0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.6 FSI: jak postupovat po smíchání motorových olejů?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, oleje, aditiva, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.03.2012 10:57, a zase longlife...
Opět se objevil případ chorého mozku. Zajímalo by mě, kdo přišel s tím, že v benzínovém autě, kde je olejová náplň jen 3,2 litru, že v něm vydrží 30 000 km nebo 2 roky? A když za rok ubude cca 0,5 ltru?

Má rada: Pane majiteli, nechte vyměnit olej spolu s olejovým a vzduchovým filtrem, vykašlete se na longlife a dejte tam stejnou specifikaci oleje ne-longlifu. Takto postupujte každých 15 000 km/ 1 rok, podle toho co nastane dřív. Celé Vás to přijde na zhruba 2000 Kč, což za rok není nic.
Nenechte se obalamutit výrobcem a prodejcem vozu. Nešetřete na nesprávném místě! Navíc stejná specifikace ne-longlife oleje může být i o polovinu levnější než longlife. Takže náklady na olejový servis Vám stoupnou o pár drobných.

Lepší než přidřený motor, ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.03.2012 11:56, LongLife
LongLife olej do takového auta je pěkná pitomost, s tak malou náplní by tam měl být 5W40. Výměna buď každých 10-15tis. nebo 1-2 roky. Většina výrobců si předepisuje výměnu po 1 roce, ale obvykle tam ten olej ty 2 roky klidně vydrží bez dopadu na motor. LongLife oleje jsou jen tahačka na peníze která ve výsledku končí obvykle hodně netěsným motorem nebo ztrátou výkonu. Bohužel v článku není kromě specifikace (5W-30) uvedena třída, ale vzhledem k malé náplni a faktu, že olej se stará i o chlazení se mi zdá horní hranice tepelného zatížení (30) pro benzínový motor nízká
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.03.2012 13:05, RE: a zase longlife...
Paul posted by:
Opět se objevil případ chorého mozku. Zajímalo by mě, kdo přišel s tím, že v benzínovém autě, kde je olejová náplň jen 3,2 litru, že v něm vydrží 30 000 km nebo 2 roky? A když za rok ubude cca 0,5 ltru?

Má rada: Pane majiteli, nechte vyměnit olej spolu s olejovým a vzduchovým filtrem, vykašlete se na longlife a dejte tam stejnou specifikaci oleje ne-longlifu. Takto postupujte každých 15 000 km/ 1 rok, podle toho co nastane dřív. Celé Vás to přijde na zhruba 2000 Kč, což za rok není nic.
Nen...
Ceny klasických olejů a longlife olejů jsou dnes už prakticky vyrovnané, v tomto se moc financí ušetřit nedá...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.03.2012 13:16, RE: LongLife
Rover623 posted by:
LongLife olej do takového auta je pěkná pitomost, s tak malou náplní by tam měl být 5W40. Výměna buď každých 10-15tis. nebo 1-2 roky. Většina výrobců si předepisuje výměnu po 1 roce, ale obvykle tam ten olej ty 2 roky klidně vydrží bez dopadu na motor. LongLife oleje jsou jen tahačka na peníze která ve výsledku končí obvykle hodně netěsným motorem nebo ztrátou výkonu. Bohužel v článku není kromě specifikace (5W-30) uvedena třída, ale vzhledem k malé náplni a faktu, že olej se stará i o chlazení ...
Pokud by se to mělo vzít dle specifikací VW(což si myslím, že je vhodnější, než dle určení xWx0), tak majitel úplně vklidu může zapomenout na to, jestli je na plechovce s olejem napsano 5W-30 nebo 0W-50. Důležité je, aby dodržel pro longlife interval specifikaci oleje danou výrobcem - norma VW 503.00 nebo VW504.00. Pro jedno dolití je dovoleno dolít max půl litru oleje se specifikací VW502.00. Pokud longlife interval nedodrzujete, dolít tam můžete prakticky vše.. VW501.01 VW502.00 anebo i olej se specifikaci ACEA A2 nebo A3, pod což se schovají skoro všechny oleje na trhu. Toť informace z chytré knížky, která se dodává ke každému novému vozidlu škoda...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.03.2012 12:25, RE: LongLife
Rover623 posted by:
LongLife olej do takového auta je pěkná pitomost, s tak malou náplní by tam měl být 5W40. Výměna buď každých 10-15tis. nebo 1-2 roky. Většina výrobců si předepisuje výměnu po 1 roce, ale obvykle tam ten olej ty 2 roky klidně vydrží bez dopadu na motor. LongLife oleje jsou jen tahačka na peníze která ve výsledku končí obvykle hodně netěsným motorem nebo ztrátou výkonu. Bohužel v článku není kromě specifikace (5W-30) uvedena třída, ale vzhledem k malé náplni a faktu, že olej se stará i o chlazení ...
Hm, tak to mi někdo vysvětlete, proč Honda Acord VII. generace předepisuje motorový olej pro benzínové motory 0W-20. Už jste někdy o takovém oleji slyšeli???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.03.2012 14:18, RE: LongLife
spawag posted by:
Hm, tak to mi někdo vysvětlete, proč Honda Acord VII. generace předepisuje motorový olej pro benzínové motory 0W-20. Už jste někdy o takovém oleji slyšeli???
Mobil 1 0W-20 Advanced Performance

ACEA A1/B1, API SM,SL/CF, ILSAC GF-4

Doporučení : Toyota, Lexus, Honda, Mitsubishi, Jaguar

MOBIL 1 0W-20 je vysoce výkonný, plně syntetický olej s velmi nízkým obsahem popela. Produkt je vhodné použít tam, kde je zapotřebí velmi nízká viskozita, tedy především u nejnovější generace japonských vozů s benzínovými motory (Toyota, Lexus, Honda, Mitsubishi Colt s technologií motoru Clear TEC / Clear TEC FFV a nový Jaguar s motorem 5l V8). Úspěšné testy prokázaly vhodnost oleje MOBIL 1 0W-20 pro vozy s hybridním pohonem.
to je vše co jsem o tom našel. přijde mi to poněkud zvláštní ale asi výrobci vědí co dělají
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.03.2012 15:53, RE: LongLife
tomaskrtek posted by:
Mobil 1 0W-20 Advanced Performance

ACEA A1/B1, API SM,SL/CF, ILSAC GF-4

Doporučení : Toyota, Lexus, Honda, Mitsubishi, Jaguar

MOBIL 1 0W-20 je vysoce výkonný, plně syntetický olej s velmi nízkým obsahem popela. Produkt je vhodné použít tam, kde je zapotřebí velmi nízká viskozita, tedy především u nejnovější generace japonských vozů s benzínovými motory (Toyota, Lexus, Honda, Mitsubishi Colt s technologií motoru Clear TEC / Clear TEC FFV a nový Jaguar s motorem 5l V8). Úspěšné test...
Odhaduju, že to budou muset být velmi přesné motory, protože v opačném případě už budeme opět hovořit o ztrátovém mazání, tedy návrat ke kořenům
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.03.2012 17:19, RE: LongLife
David V posted by:
Odhaduju, že to budou muset být velmi přesné motory, protože v opačném případě už budeme opět hovořit o ztrátovém mazání, tedy návrat ke kořenům
Však dnes už je zase běžné, že od výměny k výměně se musí dolívat. Bohužel, většina lidí to zjistí, až když se jim rozsvítí světýlko na palubní desce, a to může být pro některé motory pozdě.

Jenže výrobci neznalým lidem v osvětě moc nepomáhají, ba naopak se je snaží přesvědčit, že je moderní auto bezúdržbové a kdyby náhodou něco, tak na ně zabliká kontrolka, nebo se objeví nápis na palubním počítači...

Chce to aspoň jednou za měsíc před jízdou otevřít kapotu a podívat se...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.03.2012 19:17, RE: LongLife
Paul posted by:
Však dnes už je zase běžné, že od výměny k výměně se musí dolívat. Bohužel, většina lidí to zjistí, až když se jim rozsvítí světýlko na palubní desce, a to může být pro některé motory pozdě.

Jenže výrobci neznalým lidem v osvětě moc nepomáhají, ba naopak se je snaží přesvědčit, že je moderní auto bezúdržbové a kdyby náhodou něco, tak na ně zabliká kontrolka, nebo se objeví nápis na palubním počítači...

Chce to aspoň jednou za měsíc před jízdou otevřít kapotu a podívat se...
mám pocit že výrobci většiny aut dávají možnost spotřeby oleje až klidně litr/1000km. chápu že si kryjí záda ale docela mě to znechucuje. jsem zvyklý nedolejvat mezi výměnama 10-15tkm ani kapku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.03.2012 22:14, RE: LongLife
tomaskrtek posted by:
mám pocit že výrobci většiny aut dávají možnost spotřeby oleje až klidně litr/1000km. chápu že si kryjí záda ale docela mě to znechucuje. jsem zvyklý nedolejvat mezi výměnama 10-15tkm ani kapku.
Petr-Tipcars: Na druhou stranu vyrobce aut v tomto konkretnim bodu chapu: oni neovlivni to, jakym zpusobem bude vuz pouzivan. Pokud majitel bude vuz casteji nez je zdravo posilat motor do extremni zateze, tak nejak jsem schopny skousnout urcitou toleranci od vyrobce. Ne kazdy pouziva vuz stejnym zpusobem a otackomer pro nektere bohuzel konci az omezovacem bez ohledu na provozni teplotu motoru atd. Ja mam napr. se svym autem zkusenost, ze pokud najedu 10.000 km po okreskach, nedolevam prakticky nic. Trasy do 100km delky. Ale 3.000 km po dalnici ve 35stupnovem vedru do Chorvatska a zpet znamena cca. 2 decky. Stabilne hodinu za hodinou 3.500-4.000otacek a drobny ubytek oleje je na svete. Muze byt i tim, ze ta mala troska paliva (benzinu) v oleji se dlouhou jizdou najednou vypari...je to max par procent celkove naplne (neco kolem 4,5litru), ale i to uz muze udelat decku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.03.2012 22:22, RE: LongLife
tomaskrtek posted by:
mám pocit že výrobci většiny aut dávají možnost spotřeby oleje až klidně litr/1000km. chápu že si kryjí záda ale docela mě to znechucuje. jsem zvyklý nedolejvat mezi výměnama 10-15tkm ani kapku.
Petr-Tipcars: Ale litr na 1.000km, to uz je moc, to je alibismus a nepusobi to vubec dobre. Kolik kupcu novych vozu se na tento udaj zepta, jen tak mezi nami...Hlavni je, ze to skoro nezere, pane...a jen tak mezi nami, jaka je ekozatez, pokud motor papa litr oleje (ktery se asi nevyrobil uplne energeticky zadarmo) na 1.000km, ...emise jsou v takovem pripade mozna na vedlejsi koleji...ale to uz se ptam nekorektne, nove motory prece musi hlavne vypoustet malo CO2, na spotrebe oleje nesejde...nebo ano?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.03.2012 07:58, RE: LongLife
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Ale litr na 1.000km, to uz je moc, to je alibismus a nepusobi to vubec dobre. Kolik kupcu novych vozu se na tento udaj zepta, jen tak mezi nami...Hlavni je, ze to skoro nezere, pane...a jen tak mezi nami, jaka je ekozatez, pokud motor papa litr oleje (ktery se asi nevyrobil uplne energeticky zadarmo) na 1.000km, ...emise jsou v takovem pripade mozna na vedlejsi koleji...ale to uz se ptam nekorektne, nove motory prece musi hlavne vypoustet malo CO2, na spotrebe oleje nesejde...nebo ano?
přesně tak, politická korektnost až za hrob-co na tom že je za autem černo od sazí, co na tom že oxidy dusíku pozabíjí celou ulici, hlavně že CO2 je v normě. to je jako s cikánama-nacpat jim co nejvíc peněz, povolit jim co nejvíc ústupků (oni nemají povinnosti-jen práva), hlavně ať se o nás v zahraničí mluví co nejlíp, hlavně ať to vypadá že je u nás vše v naprostém pořádku. vedlejší efekty nikoho nezajímají, nikoho nahoře. s těmi se musíme vypořádat my, šmudlové co něco dělají, něco odvádějí, drží ústa a krok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2012 18:49, RE: a zase longlife...
Alkantpan posted by:
Ceny klasických olejů a longlife olejů jsou dnes už prakticky vyrovnané, v tomto se moc financí ušetřit nedá...
To s cenou můžu potvrdit hrnec slx 5w-30 kupuji za 180kč. Jen by mě zajímalo, proč myslite, že longlife zpusobí netěsnost a strátu vykonu. Na 1,6 FSI mám najeto asi 140 000km a žadnou netěsnost nepozoruji. Longlifa měním asi po 20 000 a olejovou měrku za tu dobu vytáhnu tak jednou, nebo dvakrát abych zjistil, že je tam oleje stejně jako předtím..
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.