0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 1.8T z roku 1999 - dobrá volba?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.06.2009 12:56, RE: Tutovka
Rubal posted by:
Nechci tu do nikoho rýt a přesvědčovat, ale Mondeo je o třídu výše než Octavie (to už zde bylo napsáno mohokrát a přesto se najde někdo kdo to stále srovnává). Kdo chce jezdit po dálnici a chce závodit ať si koupí Mondeo 2.5 6V (větší pohodlí a prostor), kdo najede 10 tis. km ročně většinou po okrskách a chce závodit ať si koupí Octávii 1.8 T. Co se týče cen, tak je to prostě tak že koncern VW je vždycky dražší, ale když za dráž koupíte, tak ho zase za dráž prodáte... tak to je. To bych pak na V...
Jo, smutné to je, ale kdo si koupí auta k vlastnímu užitku a ne pro to, aby se mu pak dobře prodávaly, nemá s pádem ceny až takový problém. Argumentace stylem draho koupím draho prodám v podstatě není ani argumentací, protože u levně koupím levně prodám může být shodná diference ceny, ale u drahého auta potřebuji větší vstupní kapitál, a protože auto není investice, je to nevýhodné a je lepší spíše kupovat vozidla levnější.
Co se týká srovnání Mondea V6 a OI T - nenaznačil jsem povyšování ohledně výkonu motoru, protože Mondeo je velmi těžké a má i celkem těžké převody, takže 2,5 V6 z něj prostě závodničku nedělá - to spíše až ten třílitr. Tady má OI v turbu pravděpodobně navrch. Jen jsem konstatoval, že se dá za podobné peníze sehnat lepší vozidlo s benzínovým motorem cca 110 kW. Aprops Duratec HE 2.0 má 107 kW - to je taky velmi blízko. Co se týká jízdních vlastností, tak mi zatím Mondeo připadá velmi příjemně ovladatelné, ta hmota na chování vozidla tak cítit není. Jestli by OI v zatáčkách Mondeu ujela, to nevím, ale OI díky převisům a krátkému rozvoru zas tak neoslnila, co jsem tak četl. A koukněte do interiéru Škodovky a Mondea MkIII - ten se mi líbí mnohem více.
Abych to rozvláčné své blábolení nějak uzavřel, tak se domnívám, že za tyto investované peníze je Mondeo lepší volbou, zejména, když se dá pořídit o 2-3 roky mladší a často lépe vybavené.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.06.2009 13:12, RE: Tutovka
David V posted by:
Jo, smutné to je, ale kdo si koupí auta k vlastnímu užitku a ne pro to, aby se mu pak dobře prodávaly, nemá s pádem ceny až takový problém. Argumentace stylem draho koupím draho prodám v podstatě není ani argumentací, protože u levně koupím levně prodám může být shodná diference ceny, ale u drahého auta potřebuji větší vstupní kapitál, a protože auto není investice, je to nevýhodné a je lepší spíše kupovat vozidla levnější.
Co se týká srovnání Mondea V6 a OI T - nenaznačil jsem povyšování ohledn...
V zatáčkách by Octavie Mondeu neujela určitě, není to přílíš stabilní auto. Interiér je v Mondeu také hezčí, ale musíte brát že Octavie I tu se svým interiérem straší už od roku 1996, v roce 1999 změna palubky a v roce 2001 změna barvy interiéru.

Přesto koupě Octavie či Mondea je věc indivuduálního názoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.06.2009 13:41, RE: Tutovka
Rubal posted by:
V zatáčkách by Octavie Mondeu neujela určitě, není to přílíš stabilní auto. Interiér je v Mondeu také hezčí, ale musíte brát že Octavie I tu se svým interiérem straší už od roku 1996, v roce 1999 změna palubky a v roce 2001 změna barvy interiéru.

Přesto koupě Octavie či Mondea je věc indivuduálního názoru.
Jako ostatně každé auto má svoje příznivce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.06.2009 13:56, RE: Prosba
lakatos posted by:
Dobrý den,mohl by mi prosím někdo poradit,rozhoduji se mezi naftou a plynem?jedná se o škoda octavia 1,8 T a 1,6 nebo naftfa 1,9 Tdi asi 81 Kw a nebo fabia 1,4 benzín a 1,9 Tdi.74 Kw.Automobily bych kupoval už pčestavěné na plyn,nebo bude lepší varianta nafta????ročnš najedu as i25tis.km.Předem děkuji za odpovědi
Obecně asi takhle, záleží na tom, jak budeš moc jezdit, resp. kde budeš jezdit (město, mimo město, dálnice a pod.). Musíš brát v úvahu, že než se motor zahřeje, tak jezdí na benzín a až potom se přepne na LPG (motory se vstřikováním). Takže na nějaký "poposkakování" městem se to moc nehodí. Já osobně jsem šel do LPG, protože jezdím často pryč (což možná právě bude i tvůj případ) a při mé dlouhodobé průměrné spotřebě cca 7.3 - 8 l/100 km LPG při ceně 9.9,- Kč za litr (v zimě 12.9,- ... zimní směs LPG je dražší) mě cesta vyjde levněji než autobusem nebo vlakem (a to nemluvím o tom, pokud nás jede víc). Měsíčně ujedu cca 1800 - 2300 km. (Též musím upřesnit, že vlastním karburátorový motor, takže u mě odpadá přepínání mezi benzínem a LPG při studeném motoru, takže na benzín nejezdím skoro vůbec.) V naftě by mě osobně to cestování přišlo minimálně o čtvrtinu/třetinu dráž, zvlášť když ceny nafty tak kolísají, resp. směřují výš a výš, což v přepočtu na ujeté km do roka dělají ušetřené tisíce Kč.
Co se týče samotné spotřeby LPG, záleží jak kvalitně je provedená přestavba, v jaké kondici je motor a v neposlední řadě jak má těžkou nohu řidič. Rovněž se dá i říct, že to chvíli trvá, než se člověk naučí s LPG jezdit tak, aby jezdil co optimálně/nejlevněji, každopádně v porovnání nafta/benzín s LPG ušetří vždy !!!!
Co se týká zvláštností údržby přestavěného vozu - především hlídat "čistotu" vzduchového filtru !!!, brát v úvahu pravděpodobné zkrácení intervalu výměny oleje motoru a svíček ... a jednou do roka revize soustavy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.06.2009 20:38, RE: Prosba
Silentman posted by:
Obecně asi takhle, záleží na tom, jak budeš moc jezdit, resp. kde budeš jezdit (město, mimo město, dálnice a pod.). Musíš brát v úvahu, že než se motor zahřeje, tak jezdí na benzín a až potom se přepne na LPG (motory se vstřikováním). Takže na nějaký "poposkakování" městem se to moc nehodí. Já osobně jsem šel do LPG, protože jezdím často pryč (což možná právě bude i tvůj případ) a při mé dlouhodobé průměrné spotřebě cca 7.3 - 8 l/100 km LPG při ceně 9.9,- Kč za litr (v zimě 12.9,- ... zimní smě...
budu jezdit určitě na delší vzdálenosti.takže když má auto karburátor tak si přepínáš sám na plyn a když jde o přímé vstřikování tak si to řídící jednotka přepne sama??nebo jak to funguje
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.06.2009 21:45, RE: Tutovka
David V posted by:
Jako ostatně každé auto má svoje příznivce.
Plně s Vámi souhlasím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.06.2009 22:50, RE: 94 tis. kilometrů
Rubal posted by:
Těch 94 kilometrů je velice sporných. Nechal bych si asi udělat test opotřebení motoru, kde by se to dalo určit. Dále bych se podíval na opotřebení sedaček, řadičky a volantu, pokud nejsou vyměněné.
Z vlastní zkušenosti vím že by to mohlo být reálné. Osobně se svým vozem najedu kolem 9 000 km ročně + dalších asi 10 000 km s vozem služebním.
Ale spíš bych se rovněž přikláněl k panu Dvorskému a tipoval nájezd 194 tis. km. To ale vůbec u tohoto motoru nevadí, pokud měl pravidelný servis se vším v...
104000 máme na autě které slouží převážně jen pro courání po městě a blízkém okolí. Na autě se kterým jezdíme na výlety a vůbec delší cesty se teď ukazuje na tacho něco jako 327000. Za stejné období jako uvádí tazatel těch 94000. Já bych těm 94 nevěřil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 21.06.2009 21:10, RE: Prosba
lakatos posted by:
budu jezdit určitě na delší vzdálenosti.takže když má auto karburátor tak si přepínáš sám na plyn a když jde o přímé vstřikování tak si to řídící jednotka přepne sama??nebo jak to funguje
Ano. Je to tak, jak píšeš. Já (u karburátorových motorů všeobecně) si to přepínám sám a pokud mi to i na LPG v pohodě startuje, na benzín nejezdím** vůbec. U "vstřikovaných" už to hlídá elektronika sama.
Pozn. ** občas to na benzín přece jenom projedu - kvůli mazání motoru (LPG je tzv. "suché" palivo).

Každopádně ti tedy LPG doporučuju (obzvlášť na dlouhý trasy - uvidíš sám, jak je to fajn jezdit za "babku".
Měj se hezky a přeji ti spousu pohodově najetých km. :o)
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.