0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 1.6 TDI 77 kw nebo Fabia II 1.6 TDI

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 02.05.2016 14:20, TSI motory až druhé generace, i tak jako bazarovka risk
Zdravím, motory 1.2 TSI první generace jsou poruchové, ikdyž se o ně staráte dobře. Existuje možnost předělat rozvody na ty širší, co jsou od počátku v Rapidu např, cena s prací kolem 15000kč.
Motory 1.4 TSI i ty nové stále může trápit spotřeba oleje.
Motory 1.2 TSI jak s rozšířeným řetězem, tak s řemenem nemají rády krátké trasy, kdy se přiliš mísí olej s nespáleným benzínem a tak takzv. přibývá olej.

Pokud můžu poradit, obešel bych bazarové koncernové motory 1.2 TSI a koupil např. Ford Focus III 1.0 Ecoboost, který nertpí tolika problémy jako TSI motory a nebo vzal osvědčenou atmosféru 1.6 Ti-VCT.
Jenom ze srandy, zkuste se projet v Octávii a pak ve Focusu, ten podvozek a jeho odhlučnění je úplně jinde!
respond
lukini200
number of posts10
date of registration29.04.2016
Monday 02.05.2016 20:59, octavia 1,2 tsiiiii
Tak octavia je rezervovaná :) moc pěkná..Forda nechci :) auto je v krásným stavu, nebouchá, netahá do stran a žádná havárie dle prohlídky...... a pokud vím tak benzin v oleji se po delší trase odpaří :) takže v tom nevidím tragedii....je zapotřebí taky měnit olej po 15 000 km a ne longlife po 30 000 km...to je moc
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 03.05.2016 12:07, RE: TDI
Fanda posted by:
Na trasy 12 km nekupujte nafťák,nebudou se Vám dokončovat regenerace filtru pevných částic a to je problém.Sám jsem si takhle naběhl.Vůbec se nebojte motoru 1.2 tsi ea 111 první řady,již je to vychytané,sám jsem s ním spokojený.


Fando, Fando... Vždyť píše, že o víkendu delší jízdy. Víš vůbec, jak často regenerace filtru probíhá? Jak vůbec filtr funguje? Myslím z vlastní zkušenosti, ne ze Světa motorů. Napiš nám, v kolika autech jsi ho měl, jaké problémy tě s ním potkaly. To má váhu, víš? Jenže tady jsou největší experti na naftová auta majitelé aut benzínových
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Tuesday 03.05.2016 12:41, Naftove auto
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy


Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu.
K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Tuesday 03.05.2016 16:11, RE: TDI
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Na trasy 12 km nekupujte nafťák,nebudou se Vám dokončovat regenerace filtru pevných částic a to je problém.Sám jsem si takhle naběhl.Vůbec se nebojte motoru 1.2 tsi ea 111 první řady,již je to vychytané,sám jsem s ním spokojený.
Fando, Fando... Vždyť píše, že o víkendu delší jízdy. Víš vůbec, jak často regenerace filtru probíhá? Jak vůbec filtr funguje? Myslím z vlastní zkušenosti, ne ze Světa motorů. Napiš nám, v kolika autech jsi ho měl, jaké problémy tě s ním potkaly. To má váhu, víš? Jenže tady jsou největší experti na naftová auta majitelé aut benzínových


Přesně, tak nejvíc expertů na naftu je z řad benzíňáků. Měl jsem 15 let Octavii r.v. 2000 v TDI 66 kW a kromě 2x výměny váhy vzduchu (měnil jsem sám za cca 1 minutu práce, díl úplně nový z vrakoviště za 1.000 Kč) s motorem nebyl žádný problém a najel jsem s ním 280.000 km. Jedinkrát za celou dobu mne nechala Octávka ve štychu a to když mi cca v 250.000 na cestě odešla (rozpadla se) spojka se setrvačníkem a musel jsem využít odtahovku. Takže TDI bych se určitě nebál.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 03.05.2016 16:33, RE: TDI
gravestone posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Na trasy 12 km nekupujte nafťák,nebudou se Vám dokončovat regenerace filtru pevných částic a to je problém.Sám jsem si takhle naběhl.Vůbec se nebojte motoru 1.2 tsi ea 111 první řady,již je to vychytané,sám jsem s ním spokojený.
Fando, Fando... Vždyť píše, že o víkendu delší jízdy. Víš vůbec, jak často regenerace filtru probíhá? Jak vůbec filtr funguje? Myslím z vlastní zkušenosti, ne ze Světa motorů. Napiš nám, v kolika autech jsi ho měl, jaké problémy tě s ním potkaly. To má váhu, víš? Jenže tady jsou největší experti na naftová auta majitelé aut benzínových
Přesně, tak nejvíc expertů na naftu je z řad benzíňáků. Měl jsem 15 let Octavii r.v. 2000 v TDI 66 kW a kromě 2x výměny váhy vzduchu (měnil jsem sám za cca 1 minutu práce, díl úplně nový z vrakoviště za 1.000 Kč) s motorem nebyl žádný problém a najel jsem s ním 280.000 km. Jedinkrát za celou dobu mne nechala Octávka ve štychu a to když mi cca v 250.000 na cestě odešla (rozpadla se) spojka se setrvačníkem a musel jsem využít odtahovku. Takže TDI bych se určitě nebál.


Jak souvisí zkušennost s TDi 66 kW s regenerací filtru pevných částic u současných motorů?
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Tuesday 03.05.2016 17:01, RE: octavia 1,2 tsiiiii
lukini200 posted by:
Tak octavia je rezervovaná :) moc pěkná..Forda nechci :) auto je v krásným stavu, nebouchá, netahá do stran a žádná havárie dle prohlídky...... a pokud vím tak benzin v oleji se po delší trase odpaří :) takže v tom nevidím tragedii....je zapotřebí taky měnit olej po 15 000 km a ne longlife po 30 000 km...to je moc


Kdo chce kam, pomozme mu tam. Já ti přeju, abys měl štěstí a auto sloužilo, snad se ti vyhnou strasti s tímto motorem.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Wednesday 04.05.2016 07:14, RE: TDI
Petr S posted by:
gravestone posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Na trasy 12 km nekupujte nafťák,nebudou se Vám dokončovat regenerace filtru pevných částic a to je problém.Sám jsem si takhle naběhl.Vůbec se nebojte motoru 1.2 tsi ea 111 první řady,již je to vychytané,sám jsem s ním spokojený.
Fando, Fando... Vždyť píše, že o víkendu delší jízdy. Víš vůbec, jak často regenerace filtru probíhá? Jak vůbec filtr funguje? Myslím z vlastní zkušenosti, ne ze Světa motorů. Napiš nám, v kolika autech jsi ho měl, jaké problémy tě s ním potkaly. To má váhu, víš? Jenže tady jsou největší experti na naftová auta majitelé aut benzínových
Přesně, tak nejvíc expertů na naftu je z řad benzíňáků. Měl jsem 15 let Octavii r.v. 2000 v TDI 66 kW a kromě 2x výměny váhy vzduchu (měnil jsem sám za cca 1 minutu práce, díl úplně nový z vrakoviště za 1.000 Kč) s motorem nebyl žádný problém a najel jsem s ním 280.000 km. Jedinkrát za celou dobu mne nechala Octávka ve štychu a to když mi cca v 250.000 na cestě odešla (rozpadla se) spojka se setrvačníkem a musel jsem využít odtahovku. Takže TDI bych se určitě nebál.
Jak souvisí zkušennost s TDi 66 kW s regenerací filtru pevných částic u současných motorů?


Souvisí to s tím, že jsem s motorem dieselovým TDI od VW jezdil prakticky denně a že byl skoro nezničitelný. Je mi jasné že EU kurvítka typu DPF jsou fakt pro zlost, ale tyhle vychytávky mají i vozy jiných značek. Vadí mi že tady krafají "odborníci", kteří dieselový motor nikdy neměli a mnohdy v něm ani neseděli.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Wednesday 04.05.2016 08:15, Citroen xsara 2.0hdi
Ak myslis mna, mal som skoro 4 roky naftovy citroen xsara. Mozme to tiez povedat aj naopak. Diesel podla mna na taketo cesty odporucia len ludia, ktory benzinove auto ani nevideli... A nechcem hovorit nic zle na motor 1.9TDI co ste mali, ale ked si vyberiete poriadny benzin, ani jednu z tych suciastok, co spominate, ze sa pokazili, tam nenajdete.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 04.05.2016 23:15, RE: TDI
gravestone posted by:
Petr S posted by:
gravestone posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Na trasy 12 km nekupujte nafťák,nebudou se Vám dokončovat regenerace filtru pevných částic a to je problém.Sám jsem si takhle naběhl.Vůbec se nebojte motoru 1.2 tsi ea 111 první řady,již je to vychytané,sám jsem s ním spokojený.
Fando, Fando... Vždyť píše, že o víkendu delší jízdy. Víš vůbec, jak často regenerace filtru probíhá? Jak vůbec filtr funguje? Myslím z vlastní zkušenosti, ne ze Světa motorů. Napiš nám, v kolika autech jsi ho měl, jaké problémy tě s ním potkaly. To má váhu, víš? Jenže tady jsou největší experti na naftová auta majitelé aut benzínových
Přesně, tak nejvíc expertů na naftu je z řad benzíňáků. Měl jsem 15 let Octavii r.v. 2000 v TDI 66 kW a kromě 2x výměny váhy vzduchu (měnil jsem sám za cca 1 minutu práce, díl úplně nový z vrakoviště za 1.000 Kč) s motorem nebyl žádný problém a najel jsem s ním 280.000 km. Jedinkrát za celou dobu mne nechala Octávka ve štychu a to když mi cca v 250.000 na cestě odešla (rozpadla se) spojka se setrvačníkem a musel jsem využít odtahovku. Takže TDI bych se určitě nebál.
Jak souvisí zkušennost s TDi 66 kW s regenerací filtru pevných částic u současných motorů?
Souvisí to s tím, že jsem s motorem dieselovým TDI od VW jezdil prakticky denně a že byl skoro nezničitelný. Je mi jasné že EU kurvítka typu DPF jsou fakt pro zlost, ale tyhle vychytávky mají i vozy jiných značek. Vadí mi že tady krafají "odborníci", kteří dieselový motor nikdy neměli a mnohdy v něm ani neseděli.


Spolehlivost 1.9 TDi asi byla lepší než spolehlivost současných motorů. O tom asi pochybuje málokdo.

Ad EU kurvítka. EU snad nikoho nenutí dávat do motorů filtry pevných částic. EU jen chce, aby auta neprodukovaly škodliviny a to je snad legitimní ne? Že to výrobci řeší FAPem je jejich volba. USA a další vyspělé země mají tyhle normy ještě tvrdší. Co je méně pochopitelné, že EU zbytečně tlačí na snižování zdraví neškodného CO2, u kterého vliv na aktuální oteplování země nebylo ani prokázáno ani vyvráceno.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 04.05.2016 23:24, RE: Naftove auto
Citroenak posted by:
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.


Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm . A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Thursday 05.05.2016 07:26, RE: Naftove auto
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm . A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...


No tým klapkám v P407 treba dodať aj po b) - poserie sa to 1x a ak sa to opraví tak ako sa má, teda palubka + skoro celý interiér sa rozoberie (beriem je to na celý deň) tak s klapkami je pokoj. Inak mne po 190.000 km a 8 rokov prevádzky P407 fungovali. Za to som 2x menil spojku (ktorá je pri 2.0 HDi 100kW kapánek poddimenzovaná) s dvojhmotou, začínalo sliziť turbo a jeden vstrekovač "dobiehal" ostatné. Ozaj a FAP sa ozval na výmenu pri 140.000km.

Som síce viac naklonený k benzínom no predsa som P407čku nahradil P508 a zase s 2.0HDi
Odporúčať niekomu na 12 km cúračky diesel, ale fakt nie je dobrý nápad. Za tých 12km sa mu to počas pol roka (v zime ani neohreje na prevádzkovú teplotu a tam vidím zdroj problémov.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Thursday 05.05.2016 09:14, RE: Naftove auto
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm . A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...

Neviem ci ste si vsimli, Pepe, ale v tomto clanku neradime vam. Som rad, ze ked jazdite cely tyzden po meste, potom auto ponahanate na dialnici 'litr' kilometrov, tak je to v pohode. Hovorime tu ale o cloveku, co evidentne nabeha malo a cez vikend trochu viac. Vy teda vravite, ze odpoved na dotaz je, ze si ma kupit radsej naftove auto (aby usetril), a moze behat po meste aj tyzden, ale cez vikend by si mal vyhradit aspon 6-7 hodin a dat 'litr' po dialnici, v ramci toho setrenia? Ach jaj, dalsi majitel naftaku, ktory zo seba robi blbca... A mozno mi neuverite, ale rucnu brzdu a klimatizaciu maju v tejto dobe aj naftove auta, takze sa to moze pokazit aj tam. Neviem preto, co ste tym chceli presne povedat. Mozno mate este naftak bez klimy a rucnej brzdy, aj to sa asi dnes da. Len zopakujem, ze som mal naftove auto, behal som na nom po meste 6km do prace a 6 km spat + cez vikend 160, a na taketo jazdy by som si ho uz urcite nekupil. Teraz sa situacia zmenila, a asi si budem musiet aj ja kupit nejaky naftak. Treba len trochu premyslat, nie kazdemu vnucovat naftu.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 05.05.2016 14:52, RE: Naftove auto
Citroenak posted by:
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm . A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...
Neviem ci ste si vsimli, Pepe, ale v tomto clanku neradime vam. Som rad, ze ked jazdite cely tyzden po meste, potom auto ponahanate na dialnici 'litr' kilometrov, tak je to v pohode. Hovorime tu ale o cloveku, co evidentne nabeha malo a cez vikend trochu viac. Vy teda vravite, ze odpoved na dotaz je, ze si ma kupit radsej naftove auto (aby usetril), a moze behat po meste aj tyzden, ale cez vikend by si mal vyhradit aspon 6-7 hodin a dat 'litr' po dialnici, v ramci toho setrenia? Ach jaj, dalsi majitel naftaku, ktory zo seba robi blbca... A mozno mi neuverite, ale rucnu brzdu a klimatizaciu maju v tejto dobe aj naftove auta, takze sa to moze pokazit aj tam. Neviem preto, co ste tym chceli presne povedat. Mozno mate este naftak bez klimy a rucnej brzdy, aj to sa asi dnes da. Len zopakujem, ze som mal naftove auto, behal som na nom po meste 6km do prace a 6 km spat + cez vikend 160, a na taketo jazdy by som si ho uz urcite nekupil. Teraz sa situacia zmenila, a asi si budem musiet aj ja kupit nejaky naftak. Treba len trochu premyslat, nie kazdemu vnucovat naftu.


Nikomu nic nevnucuju, jen se divím, jak dojemně pláčou nad servisními náklady naftových aut provozovatelé aut benzínových, kteří dle informační kvality svých příspěvků zcela nepokrytě interpretují něčí přenesenou zkušenost (nikoliv svojí), nebo svoje praxí nepodložené domněnky. Zbytečně tady tyhle věci démonizujete, aniž byste s tím měli zkušenost. Stačí to takhle?
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 06.05.2016 11:38, RE: Naftove auto
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm . A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...
Neviem ci ste si vsimli, Pepe, ale v tomto clanku neradime vam. Som rad, ze ked jazdite cely tyzden po meste, potom auto ponahanate na dialnici 'litr' kilometrov, tak je to v pohode. Hovorime tu ale o cloveku, co evidentne nabeha malo a cez vikend trochu viac. Vy teda vravite, ze odpoved na dotaz je, ze si ma kupit radsej naftove auto (aby usetril), a moze behat po meste aj tyzden, ale cez vikend by si mal vyhradit aspon 6-7 hodin a dat 'litr' po dialnici, v ramci toho setrenia? Ach jaj, dalsi majitel naftaku, ktory zo seba robi blbca... A mozno mi neuverite, ale rucnu brzdu a klimatizaciu maju v tejto dobe aj naftove auta, takze sa to moze pokazit aj tam. Neviem preto, co ste tym chceli presne povedat. Mozno mate este naftak bez klimy a rucnej brzdy, aj to sa asi dnes da. Len zopakujem, ze som mal naftove auto, behal som na nom po meste 6km do prace a 6 km spat + cez vikend 160, a na taketo jazdy by som si ho uz urcite nekupil. Teraz sa situacia zmenila, a asi si budem musiet aj ja kupit nejaky naftak. Treba len trochu premyslat, nie kazdemu vnucovat naftu.
Nikomu nic nevnucuju, jen se divím, jak dojemně pláčou nad servisními náklady naftových aut provozovatelé aut benzínových, kteří dle informační kvality svých příspěvků zcela nepokrytě interpretují něčí přenesenou zkušenost (nikoliv svojí), nebo svoje praxí nepodložené domněnky. Zbytečně tady tyhle věci démonizujete, aniž byste s tím měli zkušenost. Stačí to takhle?


Zkušennost mého kamaráda. Od tchána koupil servisované 5 leté Mondeo TDCi r.v. 2003, poctivých 200tkm původně koupené jako předváděčka. Následně ho kámoš pravidelně servisoval. Někdy v průběhu měnil dvouhmotovou spojku za 32 tis. Ve 280 tkm se mu zadřel motor nebo turbo nebo co, protože pod autem našel olej s kovovými šponami. Vzhledem k věku auta 12 let už motor nechtěl opravovat, tak ho dal zdarma na protiúčet proti extra slevě 30 tisíc na nové auto.

Nevím kolik během těch 80 tkm ušetřil na palivu a jak se do celkové bilance promítla ta dvouhmotová spojka a následně pád ceny auta skoro k nule při destrukci motoru. Ale myslím že poctivě servisovaný atmo benzín 2.0L z Mondea, by těch 280 tkm v pohodě přežil.

Možná že se volba dieslu vyplatila jeho tchánovi co na tom najel těch 200 tkm během 5 let. Ale přijde mi, že pro kámoše to až takové terno nebylo.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 06.05.2016 12:38, RE: Naftove auto
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm . A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...
Neviem ci ste si vsimli, Pepe, ale v tomto clanku neradime vam. Som rad, ze ked jazdite cely tyzden po meste, potom auto ponahanate na dialnici 'litr' kilometrov, tak je to v pohode. Hovorime tu ale o cloveku, co evidentne nabeha malo a cez vikend trochu viac. Vy teda vravite, ze odpoved na dotaz je, ze si ma kupit radsej naftove auto (aby usetril), a moze behat po meste aj tyzden, ale cez vikend by si mal vyhradit aspon 6-7 hodin a dat 'litr' po dialnici, v ramci toho setrenia? Ach jaj, dalsi majitel naftaku, ktory zo seba robi blbca... A mozno mi neuverite, ale rucnu brzdu a klimatizaciu maju v tejto dobe aj naftove auta, takze sa to moze pokazit aj tam. Neviem preto, co ste tym chceli presne povedat. Mozno mate este naftak bez klimy a rucnej brzdy, aj to sa asi dnes da. Len zopakujem, ze som mal naftove auto, behal som na nom po meste 6km do prace a 6 km spat + cez vikend 160, a na taketo jazdy by som si ho uz urcite nekupil. Teraz sa situacia zmenila, a asi si budem musiet aj ja kupit nejaky naftak. Treba len trochu premyslat, nie kazdemu vnucovat naftu.
Nikomu nic nevnucuju, jen se divím, jak dojemně pláčou nad servisními náklady naftových aut provozovatelé aut benzínových, kteří dle informační kvality svých příspěvků zcela nepokrytě interpretují něčí přenesenou zkušenost (nikoliv svojí), nebo svoje praxí nepodložené domněnky. Zbytečně tady tyhle věci démonizujete, aniž byste s tím měli zkušenost. Stačí to takhle?
Zkušennost mého kamaráda. Od tchána koupil servisované 5 leté Mondeo TDCi r.v. 2003, poctivých 200tkm původně koupené jako předváděčka. Následně ho kámoš pravidelně servisoval. Někdy v průběhu měnil dvouhmotovou spojku za 32 tis. Ve 280 tkm se mu zadřel motor nebo turbo nebo co, protože pod autem našel olej s kovovými šponami. Vzhledem k věku auta 12 let už motor nechtěl opravovat, tak ho dal zdarma na protiúčet proti extra slevě 30 tisíc na nové auto. Nevím kolik během těch 80 tkm ušetřil na palivu a jak se do celkové bilance promítla ta dvouhmotová spojka a následně pád ceny auta skoro k nule při destrukci motoru. Ale myslím že poctivě servisovaný atmo benzín 2.0L z Mondea, by těch 280 tkm v pohodě přežil. Možná že se volba dieslu vyplatila jeho tchánovi co na tom najel těch 200 tkm během 5 let. Ale přijde mi, že pro kámoše to až takové terno nebylo.


Už tady zase bloudíme v kruzích.
Diesel má pouze jednu jedinou výhodu, a to hospodárnější provoz, ale to jen za předpokladu nového nebo zánovního auta s vyhlídkou mnoha najezděných km. U ojetiny starší 6-ti let je to loterie. Buď to mám na poskakování 10 tkm/rok, kde to fakt nemá smysl, ani když se nic nepokazí nebo jdu do rizika připraven, že i přes nějakou tu drahou výměnu se mi to vyplatí. Jenže se obávám, že tuto základní rozvahu si neudělá nikdo s žadatelů, kteří položí dotaz na Tipcars. A my se tady akorát dohadujeme.
Já mám benzín a letos jsem se rozhodl preventivně vyměnit chrastící kat a 2 lambda sondy, což byla desítka. Bohužel se k tomu přidalo i palivové čerpadlo, které de-facto zlobilo od začátku, což bylo 13, ale mám za to, že to byly asi největší investice, které mě u tohoto motoru mohou jednorázově potkat. Najezdil jsem s ním bez mála 80 tkm a věřím, že bude jezdit dál.
Není to o tom, že u benzínu problémy nejsou, jsou také, ale jej jich méně a jsou levnější. Tedy vlastně u atmo benzínu bez přímého vstřiku, kterých ubývá
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 06.05.2016 12:43, RE: Naftove auto
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm . A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...
Neviem ci ste si vsimli, Pepe, ale v tomto clanku neradime vam. Som rad, ze ked jazdite cely tyzden po meste, potom auto ponahanate na dialnici 'litr' kilometrov, tak je to v pohode. Hovorime tu ale o cloveku, co evidentne nabeha malo a cez vikend trochu viac. Vy teda vravite, ze odpoved na dotaz je, ze si ma kupit radsej naftove auto (aby usetril), a moze behat po meste aj tyzden, ale cez vikend by si mal vyhradit aspon 6-7 hodin a dat 'litr' po dialnici, v ramci toho setrenia? Ach jaj, dalsi majitel naftaku, ktory zo seba robi blbca... A mozno mi neuverite, ale rucnu brzdu a klimatizaciu maju v tejto dobe aj naftove auta, takze sa to moze pokazit aj tam. Neviem preto, co ste tym chceli presne povedat. Mozno mate este naftak bez klimy a rucnej brzdy, aj to sa asi dnes da. Len zopakujem, ze som mal naftove auto, behal som na nom po meste 6km do prace a 6 km spat + cez vikend 160, a na taketo jazdy by som si ho uz urcite nekupil. Teraz sa situacia zmenila, a asi si budem musiet aj ja kupit nejaky naftak. Treba len trochu premyslat, nie kazdemu vnucovat naftu.
Nikomu nic nevnucuju, jen se divím, jak dojemně pláčou nad servisními náklady naftových aut provozovatelé aut benzínových, kteří dle informační kvality svých příspěvků zcela nepokrytě interpretují něčí přenesenou zkušenost (nikoliv svojí), nebo svoje praxí nepodložené domněnky. Zbytečně tady tyhle věci démonizujete, aniž byste s tím měli zkušenost. Stačí to takhle?

Mozno to vidite inak, ale niektore veci si jednoducho nemusim dokladat praxou. Medzi ne napriklad patria silne drogy, nevyklanat sa z okna v lietadle, necikat proti vetru a nekupovat moderne dieslove auto na mestske pouzivanie. O vsetkych styroch moznostiach sa vseobecne vie, ze nie su dobrym napadom.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 06.05.2016 16:47, RE: Naftove auto
Citroenak posted by:
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
Pepe posted by:
Citroenak posted by:
citation:
Auto by sloužilo pro přítelkyni do práce na trase 12 km a na víkendové delší jízdy
Dlhsia jazda ako 12 km je 13 a viac km. Nikde nie je zmienka, ze bude jazdit cez vikend 500 km. Napr. na peugeotoch sa filter regeneruje kazdych 800 km pri idealnych podmienkach. Ked bude jazdit 12 km po meste, par prerusenych regeneracii urcite nazbiera. Najhorsie je, ze sa to ani poriadne neda zistit. Jasne, fanusik by povedal, ze sa predsa zvysi aktualna spotreba atd atd a vtedy sa jednoducho pojdem previest. Uz vidim nejaku zenu v octavii, ako pozera na palubak, ci nahodou na tych 12 km nema vyssiu aktualnu spotrebu. A ked to zisti, urcite okamzite vyhlada dialnicu alebo volnu cestu(alebo sa otoci v meste v kolone a pojde opacnym smerom), aby vypalila filter. Len ozajstny fanusik taketo auto pouziva na kratke trasy. Niekto by mohol este obhajovat, ze uz to predsa tak vela nestoji. Nuz, kazdy mame svoje hoby. Moje hobby nie je pravidelne postavat v servise na cistenie fapu. K tomu este pridam, myslim ze v nemecku vyhral chlapik sud, pretoze mu predali naftove auto do mesta a mal s nim problemy. Zaloval predajcu a sud rozhodol, ze predajca ho mal na tuto skutocnost upozornit a neponukat mu do mesta naftu. Neviem to teraz ale najst, lebo vzdy mi najde len vw dieselgate.
Další majitel benzíňáku, který zasvěceně mluví o FAPu. Ano, na čištění jezdím pravidelně, celkem 2x za 8 let a 220tkm . A to (světe div se), jezdím třeba celej tejden jen po městě! Pak dám na jeden zátah litr... Ale tenhle hon na čarodějnice...máte takovou potřebu ze sebe dělat blbce? Napřed si o tom něco fakt zjistěte, než začnete spamovat takovýma nesmyslama. Nebo si o tom popovídejte s mechanikem při čekání na repasi ruční brzdy na vaší C5... Nebo klapky směšování vzduchu u duální klima, taky chuťovka, co? No ono tohle potkává i 407... Proti tomu je starost o FAP fakt banalita...
Neviem ci ste si vsimli, Pepe, ale v tomto clanku neradime vam. Som rad, ze ked jazdite cely tyzden po meste, potom auto ponahanate na dialnici 'litr' kilometrov, tak je to v pohode. Hovorime tu ale o cloveku, co evidentne nabeha malo a cez vikend trochu viac. Vy teda vravite, ze odpoved na dotaz je, ze si ma kupit radsej naftove auto (aby usetril), a moze behat po meste aj tyzden, ale cez vikend by si mal vyhradit aspon 6-7 hodin a dat 'litr' po dialnici, v ramci toho setrenia? Ach jaj, dalsi majitel naftaku, ktory zo seba robi blbca... A mozno mi neuverite, ale rucnu brzdu a klimatizaciu maju v tejto dobe aj naftove auta, takze sa to moze pokazit aj tam. Neviem preto, co ste tym chceli presne povedat. Mozno mate este naftak bez klimy a rucnej brzdy, aj to sa asi dnes da. Len zopakujem, ze som mal naftove auto, behal som na nom po meste 6km do prace a 6 km spat + cez vikend 160, a na taketo jazdy by som si ho uz urcite nekupil. Teraz sa situacia zmenila, a asi si budem musiet aj ja kupit nejaky naftak. Treba len trochu premyslat, nie kazdemu vnucovat naftu.
Nikomu nic nevnucuju, jen se divím, jak dojemně pláčou nad servisními náklady naftových aut provozovatelé aut benzínových, kteří dle informační kvality svých příspěvků zcela nepokrytě interpretují něčí přenesenou zkušenost (nikoliv svojí), nebo svoje praxí nepodložené domněnky. Zbytečně tady tyhle věci démonizujete, aniž byste s tím měli zkušenost. Stačí to takhle?
Mozno to vidite inak, ale niektore veci si jednoducho nemusim dokladat praxou. Medzi ne napriklad patria silne drogy, nevyklanat sa z okna v lietadle, necikat proti vetru a nekupovat moderne dieslove auto na mestske pouzivanie. O vsetkych styroch moznostiach sa vseobecne vie, ze nie su dobrym napadom.


Většinu těch věcí ví i můj desetiletý syn, přesto nemá ambice poučovat ostatní na Tipcars o věcech, o kterých prakticky nic neví . Argument jak stehno... Tazatel se ptá na A, nebo B, a vy se tady rvete za zbytek abecedy
respond
JITISredakce
number of posts3
date of registration30.05.2016
Monday 30.05.2016 09:41, Jaké auto ????
Dobrýden,

Možná by vám pomohlo vědět jaké náklady, servisy, kdy v kolika km vás čekají u jednotlivých vyzidel, rozhodování bude určitě jednoduší.

Jiří Gottwald
JITISredakce
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.