0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,9 TDI - jaká je po dvanácti letech a 200 tis. km.?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 00:24, Škoda octavia
Ač to není úplně můj šálek kávy, mám ve firmě dva kolegy, kteří jedničkovou Octavii s tímto motorem prodávali po mnoha spokojených letech s bezmála 400.000km na tacho....každá měla své mouchy, ale obě slouží dál.
Pravda, dá se vytknout mnoho věcí, a ačkoliv jsem octavii nikdy neměl, ba ani naftové auto jsem nikdy neměl-a to najezdím opravdu dost- jedničkové octavii s motorem 1.9tdi dávám palec nahoru. Respekt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 07:28, RE: Škoda octavia
dwayne posted by:
Ač to není úplně můj šálek kávy, mám ve firmě dva kolegy, kteří jedničkovou Octavii s tímto motorem prodávali po mnoha spokojených letech s bezmála 400.000km na tacho....každá měla své mouchy, ale obě slouží dál.
Pravda, dá se vytknout mnoho věcí, a ačkoliv jsem octavii nikdy neměl, ba ani naftové auto jsem nikdy neměl-a to najezdím opravdu dost- jedničkové octavii s motorem 1.9tdi dávám palec nahoru. Respekt.
Nechtěl jsem "nafťáka", ale po změně práce kdy mě čekalo delší dojíždění jsem vyměnil Focuse (benzín 1,6) za naftu octavia. Zatím slouží bez potíží tak doufám že to vydrží i když už mám 240tis km....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 09:43, spotreba
palubni pocitac v OI TDI ukazuje nesmysly!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 09:49, Výroba nafty
Prosím, až vám tahle oktávka opět vyrobí nějakou naftu, podělte se s námi
To byl ftip. Ojezdil jsem několik takových motorů a mněl jsem spotřebu pět až šest. Ta vaše už je asi rarita.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 11:10, RE: Výroba nafty
rojack posted by:
Prosím, až vám tahle oktávka opět vyrobí nějakou naftu, podělte se s námi
To byl ftip. Ojezdil jsem několik takových motorů a mněl jsem spotřebu pět až šest. Ta vaše už je asi rarita.
Spotřeba je samozřejmě blbě, PP v O1 ukazuje tak o 1-2 litry méně než to bere a protože z recenze vyplývá, že pán měřil pouze PP, tak se té hodnotě ani nedivím
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 12:12, RE: Výroba nafty
Rover623 posted by:
Spotřeba je samozřejmě blbě, PP v O1 ukazuje tak o 1-2 litry méně než to bere a protože z recenze vyplývá, že pán měřil pouze PP, tak se té hodnotě ani nedivím
Přeměřuje prakticky úplně každý palubní počítač... bez záruky, ale dávám jak jsem slyšel: tvrdil mi známý, že se mu jeden čiptuner prořekl, že umí nastavit palubní počítač tak, aby kecal, že to zákazníci chtějí, aby auto jelo víc a ukazovalo míň, pak že jsou nejspokojenější..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 14:06, RE: Výroba nafty
Michal posted by:
Přeměřuje prakticky úplně každý palubní počítač... bez záruky, ale dávám jak jsem slyšel: tvrdil mi známý, že se mu jeden čiptuner prořekl, že umí nastavit palubní počítač tak, aby kecal, že to zákazníci chtějí, aby auto jelo víc a ukazovalo míň, pak že jsou nejspokojenější..
Dovolim si nesouhlasit. Mam v Mazde 6 PC a spotreba sedi dle tankovani na deci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 14:12, RE: Výroba nafty
zeneva posted by:
Dovolim si nesouhlasit. Mam v Mazde 6 PC a spotreba sedi dle tankovani na deci.
Mně taky spotřeba sedí přesně a považuji to za příjemnější než optimistický PP oproti realitě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 14:27, RE: Výroba nafty
Rover623 posted by:
Spotřeba je samozřejmě blbě, PP v O1 ukazuje tak o 1-2 litry méně než to bere a protože z recenze vyplývá, že pán měřil pouze PP, tak se té hodnotě ani nedivím
Spotřeba v O1 na palubnim pocitaci je vzdy nizsi, ale rozhodne ne o 1 az 2 litry. S timto autem a motorem (EURO3) jsem najezdil asi 80 tisic km a z dlouhodobeho hlediska vim, ze ukazuje tak o cca 0,5 litru mene, nez je realita(pocital jsem si to). Jinak plati, ze chyba pocitace roste z mnozstvim studenych startu a je umerna mnozstvi kratkych jizd. Na druhou stranu, treba Brno-Italie a zpet cca 2500 km za 10 dni, prakticky jen dlouhy presun a vysledkem byl rozdil PP oproti realite ani ne 0,1 litru na 100 km, az me to samotneho prekvapilo. No a co se tyce spotreby, tak tipuji, ze pan ma v aute jeste EURO2 verzi motoru, kde ta spotreba nebyl az takovy problem udelat. Ja co mam EURO 3, tak mam prumernou spotrebu v technicaku dokonce 5,2 litru a po meste myslim ze 7 litru. Takze majitele novejsich EURO3 Octavii tem udajum ze starsich EURO 2 motoru logicky moc neveri. Tady bych rekl, ze vznika duvod rozdilnosti nazoru na spotrebu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 15:48, spotřeba
Pravdou je, že se s tímto motorem dá skutečně solidně jezdit okolo těch 5ti litrů nafty. Další pravdou je, že tyto motory TDI - 66 a 81 kW byly zcela jistě nejlepší, co koncern VW v naftě kdy udělal. Ty dnešní 2,0 TDi se s nima už bohužel nedají srovnat....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 19:07, Staré záznamy o spotřebách
Škoda, že sem nejdou vložit fotky
OPd všech svých aut od Moskviče z roku 1968 )dostal jsem ho k 18. narozeninám v roce 1978) až po současnots i píšo do notýsku nákupy PHM. Dnes je to smutné čtení, například v roce 1978 stál benzín neuvěřitelných 3,40
No k věci: rok 1997-2001 O I TDI 1,9 81kW - nájezd celkem 216.000km průměr 5,1 dle výpočtu po dotankování. SLužební vůz , denní provoz.
Rok 2001-2008 O I Combi 1,9 TDI čip Cimbu na 97kW/305Nm nájezd 156.000km spotřeba průměr 5,25. Rok 206-2008 Superb 2,5V6 2,5 TDI Tiptronic nájezd 78.000km, průměr 7,8/100. 2009 - 2011 Subaru legacy 2,0R nájezd 71.000km průměr 7,98/100- BENZÍN!! Rok 2009-2010 Mazda 3MPS nájezd 6,800km spotřeba 9,1/100 Benzín N98. 2009-dpsud Legacy 3,0R Spec.B nájezd 9.000km spotřeba průměr 9,2/100 N95.

Všechny vozy měl PP a u všech to dělám dosud tak, že kupuji stylem plná-plná, v Xcelu mám udělané přehledy a vše je ve vzorcích. Chyba vyloučená. Nejvíce kecala Mazda 3MPS - optimistická o -0,6l/100km. Oktávka a Superb na chlup přesná, taktéž SUbaru - obě. U Mazdy lze PP kalibrovat, ale nikomu se do toho nechtělo, tak jsem to nechal.

A perla na závěr: soused ob barák - O II 1,9 77 kW - najeto 380.000km - původní spojka, na motor nechytnuto mimo žhavičů - a prlměr za to vše - a teď si poklepete na hlavu 4,8/100!!!

ŠKoda, že tato technika není v lepším kabátě. Pak by to byla bomba.Aspoˇty sedačky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 19:25, RE: Staré záznamy o spotřebách
Zdeny60 posted by:
Škoda, že sem nejdou vložit fotky
OPd všech svých aut od Moskviče z roku 1968 )dostal jsem ho k 18. narozeninám v roce 1978) až po současnots i píšo do notýsku nákupy PHM. Dnes je to smutné čtení, například v roce 1978 stál benzín neuvěřitelných 3,40
No k věci: rok 1997-2001 O I TDI 1,9 81kW - nájezd celkem 216.000km průměr 5,1 dle výpočtu po dotankování. SLužební vůz , denní provoz.
Rok 2001-2008 O I Combi 1,9 TDI čip Cimbu na 97kW/305Nm nájezd 156.000km spotřeba průměr 5,25. Rok 206-2008...
Já jsem měl O1 66 kW rok 2003, tedy Euro 3. Spotřebu jsem měl dlouhodobou podle dotankování plná-plná 4,5 litru v létě, 4,7 v zimě. Na okreskách s ní nebyl problém plachtit pod 4 litry, nejmíň jsem měl na cestě 115 km dlouhé spotřebu 3,3 dle PP. Co se přesnosti PP týká, tak jsem měl zkušenost, že se lišil u úsporné jízdy o cca 0,2- 0,3 litru (PP optimistický), když jsem jezdil zase tak, abych vyhnal z motoru saze a pavouky, ukazoval PP o cca 0,2 litru víc, než byla skutečná dle dotankování.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.02.2012 20:18, RE: Staré záznamy o spotřebách
RadekH posted by:
Já jsem měl O1 66 kW rok 2003, tedy Euro 3. Spotřebu jsem měl dlouhodobou podle dotankování plná-plná 4,5 litru v létě, 4,7 v zimě. Na okreskách s ní nebyl problém plachtit pod 4 litry, nejmíň jsem měl na cestě 115 km dlouhé spotřebu 3,3 dle PP. Co se přesnosti PP týká, tak jsem měl zkušenost, že se lišil u úsporné jízdy o cca 0,2- 0,3 litru (PP optimistický), když jsem jezdil zase tak, abych vyhnal z motoru saze a pavouky, ukazoval PP o cca 0,2 litru víc, než byla skutečná dle dotankování.
O1 skutečně umí na okreskách, při využívání dojezdů bez zařazené rychlosti jet pod 4 litry.
Kolega v práci má s O2 1,9 PD 77 kW celoroční průměr 4,8 litru.
Já mám novou 02 2,0 CR 103 kW a s lehkou nohou denně Rajská zahrada Komořany a zpět po Jižní spojce za 4,7 litru a Praha Liberec po R10 s tempomatem na 140 km/hod. za 5,4.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.02.2012 06:00, RE: Staré záznamy o spotřebách
Zdeny60 posted by:
Škoda, že sem nejdou vložit fotky
OPd všech svých aut od Moskviče z roku 1968 )dostal jsem ho k 18. narozeninám v roce 1978) až po současnots i píšo do notýsku nákupy PHM. Dnes je to smutné čtení, například v roce 1978 stál benzín neuvěřitelných 3,40
No k věci: rok 1997-2001 O I TDI 1,9 81kW - nájezd celkem 216.000km průměr 5,1 dle výpočtu po dotankování. SLužební vůz , denní provoz.
Rok 2001-2008 O I Combi 1,9 TDI čip Cimbu na 97kW/305Nm nájezd 156.000km spotřeba průměr 5,25. Rok 206-2008...
Smutné čtení???? V roce1978 benzin za 3,40? Nebylo to náhodou 4,30? Pak je třeba uvést na pravou míru i ten smutek průměrná čistá měsíční mzda se tehdy pohybovala okolo 2000 Kč........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.02.2012 14:39, RE: Staré záznamy o spotřebách
Zdeny60 posted by:
Škoda, že sem nejdou vložit fotky
OPd všech svých aut od Moskviče z roku 1968 )dostal jsem ho k 18. narozeninám v roce 1978) až po současnots i píšo do notýsku nákupy PHM. Dnes je to smutné čtení, například v roce 1978 stál benzín neuvěřitelných 3,40
No k věci: rok 1997-2001 O I TDI 1,9 81kW - nájezd celkem 216.000km průměr 5,1 dle výpočtu po dotankování. SLužební vůz , denní provoz.
Rok 2001-2008 O I Combi 1,9 TDI čip Cimbu na 97kW/305Nm nájezd 156.000km spotřeba průměr 5,25. Rok 206-2008...
Nedá mi to zareagovat na Vaši poznámku o ceně PHM. Když porovnáte průměrný plat tehdy a dnes, zjistíte, že benzín je stále ještě levnější. Když jsem nastupoval na místo v r. 1979 (kvalifikace VŠ), měl jsem plat 195O Kčs. Koncem 80. let jsem měl o tisíc korun víc, ale super 96 stál 9 korun. Pravda, havíři brali 10 tisíc...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.02.2012 16:18, RE: Staré záznamy o spotřebách
donald posted by:
Nedá mi to zareagovat na Vaši poznámku o ceně PHM. Když porovnáte průměrný plat tehdy a dnes, zjistíte, že benzín je stále ještě levnější. Když jsem nastupoval na místo v r. 1979 (kvalifikace VŠ), měl jsem plat 195O Kčs. Koncem 80. let jsem měl o tisíc korun víc, ale super 96 stál 9 korun. Pravda, havíři brali 10 tisíc...
jJe rozdíl, zdali tebnkrát stálo bydlení 1/2 hrubého příjmu nebo ne. Dnes bohužel ano a mnohdy i daleko více.
Takže ano - je to msutné čtení.

Jinak jasně - překlep: 4,30

PS: jako VŠ jsem měl nástupká v roce 1983 2250,- gross jako dělník
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.02.2012 18:03, RE: Staré záznamy o spotřebách
Zdeny60 posted by:
jJe rozdíl, zdali tebnkrát stálo bydlení 1/2 hrubého příjmu nebo ne. Dnes bohužel ano a mnohdy i daleko více.
Takže ano - je to msutné čtení.

Jinak jasně - překlep: 4,30

PS: jako VŠ jsem měl nástupká v roce 1983 2250,- gross jako dělník
Zdeny, Zdeny.......bydlení tehdy sice možná 1/2 hrubého příjmu nestálo, neboť bylo dotované, tím pádem ale nebylo k sehnání. Pan Husák samozřejmě neměl na to, aby jej dotoval každému. Tudíž se bydlení shánělo často načerno a to vyšlo pěkně draho. Dnes je vytýkáno svobodným synáčkům, že se nestěhují od maminek do vlastního, zatímco tehdy bylo naprosto normální, že naopak synáček přivedl do bytu rodičů nevěstu, potom měli dítě (či dvě) a léta pak bydlely v jednom 2+1 dvě rodiny, dokud nebyl synáčkovi konečně "přidělen" byt. Pardon, to jsme ale nějak od těch aut a PHM odbočili.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.02.2012 20:22, RE: Staré záznamy o spotřebách
bobus posted by:
O1 skutečně umí na okreskách, při využívání dojezdů bez zařazené rychlosti jet pod 4 litry.
Kolega v práci má s O2 1,9 PD 77 kW celoroční průměr 4,8 litru.
Já mám novou 02 2,0 CR 103 kW a s lehkou nohou denně Rajská zahrada Komořany a zpět po Jižní spojce za 4,7 litru a Praha Liberec po R10 s tempomatem na 140 km/hod. za 5,4.
Já už ty chvalozpěvy na spotřebu OI+OII nemohu poslouchat. Přidám moji skušenost. Jel jsem na dovolenou do Chorvatska s eskem 18TD 66kW (komůrka) a kamoš s golfem III 1.9 TDI v závěsu. Na zpáteční cestě jsme společně tankovali a světe div se já dotankoval o 2l méně než on a to jsem tam našlapal až po hrdlo (Slovinsko). A Teď do mně. Jo a spotřeba byla 5l/100km
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 29.02.2012 13:42, RE: Staré záznamy o spotřebách
robinx posted by:
Zdeny, Zdeny.......bydlení tehdy sice možná 1/2 hrubého příjmu nestálo, neboť bylo dotované, tím pádem ale nebylo k sehnání. Pan Husák samozřejmě neměl na to, aby jej dotoval každému. Tudíž se bydlení shánělo často načerno a to vyšlo pěkně draho. Dnes je vytýkáno svobodným synáčkům, že se nestěhují od maminek do vlastního, zatímco tehdy bylo naprosto normální, že naopak synáček přivedl do bytu rodičů nevěstu, potom měli dítě (či dvě) a léta pak bydlely v jednom 2+1 dvě rodiny, dokud nebyl syn...
Ahoj pánové, měním pracovní pozici a chci prodat svoje Mondeo 1.8 HE kombi které jezdí za 9l/100km za něco jiného, jelikož jsem donucen jezdit 2x tolik více Km, chtěl bych asi Oktávku v naftohrnku, vyplatí se dneska ještě koupit O1 ? Dají se najít ještě dobré kusy? Nebo to budou už všechno orajbované vraky? Jelikož jsem "Forďák", tak poprosím o radu čeho se vyhnout při výběru bazarové O1 a na co konkrétně si dát pozor. Děkuju moc, můžete i na mail jakub.newmen(zavináč)gmail.com
respond
stanikk
number of posts61
date of registration06.05.2013
Monday 06.05.2013 14:05, RE: spotreba
jaykay posted by:
palubni pocitac v OI TDI ukazuje nesmysly!!!


Máte naprostou pravdu. Dle dlouhodobých zkušeností se hodnoty PP od skutečnosti liší od půl litru do litru. Taky jsem jednou jel v noci dálkovou trasu a PP mi ukázal fantastických 3,5 litru. V reálu ať dělám co dělám, tak se pod 5 litrů stěží vejdu. V zimě je to o něco více v létě o něco méně. Je fakt, že když se člověk trošku snaží, tak se na jednu nádrž dá najet 1200 km.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.