0
back
 

diskuze k tématu: Proč u Škody Octavia teče voda z výfuku?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 01:05, díra
Relativně velké procento výfuků už má odvodňovací kanálek...česky "díru", takže netřeba vrtat . Teda poslední díl...ve středních a ostatních díry nevídám, takže tam asi korozožrout vo tom dělá vo sto šest . Matlat výfuk něčím zvenku je úplná ptákovina. Občas to vídám, občas o tom někdo básní, občas to někdo chce, ale je to na nic. Nic na něm nevydrží a stejně většinou dřív než plášť urezne ve sváru přívodu...trubka-plášť. Ten nerez to by byla věc, ale nevím vůbec kolik stojí...nikdy jsem ho nikomu neobjednával. Ale občas je vídám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 10:07, RE: díra
kožich posted by:
Relativně velké procento výfuků už má odvodňovací kanálek...česky "díru", takže netřeba vrtat . Teda poslední díl...ve středních a ostatních díry nevídám, takže tam asi korozožrout vo tom dělá vo sto šest . Matlat výfuk něčím zvenku je úplná ptákovina. Občas to vídám, občas o tom někdo básní, občas to někdo chce, ale je to na nic. Nic na něm nevydrží a stejně většinou dřív než plášť urezne ve sváru přívodu...trubka-plášť. Ten nerez to by byla věc, ale nevím vůbec kolik stojí...nikdy jsem ...
Petr-Tipcars: Dohledal jsem cenu za komplet systém na Octávii za cca 10.000Kč. Je to na zvážení, pokud má člověk auto nové, první výfuk vydrží dlouho a zpravidla odejde jen tlumič...u ojetého už je to dost velká investice. Kdyby to nabízeli za příplatek z výroby, to by nebylo špatné. Vedle všech elektronických udělátek by měl ceník i položku: příplatek za nerez výfuk...xy
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 10:18, RE: díra
kožich posted by:
Relativně velké procento výfuků už má odvodňovací kanálek...česky "díru", takže netřeba vrtat . Teda poslední díl...ve středních a ostatních díry nevídám, takže tam asi korozožrout vo tom dělá vo sto šest . Matlat výfuk něčím zvenku je úplná ptákovina. Občas to vídám, občas o tom někdo básní, občas to někdo chce, ale je to na nic. Nic na něm nevydrží a stejně většinou dřív než plášť urezne ve sváru přívodu...trubka-plášť. Ten nerez to by byla věc, ale nevím vůbec kolik stojí...nikdy jsem ...
Střední díly díru nepotřebují, jsou dost blízko motoru a prohřejou se i na krátkých trasách.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 10:19, Vodní pára ve spalinách
Cítím povinnost celou záležitost s vodní párou uvést na pravou míru. Tak předně vodní pára primárně nevzniká v katalyzátoru, ale už ve válci. Voda z výfuku kapala už v dobách, kdy já si hrál v uhláku na horníka. Vodní pára je totiž terminální produkt spalování vodíku, které palivo ve velké míře obsahuje. Procesy v katalyzátoru, jsou pouze "dokončovací" a přírustek vodní páry za katalyzátorem je vzhledem k objemu spalin minimální. Docház totiž k dodatečné oxidaci nespálených HC a volného kyslíku v důsledku nehomogennígo rozložení směsi ve válci (jsou oblasti s bohatou a chudou směsí přímo ve válci, i když celkový poměr je stechiometrický).
Takže vodní pára letí už z válce a ve výfukovém systému se postupně chladí až na tzv teplotu rosného bodu (nebudu zatěžovat definicí) a nadbytečná vlhkost se začne srážet na nejchladnějších místech. Voda vzniknuvši spálením vodíku sama o sobě korozi nezpůsobí, ale stačí aby palivo mělo nečistoty např. jen trochu síry (možno i z oleje) a vytvoří se nepatrné množství SO3, kdy po reakci s vodou máme H2SO4 (kyselina sírová neboli vitriol). Pár takových nečistot na jiné bázi a výfuk koroduje jedna báseň.
Řešením je opravdu delší jízda, kdy se výfuk prohřeje ve větší míře a k rosnému bodu dochází až mimo něj (auto s prohřátým systémem zejména v zimě viditělně méně kouří). Ohledně vnějších nátěrů je to tak. Výfuku určitě neublíží a myslím, že mu i prospějí, protože agresivní prostředí přichází i z venčí, třeba slaná voda v zimě. Já třeba používám syntetickou vypalovací stříbřenku do vysokých teplot a s výsledkem jsem spokojen. Zadní díl možná zrezne zevnitř, ale díly blíže k motoru spíše napadá koroze zvenčí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 10:22, Dotazy
Je pravda, že nkteré dotazy jsou opravdu na zváženou jestli odpovídat, ale na druhou stranu - hromada lidí jezdí auty a ví o nich kulový. Pokud má být na silnicích bezpečno, tak i těmto lidem je potřeba odpovědět, když neví. Známý si koupil auto a jezdil. O existenci rozvodového řemenu a jeho výměně se dozvěděl, až když mu praskl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 10:31, RE: Dotazy
Koloss posted by:
Je pravda, že nkteré dotazy jsou opravdu na zváženou jestli odpovídat, ale na druhou stranu - hromada lidí jezdí auty a ví o nich kulový. Pokud má být na silnicích bezpečno, tak i těmto lidem je potřeba odpovědět, když neví. Známý si koupil auto a jezdil. O existenci rozvodového řemenu a jeho výměně se dozvěděl, až když mu praskl.
Nemůžeš hodnotit úroveň znalostí na základě diskusí na Ticars. Mám ve svém okolí zkušenost, že lidi o dnešních autech neví nic, a to i ti, co je před 15-ti lety studovali na fakultě, ale dělají profesně něco jiného. Můk kamarád třeba nevěděl, co je EGR, že xenony mají samonivelaci a musí mít ostřikovače a podobné věci. Například louže pod výparníkem klimatizace také vyplaší poprvé velké procento lidí. Osvěta je na místě, a to i banálních věcech typu kouří se mi z výfuku a někomu ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 11:25, RE: Dotazy
David V posted by:
Nemůžeš hodnotit úroveň znalostí na základě diskusí na Ticars. Mám ve svém okolí zkušenost, že lidi o dnešních autech neví nic, a to i ti, co je před 15-ti lety studovali na fakultě, ale dělají profesně něco jiného. Můk kamarád třeba nevěděl, co je EGR, že xenony mají samonivelaci a musí mít ostřikovače a podobné věci. Například louže pod výparníkem klimatizace také vyplaší poprvé velké procento lidí. Osvěta je na místě, a to i banálních věcech typu kouří se mi z výfuku a někomu ne.
Tyhle základní a praktické věci by měli vysvětlovat v autoškolách, ale tam jsou žadatelé rádi, když nějak prolezou testama s odřenýma ušima a udělaj jízdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 13:41, lidi ví hov*o
Třeba tuhle naposledy. Bavím se v našem servisu s přijímací techničkou (a vařičkou kávy..., jenom ten sex neposkytuje... a ani bych nechtěl, už je jí šedesát) a přijde nóbl panička s pražským přízvukem, perfektně oblečená, asi padesátka, inteligentní obličej, bezchybné vystupování...atd. Docela jsme byli překvapeni. Servis je totiž na okraji dvacetitisícového města mezi zlátnoucími klasy místních polí. Většinou přijde Tonda kombajnér, že se mu posral ten jeho Peugeot 205 D, nebo osmdesátiletý Evžen se zánovním (jak říká) Favoritem v khaki barvě. (najeto za 23 let asi 11 000 Km. No a přišla ta baba a byli jsme z ní paf Vetřelec! Ukázalo se, že je zcestovalá a studovaná a že někde tady kvůli byznysu koupili barák... okraje měst jsou proto vhodné..., no do paneláku to bydlet nepůjde, že... A ta paní se ostýchavě zeptala: "Víte, já jsem to již s mužem řešila, že auto má někde olej, ale vždycky jsme to nějak zamluvili a nenašli konečné řešení problému... Ale teď jsem se už zeřekla a vydala se k vám, neboť jsem si na své cestě do naší firmy The american megabussines company PR promotion, advertasing všimla vašeho již z dálky pěkného servisu. A teď mi fakt poraďte! Kde ten automobil má ten olej? Někde pod kapotou? Je to třeba měnit? Já už mám ten Focus asi 6 let a najeto asi 16 000Km. Víte, my s manželem jsme ekologicky uvědomělí a i přes značnou solventnost dáváme přednost dopravě letecké a vlakové (atd... atd...). Takže ten olej je v tom motoru? V tom velkém tam pod kapotou? A vyměníte mi ho? Dobře. Děkuji...

Stalo se to? Ano..., bohužel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 13:44, RE: lidi ví hov*o
gablenz posted by:
Třeba tuhle naposledy. Bavím se v našem servisu s přijímací techničkou (a vařičkou kávy..., jenom ten sex neposkytuje... a ani bych nechtěl, už je jí šedesát) a přijde nóbl panička s pražským přízvukem, perfektně oblečená, asi padesátka, inteligentní obličej, bezchybné vystupování...atd. Docela jsme byli překvapeni. Servis je totiž na okraji dvacetitisícového města mezi zlátnoucími klasy místních polí. Většinou přijde Tonda kombajnér, že se mu posral ten jeho Peugeot 205 D, nebo osmdesátiletý Ev...
a ať se mě jikdo neptá, jak to bylo s pravidelnýma prohlídkama po koupi..., prý se na to vysrali..., víc nevím... Každopádně auto jezdilo... Za chvíli s ním přijela přískokama...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 13:56, RE: Dotazy
David V posted by:
Nemůžeš hodnotit úroveň znalostí na základě diskusí na Ticars. Mám ve svém okolí zkušenost, že lidi o dnešních autech neví nic, a to i ti, co je před 15-ti lety studovali na fakultě, ale dělají profesně něco jiného. Můk kamarád třeba nevěděl, co je EGR, že xenony mají samonivelaci a musí mít ostřikovače a podobné věci. Například louže pod výparníkem klimatizace také vyplaší poprvé velké procento lidí. Osvěta je na místě, a to i banálních věcech typu kouří se mi z výfuku a někomu ne.
Však já jsem s tou osvětou souhlasil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 14:00, RE: Dotazy
ivan2 posted by:
Tyhle základní a praktické věci by měli vysvětlovat v autoškolách, ale tam jsou žadatelé rádi, když nějak prolezou testama s odřenýma ušima a udělaj jízdy.
Mezi získáním řidičáku a pořízením prvního auta zpravidla uplyne dlouhá doba a mnoho věcí člověk dávno zapomene. Téměř všechny věci související s autem za majitele může vyřídit někdo jiný a díky tomu pak není příležitost, kde jednotně "prvňáčky" upozornit na úskalí provozu auta. Je to už jen na samovzdělávání.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 14:08, RE: Dotazy
Koloss posted by:
Však já jsem s tou osvětou souhlasil.
Ano, můj příspěvek možná vyzněl blbě, tak přijmi mou omluvu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 15:14, auto na vodu
Auto na vodu, teplo ze zimy,city v pilulkách, Tohle budem jedno ráno mít...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 15:32, RE: auto na vodu
free78 posted by:
Auto na vodu, teplo ze zimy,city v pilulkách, Tohle budem jedno ráno mít...
Dyť už to skoro máme:
auto na vodu - palivový článek na bázi vodíku
teplo ze zimy - tepelné čerpadlo (ochlazuji chladné a teplo použiju na výtápění)
city v pilulkách - drogy? tedy některé
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 16:41, RE: lidi ví hov*o
gablenz posted by:
a ať se mě jikdo neptá, jak to bylo s pravidelnýma prohlídkama po koupi..., prý se na to vysrali..., víc nevím... Každopádně auto jezdilo... Za chvíli s ním přijela přískokama...
Na vlastní uši jsem slyšel v servisu Škoda, když jedna paní přišla k pultu, pravila, že dojela Fábií a chtěla by servis. Na dotaz, kde má servisní knížku ji předložila, čistou jako lilie. Paní, a kolipak máte najeto, pravil technik. No, asi 45 tisíc, pravila paní. A to jste ještě nebyla v servisu? A co olej, měnila jste? Ne? Tondo, pocem, vona najela 45 tis. na první olej........
Vidíte, co škodověnky vydrží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.09.2011 19:43, RE: auto na vodu
David V posted by:
Dyť už to skoro máme:
auto na vodu - palivový článek na bázi vodíku
teplo ze zimy - tepelné čerpadlo (ochlazuji chladné a teplo použiju na výtápění)
city v pilulkách - drogy? tedy některé
To je přesné
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 08.09.2011 18:19, RE: lidi ví hov*o
rojack posted by:
Na vlastní uši jsem slyšel v servisu Škoda, když jedna paní přišla k pultu, pravila, že dojela Fábií a chtěla by servis. Na dotaz, kde má servisní knížku ji předložila, čistou jako lilie. Paní, a kolipak máte najeto, pravil technik. No, asi 45 tisíc, pravila paní. A to jste ještě nebyla v servisu? A co olej, měnila jste? Ne? Tondo, pocem, vona najela 45 tis. na první olej........
Vidíte, co škodověnky vydrží.
souhlas, já osobně znám holku, co koupila corollu z bazaru. Pak jsem ji viděl po roce a ptal se, co auto a ty řeči kolem a zašlo na servis, tak se podívala a řekla, že vůbec nic nedělala, jestli je to třeba......tak jsem šel do vrtule a zašel se na auto podívat. Nechápu jak, ale auto vydrželo, holt japonec, klasika e11. přejela 35tis km olej, brzdy za setinu dvanáct /ale total vše výměna/, rozvodák přejet o 25tis apod. ta finanční rána pak byla velká.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.09.2011 09:59, RE: lidi ví hov*o
rojack posted by:
Na vlastní uši jsem slyšel v servisu Škoda, když jedna paní přišla k pultu, pravila, že dojela Fábií a chtěla by servis. Na dotaz, kde má servisní knížku ji předložila, čistou jako lilie. Paní, a kolipak máte najeto, pravil technik. No, asi 45 tisíc, pravila paní. A to jste ještě nebyla v servisu? A co olej, měnila jste? Ne? Tondo, pocem, vona najela 45 tis. na první olej........
Vidíte, co škodověnky vydrží.
Jestli to bylo v dieslu a Long Life Service,kde se olej meni treba az po 50 tisicich, ale i driv dle individualniho intervalu, tak bych se ani nedivil....Ale ten olej, co z toho vyteklo, to muselo byt neco...:-]]]
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.09.2011 11:09, pod tohle bych se podepsal
Ano ano, když přejdeme rovnou k problematice popojíždění místo pár minut chůze, zcela souhlasím, že tento příšerný zlozvyk se praktikuje hlavně u nás. Mám možnost toto srovnat s našimi sousedy (hlavně s Rakouskem a Německem) a dlouhodobým pozorováním zjišťuji, že v těchto zemích lidé pro kratší cestování po městech i vesnicích daleko častěji používají své vlastní nohy, kolo, popř. městskou dopravu, ve které není smrad a nepořádek, a ve srovnání s (nejen) pražskou "sockou" není předražená, takže se lidem vyplatí ji používat.
Já se snažím popojíždění vyvarovat co jen to jde, protože vím jaké to má důsledky na technický stav auta i lidské zdraví. Ale v našich velkých městech raději sednu do auta a kodrcám se 20 minut jen přes Nuselák (naštěstí už zpravený), abych nemusel hned do čistírny s oblekem načichlým potem, kouřem a močí. Všimli jste si, že nejvíc popojíždí lidi co by pohyb právě potřebovali? Jmenujme tlusté důchodce, kteří jedou 50 metrů z jednoho discontu do druhého a v jednom si koupí bůček a v druhém sádlo? A pak si stěžují na cukrovku, bércové vředy, vysoký tlak, bolavé klouby... a drahý benzín.
Chtělo by to nějakou osvětu v televizi. Besip pořád jen řeší rychlost svými srdceryvnými videi se školáky (i když před školou jsem dlouho neviděl jet nikoho jako hovado a stejně poldové měří jen na výjezdu z města) a alkohol (a stejně se pořád za volantem chlastá). Ministerstvo zdravotnictví a VZP by taky mohli přidat svou troškou do mlýna.
Howk.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.09.2011 13:55, RE: pod tohle bych se podepsal
Paul posted by:
Ano ano, když přejdeme rovnou k problematice popojíždění místo pár minut chůze, zcela souhlasím, že tento příšerný zlozvyk se praktikuje hlavně u nás. Mám možnost toto srovnat s našimi sousedy (hlavně s Rakouskem a Německem) a dlouhodobým pozorováním zjišťuji, že v těchto zemích lidé pro kratší cestování po městech i vesnicích daleko častěji používají své vlastní nohy, kolo, popř. městskou dopravu, ve které není smrad a nepořádek, a ve srovnání s (nejen) pražskou "sockou" není předražená, takže ...
Petr-Tipcars: Strávil jsem nějaký čas v Německu a je to opravdu rozdíl. Mezi cinkáním zvonků na kolech, kterým na sebe cyklisté upozorňují, se občas ozve tlumené VRRRRRM, to když kolem probručí Carerra. Pocitově je tam ve městech opravdu méně aut, alespoň v těch, kde jsem byl. Osobně to dělám tak, že když nemusím jet po městě, nejedu a rád se projdu (u nás to mají cyklisté na silnici o něco těžší než ve vyspělejších zemích, takže kolu se vyhýbám). Naopak když se chci jen tak projet, vyjedu si za město a dám si půlhodinovou bezcílnou projížďku pro radost. Lidé tu asi trochu zlenivěli. Ty krátké zbytečné poskakovačky po městě bych přirovnal ke zkonzumování tabulky čokolády těsně před spaním bez vyčištění zubů. Člověka to mnohem dřív dožene k zubaři, resp. do servisu. A tam to pak bolí. V servisu člověku ani nedají injekci a tam by ji přitom někdy potřeboval víc než u toho zubaře...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.