0
back
 

diskuze k tématu: Octavia TDI nebo Megane dCi?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 20:29, RE: Hop anebo trop
Pavlik posted by:
Prosím, nepište věci z "doslechu" - vypadáte jako idiot, neboť nejsou pravdivé ani z části. Pokud nevěříte, můžete si stáhnout celý návod k obsluze na stránkách renault cz. Žárovka se u meganu skutečně mění z podběhu - někdy si k tomuto vozu klekněte - před kolem je krytka. Kola stačí vytočit do plného rejdu. O servise nemá cenu se bavit, renault nemáte - já ho vlastním - vy to víte z doslechu, já z reality - cena je srovnatelná. Servisní interval od zmiňovaného roku 2005 je pouze 20 tisíc km - ...
Nevím, proč bych měl vypadat jako idiot. Jen proto, že se snažím ve svých příspěvcích striktně odlišit to, co vím z "doslechu" od vlastní zkušenosti resp. od jiných zdrojů? Věci píšu tak, jak se mají. Co je můj názor, tak napíši jako můj názor. Nevím, co je na tom špatného. Je celkem jedno, že od 2005 je to "jen" 20 tis., jenže do té doby to bylo oněch 30 tis. a majitelé pravděpodobně jezdily po 30 tis. do servisu. U Octavie longlife pokud se nemýlím nebyl standardně, navíc Octa má jednu zásadní výhodu - není tak choulostivá na kvalitu nafty. Takže ano - tak, jak je těch 30 tis. u Mégane na hlavu, tak to samé je longlife u Škody. Za tím co jsem napsal, si stojím do puntíku. A nic bych nenapsal jinak. A že stačí při výměně žárovky "jen" vytočit do plného rejdu - ano, není to až tak strašné, jak jsem slyšel, nicméně ani tenhle (ne)přístup ke světlu mi nepřijde jako "normální" řešení - a to bylo podstatou mého sdělení. Pokud někdo upřesní, budu jen rád. Ale nezaznělo to tu a i takovéhle maličkosti svědčí o (ne)pohodě při užívání vozu a myslím si, že je na místě, aby tu v diskusi zazněly, pokud si tedy tazatel diskusi alespoň přečte.
Mám pocit, že se někteří často chytají slůvek v mých příspěvcích ale nevnímají myšlenku a obsah. A ten považuji za to nejdůležitější. Hezký den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 20:41, RE: Hop anebo trop
Pavlik posted by:
Prosím, nepište věci z "doslechu" - vypadáte jako idiot, neboť nejsou pravdivé ani z části. Pokud nevěříte, můžete si stáhnout celý návod k obsluze na stránkách renault cz. Žárovka se u meganu skutečně mění z podběhu - někdy si k tomuto vozu klekněte - před kolem je krytka. Kola stačí vytočit do plného rejdu. O servise nemá cenu se bavit, renault nemáte - já ho vlastním - vy to víte z doslechu, já z reality - cena je srovnatelná. Servisní interval od zmiňovaného roku 2005 je pouze 20 tisíc km - ...
Jinak ještě tedy upřesním - myšleno bylo tak, že tehdy byla podle mě kvalita výroby u Škody na lepší úrovni, dnes je Renault (Mégane/Scénic/Laguna) velmi pěkně zpracován a dnešní generaci bych rozhodně nazval jako srovnatelnou co do volby materiálů a kvality zpracování se Škodou. Ale předchozí Mégane působí (myslím že nejen) na mě dost fórově. Už jen kvalita čalounění je dost "podivná" - a to nejen u zcela základních verzí. Jinak doporučuji navštívit některé stránky, kde přispívají majitelé vozů. Není od věci, že se Škodou jsou její majitelé celkem často velmi spokojení. Takže to asi takový krám nebude (i Renault má samozřejmě spokojené zákazníky, netvrdím opak).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 20:47, RE: renault vs octavia
Pavlik posted by:
Já si myslím pravý opak. Ony ty 4* vypadají slušně, dokud se nepodíváte na jednotlivé výsledky. O I má za čelní náraz 10 bodů z 18 možných a značné riziko těžkého zranění řidiče. Megane má 17 bodů z 18 možných a výbornou ochranu. Ani u O II se škodovka nepoučila - ta má za čelní náraz 11 bodů z 18 možných, podotýkám že po 10 letech pokroku v konstrukci. Je pravda, že reálná nehoda je každá jiná a tohle není úplně relevantní ukazatel, nicméně hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i sna...
Je otázkou, do jaké míry test svědčí o pevnosti struktur a do jaké jen o schopnosti konstruktérů upravit struktury tak, aby dopadly co nejlépe právě při podmínkách stanovenými NCAP... Jinak méně hvězd v cizím voze neznamená vyšší šanci pro tebe. Pokud by NAPŘ.měl druhý vůz extrémně tuhou strukturu a nebyl chopen pohltit energii, pak v NCAP dopadne blbě. Jenže při střetu s tebou dopadneš hůř i ty, protože veškerou deformaci zabezpečí tvůj vůz. Takže bych se moc neradoval ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 21:02, ???
Pokud merite 150 cm a mene berte Octavii!!! Pokud mate vice ci nekdo z rodiny take, tak muzete sebe ci svou rodinu vesele terorizovat v Octavii!
Ja bych nebral ani Octavii ani Renault! Zkuste Fiat Stilo, za 150tis. koupite jiz u CZ dealeru Stilo kombi 1.9JTD od roku 2005!!! Zapomente na nesmyslne keci o nespolehlivosti Fiatu, tento vuz bude mit perfektni historii a bude v solidnim stavu a bude velmi dobre slouzit! A hlavne ma dostatecny vnitrni prostor, velmi dobre jizdni vlastnosti a hlavne vyborny jizdni komfort řidiče i posadky!!!!!!!!
Dale doporucuji jednotliva auta si pujcit, posadit do nich rodinu a projedte D1 v pravem pruhu z Prahy do Brna a bude Vam okamzite jasne ktery vuz si nekoupite!!! Ja jsem v Octavii absoluovoval desetitisice km po republice a po evrope ale at se na mne nikdo nezlobi, jako soudny clovek si takovy vuz opravdu nemohu koupit!!! Jedine v tom pripade, ze se chci zbavit svoji rodiny! ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 21:20, RE: renault vs octavia
rohYpnol posted by:
Je otázkou, do jaké míry test svědčí o pevnosti struktur a do jaké jen o schopnosti konstruktérů upravit struktury tak, aby dopadly co nejlépe právě při podmínkách stanovenými NCAP... Jinak méně hvězd v cizím voze neznamená vyšší šanci pro tebe. Pokud by NAPŘ.měl druhý vůz extrémně tuhou strukturu a nebyl chopen pohltit energii, pak v NCAP dopadne blbě. Jenže při střetu s tebou dopadneš hůř i ty, protože veškerou deformaci zabezpečí tvůj vůz. Takže bych se moc neradoval ;)
Otázka je, kolik bodů v rámci 4* Oct nahonila věcmi, které při nehodě jako takové nepomůžou, jsou spíš pro prevenci - kontrolka, akustické upozornění na nezapnutý pás a pod. Dost možná, že kdyby Oct ty blbiny neměla, neměla by nárok ani na ty 4*
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 21:27, RE: renault vs octavia
Pepe posted by:
Otázka je, kolik bodů v rámci 4* Oct nahonila věcmi, které při nehodě jako takové nepomůžou, jsou spíš pro prevenci - kontrolka, akustické upozornění na nezapnutý pás a pod. Dost možná, že kdyby Oct ty blbiny neměla, neměla by nárok ani na ty 4*
Zrovna těchhle serepatiček Octa moc nemá...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 21:31, RE: Hop anebo trop
rohYpnol posted by:
Jinak ještě tedy upřesním - myšleno bylo tak, že tehdy byla podle mě kvalita výroby u Škody na lepší úrovni, dnes je Renault (Mégane/Scénic/Laguna) velmi pěkně zpracován a dnešní generaci bych rozhodně nazval jako srovnatelnou co do volby materiálů a kvality zpracování se Škodou. Ale předchozí Mégane působí (myslím že nejen) na mě dost fórově. Už jen kvalita čalounění je dost "podivná" - a to nejen u zcela základních verzí. Jinak doporučuji navštívit některé stránky, kde přispívají majitelé voz...
Tak např. u mě vypadl Meg z výběru právě kvůli tomu čalounění (před 5,5 rokem). Oct se nenabízela s odpočtem DPH (měli zhruba 3/4 roční pauzu mezi ukončením "montážních" M1 a zavedním nákladních N1), takže jsem o ní vůbec neuvažoval - rozdíl dělal o 100tKč víc. Tazateli lze doporučit, ať se na oba vozy s klidem vykašle, a rovnou pořídí něco většího, klidně v benzínu. Mondeo (levný servis), Avensis (ten snad servis ani nepotřebuje), 406 z posledních let výroby... Všechno tohleto je mi sympatičtější, než nabízený předvýběr...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 23:34, Taky přidámna kodovky
Kamarád měl skoro 5 let fabii a nedal na ni dopustit a to komplet na celou škalu škodovek. Jednoho dne fabii prodal a já ho překecal na megana, fungl novej r.v.2008 1.5dci a teď na škodovku jen plive a nedokáže pochopit že si ji tenkrát koupil za ty neskutečný prachy a vozil v tom rodinu.
Renault je prostě renault. člověk musí poznat na vlastní kuži. já už mám druhou lagunu a nemohu říct jedno špatné slovo. každé auto má svoje mouchy, ale renault toho nabízí mnohem víc než škodovka!!!!!!!!!!!!!
Proto radím kupte Renaulta!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.11.2009 11:19, jasna volba
a tou je megane II.. k tomu nejezdit jak hovado, slusne s nim zachazet a davat mu to co potrebuje (kvalitni naftu).. octavii I si v tomhle srovnani muze koupit snad jen verny priznivec znacky..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.11.2009 12:53, RE: Hop anebo trop
rohYpnol posted by:
Nevím, proč bych měl vypadat jako idiot. Jen proto, že se snažím ve svých příspěvcích striktně odlišit to, co vím z "doslechu" od vlastní zkušenosti resp. od jiných zdrojů? Věci píšu tak, jak se mají. Co je můj názor, tak napíši jako můj názor. Nevím, co je na tom špatného. Je celkem jedno, že od 2005 je to "jen" 20 tis., jenže do té doby to bylo oněch 30 tis. a majitelé pravděpodobně jezdily po 30 tis. do servisu. U Octavie longlife pokud se nemýlím nebyl standardně, navíc Octa má jednu zásadní...
Asi budete muset psát své "hlavní myšlenky" nějak jinak nebo je zvýraznit. Naprosto mi totiž unikají.........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.11.2009 21:21, RE: Hop anebo trop
rohYpnol posted by:
Nevím, proč bych měl vypadat jako idiot. Jen proto, že se snažím ve svých příspěvcích striktně odlišit to, co vím z "doslechu" od vlastní zkušenosti resp. od jiných zdrojů? Věci píšu tak, jak se mají. Co je můj názor, tak napíši jako můj názor. Nevím, co je na tom špatného. Je celkem jedno, že od 2005 je to "jen" 20 tis., jenže do té doby to bylo oněch 30 tis. a majitelé pravděpodobně jezdily po 30 tis. do servisu. U Octavie longlife pokud se nemýlím nebyl standardně, navíc Octa má jednu zásadní...
Nechci se nějak vměšovat do vaší přestřelky, nicméně chci sdělit jen toto: Posuzování vozu podle toho, jak je snadné vyměnit žárovku je úsměvné Například u koncernové A4 kolem roku 2004 je práce pro hodně zručného člověka, nebo pro servis. Musely se odmontovat některé věci, které bránily přístupu a ani pak to nebyl žádný med! Nevím, jestli to bylo na obou světlech, ale na jednom určo.Osobně jsem ji měnil a trvalo nám to cca. 35min. (dělali jsme to porvé)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.11.2009 21:42, RE: renault vs octavia
rohYpnol posted by:
Zrovna těchhle serepatiček Octa moc nemá...
I Oct I má kontrolku nezapnutého pásu + akustické upozornění. A má 4. Taková 406 nic takového nemá, a má 4 stars taky. Tak si tipni, co u Oct ty body nahonilo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.11.2009 23:21, RE: renault vs octavia
Pavlik posted by:
Já si myslím pravý opak. Ony ty 4* vypadají slušně, dokud se nepodíváte na jednotlivé výsledky. O I má za čelní náraz 10 bodů z 18 možných a značné riziko těžkého zranění řidiče. Megane má 17 bodů z 18 možných a výbornou ochranu. Ani u O II se škodovka nepoučila - ta má za čelní náraz 11 bodů z 18 možných, podotýkám že po 10 letech pokroku v konstrukci. Je pravda, že reálná nehoda je každá jiná a tohle není úplně relevantní ukazatel, nicméně hodně vypovídá o strukturální pevnosti karoserie i sna...
Malá technická... Kde jste našel že Megane má 17 bodů z 18 za čelní náraz? Megane z roku 2002 má 14 bodů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.11.2009 07:59, Reanult Megane postřehy
Dovolím si položit několik OSOBNÍCH postřehů z užívání OI TDI 81kW a R Megane 1,6 80kW benzin z r. 2006:

Okty jsem měl dvě s 81kW TDIPrvní sloužila napřed jako firmení (jezdil jsem s nimi jen a pouze já a v době, když jsem ji prodával, měla 216...km) a druhá byla tzv. refer. vozidlo a kupoval jsem ji s 30000km a prodával s 145000km.

Megane (byť jde o benzín 1,6 83kW, ale domnívám se, že KVALITA provedení bude u benzínu shodná s DCI) má můj šéf a jezdíém s ním skoro dnes a denně na SC za zákazníky - např. dnes v noci jsme přijeli z cesty po Polsku - 1200km za dva dny.

Tak jízdní komfort: jednoznačně lepší v R. O je tvrdá a má dost tvrdé sedačky, takže na našich autodromech trpí za pár km záda. V překonávání příčných nerobností - vede R.

Vnitřní prosotr - je k nevíře, kde ho R nabral tolik, vzdau je místa téměř jako v Superbu I, kterého jsem taky měl (2,5V6TDI). Takže cestovat vzadu v R je paráda, na rozdíl od O.

Ovšem, tím bych kapitolu jízdního komfortu uzavřel. Ještě snad zmínka o hudbě, která je v R taky o dost veký kus napřed, než montovaná do O.

Motory porovnávat nemohu, neb jde o dva různé typy. Ale co mohu srovnat je cena za servis. Renault - utrpení a přístup (aspoň u nás v Šumperku) přinejmenším divný. Na autě se děla te´d běžný servis ve 120000km - Renaul 12000CZK-ptám se za co, u benzínu?? Tohle jsem neplatil ani u OI při výměně rozvodů!!

Trvanlivost: pokud bude mírou trvanlivosti klepání,, zvonění, rezonování a jiné pazvuky, tak se divím, že R ještě vůbec jezdí. SLoupky B vyloženě vržo )asi se kříží, tedy o mechanické tuhosti a tím i bezpečnosti lze vážně pochybovat při bočním nárazu), všude něco hrká, drnčí, klepe a zvoní. To se v OI nestalo ani omylem, když pominu "odborně namontovanou HF sadu v druhé mé Oi kdy klepal kabelový svazek do tunelu). V OI při 216000km neklepalo, nevzlao či nezvonilo NIC NIC a ještě jednou NIC!! Řeknu všem, že jet během 2 dní štreku 1200km po polských cestách s neustálým klepáním a vrzáním B sloupku u ucha (byl na straně mé-tedy splujezdce), tak to je docela tristní záležitost.

Kvalita sedaček jako taková po mechanické stránce ujde v R docela dobře, ovše, katastrofa je kvalita látky. Ta po 120000km vypadá, jako by auto mělo najeto milion. Je fakt, že pá šéf má trochu pumpujo (to je po Thajsky břicho) a váží kolem 120kg... To v oktě nehrozilo ani omylem, kvalita potahovkyx byla vskutku o parádní kus lepší.

Ale pozor: podvozek: na R jsou zatím původní tlumiče, čepy, ra,mena... je pravda, že jde o lehčí benzínový agregát. V OI jsem měl taky vše původní, ale kdybych s ní jezdil tak, jak pan šéf s R, taky bych už dávno musel měnit asi vše od ramen, čepů tlumičů a X krát brzdy. A u nich bych se rád zastavil: je s podivem, že při jeho tsylu jízdy plyn a brzda na krev )jinak by v dnešním provozu nikam nedojel včas, takže jede se na krev) brzdy nekmitají, kotouče se nekroutí, desky vydží neskutečných 60tkm - má druhé!! a hlavně - opravdu dělají to, co mají - brzdí - to se o brzdách O nedá rozhodně říct v takové míře . jezdil jsem fakt lehce, více jezidla dokonce žena, a kotouče nevdržely ani 15-20000km bez toho, že se nezačaly krouti, libo ať byly Brmba, ATE či jiné, nejvíce vdyržely vždy v obou autech ty orig. koncernové za 3násobnou cenu proti náhradám. Taktéž desky.

Poznámka k té 1,6 83kW v R: dosud jsem - ovlivněn řečmi typu JPP (jedna paní povídala) koukal na R motory s despektem, Co všechno se na nich kazí, životnost a pod. Stručně řečeno-před totuo 1,6 smekám, klaním se a obdivuji ji bez jediné nadsázky si stojím za tím, co nyní s plným vědomím píši. Obdivuhodné, neskutečné!!! A proč: za prvé spotřeba: při stylu jízdy jak jsem psal - brzda-plyn- město-pole-louky-cesty necesty - 7,6-8,2. Např, konkretní příklad včera - dálnice Szczecin-přes Berlín na Wroclav a pak po okreskách směr ŠUmperk 7,8/100 - motor na dálnici točí veselých 6000iot při 170km/hod - to je slušná porce a při tom si zpívá tříčárkové C a takto se autem jezdí furt od novoty a jede a jede a jede ....Vše původní až na klima kompresor (nový 20.000CZK, docela ranec). Olje se nedolévá mezi intervaly 20000km vůbec. A nejlepší je spotřeba - při klidné jízdě tzn. 60/110 je kolem 7,2/100, při brutálním točení k maximu (jde přeci jen o 1,6 při řazení až k červenému poli a stylu brzda plyn -znovu opkauji do 8/100 ve dvou lidech!) Je pravda, že jet 500km 170 je o uši, ale pro rodinu, která jezdí 100/hod je to výtečný motor, v klud nevíte, jetsli vám vůbec běží, bez vibrací, absolutně neslyšíte...

Takže tak.... Moje volba - když tedy Megane mermo mocí - 1,6 83kW a adios probléme s naftou CR.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.11.2009 09:46, RE: renault vs octavia
Pepe posted by:
I Oct I má kontrolku nezapnutého pásu + akustické upozornění. A má 4. Taková 406 nic takového nemá, a má 4 stars taky. Tak si tipni, co u Oct ty body nahonilo...
Srovnávat s P406 je celkem mimo mísu. Octa není střední třída. Navíc ještě k porovnání s Mégane - tehdy (r. 2002+-) byly vozy v NCAP děleny na small family cars, large family cars, superminis... Ruku do ohně bych za to nedal, ale Octa byla podle mě v kategorii large family cars stejně jako P406, zatímco Mégane byl ve small family cars. A již tehdy deklarovaly, že kategorie nejsou souměřitelné. Bohužel od nové metodiky výsledky smíchaly na NCAP do kupy a už to na jejich stránkách nelze dohledat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.11.2009 10:12, RE: Hop anebo trop
mastercar posted by:
Nechci se nějak vměšovat do vaší přestřelky, nicméně chci sdělit jen toto: Posuzování vozu podle toho, jak je snadné vyměnit žárovku je úsměvné Například u koncernové A4 kolem roku 2004 je práce pro hodně zručného člověka, nebo pro servis. Musely se odmontovat některé věci, které bránily přístupu a ani pak to nebyl žádný med! Nevím, jestli to bylo na obou světlech, ale na jednom určo.Osobně jsem ji měnil a trvalo nám to cca. 35min. (dělali jsme to porvé)
Tady nejde o posuzování vozu podle toho, jak se mění žárovka. Nikdy bych ntvrdil, že na Octě se mění jedna báseň tak to je nejlepší kára! Jen jsem i na toto chtěl poukázat. Toť vše. Jinak jsem teď narazil na:
"http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4"
Sice možná poněkud tendenční video, ale něco na tom je. Ono se možná v praxi bez sundání kola přeci jen neobejdete tak jak jsem původně psal...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.11.2009 10:26, RE: Reanult Megane postřehy
Zdeny60 posted by:
Dovolím si položit několik OSOBNÍCH postřehů z užívání OI TDI 81kW a R Megane 1,6 80kW benzin z r. 2006:

Okty jsem měl dvě s 81kW TDIPrvní sloužila napřed jako firmení (jezdil jsem s nimi jen a pouze já a v době, když jsem ji prodával, měla 216...km) a druhá byla tzv. refer. vozidlo a kupoval jsem ji s 30000km a prodával s 145000km.

Megane (byť jde o benzín 1,6 83kW, ale domnívám se, že KVALITA provedení bude u benzínu shodná s DCI) má můj šéf a jezdíém s ním skoro dnes a denně na SC za zákaz...
Jsem rád, že tu někdo potvrdil to, co jsem již x-krát psal. Jinak servis Renaultu v Šumperku by měl patřit spíše k tomu lepšímu. Pokud se nepletu, pak to je stejný koncesionář jako v Olomouci. V Prostějově byl pak Provex Car - ten údajně víceméně zkrachoval a nyní již neprodává, pouze má držet servis (asi je třeba ;)) Co se kotoučů u Octy týká, tak u benzinu není problém měnit při 75 tis. originální kotouče. Pravda, nejezdilo se na krev, ale často 4 osoby+bagáž. U nafty to logicky bude méně.
Pokud se podvozkových částí týká, pak je podle mě dost velký rozdíl mezi benzinem a naftou. Nafta v Octě mi přijde opravdu dost těžká na předek a různé kanály dávají autu zabrat. U Mégane to bude podle mě totéž b bledě modrém. Možná ta 1.5DCi bude na předek o nco lehčí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.11.2009 16:15, RE: renault vs octavia
Petr S posted by:
Malá technická... Kde jste našel že Megane má 17 bodů z 18 za čelní náraz? Megane z roku 2002 má 14 bodů.
Najděte si to na EURONCAP.com - vámi zmiňovaný model je minulá generace. Tato se vyráběla od roku 2003.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.11.2009 16:22, RE: Reanult Megane postřehy
rohYpnol posted by:
Jsem rád, že tu někdo potvrdil to, co jsem již x-krát psal. Jinak servis Renaultu v Šumperku by měl patřit spíše k tomu lepšímu. Pokud se nepletu, pak to je stejný koncesionář jako v Olomouci. V Prostějově byl pak Provex Car - ten údajně víceméně zkrachoval a nyní již neprodává, pouze má držet servis (asi je třeba ;)) Co se kotoučů u Octy týká, tak u benzinu není problém měnit při 75 tis. originální kotouče. Pravda, nejezdilo se na krev, ale často 4 osoby+bagáž. U nafty to logicky bude méně.
Pok...
1,5 dci je pouze o 30 kg těžší než 1,6 benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.11.2009 17:22, RE: Hop anebo trop
rohYpnol posted by:
Tady nejde o posuzování vozu podle toho, jak se mění žárovka. Nikdy bych ntvrdil, že na Octě se mění jedna báseň tak to je nejlepší kára! Jen jsem i na toto chtěl poukázat. Toť vše. Jinak jsem teď narazil na:
"http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4"
Sice možná poněkud tendenční video, ale něco na tom je. Ono se možná v praxi bez sundání kola přeci jen neobejdete tak jak jsem původně psal...
Video je dobrá reklama na Golfa. U Megana je to známá věc, stejně jako třeba u Mazdy 6. A třeba takový C. Jumper 2004 - musíš odmontovat mřížku chladiče, vymontovat světlomet, aby se daly vyměnit žárovky. A protože používá H7, je to docela často. Už to zvládám za cca 5 minut komplet.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.