0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.9 TDI - zkušenosti po 200 tis.km

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 00:11, Gratuluji!
PĚKNĚ napsáno!
PS: A "gratuluji" k vozu, z něhož zůstala původní (skoro) jen karoserie ,-)
PPS: Ne vážně - tenhle popis působil "věrohodně" (jen mne PŘEKVAPILa volba Octavie TDi místo A4 či BMW 3 - to je TĚŽKO pochopitelný "výběr")
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 00:19, RE: Gratuluji!
Kylie posted by:
PĚKNĚ napsáno!
PS: A "gratuluji" k vozu, z něhož zůstala původní (skoro) jen karoserie ,-)
PPS: Ne vážně - tenhle popis působil "věrohodně" (jen mne PŘEKVAPILa volba Octavie TDi místo A4 či BMW 3 - to je TĚŽKO pochopitelný "výběr")
Pěkný den ,-)
Víš Kylie, mě tato volba vůbec nepřekvapuje. Poněvadž pokud chtěl pán mladé auto, v dobré výbavě, pravděbodobně by ho BMW či Audi stálo o mnoho víc. Ze stejného důvodu jsem si i já koupil, dnes už levnou Octávii, a ne Rolls Royce Phantom, i když ty se tomu budeš asi divit, proč jsem si vybral horší auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 08:43, nemohl koupit jiné
pokud se rozhodoval jen podle r.v. a výbavy.Sám jsem přemýšlel podobně,ale příplatek za prémiovky je pořád relativně velký,takže si člověk sakra uvědomí jestli stojí za to.Pokud teda beru v úvahu veškerá dražší pojištění a servis,která opět hovoří pro Octavii (bohužel).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 10:41, Neni to zas tak spatny
Pekna recenze.Konecne nejaky skodovkar ktery auto zbytecne nevychvaluje a pise pravdu.Me treba zaujalo to vysypane sklo,to jsem jeste neslysel.S tim motorem,to bylo stesti,nechci malovat certa na zed,ale neco takoveho bych bral taky,ohledne vrzani interieru...vrzaji i jine vozy z VW koncernu,treba takova nova Audi A4 se rozvrzala po 20tis,ted to resi servis jako reklamaci.To moje BMW nevrze ani nahodou i po pekne porci km,tam zas pro zmenu povrzava tesneni okna.Staci promazat a je mesic klid.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 10:59, Spotřebka
Je to prostě spotřebka.Auto na cestu z bodu A do bodu B a tak je s ním prostě zacházeno,člověk si k němu žádný vztah nevytvoří a když doslouží tak ho prostě zahodí jako staré ponožky.Měl jsem O1 dvě,jednu služební a jednu svou,jako auto na práci je to výborné auto,když sem tam něco utrhnete,tak se o to moc nestaráte,jediný problém je v tom,že je to hrozné na ježdění,člověk kouká aby už byl z té věci ci nejrychleji venku.Je to přesně opačně než s BMW,do toho nastoupíte a potom se vám ani nechce vystupovat,do O1 nasednete a po 10 kilometrech koukáte aby už jste mohli vystoupit.Na naše "tankodromy" je to prostě ideální,tam kde jsem O1 hnal devadesátkou přes rozmlácenou silnici třetí kategorie,tak s BMW jedu šedesát a vyhýbám se každé díře aby to auto moc neodneslo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 11:14, OT - technologie výroby plechů bočních dveří
Nevíte prosím někdo konkrétně rozdíl v technologii výroby (plechové části) dveří? Jde mi o to, že vozy jako Hyundai, Kia apod. mají rám okna dveří v rozích napojovaný svářením (je vidět při pohledu z vnitřní stary dveří), kdežto koncernové vozy (Škoda, Seat...) mají celý rám okna nejspíše vyražený z 1 kusu plechu. Je v tom tedy opravdu rozdíl?
Jak u napojovaných rámů dveří dosahují rovnosti povrchu z vnější strany? Jen svařením a zabroušením dohladka?
Díky za případnou odpověď.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 11:26, RE: OT - technologie výroby plechů bočních dveří
rohYpnol posted by:
Nevíte prosím někdo konkrétně rozdíl v technologii výroby (plechové části) dveří? Jde mi o to, že vozy jako Hyundai, Kia apod. mají rám okna dveří v rozích napojovaný svářením (je vidět při pohledu z vnitřní stary dveří), kdežto koncernové vozy (Škoda, Seat...) mají celý rám okna nejspíše vyražený z 1 kusu plechu. Je v tom tedy opravdu rozdíl?
Jak u napojovaných rámů dveří dosahují rovnosti povrchu z vnější strany? Jen svařením a zabroušením dohladka?
Díky za případnou odpověď.
Nechci Ti nějak kecat, ale strávil jsem několik semestrů na strojárně. Při praktické hodině v dílnách, jsem tam objevil dveře od Oktávky, a kantor tvrdil, že se nějak naněkolikrát lisujou. Bohužel jsem nějak nedostudoval, tudíž nemohu nějak vědecko-technicky podložit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 11:35, Xenony
To slepnutí xenonů mi je záhadou. Je to výbojka, není tam vlákno, které by mohlo prasknout, měly by být nafurt, pokud je o něco nerozflákáte. Mám Xenony v osmiletém autě, netuším, jestli je přede mnou někdo měnil, asi jsou originál. Vzhledově svítí samozřejmě jinak než klasické žárovky, z toho může pramenit pocit, že svítí míň. Nicméně jsem stál vedle nové O2 s novými xenony a když jsme nastřídačku posvítili do svahu, tak intenzita osvětlení vyšla nastejno. Tak si říkám, jestli při té výměně nejde spíš o placebo efekt, kdy se člověku zdá, že to svítí líp (za ty prachy), nebo jen o drobnou odchylku odstínu, kterou člověk pocitově vyhodnotí, že "to svítí líp".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 11:46, Milý david(e)_b!
david_b posted by:
Víš Kylie, mě tato volba vůbec nepřekvapuje. Poněvadž pokud chtěl pán mladé auto, v dobré výbavě, pravděbodobně by ho BMW či Audi stálo o mnoho víc. Ze stejného důvodu jsem si i já koupil, dnes už levnou Octávii, a ne Rolls Royce Phantom, i když ty se tomu budeš asi divit, proč jsem si vybral horší auto.
NEjde o "přehnání" ad absurdum k Roll Royce, ale o to že je (a velký) ROZDÍL - zda 100.000 km ujedete v Octavia, Leon, Civic apod. nebo v BMW 3, Audi A4 či Citroën C5.
Jezdila jsem s pár vozy různých tříd a ten HLAVNí a PODSTATNÝ rozdíl je právě v "pocitu" z jízdy (o rychlosti apod to není - do jisté míry ani o nákladech ne).
A NEmyslím si že Octavia je/byla "levná" (dnes tu KONEČNĚ určité "zlepšení" či spíše "znormálnění" již je!).
Prostě ta "drobnost" s výběrem BMW 3, Audi A4 a výsledou koupí Škoda Octavia je prostě TO SAMÉ jako kdybych volila mezi Porsche Cayman a Infinity Coupe 3.7 a "zvítězila" Octavia RS, nebo Rolls Royce a Bentley a "zvítězil" Superb.
Maličko "přeháním" - ale TAK to prostě je..
PS: Přiznávám a "hlásím se" k tomu, že NEustálé místní "vnímání/chápání" škody octavia jako "varianty" snad VŠEHO mne poněkud "irituje" (před časem mne zde stejně "nadchlo" doporučení fabie (dokonce snad se stejným motorem) jako vozu pro SAMOTNOU ŽENU - snad studentku, již se nepamatuji přesně a RODINNÝ vůz pro jakéhosi duchovního s manželkou a dětmi .-)
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 11:51, RE: Milý david(e)_b!
Kylie posted by:
NEjde o "přehnání" ad absurdum k Roll Royce, ale o to že je (a velký) ROZDÍL - zda 100.000 km ujedete v Octavia, Leon, Civic apod. nebo v BMW 3, Audi A4 či Citroën C5.
Jezdila jsem s pár vozy různých tříd a ten HLAVNí a PODSTATNÝ rozdíl je právě v "pocitu" z jízdy (o rychlosti apod to není - do jisté míry ani o nákladech ne).
A NEmyslím si že Octavia je/byla "levná" (dnes tu KONEČNĚ určité "zlepšení" či spíše "znormálnění" již je!).
Prostě ta "drobnost" s výběrem BMW 3, Audi A4 a výsledo...
Ano, samozřejmě že jsou ta auta lepší, ale nikdy je nekoupí za stejnou cenu. Taky jsem si mohl za stejné peníze jako mojí 10 let starou Oktávku koupit 15 let starou A4, ale asi by měla najeto jednou tolik a rozhodně by mě provozně vyšla dráž. Oktávka- náklady zatím 0Kč (kromě oleje a filtrů).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 11:59, RE: Xenony
Koloss posted by:
To slepnutí xenonů mi je záhadou. Je to výbojka, není tam vlákno, které by mohlo prasknout, měly by být nafurt, pokud je o něco nerozflákáte. Mám Xenony v osmiletém autě, netuším, jestli je přede mnou někdo měnil, asi jsou originál. Vzhledově svítí samozřejmě jinak než klasické žárovky, z toho může pramenit pocit, že svítí míň. Nicméně jsem stál vedle nové O2 s novými xenony a když jsme nastřídačku posvítili do svahu, tak intenzita osvětlení vyšla nastejno. Tak si říkám, jestli při té výměně nej...
Xenony určitě na furt nejsou! Mě po cca 5ti letech jeden odešel. A pamatuju, že známému se jednou xenon po čase zbarvil do žlutofialova, ale dál normálně svítil, ikdyž intenzita osvětlení musela bejt asi mizerná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 12:27, RE: Milý david(e)_b!
david_b posted by:
Ano, samozřejmě že jsou ta auta lepší, ale nikdy je nekoupí za stejnou cenu. Taky jsem si mohl za stejné peníze jako mojí 10 let starou Oktávku koupit 15 let starou A4, ale asi by měla najeto jednou tolik a rozhodně by mě provozně vyšla dráž. Oktávka- náklady zatím 0Kč (kromě oleje a filtrů).
U své o něco málo mladší Octavie 1.8 T jsem na tom podobně jako Vy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 12:57, RE: Milý david(e)_b!
david_b posted by:
Ano, samozřejmě že jsou ta auta lepší, ale nikdy je nekoupí za stejnou cenu. Taky jsem si mohl za stejné peníze jako mojí 10 let starou Oktávku koupit 15 let starou A4, ale asi by měla najeto jednou tolik a rozhodně by mě provozně vyšla dráž. Oktávka- náklady zatím 0Kč (kromě oleje a filtrů).
Jednou "tolik" je pořád "tolik", např. Octa měla najeto 130000Km a A4 měla najeto jednou tolik (1 x 130000Km= 130000Km). Tak buťto JEŠTE jednou tolik nebo dvakrát tolik
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 13:00, RE: Milý david(e)_b!
Michy007 posted by:
Jednou "tolik" je pořád "tolik", např. Octa měla najeto 130000Km a A4 měla najeto jednou tolik (1 x 130000Km= 130000Km). Tak buťto JEŠTE jednou tolik nebo dvakrát tolik
Á, pán je zřejmě suterén... Omluvte prosím moji nepřesnost ve vyjadřování, netušil jsem, že u mého příspěvku někdo nepochopí jak jsem to myslel. Tedy pokud má moje Octavie najeto 150000Km, pak auto střední třídy bude mít klidně 300 000km a více...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 13:04, RE: Xenony
Koloss posted by:
To slepnutí xenonů mi je záhadou. Je to výbojka, není tam vlákno, které by mohlo prasknout, měly by být nafurt, pokud je o něco nerozflákáte. Mám Xenony v osmiletém autě, netuším, jestli je přede mnou někdo měnil, asi jsou originál. Vzhledově svítí samozřejmě jinak než klasické žárovky, z toho může pramenit pocit, že svítí míň. Nicméně jsem stál vedle nové O2 s novými xenony a když jsme nastřídačku posvítili do svahu, tak intenzita osvětlení vyšla nastejno. Tak si říkám, jestli při té výměně nej...
Doporučený interval pro výměnu xenonových výbojek je 1500h, kdy je světelný tok 75% oproti nové výbojce.
Tj. při průměrné rychlosti 60 Km/h 90000km.
Barva světla na konci života xenonových výbojek je až o 1000K vyšší oproti nové výbojce.
Životnost xenonových výbojek Osram, Philips nebo GE je 120000km až 180000km.
Životnost výbojek použitých v přestavbových sadách je 60000km až 80000km.
Na životnost má vliv zejména časté zapínání a vypínání světel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 13:11, RE: Milý david(e)_b!
david_b posted by:
Á, pán je zřejmě suterén... Omluvte prosím moji nepřesnost ve vyjadřování, netušil jsem, že u mého příspěvku někdo nepochopí jak jsem to myslel. Tedy pokud má moje Octavie najeto 150000Km, pak auto střední třídy bude mít klidně 300 000km a více...
Suterén je myslím sklep? Nechápu jak jsem si toto zasloužil, co to má společného s "jednou tolik"? Nejde o to pochopení ale o to že spousta lidi používá spojení "jednou tolik" když myslí dvojnásobek a z matematického hlediska to je prostě kravina... Jinak i Octa může mít klidně najeto 300000Km. Jde spíše o to že auta vyšších tříd si kupují lidé kteří najedou větší porce Km a tím pádem v autě tráví více času takže je kladen větší důraz na pohodlí, bezpečnost,....Ale není to 100%.. Nejde moc posuzovat ujeté Km vzhledem ke třídě vozu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 13:22, RE: Milý david(e)_b!
Michy007 posted by:
Suterén je myslím sklep? Nechápu jak jsem si toto zasloužil, co to má společného s "jednou tolik"? Nejde o to pochopení ale o to že spousta lidi používá spojení "jednou tolik" když myslí dvojnásobek a z matematického hlediska to je prostě kravina... Jinak i Octa může mít klidně najeto 300000Km. Jde spíše o to že auta vyšších tříd si kupují lidé kteří najedou větší porce Km a tím pádem v autě tráví více času takže je kladen větší důraz na pohodlí, bezpečnost,....Ale není to 100%.. Nejde moc posuz...
Pán je zřejmě suterén, je část jednoho vtipu, myslel jsem, že obecně známého. (Policista staví řidiče, říká mu: pane, nesvítí Vám levej heligon. řidič říká: myslíte snad halogen, ne? a policista odpovídá: Á, pán je zřejmě suterén (místo suverén). Jinak obecně platí, že vyšší třída má více najeto. Pokud ne, pohne to opět s cenou, směrem nahoru. Co se týče matematicky přesného vyjádření, netušil jsem, že na tipcars.cz chodí diskutovat studenti a kantoři z MatFyzu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 14:55, RE: Milý david(e)_b!
david_b posted by:
Pán je zřejmě suterén, je část jednoho vtipu, myslel jsem, že obecně známého. (Policista staví řidiče, říká mu: pane, nesvítí Vám levej heligon. řidič říká: myslíte snad halogen, ne? a policista odpovídá: Á, pán je zřejmě suterén (místo suverén). Jinak obecně platí, že vyšší třída má více najeto. Pokud ne, pohne to opět s cenou, směrem nahoru. Co se týče matematicky přesného vyjádření, netušil jsem, že na tipcars.cz chodí diskutovat studenti a kantoři z MatFyzu.
Tak tento vtip mi ušel ... nejsem z MatFyzu ale někdy mě takové neustéle opakované chybky nutí reagovat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 15:00, RE: Milý david(e)_b!
Michy007 posted by:
Tak tento vtip mi ušel ... nejsem z MatFyzu ale někdy mě takové neustéle opakované chybky nutí reagovat...
Tak hlavně, že jsme si to vyjasnili.. Příště už to nepoužiju a vy znáte nový vtip. Skvělý závěr konverzace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.06.2009 16:37, RE: Milý david(e)_b!
david_b posted by:
Á, pán je zřejmě suterén... Omluvte prosím moji nepřesnost ve vyjadřování, netušil jsem, že u mého příspěvku někdo nepochopí jak jsem to myslel. Tedy pokud má moje Octavie najeto 150000Km, pak auto střední třídy bude mít klidně 300 000km a více...
Trošičku malinko to tak sice JE, zdaleka ale NE tak jak si představujete - PŘESNÉ "průměrné" nájezdy nyní zveřejňuje ve svých přehledech/tabulkách SPOLEHLIVOSTi německý TÜV.
Co se týče CEN - NEmám sice zrovna "nejaktuálnější" přehled, ale dle posledních "informací" když v českém bazaru vedle sebe stojí stejné třeba 3roky staré vozy s podobným nájezdem a podobným třeba dvouliterem dieslem Ford Mondeo, Škoda Octavia a Citroën C5 - tak CENOVĚ NEjsou "stejné - NEJdražší bude ten vůz nižší střední, oba (větší) vozy STŘEDNí třídy budou spíše LEVNĚJŠí .... (nebo to už NE"platí"?)
PS: Zajímají-li vás "průměrné" nájezdy jednotlivých vozů - myslím že ty tabulky jsou i na netu - místy je to docela zajímavé čtení ...
Pěkný den
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.