0
back
 

diskuze k tématu: Je lepší Octavia, nebo Mondeo v benzínu?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 12:49, RE: Dost lamentování
anonym posted by:
mondeo bude lepší jen na dálnici,ale tím to končí.Uživatelsky vás nasere tak brzo,že ho prodáte po prvním servisu...Ford NIKDY NEUMĚL UDĚLAT KVALITNÍ AUTO a nebude umět.Opakují se u něj dětské nemoci,jakoby se vývojáři nedokázali poučit.Ta hrozná kvalita mechanických dílu,...Když už Forda,tak jedině nového a spěšně se ho zbavit než najezdíte 100tkm,pak pochopíte,proč jsou tak levné.Octavka není výhra ,ale krom vnitřního prostoru se ji nedá nic vytknout z uživatelského hlediska,nabízí spolehlivos...
Čistě náhodou mám oba tyto vozy doma v garáži(O1 1,6 74KW a Mondeo II 1,8 92 KW, liftback) Na Oct najeto 86000 na Mondeu 120000- takže zkusím porovnat. Spolehlivost velkmi dobrá u obou aut, zatím zcela bez poruch, náklady na servis spotřebáku stejné, pouze do Forda jsem dával lepší svíčky, ale zase u O mě čekají rozvody, zbytek snad už ani nelze srovnávat. Ve všem ostatním je lepší Mondeo. Jízdní vlastnosti výrazně lepší, spotřeba stejná(8l), pohodlí u Fordu opět výrazně lepší a kvalita materiálu v interieru se nedá s tou ve Škodovce vůbec srovnávat. Teď proč je dle mně OI horší- moc tvrdá sedadla, velký volant a přeposilované řízení, vrzání téměř všech plastů v interieru i kufru, špatné zpřevodování a hlučnost motoru, bídné jízdní vlastnosti a slabé brzdy, ikdyž ani ty v Mondeu nejsou nic moc. Osobně mám oby tyto vozy rád a plní svou úlohu bez reptání a zbytečných nákladů na opravy, hlavní rozdíl je v tom, že jízdu v Octavce beru jako nutnost, ale na jízdu Mondeem se vždy těším
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 13:00, RE: Dost lamentování
anonym posted by:
Čistě náhodou mám oba tyto vozy doma v garáži(O1 1,6 74KW a Mondeo II 1,8 92 KW, liftback) Na Oct najeto 86000 na Mondeu 120000- takže zkusím porovnat. Spolehlivost velkmi dobrá u obou aut, zatím zcela bez poruch, náklady na servis spotřebáku stejné, pouze do Forda jsem dával lepší svíčky, ale zase u O mě čekají rozvody, zbytek snad už ani nelze srovnávat. Ve všem ostatním je lepší Mondeo. Jízdní vlastnosti výrazně lepší, spotřeba stejná(8l), pohodlí u Fordu opět výrazně lepší a kvalita materiál...
Brzdy bídné u obou, to souhlasí, ale jezdit s 1.8 92kw za 8 lze jen klidně a mimo město, jinak po praze kolem 10...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 13:06, RE: MONDEO
anonym posted by:
Jde o konstrukci toho motoru né o elektroniku na něm. Další věc je vnější vzhled . Třeba Motor 1,4 MPI pochází z 60 let . Motor 1,9 TDI má své předky v I Golfu 1,6 TD a passatu 1,9 TD.Systém PD už používal RUS do sváho bagru po válce a jistě to patřilo USA Nic nového . Co třeba i-VTEC nebo naftové motory BMW mají to vymakané !
no jo prosimtě......zajímavé je, že ten motor ze šedesátých let má řetěz a najede půl milionu, kdežto zetec je ve 250.000km hotovej, Je to jedno, escort stejne driv schnije......Mondeo je lepsi, ale ruku na srdce, schnile mondeo je casto videt, rezava Octavie? To jsem ještě neviděl......JInak je pravda, málo místa, záludnej podvozek, hlučnšjší motory (1.6 55kW, TDi, SDI)....to uznávám. Nejvíc ten podvozek. Dlouhose nic nejede a máte pocit, že je vše OK a najednou ustřelí...mrcha. Palubka takypovrzává. Můj názor je, že Fabia 1 je o generaci jinde. Podvozkem i zpracováním, krom HTP i hlučností.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 13:12, RE: Dost lamentování
anonym posted by:
výhra je čekat na rameno u Forda 8 dní,měnit olej 2 dny,výměna spojky(předběžná cena stanovena na 35000)myšleno kompetně,oprava prováděna na obědnávku,ale pánové jaksi zapomenou obědnat potřebné díly,takže dalších 15 dní bez auta atd...
To je snad problém servisu a ne auta, to je jako bych hodnotil auto podle toho, že mi ho někdo na parkovišti naboural.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 13:20, RE: Dost lamentování
anonym posted by:
Brzdy bídné u obou, to souhlasí, ale jezdit s 1.8 92kw za 8 lze jen klidně a mimo město, jinak po praze kolem 10...
Jo, v Praze jsem byl jenom jednou, v 7. třídě na školním výletu jěště za hlubokýho totáče, jinak 8l je spotřeba při jízdě podle předpisů50/110- obec a mimo obec, při opravdu klidné jízdě se dá i za 7,5
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 14:45, RE: Mondeo vs. Focus
anonym posted by:
takže když je fokus dražší,je to v pořádku,ale když ochcavka,tak je to předražený....přemýšli tady někdo?Cenu určuje trh,a to je celá evropa,až někdo vyjedete v tom svém žuku za hranice,tak se i koukněte do bazaru...Už i malé dítě v Portugalsku omýlá vtipy na Forda,jak kdysi na škodovky kolovaly v anglii,kde těd patří k vrcholu(prvních 10 příček spokojenosti).....kupte to,co vás potěší na srdci..
V portugalsku maji jeste rykšu a budou se smát fordu.....:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 15:39, RE: převodovky
vasapasa posted by:
a nehledě na to že osobně znám 5 lidí ve svém okolí (nikoliv z povídaček z hospody) kterým se vysrala převodovka. Jednoho dokonce museli dovízt odtahovkou z chorvatska.Za to člověka kterej musel měnit převodovku v mondeu neznám ani jednoho.Jo a taky jsem četl článek v jednom nejmenovaném časopisu kde testovali vozy s kterýma najedou 100tkm a (ted bych kecal nevím jestli ve 40tkm nebo v 60tkm) ale v té ochcávce se jim vysrala převodovka.Tomu se říká smůla.... takže i proto třebas mondeo
Nelze než souhlasit, nechci taky pořád kopat do mrtvoly (Octavia), ale kdo se v těchto autech sveze a o autech něco ví, tak nemůže váhat ani na chvilku. Takové ty záchvěvy, co tady občas čtu, že Ford nikdy auta neuměl a ani nikdy auta umět nebude, to nelze brát vážně. Jak se ukazuje, tak někteří lidé zmrzli v 80. letech a podle toho uvažují. Přijde mi to, jako myšlení Franty z horního konce, co slyšel, že Oktávka je držák a nic lepšího není. Chce to fakt vyzkoušet a budete mít jasno ihned!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 15:49, RE: Dost lamentování
anonym posted by:
To je snad problém servisu a ne auta, to je jako bych hodnotil auto podle toho, že mi ho někdo na parkovišti naboural.
jenže z 8 fordu,5x Mondeo jsem dokolečka měnil ložiska v kolech,vpředu,po pár měsícich vzadu,pak řadící klec v převodovce u jednoho snad i 3x,Fokus natom byl líp,přibližně na stejno s Ochcavkou,nelepší fordy,co setýče nákladu byla Fiesta, u mně 2x r.v.98,pak 2x2003,ale u těch 2003 odešly motory v 90tkm(ježděno v půjčovně),generálka u Forda stála neskutečné prachy a vydrželo to dalších 20tkm,pak šly do světa. Ps:ty Fiesty z r.v.98 jezdí dodnes v autoškole,motoricky se hýbou(260tkm)ale mají 2x měněné prahy,vařenou podlahu,lemy.Jedno pozitivum je,že nikdy nenechaly nikoho ve štychu,to třeba Renaulty jsem mněl rok a půl,a šly z domu.Octavky se serou taky,ale po servisech jsem za ně nechal sotva třetinu toho,co za Fordy,....Nejdražší orava je již jinde zmíněna převodovka,klient se snažil vyjet ze sněhu a řadil 1 a zpětný chod neustále opakovaně ve vysokých otáčkách,až v tom něco cvaklo,a zpátečka škubala-stálo ho to 12000kč,třetí den to bylo hotové a umyté...Takové Mondeo lze ocenit tak leda na dálnici,a to musí být zánovní vůz,ale ojetina bude vytlučena a klepat jak starý trambus,dlouhá karosérie se kroutí a pochodujou pak i dveře,naopak Octavka je menší,ale železa je na ni stejně-ne li více,z toho pramení i tuhost karosérie a velká obliba stáčení km,protože na O1 od r.v.2001 je 200tkm skoro neznatelných,takže když tady někdo píše o pazvukách v O1,nejspíš vlastní nějakou stáčenou káru,nebo vymetá zpomalováky v obecných zonách a pak se diví.Ještě k té spotřebě O13x 1.6 74kW prrůměr dlouhodobý (na dvojce)6,7-7,3l.dehet 1.9 66kw-5,5l dále Laguna dehet r.v.2004 7,5 l.Ford Mondeo benzín 2.0 -9,5l.dehet mondeo (combi)7,5l.Vectra dehet 2005-7,2,fiesta 98 1.3-6,5l,2003(1,3)-7,5l.Ps:octavie má pažravý motor 1.8 20V,ten bral 9l dlouhobobě.Ten nebrat za 200000kč ani náhodou,leda tak za polovinu()))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 16:09, RE: převodovky
Šakal posted by:
Nelze než souhlasit, nechci taky pořád kopat do mrtvoly (Octavia), ale kdo se v těchto autech sveze a o autech něco ví, tak nemůže váhat ani na chvilku. Takové ty záchvěvy, co tady občas čtu, že Ford nikdy auta neuměl a ani nikdy auta umět nebude, to nelze brát vážně. Jak se ukazuje, tak někteří lidé zmrzli v 80. letech a podle toho uvažují. Přijde mi to, jako myšlení Franty z horního konce, co slyšel, že Oktávka je držák a nic lepšího není. Chce to fakt vyzkoušet a budete mít jasno ihned!
Franta už zkoušel,koupil eskorta 1996,1998 a celý štastný ho pak prodal,pak fokuse 1999,2000,mondeo 1998,2001,2002,2004 samý úlet nikdy Forda.Raději koupim Cécko v základu jezdím(zaklad v Cécku je jako ghia u Forda())).)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 18:25, RE: Dost lamentování
anonym posted by:
jak Ford,tak Renault patří do jednoho pytle
Dost jednoduchej pohled na svět, takových lidí je mi líto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 18:28, RE: převodovky
anonym posted by:
Franta už zkoušel,koupil eskorta 1996,1998 a celý štastný ho pak prodal,pak fokuse 1999,2000,mondeo 1998,2001,2002,2004 samý úlet nikdy Forda.Raději koupim Cécko v základu jezdím(zaklad v Cécku je jako ghia u Forda())).)
céčko v základu ma okýnkana kličku (vzadu) takže nepřeháněj
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 18:31, RE: Dost lamentování
anonym posted by:
Ps:osobně jezdím v něčem co tady nemůžu ani napsat,to by se pak změnilo téma(o dvě třídy nahoru),taky to není podstatné,podstatné je nekupovat vrak jako je Ford,i když nemá zrovna zrovná nejlepší alternatívu ve škodě,tak pořád lepší,než tu pokladničku od Forda...
žiješ asi v době, kdy se prodávaly Sierry a Scorpia a sám máš auto o dvě třídy nahoru, ale leda tak 15 let starej Mercedes. Najdi si fakta o splehlivosti Škoda versus Ford a pak něco povídej o vracích
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 20:15, RE: převodovky
anonym posted by:
céčko v základu ma okýnkana kličku (vzadu) takže nepřeháněj
já jezdím vpředu,...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 20:15, RE: převodovky
anonym posted by:
céčko v základu ma okýnkana kličku (vzadu) takže nepřeháněj
No a zase jsme u toho! Lidi měli kdysi Escorta a podle toho porovnávají dnešní produkci této značky. Asi už nemá smysl těmto lidem něco vysvětlovat, je to prostě o tom, že někdo něco slyšel a přijal za svůj názor. Tak teda jo, kopujte si ty báječný oktávky, do uší špunty z TDI ohluchnete, no a přeju mnoho příjemných km strávených vzadu. Komu není rady tomu............
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 20:18, RE: převodovky
anonym posted by:
No a zase jsme u toho! Lidi měli kdysi Escorta a podle toho porovnávají dnešní produkci této značky. Asi už nemá smysl těmto lidem něco vysvětlovat, je to prostě o tom, že někdo něco slyšel a přijal za svůj názor. Tak teda jo, kopujte si ty báječný oktávky, do uší špunty z TDI ohluchnete, no a přeju mnoho příjemných km strávených vzadu. Komu není rady tomu............
chce to číst i další řádek,a pak další...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 20:26, RE: převodovky
anonym posted by:
No a zase jsme u toho! Lidi měli kdysi Escorta a podle toho porovnávají dnešní produkci této značky. Asi už nemá smysl těmto lidem něco vysvětlovat, je to prostě o tom, že někdo něco slyšel a přijal za svůj názor. Tak teda jo, kopujte si ty báječný oktávky, do uší špunty z TDI ohluchnete, no a přeju mnoho příjemných km strávených vzadu. Komu není rady tomu............
pisatel se ptá na benzín,ropáka od fordu neuslišíte,tedy tu část roku co stoji v servisu,takže větší část.A tyto informace mu jsou už známy,proto píše:benzín 1.8 od Fordu,nebo 1.6 Octávie(74kW),proto se divím,že to tu přád někdo píše....Je už logické,že na Octávii TDI bude nadávat jen někdo,kdo na ni nemá,nebo už jezdí v Céčku,ale k věci je srovnávat benzín 1.6 100k....Takže pište ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.03.2008 08:54, Výbava
Nečet jsem diskusi komplet, ale myslím, že nikdo, ani v článku, nezmínil výbavu. U Mondea v základu stavitelné sedadlo, minimálně manuální klima, ABS a 4 airbagy (většinou více). U Oktávky myslím bude nutno auto s klimou hledat, stejně tak s přehrávačem CD, ABS nevím jestli je v základu a 4 airbagy taky nevím (chce se to podívat). Crash testy jsou u Mondea mírně lepší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.03.2008 12:31, RE: převodovky
anonym posted by:
pisatel se ptá na benzín,ropáka od fordu neuslišíte,tedy tu část roku co stoji v servisu,takže větší část.A tyto informace mu jsou už známy,proto píše:benzín 1.8 od Fordu,nebo 1.6 Octávie(74kW),proto se divím,že to tu přád někdo píše....Je už logické,že na Octávii TDI bude nadávat jen někdo,kdo na ni nemá,nebo už jezdí v Céčku,ale k věci je srovnávat benzín 1.6 100k....Takže pište ...
Tady se přesně ukazuje neznalost lidí a jejich hloupost. Jak někdo může napsat, že TDI pomlouvá jen ten, kdo na něj nemá? Vždyť O1 s TDi se dá koupit už za 120 000,- Já jsem dával za Avensise s motorem D4D 190 000 r.v.2001, tak jaké pak, že nemám na TDI? Jste vůbec normální? A svezte se v tom Avensisu a pak v té Chrochtající Oktávii. Je vidět, že jste nejel opravdu ničím jiným, než jenom tou oktávií!!! Pane píše se rok 2008, ne rok 1998, kdy TDI bylo na špici!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.03.2008 14:29, RE: TonyK
anonym posted by:
padl tam taky dotaz na spolehlivost a tu má octavia rozhodně vyšši o tom není pochyb.
O1 vyšší spolehlivost? to jsi vzal kde? )) řekl bych že to je mor nebo cholera
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.03.2008 14:42, RE: TonyK
anonym posted by:
V...O1 že je vratká... , čím jezdíte...T-64 ? Checht
No tak na tom že O1 tdi je výrazně nestabilní trvám. Měl jsem co dělat abych to nad 120 km/h udežel v přímém směru. To zametalo v dálničním pruhu ze strany na stranu pořád a nejen na každém hrbolu či poryvu větru. Jsem držel volant obouma rikama jak v autoškole a byl jsem zpocený až na .... . Samozřejmě že to je subjektivní pocit a třeba nějaké Aro/Niva by bylo zas ještě jinde Na druhou stranu uznám že ta O1 má úžasný rejd a ve městě kde já parkuju na 3-4 krát se tam s tím zajelo na pár metrech do pravého úhlu a na poprvé.... kluzký povrch sem nepleť, klasický smyk ať s předokolkou či zadokolkou mi až tolik nevadí. Já mluvím o klasické jízdní stabilitě při běžných dálničních rychlostech na suchém asfaltě.
respond
  1 ... 4 5 6 ... 8


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.