost) pri dalnicnim provozu bez klimy 140 - 200 podle provozu. A prumerne mam 5.7 PC (cca6.5 real) jezdim vetsinou klidne, bez klimy, mix Praha, okresky a dalnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 10:58, rozdíl PP vs. dotankování
člověk od kterého jsem koupil auto, mi řekl, že se po určité době musí provést kalibrace měření spotřeby a že auto které kupuji, kalibrací prošlo.
(Fabia 1,9TDi) mohu říct, že ve služební audi A6 2.0TDi když jí mám občas půjčenou na cestu do DE tak je rozdíl mezi dotankování a PP cca 1l. Moje fabia ten rozdíl nemá větší než 0,25l. (samozřejmě ve prospěch PP) moje průměrná spotřeba je dle dotankování 4,7l stím, že jezdím 95% okresky zbytek město a nepatrně dálnice (tak 300km ročně) podle PP je spotřeba 4,4l.
Má s kalibrací měření spotřeby někdo nějaké zkušenosti?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 11:08, RE: spotřeba :-)
baku posted by:
No, mě to žere 3,2 ).
Tak a teď vážně. Uvedu reálnou spotřebu tří aut, se kterými jsem za posledních 10 let najel kolem 700 tis.km.
Každé z aut najelo minimálně 150 tis. km. Spotřeba je počítaná nikoliv podle PP, ale celkově projetou naftou a najetými km za dobu "životnosti" auta.
Jelikož jsem auta používal na denní dojíždění do Prahy z Krušných hor (a zpět), tak tím pádem byl nájezd aut z 90% realizovaný po stejné trase.
Octavia I 1,9 TDI (81kW, manuální klima) - 5,68 l.
Peugeot 307 SW 2.0 ...
Tomu říkám pádná odpověď na nesmysly typu "spotřeba 4,2".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 12:47, RE: rozdíl PP vs. dotankování
Projectigi posted by:
člověk od kterého jsem koupil auto, mi řekl, že se po určité době musí provést kalibrace měření spotřeby a že auto které kupuji, kalibrací prošlo.
(Fabia 1,9TDi) mohu říct, že ve služební audi A6 2.0TDi když jí mám občas půjčenou na cestu do DE tak je rozdíl mezi dotankování a PP cca 1l. Moje fabia ten rozdíl nemá větší než 0,25l. (samozřejmě ve prospěch PP) moje průměrná spotřeba je dle dotankování 4,7l stím, že jezdím 95% okresky zbytek město a nepatrně dálnice (tak 300km ročně) podle PP je sp...
Kalibrovat spotřebu umějí firmy které nabízejí chiptuningem snížit spotřebu )))).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 14:06, RE: rozdíl PP vs. dotankování
LPG/GPL posted by:
Kalibrovat spotřebu umějí firmy které nabízejí chiptuningem snížit spotřebu )))).
Na palubním PC není co kalibrovat. Měření spotřeby probíhá na základě počtu cyklům, který vykoná vstřikovač, který má danou dávku za jednotku. Jediné co se dá nastavit přes diagnostiku je správný obvod kola, resp. rozměr použitých pneu. V danou chvíli kdy lže počítač většinou nesedí i rychlost, resp. ujetá vzálenost. Bohužel koncern je v tomto specialista. Jediný releantní údaj je tankovat do vypnutí pistole u stejné čerpačky, stojanu, stejnou roční dobu, při stejné teplotě, vlhkosti vzduchu a postavení měsíce Pro mě je berná mince právě spritmonitor, nikoli někdo kdo jednou za rok jede 120 km/h na tempomat do Chorvatska a pak mi trvrdí, že to jezdí celej rok za 4,2
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 14:39, Spotřeba
Nespletl se dotyčný, myslel jsem totiž, že mu jeho chrochtadlo naftu vyrábí... Má to auto vůbec? V téhle motorizaci s manuální převodovkou mám služební Octavii cca 2,5 roku - za posledních šest měsíců (dál se mi to nechce hledat) dělá průměrná spotřeba přesně 6,387 l/100km. A to nejsem žádný pirát silnic...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 15:23, 4,2 l/100km
Kristova noho, proč proboha? Přesně podle hesla "oktávka je nejlepší auto na světě" ? Pokud na spotřebě autor trvá, řadím jeho recenzi někam na úroveň diskuze na i-dnes....Pokud přizná, že se alespoň o dva litry sekl, tak si to možná i přečtu.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 16:00, RE: Spotreba
mufik.martin posted by:
Ta sptreba na automat a 2.0 TDI me prijde moc nizka. Mam mondeo 2.0 TDCI 96 kw manual, motor mam tedy o chloupek slabsi, auto6 o par kilo tezsi ale i tak si myslim ze by spotreba mela byt podobna. nejmene jsem se dostal pri eco jizde na 4.9 PC(5.8 dotankovani) maximalni spotrebu jsem mel 6.1 PC(7 skutecnost) pri dalnicnim provozu bez klimy 140 - 200 podle provozu. A prumerne mam 5.7 PC (cca6.5 real) jezdim vetsinou klidne, bez klimy, mix Praha, okresky a dalnice.
Jako ta spotřeba co udává pán se mi jeví jako velmi optimistická až přehnaně nízká, spíše by to chtělo nakalibrovat palubní PC, protože 4,2l je skoro nemožné, nebo tedy nechci vidět ten styl jízdy (a nebo jak psal někdo výšše, tohle tam bylo jednou při cestě do Chorvatska, ale tam zajedete podobnou spotřebu s každým autem této třídy- osobně se Stilem JTD-4,3, s BMW 320d 110kW 4,7 a to při konstatntí dálniční jízdě kolem 130km/h...). Srovnávat ale Ford mondeo TDCi v manuálu a 2.0TDi v DSG je opravdu nepříliš vhodné- je to úpně jiná koncepce motorů- Ford má Common-rail (ten většinou bývá ještě úspornější než třeba právě PD), 2.0TDi je do roku 2008 ještě PD, manuál a automat je taky dost rozdíl, váhově sou ty auta taky trochu jinde( mondeo je o více než 100kg těžší). Myslím si, že vaše spotřeba odpovídá, sám sem tímto autem taky něco najezdil a ty hodnoty byly velmi podobné, ale autor článku se nejspíše přepsal (myslel 6,2l), nebo jezdí v jiné dimenzi, kde platí jiné fyzikální zákony než u nás ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 16:03, RE: spotřeba :-)
baku posted by:
No, mě to žere 3,2 ).
Tak a teď vážně. Uvedu reálnou spotřebu tří aut, se kterými jsem za posledních 10 let najel kolem 700 tis.km.
Každé z aut najelo minimálně 150 tis. km. Spotřeba je počítaná nikoliv podle PP, ale celkově projetou naftou a najetými km za dobu "životnosti" auta.
Jelikož jsem auta používal na denní dojíždění do Prahy z Krušných hor (a zpět), tak tím pádem byl nájezd aut z 90% realizovaný po stejné trase.
Octavia I 1,9 TDI (81kW, manuální klima) - 5,68 l.
Peugeot 307 SW 2.0 ...
Se čtením jsem skončil jakmile jsem došel ke spotřebě 4,2. Na pohádky už jsem trochu starý...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 16:07, RE: rozdíl PP vs. dotankování
Projectigi posted by:
člověk od kterého jsem koupil auto, mi řekl, že se po určité době musí provést kalibrace měření spotřeby a že auto které kupuji, kalibrací prošlo.
(Fabia 1,9TDi) mohu říct, že ve služební audi A6 2.0TDi když jí mám občas půjčenou na cestu do DE tak je rozdíl mezi dotankování a PP cca 1l. Moje fabia ten rozdíl nemá větší než 0,25l. (samozřejmě ve prospěch PP) moje průměrná spotřeba je dle dotankování 4,7l stím, že jezdím 95% okresky zbytek město a nepatrně dálnice (tak 300km ročně) podle PP je sp...
Opravdu je potřeba nespoléhat na palubní PC, protože často kecá fakt nesmysly, ikdyž pravda je, že se to dá kalibrací většinou upravit...
Pár mých zkušeností: BMW 320D 110kW- asi největší lež palubního PC, co jsem kdy zažil- podle PC dlouhodobě 5,3l/100km, skutečnost podle dotakované nafty 6,5l/100km, tzn. rozdíl přes 20%... Toyota Avensis D-4D 81kW, dle palubního PC dojezd na naftu 120km a já stojím na polní cestě bez nafty... A u Octavie TDi 81kW, palubní pc ukazoval přítelkyni asi 80km v tahu dojezd 40km a neklesal, takže vesele jezdila, než zůstala stát bez nafty ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 16:27, úrověň recenze
Bohužel tato recenze, nebo spíše zkušenost majitele, vůbec o ničem nevypovídá... To, že je DSG super převodovka víme ze všech testů a hodně z nás, čtenářů i z vlstních zkušeností... Ano, opravdu je jízda s ní super, řádi rychle a při dodržování výměny oleje každých 60t km vydrží opravdu hodně. Ale sám autor se zmiňoval o nekvalitě dvouhmotnostního setrvačníku LUK, což znamená, že již ho pravděpodobně měnil, o čemž se ale nezmínil, a to už je odcela nákladná oprava, ikdyž se netýká přímo převodovky (samozřejmě ta dvouhmota odchází pořád i u manuálu a to v nájezdu od 60 do .... i 250t km dle stylu jízdy). Skvělé svezení je s dsg v kombinaci s benzínovými motory, kde díky lepšímu průběhu a vyšších provozních otáček, je radost s touto převodovkou jezdit (např. v 1.9TDi moc vhodná není, vzhledem k velkému turboefektu kolem 2.000t otáček motoru, kde pod těmito otáčkami převodovka často dlouho váhá, co vlastně zařadit, a hlavně klidná a úsporná jízda je docela znepříjemněná, protože DSG často řadí na vyšší stupeň a trápí motor v otáčkáh kolem 1500ot, kde to opravdu není ono...). Další věc sou sedačky- to je člověk od člověka jiné- to že jednomu nesedí, neznamená, že dalším 99% procentům lidí nebude sedět také... Toto je velmi subjektivní a vlastně to nelze ani objektivně posoudit (samozřejmě sporotvní Recara třeba v audi budou sedět asi každému....). No a nazávěr ještě pohádka o tom, jak motor naftu nespotřebovává ale skoro vyrábí a ještě se dozvíme, že motor 2.0TDi je vlastně super (ve skutečnosti je to jeden s nejhorších motorů z té doby, co se spolehlivosti týče, proto v roce motor v tichosti přestali vyrábět a začali dělat common-raily), jinak těch typů motoru 2.0TDi je samozřejmě několik a některé jsou opravdu špatné, jiné taky špatné ale né tolik a těch problému jsou mraky a žádné levné opravy, takže buďte rád, že třeba máte vyjímečně povedený kousek a nebo nám napiště za dalších 100t km, kolik oprav jste musel na motoru uskutečnit (navíc pán koupil auto s asi 80t km a je tedy možné, že turbo, hlava, vstřiky i třeba pohon olejového čerpadla byly před koupí již vyměněny, protože většina těchto věcí na těchto motorech odcházjí již mezi 70-90t km), no a říct, že tento motor vydží byť při sebe lepším zacházení 700t km je naprostá utopie... Tohle vydrželi staré dobré rotačky 66 a 81kW, možná i některé první PD 74 či 77kW, ale i tak je po těchto km z motoru původní snad už jen blok motoru... Bohužel, dnes jsou auta dělané na 100-150t km a pak už to vem čert...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 16:46, RE: rozdíl PP vs. dotankování
*autofans* posted by:
Na palubním PC není co kalibrovat. Měření spotřeby probíhá na základě počtu cyklům, který vykoná vstřikovač, který má danou dávku za jednotku. Jediné co se dá nastavit přes diagnostiku je správný obvod kola, resp. rozměr použitých pneu. V danou chvíli kdy lže počítač většinou nesedí i rychlost, resp. ujetá vzálenost. Bohužel koncern je v tomto specialista. Jediný releantní údaj je tankovat do vypnutí pistole u stejné čerpačky, stojanu, stejnou roční dobu, při stejné teplotě, vlhkosti vzduchu a p...
Kalibrovat to samozřejmě lze ve VAGu. Pokud máte zájem můžeme se i vsadit. Osobně jsem to dělal u svého vozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 21:23, RE: 4,2 l/100km
typek posted by:
Kristova noho, proč proboha? Přesně podle hesla "oktávka je nejlepší auto na světě" ? Pokud na spotřebě autor trvá, řadím jeho recenzi někam na úroveň diskuze na i-dnes....Pokud přizná, že se alespoň o dva litry sekl, tak si to možná i přečtu.....
Jezdím toledem 81kw denodeně do práce 120-140km. spotřebu mám 4litry. měřeno bez pal. poč. jezdím tak tři roky. proč by on nemohl jezdit za 4,2. Hoši to nejsou benzínáky to jsou TDI.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 21:30, 2,0TDI - mýty a pověry
Pokud jde o motor 2,0TDI shodný s tím, co se montoval do Pasátu r.v. 2007, pak mhu npasta, že v době jeho prodeje coby služební ojetiny měl natočeno přes 300tkm a oprav prodělalo auto jako celek mraky. ovšem ŽÁDNÁ se netýkala motoru jako takového - tedy ne vstřiků, hlavy, olejového čerpadla a turba. Ale měnilo se servo řízení, alternátor, klima kompresor asi 2x, a mimo motor náprav přední - čepy, stabiláky, a možná i jiné. Ale jako motor 2,0TDI 103kW nemih říct křivého slova. Nafta se kupovala z 90% v Rakousku, kde jsem byl zaměstnán, 10% u nás a v bývaklé Jugoslávii (tedy HR,SLO,BiH).
Spotřeba byla kolem 7/100 při "služebním provozu", tedy většinou ostře a na čas.

Sedačky: pokud jde o klasiku, co se dává dnes do 1,6i, kteroužto vlastní můj soused ase kterým občas jezdívám, tak je to tragedie nejtragičtější a jezdit v tom může snad jen fakír. O-I je na tom asi tak 100x líp, to potvrzuji, protože oI (81kW) jsem měl 2 po sobě jdoucí a přesto, že mě tam záda bolela jako psa, na tom byla OI mnohem lépe, než ta dnešní neRSková.

Ceny oprav: mark servis = vražda, všude jinde pohoda.

Spolehlivost auta jako celku - dost dobrá, spíšš skoro výborná.

K převodovce se nemoh vyjádřit, protože jsem s tím ani nejel, ale diskuze na webu jsou dost rozporuplné, jedni chválí do nebes, druzí za hrob proklínají. Pravda je tedy uprostřed a můj ázor je ten, že čím méně kurvítek v autě je, tím klidněji spím. A proto dnes jezdím sbenzínovým SUbaru a mám fakt dobré spaní a ne černé sny o turbech, vstřicích, hlavách, o tom, že mi to někdo ukradne a pd. Jediné, co budu řešit, je chornická věc a uvšech aut dnešní doby = dvouhmoťák. Naftu už asi nee, měl jsem ji od r. 1995 coby služební povinnost a už se k ní nevrátím, pokud tedy rapidně nezdraží benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 21:51, RE: rozdíl PP vs. dotankování
free78 posted by:
Kalibrovat to samozřejmě lze ve VAGu. Pokud máte zájem můžeme se i vsadit. Osobně jsem to dělal u svého vozu.
kalibrovat, lepe řečeno nastavit +/- 20% jde u vozů do r.v. 2000 pak už to přes vag nejde
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.07.2010 22:02, RE: Spotreba
Rider.23 posted by:
Jako ta spotřeba co udává pán se mi jeví jako velmi optimistická až přehnaně nízká, spíše by to chtělo nakalibrovat palubní PC, protože 4,2l je skoro nemožné, nebo tedy nechci vidět ten styl jízdy (a nebo jak psal někdo výšše, tohle tam bylo jednou při cestě do Chorvatska, ale tam zajedete podobnou spotřebu s každým autem této třídy- osobně se Stilem JTD-4,3, s BMW 320d 110kW 4,7 a to při konstatntí dálniční jízdě kolem 130km/h...). Srovnávat ale Ford mondeo TDCi v manuálu a 2.0TDi v DSG je opra...
Vim, ze mondeo je trosku jina kategorie hlavne kvuli vaze a vstrikovani CR, ale manual a DSG si myslim taovy rozdil neni, pokud se nepletu tak DSG ma papirove psanou nizsi spotrebu nez manual, ne? A CR me prave prijde ze spotrebu ma celkove vyssi nez PD a nebo stara rotacni cerpadla....jinak jeste ke spotrebe, predchodi toledo 1998 s TDI 81kw tak spotreba 5.5 a to je lehci a stara dobra rotacka v manualu....
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.