tomN posted by:
bourali me i pred 3mi mesici (stejny problem, take tukanec v kolone, byl jsem poskozeny) a servis opravu nacenil na 60tis, pojistovna to proplatila.. nyni je oprava nacenena na 90tis a to uz je nejspis moc... jestli se nepletu, tak oprava se proplaci pokud naklady na opravu nepresahnou 70%-80% hodnoty vozu? v tom pripade by auto melo mit minimalne hodnotu 85tis (aspon pred 3mi mesici kdy opravu za 60tis proplatili)no uvidime, urcite bych si auto rad nechal a zalezi na tom, kolik pojistovna proplati a podle toho to budu resit a pokusim se to nechat opravit nekde v neautorizovanem..jeste se zeptam, mate nekdo zkusenosti se znaleckymi posudky? Pokud si zapltim znalce, aby odhadl cenu vozu pred a po nehode, pomuze mi to k tomu, abych pripadne dostal z pojistovny vetsi castku? dejme tomu, ze pojistovna odhadne cenu vozidla na 60tis, znalec ovsem po ohledani napise posudek s cenou na 80tis.. je mi takovy znalecky posudek pote k necemu? Jsou nejake cesty (krome te soudni) jak se pripadne s pojistovnou na cene "dohadovat"?dekuji
1) Podle fotek to nevypadá na opravu za 90 tisíc. Pokud je taková oprava nutná a je poškozeno například řízení (viz problém s kolem), tak bych se na opravu vykašlal, protože to se ošulit a pak s tím v klidu jezdit nedá. Ale podle fotek je to relativně malý ťukanec.
2) Znalec je "soudní", z toho plyne, že pokud nesouhlasíš s postupem pojišťovny, tak můžeš hodnotu nárokovat soudní cestou (možná by přicházelo v úvahu řízení přes ČOI) - ale pozor, to je 1) běh na dlouhou trať, 2) posudek něco stojí a právník taky, 3) protistrana určitě bude mít znalecký posudek taky a 4) ani vítězná strana nemá automaticky nárok na úhradu soudních výloh, o tom rozhoduje taky soud. Může se stát, že soud přiřkne vyšší plnění, ale soudní výlohy přesáhnou ono plus a budou k tvé úhradě.
Aktuálně jsou pojišťovny připraveny jít do soudních sporů, dokonce tím zastrašují. V únoru jsem chytnul do čelního skla auta, které nemá pojištěna skla, kámen. Řidička druhého auta to přiznala jako možnost, jiné auto tam nebylo, sepsali jsme protokol, chtěl jsem to řešit opravou ve smluvním servisu její ČPP, kde to i ohledali. Auto na operák, leasingovka s plněním problém taky neměla. No a po měsíci tahanic a třech odvoláních mi napsali, že přiznání pojištěného není relevantním argumentem pro uznání plnění a že jsou připraveni se bránit soudně. Můj pojišťovák z Kooperativy mi potvrdil, že to teď dělají všechny pojišťovny, nejen ty z VIG. A než riskovat soud s nejistým výsledkem, raději jsem sklo vyřešil za své. On ten čas taky není zadarmo, o dalších výdajích nemluvě.