0
back
 

diskuze k tématu: Koupit Octávii s nájezdem 297000km ?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
Lukas605
number of posts10
date of registration07.05.2014
Wednesday 07.05.2014 09:10, Koupit Octávii s nájezdem 297000km ?
Zdravím všechny. Mám možnost koupit Octavii 1.9TDI s nájezdem 297.000km. Km jsou pravé, nestočené - od známého. Vím, že tyto motory vydrží raketu, ale přeci jenom 300tis. už je poměrně hodně..
I když, je lepší mít ve skutečnosti najeto 300tis. jak na tacháči stočených 150tis. Moje otázka zní : mám Octavku koupit? Jaké budou následné opravy? Jinak, za ten rok nenajezdím nějakou raketu, hlavně na mě nechoďte s benzínem
Všem díky za rady'
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 07.05.2014 09:15, A co stav a rok výroby
Jaký je rok výroby a jaký je jinak stav vozu? Kilometry nejsou až tak rozhodující, motor to vydrží (stačí mrknout, jak na tom je turbo, jestli nikde nic neteče, olej, kapaliny, jak to startuje za studena a za tepla a pokud vše ok, motor vydrží). Rozsypat se může hromada dalších věcí. Počítejte, že roční údržba holt nebude zadarmo.
respond
Lukas605
number of posts10
date of registration07.05.2014
Wednesday 07.05.2014 09:25, r.výroby
je to rok 2001, je bez koroze, jsou tam nové tlumiče, rozvody, olej. Nikde neklepe , nemá žádné vůle ...
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 07.05.2014 09:46, stav
Pokud je auto v dobrém stavu, vůbec bych se ho nebál. Celkově je to jednoduché auto s minimem elektroniky, což u nových aut způsobuje problémy. Podvozek je subtilní a vydrží. Mám 81 kW z roku 2001 a tedˇaktuálně mám najeto 310 tis. a bez problémů. Kupoval jsem s poctivýma 210tis a byl jsem pro ni v německu před lety. Pravda počítal jsem, že budu měnit turbo, což se taky stalo, ale dá se koupit nové do 10 tisíc, což je v dnešních cenách zanedbatelné a bude jezdit, což se mi taky potvrdilo a řeším jen spotřebák. Na firmě jsme měli taky I oktávky s tdi 66 kW a ty přežily dvojkovou variantu Octavie, které se kupovaly později a o to dřív se musely prodat, protože se sypaly a jedničkové stále jezdí - jedna má aktuálně 350 tis a druhá přes 400 a nic zásadního. Obě mají původní turba, u jedné se měnila pouze váha vzduchu a u druhé spojka, toť vše, pravda o auta jsme se starali jako o vlastní - pravidelný servis. Takže, pokud znáte historii vozu a je v dobré kondici, tak se jej vůbec nebojte, vydrží to ještě hodně Navíc na to seženete vše zapakatel.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 07.05.2014 10:09, ano
ano koupit. Ojeté auto lze VŽDY opravit. Ale z bouraného a stočeného již nikdo nikdy nebourané a nestočené neudělá.
Máte li odvahu (protože co přece řeknou lidi v hospodě, kamarádi, atd.) koupit auto co má na tachu vysoké číslo. Jděte do toho.
P.S.: Mě tam nyní svítí číslo 325 tis. km ;) A stáčet to fakt nebudu.
respond
Lukas605
number of posts10
date of registration07.05.2014
Wednesday 07.05.2014 10:13, free78
Ano máte úplnou pravdu...
Jak sem již napsal, je lepší mít poctivých 300tis, než stočené na 150tis jen proto, že to vypadá líp jak 300 a znám pár lidí co to tak udělali...
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 07.05.2014 10:24, RE: free78
Lukas605 posted by:
Ano máte úplnou pravdu...Jak sem již napsal, je lepší mít poctivých 300tis, než stočené na 150tis jen proto, že to vypadá líp jak 300 a znám pár lidí co to tak udělali...


Jo taky znám pár takových frajerů, kteří to udělali pro dobrý pocit. Nicméně auto je to fakt kvalitní a dvojka a ani trojka oktávka již takové nájezdy s minimem problémů nikdy mít nebude. VW tenkrát musel udělat auto, na kterém by značku škoda pozvedl a udělal jí jméno, takže oktávka dostala kvalitní techniku, neříkám, že vrchol doby, ale své ovoce to neslo a auta pokud mají pravidelný servis, tak jsou bezproblémů. Navíc, každý mechanik to potvrdí, že takové držáky se už nedělají, automobilky potřebují hold vydělat a ne dělat bezporuchové vozy. Navíc tyto motory nemají ještě filtry pevných částic, což obrovské plus pro uživatele, že s tím nebudou problémy. Myslím, že jsem to četl ve světě motorů, kdy pan Janda (Mr. Cimbu), co se zabývá diagnostikou motorů a čipováním mmj i rally, psal, že zná oktávku, které má na hrbu nějakých 800 a stále bez sebemenších problémů jezdí.
PS: aby mě nikdo nenapadal, že vychvaluju koncern, mám doma ještě fiata
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 07.05.2014 12:39, RE: stav
driver111 posted by:
Pokud je auto v dobrém stavu, vůbec bych se ho nebál. Celkově je to jednoduché auto s minimem elektroniky, což u nových aut způsobuje problémy. Podvozek je subtilní a vydrží. Mám 81 kW z roku 2001 a tedˇaktuálně mám najeto 310 tis. a bez problémů. Kupoval jsem s poctivýma 210tis a byl jsem pro ni v německu před lety. Pravda počítal jsem, že budu měnit turbo, což se taky stalo, ale dá se koupit nové do 10 tisíc, což je v dnešních cenách zanedbatelné a bude jezdit, což se mi taky potvrdilo a řeším jen spotřebák. Na firmě jsme měli taky I oktávky s tdi 66 kW a ty přežily dvojkovou variantu Octavie, které se kupovaly později a o to dřív se musely prodat, protože se sypaly a jedničkové stále jezdí - jedna má aktuálně 350 tis a druhá přes 400 a nic zásadního. Obě mají původní turba, u jedné se měnila pouze váha vzduchu a u druhé spojka, toť vše, pravda o auta jsme se starali jako o vlastní - pravidelný servis. Takže, pokud znáte historii vozu a je v dobré kondici, tak se jej vůbec nebojte, vydrží to ještě hodně Navíc na to seženete vše zapakatel.


Jen taková drobnost ohledně významu slova. Subtilní se používá pro "poddimenzovaný, rachitický, atp.". Mám dojem, že jste chtěl napsat robustní. Ale jinak se všemi zdejšími příspěvky prozatím souhlasím.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 07.05.2014 13:02, RE: stav
David V posted by:
driver111 posted by:
Pokud je auto v dobrém stavu, vůbec bych se ho nebál. Celkově je to jednoduché auto s minimem elektroniky, což u nových aut způsobuje problémy. Podvozek je subtilní a vydrží. Mám 81 kW z roku 2001 a tedˇaktuálně mám najeto 310 tis. a bez problémů. Kupoval jsem s poctivýma 210tis a byl jsem pro ni v německu před lety. Pravda počítal jsem, že budu měnit turbo, což se taky stalo, ale dá se koupit nové do 10 tisíc, což je v dnešních cenách zanedbatelné a bude jezdit, což se mi taky potvrdilo a řeším jen spotřebák. Na firmě jsme měli taky I oktávky s tdi 66 kW a ty přežily dvojkovou variantu Octavie, které se kupovaly později a o to dřív se musely prodat, protože se sypaly a jedničkové stále jezdí - jedna má aktuálně 350 tis a druhá přes 400 a nic zásadního. Obě mají původní turba, u jedné se měnila pouze váha vzduchu a u druhé spojka, toť vše, pravda o auta jsme se starali jako o vlastní - pravidelný servis. Takže, pokud znáte historii vozu a je v dobré kondici, tak se jej vůbec nebojte, vydrží to ještě hodně Navíc na to seženete vše zapakatel.
Jen taková drobnost ohledně významu slova. Subtilní se používá pro "poddimenzovaný, rachitický, atp.". Mám dojem, že jste chtěl napsat robustní. Ale jinak se všemi zdejšími příspěvky prozatím souhlasím.



JJ, moje chyba, to je tak když člověk píše a do toho ještě telefonuje, no hold jsem chlap a dvě věci naráz mi nejdou, pak píšu významové kraviny
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 07.05.2014 13:14, Opět telefonujete?
Zřejmě stále telefonujete, protože holt se píše s t, pokud ovšem nevzdáváte hold.
respond
Lukas605
number of posts10
date of registration07.05.2014
Wednesday 07.05.2014 14:11, :D
neřešme tu pravopis a pravé významy slov, myslím, že všichni pochopili co tím chtěl říct. Byl bych rád, kdyby ještě někdo uvedl časté opravy u toho motoru.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 07.05.2014 14:26, RE: :D
Lukas605 posted by:
neřešme tu pravopis a pravé významy slov, myslím, že všichni pochopili co tím chtěl říct. Byl bych rád, kdyby ještě někdo uvedl časté opravy u toho motoru.


Na tomto motoru se snad žádné časté opravy nevyskytují. Jedině turbo, pokud nebylo s motorem správně zacházeno a pak ještě setrvačník, pokud je dvouhmotový a nebylo s motorem správně zacházeno. Myslím, že tady se nic dalšího vykoumat nedá.
No a pokud něco odejde, je to věc náhody a nelze dopředu predikovat, co to bude. Ono koupit jinou ojetinu problémy závad neřeší. Tohle auto i s deklarovaným nájezdem může udělat ještě hodně práce a opravy jsou relativně levné a dostupné, když už fakt něco.
respond
Alkantpan
number of posts19
date of registration08.12.2008
Wednesday 07.05.2014 15:31, RE: :D
Lukas605 posted by:
neřešme tu pravopis a pravé významy slov, myslím, že všichni pochopili co tím chtěl říct. Byl bych rád, kdyby ještě někdo uvedl časté opravy u toho motoru.


Cokoliv se na tomto motoru pokazi to auto pravděpodobně nezastaví... O1 s tímto motorem mám. Koupeno jako třiapůl leté s 36tisíci km, v srpnu bude mít 10 let a cca 180 tísík km. Co mě na vozidle potkalo a kvůli čemu bych nedojel do cíle je volnoběžka alternátoru, která se náhle odporoučela a vozidlo přestalo dobíjet (9 let a 170 tkm), výměna s prací do 2000Kč. naštěstí ve městě a blízko mého servisu. Věci, které jsem dělal preventivně nad rámec běžné údržby, aby vozidlo bylo v kondici (razím zásadu, že když chci, aby mi vozidlo spolehlivě sloužilo, musím se i já o něj náležitě starat) : vyčištění regulace turbodmychadla (cca 3000Kč), výměna podtlakových hadic (nějaká potvora mi překousla hadičku k turbodmychadlu, tak jsem při té příležitosti vyměnil většinu podtlakových hadic, stejně byly již takové věkem opotřebované), občas do nádrže přidám přípravek na dekarbonizaci vstřikovačů. Jednou jsem absolvoval výměnu brzdových válečků na zadní nápravě, tekly. 1x jsem nechal zavařit trubku výfuku, hrozilo, moc nechybělo a praskla úplně. Jinak výfuková soustava je stále originální. mám nové manžety na předních poloosách, už byly špatné (150tkm), mám nové čidlo teploty chladicí kapaliny (170tkm).Po osmi letech jsem si nechal promazat řazení, hodně klesnul odpor řadicí páky. Přední brzdy mám aktuálně 2 sadu kotoučů a třetí brzdové obložení. Zadní brzdy kupodivu pořád originální a na STK prošly. Několikrát měněno uložení přednícho stabilizátoru a jendou měněny silentbloky předních ramen. Letos jsem chtěl vyměnit komplet uložení na obou nápravách ale bylo mi doporučeno neměnit jako zbytečné s tím že až kolem 300 tisíc km obvykle je uložení náprav na výměnu. Po osmi letech jsem nechal vyměnit tyče řízení, čepy byly mrtvé a nešla udělat geometrie. Jednou výměna spínače zpětných světel po 6ti letech, 2x výměna brzdového spínače. Po sedmi letech preventivní výmena akumulátoru za nový. (Starý fungoval jinde ještě další dvě zimy). Co beru jako vážnou závadu je mrtvé přední ložisko po 4 letech a 37 tisíci km a druhé zhruba v 80 tisíci km. Škodovka tam prostě dala zmetky. Nepamatuji si, že by ale vozidlo někdy nedojelo do cíle, možná proto, že dost věcí dělám preventivně, na druhou stranu i věci, které mě potkaly náhodně, vozidlo nedokázaly zastavit.

O1 není špatné auto, když se smíříte s tím, že zadní sedadla jsou i oproti Felicii málo prostorná, že naftový motor ve vozidle duní, že v zimě prvních cca 10 km auto netopí, že se vozidlo trochu více houpe a naklání, tak si jej klidně kupte. Pro nájezd menší než 15 tisíc kilometrů bych ale raději volil benzín. Neduní, méně se houpe a náklady s naftou budou nastejno.

Jinak nesouhlasím s porovnáním O1 versus O2. V práci máme druhou generaci octavií, vše 1.6 benzín s nájezdem hrubě přes 300 tisíc km a na těch vozidlech to není poznat. Vedle nich stojí jedna O1 z roku 2004, ta již má přes 450 tisic km, ale ač stále jezdí, je na ní vidět opotřebení v mnohem větší míře (vypínače, osvětlení, ovládání oken, dveřní spínače atd...). Na těch O2 stejné opotřebení nepozoruji. Auta mají cca 50 řidičů podle potřeby.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 07.05.2014 15:44, RE: :D
Alkantpan posted by:
Lukas605 posted by:
neřešme tu pravopis a pravé významy slov, myslím, že všichni pochopili co tím chtěl říct. Byl bych rád, kdyby ještě někdo uvedl časté opravy u toho motoru.
Cokoliv se na tomto motoru pokazi to auto pravděpodobně nezastaví... O1 s tímto motorem mám. Koupeno jako třiapůl leté s 36tisíci km, v srpnu bude mít 10 let a cca 180 tísík km. Co mě na vozidle potkalo a kvůli čemu bych nedojel do cíle je volnoběžka alternátoru, která se náhle odporoučela a vozidlo přestalo dobíjet (9 let a 170 tkm), výměna s prací do 2000Kč. naštěstí ve městě a blízko mého servisu. Věci, které jsem dělal preventivně nad rámec běžné údržby, aby vozidlo bylo v kondici (razím zásadu, že když chci, aby mi vozidlo spolehlivě sloužilo, musím se i já o něj náležitě starat) : vyčištění regulace turbodmychadla (cca 3000Kč), výměna podtlakových hadic (nějaká potvora mi překousla hadičku k turbodmychadlu, tak jsem při té příležitosti vyměnil většinu podtlakových hadic, stejně byly již takové věkem opotřebované), občas do nádrže přidám přípravek na dekarbonizaci vstřikovačů. Jednou jsem absolvoval výměnu brzdových válečků na zadní nápravě, tekly. 1x jsem nechal zavařit trubku výfuku, hrozilo, moc nechybělo a praskla úplně. Jinak výfuková soustava je stále originální. mám nové manžety na předních poloosách, už byly špatné (150tkm), mám nové čidlo teploty chladicí kapaliny (170tkm).Po osmi letech jsem si nechal promazat řazení, hodně klesnul odpor řadicí páky. Přední brzdy mám aktuálně 2 sadu kotoučů a třetí brzdové obložení. Zadní brzdy kupodivu pořád originální a na STK prošly. Několikrát měněno uložení přednícho stabilizátoru a jendou měněny silentbloky předních ramen. Letos jsem chtěl vyměnit komplet uložení na obou nápravách ale bylo mi doporučeno neměnit jako zbytečné s tím že až kolem 300 tisíc km obvykle je uložení náprav na výměnu. Po osmi letech jsem nechal vyměnit tyče řízení, čepy byly mrtvé a nešla udělat geometrie. Jednou výměna spínače zpětných světel po 6ti letech, 2x výměna brzdového spínače. Po sedmi letech preventivní výmena akumulátoru za nový. (Starý fungoval jinde ještě další dvě zimy). Co beru jako vážnou závadu je mrtvé přední ložisko po 4 letech a 37 tisíci km a druhé zhruba v 80 tisíci km. Škodovka tam prostě dala zmetky. Nepamatuji si, že by ale vozidlo někdy nedojelo do cíle, možná proto, že dost věcí dělám preventivně, na druhou stranu i věci, které mě potkaly náhodně, vozidlo nedokázaly zastavit. O1 není špatné auto, když se smíříte s tím, že zadní sedadla jsou i oproti Felicii málo prostorná, že naftový motor ve vozidle duní, že v zimě prvních cca 10 km auto netopí, že se vozidlo trochu více houpe a naklání, tak si jej klidně kupte. Pro nájezd menší než 15 tisíc kilometrů bych ale raději volil benzín. Neduní, méně se houpe a náklady s naftou budou nastejno. Jinak nesouhlasím s porovnáním O1 versus O2. V práci máme druhou generaci octavií, vše 1.6 benzín s nájezdem hrubě přes 300 tisíc km a na těch vozidlech to není poznat. Vedle nich stojí jedna O1 z roku 2004, ta již má přes 450 tisic km, ale ač stále jezdí, je na ní vidět opotřebení v mnohem větší míře (vypínače, osvětlení, ovládání oken, dveřní spínače atd...). Na těch O2 stejné opotřebení nepozoruji. Auta mají cca 50 řidičů podle potřeby.


Pokud myslíš mé srovnání OI vs O2, že se v našem případě dvojky musely prodat, tak jsem měl na mysli naftové verze s motorem 2.0 103 kW, tam se ty motory začaly kolem 150tis nájezdu značně sypat. Benzínovou verzi jsem na mysli neměl.
respond
DaveCZ
number of posts4
date of registration27.08.2013
Wednesday 07.05.2014 17:14, 300tis.
Nebrat přesně v 300tis. km bouchne pod prdeli nevím jak se můžete pozastovat nad 300tis. km u 13 let starého auta, viděl jsem už i octavii tdi s 650tkm a že by se měla rozpadnout rozhodně nevypadala, nějakých 300tkm bych vůbec neřešil ještě když to auto znáte.....
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 08.05.2014 11:50, skoro mega
K nám na servis jezdí jedna taxi O1, která má nalítáno už skoro milion. Je to sice vrak, ale pořád jezdí :)
respond
tonyk
number of posts19
date of registration24.10.2006
Thursday 08.05.2014 20:00, Starsi TDi
Starsi TDi se skutecnym najezdem 300 tis. muze byt dobra koupe a nebal bych se toho.
Porad lepsi nez beznych 500tis stazenych na 150
respond
Locky
number of posts7
date of registration24.01.2013
Thursday 08.05.2014 21:58, 450tis
Taky doporučuji koupit, nevím tedy za kolik, někdy chtějí majitelé TDiček v dobrém stavu za to nesmysli, ale jinak určitě doporučuji. Mám O1 1999 4x4 a momentálně 450tis, koupena zánovní se 17tis km, takže o tom autě vím hodně a jediná zásadní závada byla rozsypaná převodovka (vinou uvolnění nějakého šroubu, který zkrz ní proletěl), jinak původní turbo, původní výfuk!!! Reznou mi páté dveře protože byli měněny a ted dole PP blatník, jinak žádná koroze! Ano auto je taková ukolíbaná kachna, sedačky u prvních verzí (což myslím není váš případ) nic moc a vzadu místa málo, ale jinak do kufru dáte všechno, jezdí za málo (já mám 6,5 průměrnou dlouhodobou, ale 4x4 jezdí tak o litr víc než předokolka a mám permanentně zapnutý klimatronik), takže za ty roky velká spokojenost, vůbec nevím jaké další auto koupit, pořád je mi líto jí dát pryč i kdy už to je fakt babička :)
respond
Lukas605
number of posts10
date of registration07.05.2014
Friday 09.05.2014 09:40, Locky
díky za info.
respond
Lukas605
number of posts10
date of registration07.05.2014
Friday 09.05.2014 09:41, RE: skoro mega
filip.uricar posted by:
K nám na servis jezdí jedna taxi O1, která má nalítáno už skoro milion. Je to sice vrak, ale pořád jezdí :)


jojo vydrží hodně :D
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.