0
back
 

diskuze k tématu: Naftový vůz do 330.000 Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 12:07,
objektivní zhodnocení.. avšak na závěr doporučit 407 nade vše ostatní zavání trochu neobjektivitou..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 12:50, Interval výměny
Pane tazateli, ať už vyberete cokoli, na interval 30tkm hned zapomeňte. Po 20tkm je každý olej v dieselu plný sazí, nehledě na super drahý lehkoběžný olej. 30tkm je jen lákadlo na kupce, aby měli pocit, že nemusí často do servisu. Doporučená značka oleje je výsledek smlouvy výrobce auta s výrobcem oleje. Vašemu vozu (kromě snad nějakých alf s twinspark) je úplně šumák a vuřt, jestli mu tam lijete Castrol, Total, Shell nebo i Mogul. Důležité je dodržet specifikaci (např. VW 505.01) stanovenou výrobcem a přizpůsobit typ oleje (ty viskozity a teplotní parametry a tak, např 5W/40) použití auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 13:01, HONDA ACCORD
s motorizací 2,2 i-CTDi od r.v. 2005, by ve vašem hledáčku podle mě neměla býti opomemuta. Ceny se pohybují pod 300t. Kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 13:22, Tak to tu napíši rovnou
Takže ať to máme z krku:
1) diesely HDi nemají obdobu ;p
2) Mondeo ve srovnání s vozy 2002+- zaostává v oblasti bezpečnosti při nárazu (dle NCAP) - ve srovnání s vozy střední třídy. Octavia dokáže i přes to, že je nižší střední třída, nabídnout obdobnou míru (ne)bezpečí jako Mondeo.
3) C5 by byl mnohem vhodnější kandidát než zmíněné vozy ;p

Když to shrnu z daných vozů, tak v pasivní bezpečnosti je suveréně nejlepší Pažout. Nabízí nejlepší dieselové motorizace.

Ke spolehlivosti:
Pořadí Model podíl aut s vážnou závadou počet ujetých km
Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 2-3 roky)
52. Ford Mondeo 4,6% 71
59. Skoda Octavia 4,8% 56
103. Citroen C5 7,6% 60
114. Peugeot 407 11,2% 57

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 4-5 let)
48. Ford Mondeo 8,5% 89
63. Škoda Octavia 9,4% 94
67. Citroen C5 9,7% 85
89. Peugeot 406 12,0% 90

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 6-7 let)
34. Ford Mondeo 12,5% 102
37. Citroen C5 12,9% 104
38. Škoda Octavia 13,0% 125
53. Peugeot 406 14,3% 120

Nerad se oháním statistikami, uvedl jsem to zde jen informativně. Ale přesto si dovolím poukázat na některé fakta:
1) je zajímavé, že Octavia, ač o třídu níže než, má ve stáří 4-7 let vyšší nájezdy než zbylí konkurenti.
2) Peugeou je vždy nejméně spolehlivý, a to s výraznějším odstupem (přesto, že sdílí C5 mnoho dílů)
3) Ve stáří 2-3 roky to vypadá na výrazný pokles kvality výroby u Peugeotu a Citroenu. Jejich výsledky se limitně blíží poslednímu místu žebříčku. Naopak Škoda a Ford drží své pozice.
4) On ten TDi-PD asi nebude tak nespolehlivý. Když si uvážíme, že valná většina Octavií je prodáno právě s PD, pak i s tímto motorem dosahuje průměrné spolehlivosti. Kdežto C5 a P407 s úžasnými HDi jsou na konci...
Tak s uvedenými informacemi uvažte dle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 13:41, RE: Tak to tu napíši rovnou
rohYpnol posted by:
Takže ať to máme z krku:
1) diesely HDi nemají obdobu ;p
2) Mondeo ve srovnání s vozy 2002+- zaostává v oblasti bezpečnosti při nárazu (dle NCAP) - ve srovnání s vozy střední třídy. Octavia dokáže i přes to, že je nižší střední třída, nabídnout obdobnou míru (ne)bezpečí jako Mondeo.
3) C5 by byl mnohem vhodnější kandidát než zmíněné vozy ;p

Když to shrnu z daných vozů, tak v pasivní bezpečnosti je suveréně nejlepší Pažout. Nabízí nejlepší dieselové motorizace.

Ke spolehlivosti:
Pořadí Model p...
Dávám 1*! Nejen, že jsi nahradil Kylii, dokonce Tvé úvahy mají hlavu, patu a rozumný závěr. Octavia mezi tenhle spolek patří jen na našem trhu, na vyspělých bojuje s Peugeoty 307. Focusy a C4.
Samozřejmě Tdi-PD není poruchovější než HDi a TDCi. Je hlučnější, úspornější a neplní nějaké Euro 5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 14:15, RE: Tak to tu napíši rovnou
rohYpnol posted by:
Takže ať to máme z krku:
1) diesely HDi nemají obdobu ;p
2) Mondeo ve srovnání s vozy 2002+- zaostává v oblasti bezpečnosti při nárazu (dle NCAP) - ve srovnání s vozy střední třídy. Octavia dokáže i přes to, že je nižší střední třída, nabídnout obdobnou míru (ne)bezpečí jako Mondeo.
3) C5 by byl mnohem vhodnější kandidát než zmíněné vozy ;p

Když to shrnu z daných vozů, tak v pasivní bezpečnosti je suveréně nejlepší Pažout. Nabízí nejlepší dieselové motorizace.

Ke spolehlivosti:
Pořadí Model p...
A můžeš mi říct, jak statistika TÜV odhalí problémy TDI PD motorů? Zřejmě na STK měří tlaky, stav turba, setrvačníku a podobně. Nevidím v tom ani hlavu ani patu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 14:23, RE: bez předmětu
karlos posted by:
objektivní zhodnocení.. avšak na závěr doporučit 407 nade vše ostatní zavání trochu neobjektivitou..
Proč neobjektivitou? Já myslím, že záleží na preferencích každého kupce. A v tom posledním odstavci je napsáno,že pokud hledá.....tak potom..... Z toho já chápu,že pokud hledá něco jiného (třeba prostor) - koupí Mondeo.
Jinak se zeptám - co nabízí Mondeo oproti tomu P407 kromě toho prostoru? Jízdní vlastnosti? On ten P407 je nemá vůbec špatný. Spolehlivost? Dle statistik možná, ale na to tady už byla dlouhá diskuze.... A jen tak pro zajímavost - Dekra rok 2008,kategorie do 50 tis km - vítěz P407.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 14:42, RE: Tak to tu napíši rovnou
donald posted by:
A můžeš mi říct, jak statistika TÜV odhalí problémy TDI PD motorů? Zřejmě na STK měří tlaky, stav turba, setrvačníku a podobně. Nevidím v tom ani hlavu ani patu.
RohYpnol to myslel tak, že kdyby byly TDi-PD takové šmejdy, jak se tu často píše, tak se toho většího nájezdu buď ani nedožijí nebo ani na STK nedojedou. A výrazně zhorší průměr i benzínovým octaviím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 17:33, RE: bez předmětu
TOM posted by:
Proč neobjektivitou? Já myslím, že záleží na preferencích každého kupce. A v tom posledním odstavci je napsáno,že pokud hledá.....tak potom..... Z toho já chápu,že pokud hledá něco jiného (třeba prostor) - koupí Mondeo.
Jinak se zeptám - co nabízí Mondeo oproti tomu P407 kromě toho prostoru? Jízdní vlastnosti? On ten P407 je nemá vůbec špatný. Spolehlivost? Dle statistik možná, ale na to tady už byla dlouhá diskuze.... A jen tak pro zajímavost - Dekra rok 2008,kategorie do 50 tis km - vítěz P407.
No tak jízdně P407 je průměrný v třídě, dnešním měřítkem podprůměrný s vectrou C ve verzi sedan. To jenom na úvod. Mondeo je narozdíl od peugeotu hlučné, hlavně s motorem 1.8 a 2.0 po překročení 3.500 ot. již otravně hlučné. Taže když točí 2.0 na dálnici přo 130 cca 3.800 a 1.8 skoro 4.000 tak to asi moc OK nebude. Ovšem jízdně zvítězí nad Peugeotem na plné čáře. Octavii jsem netahejte, je o třídu menší a generaci starší. Doporučil bych dále vectru GTS (5 dv.) ta je jízdně velice zdařilá, skoro jak modeo, ale působí komfortněji (modeo je na svojí třídu dost "prkený", při pohledu na sedadla se v názoru ujistíte na 100%.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 18:26, Nikoho nepřekvapí...
... že u mně by zvítězila 407... Jen bych se rozmýšlel, zda si bud honit triko na dálnici, pak bych šel do 2,0, kdybych jezdil krátké trasy a "na pohodu", tak by mi stačila 1,6. Docela jsem se divil, jak dokáže zahýbat s C5 - má ji kolega jednatel (otec) ve firmě... Já se tak dlouho rozhodoval, až jsem pořídil místo 407 406 z posledního roku výroby (a v motorizaci 2,2 HDi). Tak nějak mi bylo líto přidat cca 100tKč, a zatím nelituju, byť jsem s 407 2,0HDi jezdil,a dost mě dostala. Tazateli nezbývá než popřát štěstí při výběru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 18:28, Octávia
Proč ty auta porovnávají s Octávií I, za 330 by snad solidní jetá II byla. Tchán nedávno náhodou koupil v akci novou skladovou OII 1,9tdi 77kw za 370tis za jeden den bylo vyprodano. Proč té OI jako jediné fotily motor když stejně nebyl naftovej a ještě hnusně špinavej či jakejsi zoxidovanej. Kompletní 30tisícový servis na OI 1,9 tdi 66kw stojí v Mechanice Prostějov 5400Kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 18:50,
Pane, vykašlete se na statistiky poruchovosti a výroky typu "to je lepší než tamto"! Vyberte si auto, ve kterém se dobře cítíte, dobře se Vám v něm jede. Přece si nekoupím auto s úžasnou spotřebou, prvním místem ve statistikách a bezkonkurenčním podvozkem, když se mi v tom sedí jak po třech hodinách na barové židli a na technické hranice podvozku se stejně skoro nikdy nedostanu. Když budete dobře vybírat, nepodceníte žádný aspekt nákupu ojetiny (nákup u autorizovaného dealera, lustrace, kompletní prohlídka, předprodejní servis atd.) bude Vám sloužit každé z těchto aut.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 19:03, RE: Octávia
Kozař posted by:
Proč ty auta porovnávají s Octávií I, za 330 by snad solidní jetá II byla. Tchán nedávno náhodou koupil v akci novou skladovou OII 1,9tdi 77kw za 370tis za jeden den bylo vyprodano. Proč té OI jako jediné fotily motor když stejně nebyl naftovej a ještě hnusně špinavej či jakejsi zoxidovanej. Kompletní 30tisícový servis na OI 1,9 tdi 66kw stojí v Mechanice Prostějov 5400Kč.
Ano, obrázky jsou matoucí, ale z textu je celkem jasný, že je řeč o Octavii II. Do jednotky se 2,0TDI nedával ne? Rok 05-06 taky jasně vymezuje generaci. (pominuli pár prodaných kusů Octavie tour)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 19:11, RE: bez předmětu
dpwagen posted by:
No tak jízdně P407 je průměrný v třídě, dnešním měřítkem podprůměrný s vectrou C ve verzi sedan. To jenom na úvod. Mondeo je narozdíl od peugeotu hlučné, hlavně s motorem 1.8 a 2.0 po překročení 3.500 ot. již otravně hlučné. Taže když točí 2.0 na dálnici přo 130 cca 3.800 a 1.8 skoro 4.000 tak to asi moc OK nebude. Ovšem jízdně zvítězí nad Peugeotem na plné čáře. Octavii jsem netahejte, je o třídu menší a generaci starší. Doporučil bych dále vectru GTS (5 dv.) ta je jízdně velice zdařilá, skoro ...
Octavii sem netahejte...? Tahá jí sem tazatel. Lidi často takhle vybírají - to sis ještě nevšim?A není o generaci starší, když je v článku řeč o Octavii II ( bohužel fotky matou).
Jízdními vlastnostmi patří P407 určitě k tomu lepšímu s předním pohonem. Každopádně,když někdo hledá naftový kombík, jistě nehledá auto na závodění ne?
A proč sem taháš ty benzinový motory, když je řeč o naftácích? Ale i tak je samozřejmě P407 tišší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 21:01, A co takle Volvo S60 D5?
Motor v CR nemá slabé místo. KW/NM ok, zvuk je něco extra (na D), spotřeba/výkon je úžasná. Méně místa (cca jako chrochtávia) na zadních (přesto) křeslech je jediným možným mínusem tohoto vozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 21:25, RE: Tak to tu napíši rovnou
Muroň posted by:
RohYpnol to myslel tak, že kdyby byly TDi-PD takové šmejdy, jak se tu často píše, tak se toho většího nájezdu buď ani nedožijí nebo ani na STK nedojedou. A výrazně zhorší průměr i benzínovým octaviím.
No tak statistika zajímavá, ale bohužel musím souhlasit, že o spolehlivosti motorů nám neříká vůbec nic
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 22:46, Tak to tu napíši rovnou že tuv má patent
Muroň posted by:
RohYpnol to myslel tak, že kdyby byly TDi-PD takové šmejdy, jak se tu často píše, tak se toho většího nájezdu buď ani nedožijí nebo ani na STK nedojedou. A výrazně zhorší průměr i benzínovým octaviím.
Ale vše je dost zavádějící,možná německá stk -tuv je pojem,ale neřeší kvalitu maziva,paliva,sedaček,pneumatik atd.Podle mě je to obchodní zájem německých značek k naší škodě.Po 4.letech či po2.letech jdu na stk a ta bude řešit kvalitu maziv a pneumatik(mají rozměr a hl. dezénu ok),nebo že nemám zapalovač?Je zajímá stav vozidla anic víc.Pokud je majitel vozidla "prase",tak má určitě nějakou závadu,která může vyplynout z provozu(vymlácený čepy,prasklé manžety,atd.).Pozná vševědoucí tuv jak zachází řidič se svým vozidlem a je schopná to rozlišit do detailu u všech závad?NE!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.01.2009 22:51, RE: A co takle Volvo S60 D5? Dobrá volba!
T.J. posted by:
Motor v CR nemá slabé místo. KW/NM ok, zvuk je něco extra (na D), spotřeba/výkon je úžasná. Méně místa (cca jako chrochtávia) na zadních (přesto) křeslech je jediným možným mínusem tohoto vozu.
Hodně opomíjené auto,ale bohužel jsme v čechách a tady se hájí domácí německá VWškoda.Lepší křesla v autě se jen tak nenajdou.Začíná se ovšem vše měnit k lepšímu pro "zahraniční značky".Jezdil jsem kdys hratou bednu alias sněžný tank a móóc fajn.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 08:05, RE: A co takle Volvo S60 D5?
T.J. posted by:
Motor v CR nemá slabé místo. KW/NM ok, zvuk je něco extra (na D), spotřeba/výkon je úžasná. Méně místa (cca jako chrochtávia) na zadních (přesto) křeslech je jediným možným mínusem tohoto vozu.
S60 s D5 není špatné auto, ale místo na zadních KŘESLECH si užijete jen když jsou řidič a spolujezdec buď dítě, nebo liliput.
Je až neuvěřitelné, jak je vzadu málo místa, vzhledem k rozměrům a třídnímu zařazení vozu.
Řekl bych, že i O1 je v tomto směru lepší a to nejsem jejím příznivcem.
S60 je nepraktická imageovka s prostorností méně prostorného kupé...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.01.2009 08:30, RE: A co takle Volvo S60 D5?
Kynolog posted by:
S60 s D5 není špatné auto, ale místo na zadních KŘESLECH si užijete jen když jsou řidič a spolujezdec buď dítě, nebo liliput.
Je až neuvěřitelné, jak je vzadu málo místa, vzhledem k rozměrům a třídnímu zařazení vozu.
Řekl bych, že i O1 je v tomto směru lepší a to nejsem jejím příznivcem.
S60 je nepraktická imageovka s prostorností méně prostorného kupé...
No já nevím, mám normální výšku, asi 180 a velkej pupek, asi 140 kg, manželka je menší, a štíhlá. Dvě děti-9 a 12 let, bez problému jezdíme 1241 km zátahem. Nikdo si nikdy nestěžoval. Ale je pravda, že dospěláci si vzadu moc nesednou. Já si jenom myslím, že svezení ve volvu je úplně, ale úplně někde jinde než v Das Auto. A pokud jde o standartní rodinu, není toto auto k zahození. Kufr stačí, většinou stejně vozí vzduch, prostor pro řidiče a spolujezdce je naprosto vyhovující, jízdní vlastnosti jsou na jedničku*, spotřeba je až neuvěřitelná, je to pětivál, takže zvuk je jinde než tdd tdd tdd.... Jediné co by mě na tomto autě vadilo, je snad to, že se mně chce s ním pořád jezdit. Prostě se nějak nedonutím ho nechat chvilku odpočnout.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.