0
back
 

diskuze k tématu: Jaký je koncernový motor 1,6 TDI?

category of topic classification: česká vozidla
Karl von Bahnhof
number of posts2
date of registration13.10.2017
Saturday 14.10.2017 00:50, Nejhorší naftový motor
Z vlastní zkušenosti musím říct že tohle je nejhorší 1.6 diesel. Nejede reálná spotřeba je kolem 7.0-7.5l na 100 km ( průměr podle dotankovanych nádrží na cca 5000km) což je podle mě hodně. Co s týká kultivovanosti je to jeden z nejméně kultivovaných diesel motorů. Co se týká jízdy do 2750 ot/min. nejede a kolem 3500 ot/min je konec. Takže když potřebujete něco předjet je to poměrně adrenalin takže při každém předjíždění doporučuji min 2x takový prostor než jaký jste zvyklý. Takže z mé 3 leté zkušenosti říkám ze tento motor je dobrý pokud nikam nespěcháte neřešíte spotřebu a nebudete mít nutkání předjíždět jinak vám doporučuji jinou motorizaci. Nebo jiný vůz.



PS. Řešil jsem stejnou otázku nakonec jsem koupil Kiu Ceed 1.6 CRDI 94 kw. A musím říci ze v porovnání s octavií 1.6 tdi to je jiná dimenze.



A teď obhájci tdi motoru můžete začít veřejný lynč.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Saturday 14.10.2017 07:41, Hhhhhh bbbbbb ccccc
Ja ti nevim jestli to nemas nejaky pokazeny, nebo jestli neni chyba mezi volantem a pedalama..... Divit se ze u dieslu je ve 3500 otacek konec mi spis napovida to druhe a spotreba 5,3 na spritmonitoru mi to potvrzuje
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Saturday 14.10.2017 07:51, Motor 1,6TDI v Octavia III
V mém životě byla napřed epocha benzínová (1975-1995), pak naftová (1995-2009) a nyní zase bezínová (2009-dodnes). Naftové auto už nechchi, najezdil jsem s nimi přes 1,2milionu km, když jsem "musel" mít služební auto naftové. Tím chci říct, že mohu výbrně porovnat řadu starších naftových motorů s touto 1,6TDI, se kterou bčas jezdím i v současném zaměstnání na SC kratší i delší.
Řeknu to tak: znám sice i lepší motory a o hodně lepší motory, ale znám také výrazně horší motory. Asi nejhorší motor, který pamatuji, byl 1,9TDI (červené DI) 96kW v Pasátu. nejlepší naftový motor, co mně prošel pod rukama, byla Honda a pak řada šestiválců v M-B. K 1,6TDI: motor je na dnešní dobu zcela normální. Tzn. je uškrcený díky všem emisím možným imnemožným. Charakteristika tomu odpovídá: dole se toho moc neděje, nahoře realtivně rychle uvadá, ale rozhodně nekončí na 3500rpm. Sbírá se až někde o 1700rpm, ale to není vada motoru, ale vada řidiče, pokud na to na něm vyžaduje, protože je línej podřadit. Stačí, kdyby řidič pustil z pracek mobilní telefon a podřadil. Pak by neměl důvod k nářku. Já to tak dělám a rozhodně toto bych motoru nevytýkal. Malý motor se totiž ani jinak chovat nemůže. Výkon se z něj doluje pomocí turba a tomu prostě trvá, než v malých otáčkách nafouká plnící tlak. Takež ne chyba motoru ale jeho vlastnost a blbost řidiče, co tento základní princip nepochopili. Další chybou řidiče je snaha myslet si, že mu malý dýzl bude toči jako japonský benzíňák. Takový dýzl zatím ještě nikod nevyrobil a všechny dýzly končí plus mínus ve stejných otáčkách. Bohužel opět někteří řidiči nepochopili, že díky kroutícímu momentu, daným objeme a následnému zpřevodování s etěmto expertům zdá, že auto už pod plynem nejede. Jasně, nemůže, protože se dostalo na svoji výkonovou špici, která ale leží diametrálně jinde proti třeba 3,0 V6 motoru, kde auto ve stejných otáčkách uhání zcela jinou rychlostí. A protože proti 1,6TDI na silnicích jezdí kupa silnějších auta, je tedy problém je předjet, protože ta některá ostatní auta mají při dnešních zvyklostech daleko více výkonu. Takže opět ne vada motoru, ale jeho konstrukční vlastnost, kterou musím při jízdě zohlednit. To mi připadá, jako kdybych na Pionýru chtěl soutěžit litrovým harlejem. AD spotřeba: opět vada řidiče leží v tom, že se snaží chtíod motoru něco, co ze své konstrukční podstaty nemůže dát a pak samo sebou za své "snahy" oplácí zvýšenou spotřebou. je ale zajímavé, že jezdíém Xkrát do ěmsíce trasu Litovel Štětí po 35 a pak p D11 a tuto trasu zvládám za necelé 4 hodiny, což si každý lehce spočítá, jak to je s rychlostí. Ale ještě zajímavější na tom je, že tuto trasu zcal absolutně bez potíží najíždím se spotřebou kolem 5,3/100. Tak nevím, kde dělám chybu. Asi mám ucpané palivové potrubí, že té nafty tam neteče víc. Jako další chybu nikoliv auta, ale řidiče, vidím v tom, že stále vzpomíná na staré "slavné" smradlevé 1,9TDI 66/81kW, které i ve městě dokázalo jezdit pod 6/100. probohas, kdy už tupé stádo pochopí, že dnešní motory tohle už nikdy umět nebuoud. A to ze dvou důvodů: v dobách, kdy byla slavná první TDI na vrcholu své slávy, byl sotva tak 1/3 provoz a za další, dnes, díky všem možným faktorům se jezdí dalekoé rychleji. Fyzika je holt fyzika aza vynaloženou práci se musí dát motoru najíst. A ta práce, co dnešní motor v dnešním provozu musí vyknat je o to větší, že musí překonávat řadu byro-eko-nařízení a podmínek, ať je to ve formě bůhvíjakých regenerací, katalýzy atd, ale také díky poměrně vyšší váze dnešních superbezpečných auta hlavně tragické hustotě a charakteru provozu. proč charakteru? protože někdo by asi umřel o vteřinu déle, kdyby se na semaforu rozjel plynula plynule dojel na další červenou bez toho, aniž by mu hořely jednak gumy při rozjezdu a dále brzdy při dojezdu. Holt darmo mluvit. je to v lidech. Já jsem asi ze staré školy a nemám skuetčně žádný problém se spotřebou ani u této 1,6 včetně jízd po Praze (neb tam máme kancelář), ani ubenzínopvé 3,7V6. Hodně se dá ovlivnit stylem jízdy, jenže "styl" jízdy je sprosté slovo a navíc přemýšlení za volantem hodně bolí. Takže najdou se jedinci, kteří pak řvou, že 1,6 jim žere 7,5/100 nebo benzínová 1,2TSI přes 10/100. To není chyba techniky, ale tupost hlav. A ještě pak píší své bláboly na všech sociálních sítích a odborných forech a lidi, kteří hledají relevantní názor podložený reálnou zkušeností, jen matou.

Takže závěrem: 1,6 není zázrak, ale zcela normální slušný motor se (zatím - 125.000km) výbornou bezporuchovostí a spotřebou kolem 5,5/100. Kdo chce něco víc,. musí připlatit za větší objem. Ale pak zase připlatí i za spotřebu.
respond
Karl von Bahnhof
number of posts2
date of registration13.10.2017
Saturday 14.10.2017 11:50, Styl jízdy s 1.6
Co se týká stylu jízdy nejsem žádný závodník a musím s vámi souhlasit že 1.6 nemůže jezdit jako V6. Ale myslím si ze mám srovnání protože já vlastním Kiu ceed sw 1.6 crdi 94kw 6M na kterém jsem najel 15000 km a reálná spotřeba(opět měřena podle nádrže) se pohybuje mezi 5.2-5.7 podle trasy. Samozřejmě ze když jsme letos jeli Chorvatsko ve 4 lidech s rakvi na střeše tak jsem měl podle počítače spotřebu 6.1. Co se týká naši cesty do Chorvatska tak dálnice 120 na tempomat a okresky 80-100 vezl jsem malé dítě takže jsem opravdu nespěchal. A nespěchám ani v práci takže s Octou jezdím též docela rozumně akorát nemá tempomat nicméně i tak jezdím dálnice 130 km/h a okresky cca 100km/h.
respond
mp-77@email.cz
number of posts36
date of registration05.10.2016
Saturday 14.10.2017 16:04, motor (uživatelsky) ok
Nebude to zcela objektivní,



měl jsem ho jen krátce (náhradní auto, ujeto cca 300 kmú ale někdy i první dojem je dost důležitý :



Ve skoro nové Octě III (85 kW) je tento motor na diesel velmi příjemný a troufnu si tvrdit, že 90% uživatelů by tenhle motor vyhovoval. Já jsem teda v těch 10% procentech, jelikož jsem občas "rychlík". Spotřebu jsem měl při pohodové jízdě 3,9-4,0, při lehce svižnější 4,2 - 4,5 ltr/100 km



Je dost možné, že ve starších verzích to nebylo takové,že ho v mezičase vyladili - obdobně jako rozdíl mezi první 1.4 TSI a dnešní 1.4 TSI (které nyní považuji za optimální motor pro Octu III)

respond
spongebob
number of posts11
date of registration20.03.2017
Saturday 14.10.2017 17:13, O2
No napíšu tu i svoji zkušenost. V první řadě řeknu, že nejsem žádný zastánce Škody, ale napíšu jen holé fakta.
O2 1.6tdi mám jako služební cca 4,5ruku. Za tu dobu jsem najel již 278tis. km. Kromě běžné údržby se měnilo ve 200 tis. ložisko na předním kole a jinak nic.
Vůbec nechápu, jak někdo může jezdit za 7/100. Normální průměr mám vždy do 5,5l/100.
Když se člověk trochu snaží (nejezdí pořád ve městě a na dálnici jezdí do 120) dá se v pohodě za 5/100.
Když ji dávám do servisu, tak si vždy půjčím náhradní O3 a musím říct, že ten pokrok tam je, nebo je to tím, že je to prostě nové auto. 1.4 tsi mě velmi mile překvapil, ale to se nepatří.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Saturday 14.10.2017 17:57, 1.6 tdi
Ten příspěvek se sedmi litry nebrat vážně,je n bylo potřeba vyprovokovat diskusi.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Monday 16.10.2017 10:07, RE: /// /..... .. .
Ja to mam taky jako sluzebak (OIII) a na dalnici mam k 7l/100km taky. Do mesta asi ok, ale na cesty z Brna do Prahy je to za trest (motor i celkovy komfort v aute)
respond
spongebob
number of posts11
date of registration20.03.2017
Monday 16.10.2017 16:28, re
Tak na 7l se na dálnici dostanu taky, ale to musím jet pořád tak 160-180. Při těch 130-140 mi vezme tak okolo 5,5l.
respond
Corlis
number of posts135
date of registration14.03.2007
Monday 16.10.2017 23:19, taky
taky trošku přispěju....najezdil jsem na motoru 1.6 tdi 77kw už přes 250tis km., fabie + okta III nyní /85kw/. Musím říct, že jsem maximálně spokojen, kor nyní v oktě. Neřeším spotřebu, jezdím 100km dálnice a kus normálních silnic každý den sem tam. Spotřeba se neustále drží kolem 5-5.4l . Nejsem ekojezdec, jezdím hodně za hranicemi legálnosti. Jednou jsem dal 4.1 l.... Za celou dobu byla běžná údržba po 30tis km /nelynčujte mne/, pokazila se jen 2x hadice k turbu a nějaké čidlo. Nemám si opravdu nač stěžovat, vzdy mne odvezlo, kam jsem potřeboval. Tankuji vzdy kvalitní naftu.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 17.10.2017 22:48, Naše služebáky
Taky trochu přispěju. Tento motor mají naše služební OIII. Odhlédnu od hlediska provozního a od spolehlivosti, protože je neznám a zaměřím se na uživatelskou přívětivost a "služby" které nabízí.
Na začátek rovnou řeknu, že je to motor na dálnici, ale potom stačí místo plynového pedálu jen tlačítko a tempomat, protože, pokud na dálnici sešlápnu něco jinýho než plnej knedlík, neděje se nic. Na státovce dejme tomu, ale otáčky pod 1500 ten motor nemá rád, a to začne dávat na jevo tak ostentativně, že i ta největší automobilová lama podřadí proti vůli našeptávače. A město je trápení buď pro motor nebo pro posádku. Nevím, čím přemýšleli vývojáři převodovky nebo proč nezměnili stálý převod, neboť 3-ka je při 50-ce hlučná, i když jede motor bez zátěže a na 4-ku se motor trápí, sotva se silnice jen malinko zvedne.
Vibrace jsou u zánovních aut velmi nízké, ale charakteristický zvuk přeslechnout nelze, i když je to pidi chrochták.
Spotřeba dle PP je velmi zajímavou kapitolou, protože nepatřím mezi šneky, ale jedu spíše mírně přes limit, abych zbytečně nepřitahoval pozornost, a když už, aby to bylo nejlépe jen za pokutičku bez bodu, tedy dálnice tempomat mezi 136 a 141 a státovka do 100 km/h, a přesto Brno, Liberec a dále kousek do Německa zvládám průměrně za 5 litrů/100 +/- 0,2 podle toho jak moc spěchám a jaký je provoz.
Takže jako služebák na dlouhé trasy proč ne, dá se přežít, ale jako rodinné stříbro (mluvíme tady o Oktávce, ne?) nikdy.
Apropos, i v létě mu trvá dobrých 10 km, než se teplota tak nějak vyšplhá kam má.
respond
Mario85
number of posts6
date of registration08.07.2016
Wednesday 18.10.2017 19:29, nemám moc co vytknout
Taky se tedy podělím, když to tu vidím.
Mám firemní octavii 2011 1.6 tdi, mám na ní najeto 190 000 a na motoru se zatím nic nepokazilo, jen jednou jsem měnil ložisko u předního kola. Není to teda žádný sprinter, kvůli dlouhým kvaltům je občas nutný řadit jako s atmosférou, ale když v tom jedu sám, tak to bohatě stačí na normální cestování bohatě stačí.
Dlouhodobá spotřeba je kolem 5,5 - 6 litrů při normálních rychlostech (dálnice kolem 140, mimo město kolem 100 + sem tam ve městě rozjíždění se atd..). Dotyčný, co psal, že mu to žere 7,5 litrů musí být permanentně v červeném poli otáček, jinak fakt nevím...
Před tím jsem měl Audi A4 1.9 tdi 96kw a musím říct, že teda jelo mnohem lépe než octavia a ani ta spotřeba nebyla o moc vyšší (okolo 6,5l), ale prostě tento motor už se dlouho nevyrábí, což je pro příznivce naftových agregátů podle mě škoda
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Wednesday 18.10.2017 20:39, RE:... ... .
Prave ja mel stejnej pocit, jako David o prispevek vys, totiz ze plynovej pedal se da pouzivat jen v rezimu on/off, jinak to nejede. Duvod ale muze byt:

- je vic nez jedna verze toho motoru s jinym naladenim, tzn nekteri na to tak slapat nemusi
- Ja a asi i David jsme zvykli na vetsi atmo benzinaky a tomu odpovida styl jizdy i ocekavani dynamiky (ktera se u zmineneho motoru jaksi nedostavuje)
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Thursday 19.10.2017 21:46, 1.6tdi passat skusenosti
Ja mam s tymto motorom len jednu skusenost, a to jedna 300km cesta ako spolujazdec v passate kombi. Soferoval ho typicky naftovy fanusik. Na otazku, ci to ide dobre, mi odpovedal, ze raz uz tu cestu dal aj za 4.5 litra, ale ze normalne jazdi za 5 :) Po 200 km sme zisli z dialnice, a tam sa naplno motor ukazal. Boli sme v aute traja, a viezli sme sa dobrych 10 km po okreskach, kym sme nasli dostatocne dlhu rovinu na predbehnutie autobusu. Po dlhej dobe som opat videl niekoho pouzivat specialnu techniku predbiehania. To znamena ze sme isli tak 50m od autobusu, a ked vedel, ze ide rovinka, v zakrute zrychlil, priblizil sa k autobusu a medzitym pozeral, ci nieco ide. A ked islo, tak sme brzdili. Prebiehaci manever samotny vypadal velmi komicky. Ked sme sa k nemu konecne dostali, nasledovalo velmi rychle radenie 3-4-5. Konecne sme boli pred autobusom a mohli sme sa zaradit. Tu som pochopil, ze moj atmo 103kw motor nie je na tom vykonnostne zle, a ze su ludia, co su na tom omnoho horsie. A nie je ich malo.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Friday 20.10.2017 07:51, RE: 1.6tdi passat skusenosti
Citroenak posted by:
Ja mam s tymto motorom len jednu skusenost, a to jedna 300km cesta ako spolujazdec v passate kombi. Soferoval ho typicky naftovy fanusik. Na otazku, ci to ide dobre, mi odpovedal, ze raz uz tu cestu dal aj za 4.5 litra, ale ze normalne jazdi za 5 :) Po 200 km sme zisli z dialnice, a tam sa naplno motor ukazal. Boli sme v aute traja, a viezli sme sa dobrych 10 km po okreskach, kym sme nasli dostatocne dlhu rovinu na predbehnutie autobusu. Po dlhej dobe som opat videl niekoho pouzivat specialnu techniku predbiehania. To znamena ze sme isli tak 50m od autobusu, a ked vedel, ze ide rovinka, v zakrute zrychlil, priblizil sa k autobusu a medzitym pozeral, ci nieco ide. A ked islo, tak sme brzdili. Prebiehaci manever samotny vypadal velmi komicky. Ked sme sa k nemu konecne dostali, nasledovalo velmi rychle radenie 3-4-5. Konecne sme boli pred autobusom a mohli sme sa zaradit. Tu som pochopil, ze moj atmo 103kw motor nie je na tom vykonnostne zle, a ze su ludia, co su na tom omnoho horsie. A nie je ich malo.


Koukam, ze vlastnite C5 takze jsme v podstate kolegove :) Kazdopadne si neodpustim jednu poznámku....k cemu vlastne slouzil vas komentar? K tomu, ze je lepsi mit 103kw nez 77kw? Uplne stejne by reagoval clovek, co by jel s vámi v aute, ze vam predjizdeni kamionu zbytecne trva a ze jeho 130kw jede lepe nez vasich 103kw a takto by se dalo pokracovat do nekonecna....Nejsem fanoušek 1,6TDI (77kw 5ti kvalt), sam jsem s ni párkrát jel a musim rict, ze zdaleka nejede tak dobře jako 1,6HDI 82kw 6ti kvalt) a je jasne, ze v Passatu tento motor asi nebude nejrychlejsi, ale někdo hledi na spotřebu a staci mu to, někdo hledi na vykon. Každý ma jiné priority. Stejne jako jeden Potrebuje Passata kombi a druhemu staci Polo. Ja za sebe třeba musim rict, ze stridam v podstate denne se zenou 206 1,9D 51kw a C5 2,0HDI 120kw a nemam problém jezdit ani s jednim. Tak holt se slabsim nepředjíždím a nebo si musim dele počkat, jedu na pohodu a ve finále prijedu jen o par jednotlivých minut později, coz nehraje zadnou roli. To me spis vadi, ze se zdrzim 10minut v praci, nez ze mi cesta trva o 5 minut dele :D. A nedelam si iluze, ze atmosfericka 1,4 a 1,6 benzinova by jela o tolik vyrazne lepe, nez 1,6TDI. Myslim uplne beznou atmosféru klasicke starsi koncepce, která vznikala ve stejne době jako 1,6 TDI. Za sebe musim rict, ze když jsem hledal C5 tak jsem mel podminku, ze chci jedine 120kw verzi. Když jsem hledal 5008 pro mamu, tak jsem chtěl taky jedine 2,0 HDI 100/103kw, nakonec kvůli male nabídce a vysokym cenam dvoulitru jsem vzal do te 5008 1,6HDI 82kw a me třeba tento motor absolutne prekvapil jak je zivy a jak prijemne se s tim jezdi v tak velkem a tezkem aute jako je 5008. Co z toho plyne? Ze dneska bych si klidne tu 1,6HDI poridil i pro sebe a klidne i do te C5. Vim, ted asi namitnete ze 120kw vs82kw je obrovsky rozdil, ale u C5 mam automat, ten mi nejake kone sezere a v subjektivne mi neprijde o tolik silnejsi, o kolik se liší ceny ojetin. A s mym jizdním stylem, kdy jezdim denne do práce a z práce tak uz preferuji spise pohodli, spotřebu, cenu auta před honem za KW a minutami, kdy me stejne provoz neumozni získat vetsi vyhodu nez 3 - 5 minut na 50km trase. Na dalnici jedou obe auta stejne, cca 120kmh a na okresce je to vic o stesti a stejne nejvic ztracim v Bechovicich a Uvalech na semaforech, nez potom na Kolinske, kde třeba musim par minut cekat za kamionem nez ho predjedu se slabym autem, ale stene tak se kolikrat za nim tahnu i s tou C5, protože bud predjizdet nemuzu a nebo se mi to kvůli par usetrenym vterinam nevyplati.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 20.10.2017 12:54, RE: predjíždění
mufik.martin posted by:
Citroenak posted by:
... a tam sa naplno motor ukazal. Boli sme v aute traja, a viezli sme sa dobrych 10 km po okreskach, kym sme nasli dostatocne dlhu rovinu na predbehnutie autobusu. Po dlhej dobe som opat videl niekoho pouzivat specialnu techniku predbiehania. To znamena ze sme isli tak 50m od autobusu, a ked vedel, ze ide rovinka, v zakrute zrychlil, priblizil sa k autobusu a medzitym pozeral, ci nieco ide. A ked islo, tak sme brzdili. Prebiehaci manever samotny vypadal velmi komicky. Ked sme sa k nemu konecne dostali, nasledovalo velmi rychle radenie 3-4-5. Konecne sme boli pred autobusom a mohli sme sa zaradit. Tu som pochopil, ze moj atmo 103kw motor nie je na tom vykonnostne zle, a ze su ludia, co su na tom omnoho horsie. A nie je ich malo.
....k cemu vlastne slouzil vas komentar? K tomu, ze je lepsi mit 103kw nez 77kw? Uplne stejne by reagoval clovek, co by jel s vámi v aute, ze vam predjizdeni kamionu zbytecne trva a ze jeho 130kw jede lepe nez vasich 103kw a takto by se dalo pokracovat do nekonecna....


Je to teda trochu off-topic, ale ohledně toho předjíždění. Nejde ani tak o to, že bych nutně měl být na okreskách nejrychlejší, ale jedu tak nějak svým tempem a rytmem a když někoho dojedu, a jedu za ním, tak mám většinou problém, že jeho styl jízdy bývá diametrálně odlišný od mého. Není neobvyklé, když někdo zbrzdí na 60 v zatáčce, kterou bych já projel plynule na tempomat 90. Ten druhý pak zase na rovinkách klidně jede 100, kdežto já tam ten tempomat mám pořád na 90. Nakonec budeme v cíli stejně rychle, ale s jinou spotřebou a v jiné pohodě. Raději takové lidi předjedu i za cenu nějakého překročení limitů.

A teď jde o to, že každý motor se dá použít (nějak), ale pokud nechci na okreskách trpět, tak musím mít určitou výkonovou rezervu na bezpečné předjíždění. Takže Passat se třemi lidmi na palubě, tak asi 1.6 TDI ne-e.

A teď k tématu. Tazatel napsal, že chce 1.6 TDI do Octavie, ale už nenapsal, jestli O2 nebo O3 a jak s tím bude jezdit. Takže podle zdejších reakcí zkušených uživatelů, pokud bude sám jezdit víceméně po dálnici, tak motor asi lze doporučit, pokud bude víc naložený, asi bych už preferoval vyladěnější novější verze (tedy v O3), pokud bude po okreskách jezdit naložený, tak už bych moc nepočítal s předjížděním.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 20.10.2017 22:43, RE: 1.6tdi passat skusenosti
mufik.martin posted by:
Citroenak posted by:
Ja mam s tymto motorom len jednu skusenost, a to jedna 300km cesta ako spolujazdec v passate kombi. Soferoval ho typicky naftovy fanusik. Na otazku, ci to ide dobre, mi odpovedal, ze raz uz tu cestu dal aj za 4.5 litra, ale ze normalne jazdi za 5 :) Po 200 km sme zisli z dialnice, a tam sa naplno motor ukazal. Boli sme v aute traja, a viezli sme sa dobrych 10 km po okreskach, kym sme nasli dostatocne dlhu rovinu na predbehnutie autobusu. Po dlhej dobe som opat videl niekoho pouzivat specialnu techniku predbiehania. To znamena ze sme isli tak 50m od autobusu, a ked vedel, ze ide rovinka, v zakrute zrychlil, priblizil sa k autobusu a medzitym pozeral, ci nieco ide. A ked islo, tak sme brzdili. Prebiehaci manever samotny vypadal velmi komicky. Ked sme sa k nemu konecne dostali, nasledovalo velmi rychle radenie 3-4-5. Konecne sme boli pred autobusom a mohli sme sa zaradit. Tu som pochopil, ze moj atmo 103kw motor nie je na tom vykonnostne zle, a ze su ludia, co su na tom omnoho horsie. A nie je ich malo.
Koukam, ze vlastnite C5 takze jsme v podstate kolegove :) Kazdopadne si neodpustim jednu poznámku....k cemu vlastne slouzil vas komentar? K tomu, ze je lepsi mit 103kw nez 77kw? Uplne stejne by reagoval clovek, co by jel s vámi v aute, ze vam predjizdeni kamionu zbytecne trva a ze jeho 130kw jede lepe nez vasich 103kw a takto by se dalo pokracovat do nekonecna....Nejsem fanoušek 1,6TDI (77kw 5ti kvalt), sam jsem s ni párkrát jel a musim rict, ze zdaleka nejede tak dobře jako 1,6HDI 82kw 6ti kvalt) a je jasne, ze v Passatu tento motor asi nebude nejrychlejsi, ale někdo hledi na spotřebu a staci mu to, někdo hledi na vykon. Každý ma jiné priority. Stejne jako jeden Potrebuje Passata kombi a druhemu staci Polo. Ja za sebe třeba musim rict, ze stridam v podstate denne se zenou 206 1,9D 51kw a C5 2,0HDI 120kw a nemam problém jezdit ani s jednim. Tak holt se slabsim nepředjíždím a nebo si musim dele počkat, jedu na pohodu a ve finále prijedu jen o par jednotlivých minut později, coz nehraje zadnou roli. To me spis vadi, ze se zdrzim 10minut v praci, nez ze mi cesta trva o 5 minut dele :D. A nedelam si iluze, ze atmosfericka 1,4 a 1,6 benzinova by jela o tolik vyrazne lepe, nez 1,6TDI. Myslim uplne beznou atmosféru klasicke starsi koncepce, která vznikala ve stejne době jako 1,6 TDI. Za sebe musim rict, ze když jsem hledal C5 tak jsem mel podminku, ze chci jedine 120kw verzi. Když jsem hledal 5008 pro mamu, tak jsem chtěl taky jedine 2,0 HDI 100/103kw, nakonec kvůli male nabídce a vysokym cenam dvoulitru jsem vzal do te 5008 1,6HDI 82kw a me třeba tento motor absolutne prekvapil jak je zivy a jak prijemne se s tim jezdi v tak velkem a tezkem aute jako je 5008. Co z toho plyne? Ze dneska bych si klidne tu 1,6HDI poridil i pro sebe a klidne i do te C5. Vim, ted asi namitnete ze 120kw vs82kw je obrovsky rozdil, ale u C5 mam automat, ten mi nejake kone sezere a v subjektivne mi neprijde o tolik silnejsi, o kolik se liší ceny ojetin. A s mym jizdním stylem, kdy jezdim denne do práce a z práce tak uz preferuji spise pohodli, spotřebu, cenu auta před honem za KW a minutami, kdy me stejne provoz neumozni získat vetsi vyhodu nez 3 - 5 minut na 50km trase. Na dalnici jedou obe auta stejne, cca 120kmh a na okresce je to vic o stesti a stejne nejvic ztracim v Bechovicich a Uvalech na semaforech, nez potom na Kolinske, kde třeba musim par minut cekat za kamionem nez ho predjedu se slabym autem, ale stene tak se kolikrat za nim tahnu i s tou C5, protože bud predjizdet nemuzu a nebo se mi to kvůli par usetrenym vterinam nevyplati.

Ospravedlnujem sa, ak som sa zle vyjadril, ale ja som neporovnaval moj motor s tym 1.6TDI. Mne sa totiz nezda ani vykon 103kw dostatocny, a tak som len podotkol, ze existuje na svete aj ovela pomalsi, a ze na tom nie som najhorsie. Podla predajov si ale ten motor zakladnu urcite nasiel. Ja osobne mam ale ine priority, ako spotreba. Po dialnici chodim zasadne 140 tempomat, a kedze tam jazdim casto a setrim asi 20 minut na jednej ceste, za tyzden sa to celkom nazbiera. Nehovorim ale ze jazdim nebezpecne, len mne osobne pride bezpecnejsie ist 140 a stale v pravom pruhu a davat pozor na cestu, ako sa hodiny pozerat na zadne svetla nejakej octavia a dostat mikrospanok. Na okreskach mam rad aspon nejaku vykonovu rezervu, aby som sa za autobusom zbytocne nevliekol. A posledna vec, tiez v meste presadam do lancie Y 55kw. Po meste je to to najlepsie auto. Ale na dialnicu by som s tym asi nesiel.

respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Monday 23.10.2017 10:23, RE: 1.6tdi passat skusenosti
Citroenak posted by:
mufik.martin posted by:
Citroenak posted by:
Ja mam s tymto motorom len jednu skusenost, a to jedna 300km cesta ako spolujazdec v passate kombi. Soferoval ho typicky naftovy fanusik. Na otazku, ci to ide dobre, mi odpovedal, ze raz uz tu cestu dal aj za 4.5 litra, ale ze normalne jazdi za 5 :) Po 200 km sme zisli z dialnice, a tam sa naplno motor ukazal. Boli sme v aute traja, a viezli sme sa dobrych 10 km po okreskach, kym sme nasli dostatocne dlhu rovinu na predbehnutie autobusu. Po dlhej dobe som opat videl niekoho pouzivat specialnu techniku predbiehania. To znamena ze sme isli tak 50m od autobusu, a ked vedel, ze ide rovinka, v zakrute zrychlil, priblizil sa k autobusu a medzitym pozeral, ci nieco ide. A ked islo, tak sme brzdili. Prebiehaci manever samotny vypadal velmi komicky. Ked sme sa k nemu konecne dostali, nasledovalo velmi rychle radenie 3-4-5. Konecne sme boli pred autobusom a mohli sme sa zaradit. Tu som pochopil, ze moj atmo 103kw motor nie je na tom vykonnostne zle, a ze su ludia, co su na tom omnoho horsie. A nie je ich malo.
Koukam, ze vlastnite C5 takze jsme v podstate kolegove :) Kazdopadne si neodpustim jednu poznámku....k cemu vlastne slouzil vas komentar? K tomu, ze je lepsi mit 103kw nez 77kw? Uplne stejne by reagoval clovek, co by jel s vámi v aute, ze vam predjizdeni kamionu zbytecne trva a ze jeho 130kw jede lepe nez vasich 103kw a takto by se dalo pokracovat do nekonecna....Nejsem fanoušek 1,6TDI (77kw 5ti kvalt), sam jsem s ni párkrát jel a musim rict, ze zdaleka nejede tak dobře jako 1,6HDI 82kw 6ti kvalt) a je jasne, ze v Passatu tento motor asi nebude nejrychlejsi, ale někdo hledi na spotřebu a staci mu to, někdo hledi na vykon. Každý ma jiné priority. Stejne jako jeden Potrebuje Passata kombi a druhemu staci Polo. Ja za sebe třeba musim rict, ze stridam v podstate denne se zenou 206 1,9D 51kw a C5 2,0HDI 120kw a nemam problém jezdit ani s jednim. Tak holt se slabsim nepředjíždím a nebo si musim dele počkat, jedu na pohodu a ve finále prijedu jen o par jednotlivých minut později, coz nehraje zadnou roli. To me spis vadi, ze se zdrzim 10minut v praci, nez ze mi cesta trva o 5 minut dele :D. A nedelam si iluze, ze atmosfericka 1,4 a 1,6 benzinova by jela o tolik vyrazne lepe, nez 1,6TDI. Myslim uplne beznou atmosféru klasicke starsi koncepce, která vznikala ve stejne době jako 1,6 TDI. Za sebe musim rict, ze když jsem hledal C5 tak jsem mel podminku, ze chci jedine 120kw verzi. Když jsem hledal 5008 pro mamu, tak jsem chtěl taky jedine 2,0 HDI 100/103kw, nakonec kvůli male nabídce a vysokym cenam dvoulitru jsem vzal do te 5008 1,6HDI 82kw a me třeba tento motor absolutne prekvapil jak je zivy a jak prijemne se s tim jezdi v tak velkem a tezkem aute jako je 5008. Co z toho plyne? Ze dneska bych si klidne tu 1,6HDI poridil i pro sebe a klidne i do te C5. Vim, ted asi namitnete ze 120kw vs82kw je obrovsky rozdil, ale u C5 mam automat, ten mi nejake kone sezere a v subjektivne mi neprijde o tolik silnejsi, o kolik se liší ceny ojetin. A s mym jizdním stylem, kdy jezdim denne do práce a z práce tak uz preferuji spise pohodli, spotřebu, cenu auta před honem za KW a minutami, kdy me stejne provoz neumozni získat vetsi vyhodu nez 3 - 5 minut na 50km trase. Na dalnici jedou obe auta stejne, cca 120kmh a na okresce je to vic o stesti a stejne nejvic ztracim v Bechovicich a Uvalech na semaforech, nez potom na Kolinske, kde třeba musim par minut cekat za kamionem nez ho predjedu se slabym autem, ale stene tak se kolikrat za nim tahnu i s tou C5, protože bud predjizdet nemuzu a nebo se mi to kvůli par usetrenym vterinam nevyplati.
Ospravedlnujem sa, ak som sa zle vyjadril, ale ja som neporovnaval moj motor s tym 1.6TDI. Mne sa totiz nezda ani vykon 103kw dostatocny, a tak som len podotkol, ze existuje na svete aj ovela pomalsi, a ze na tom nie som najhorsie. Podla predajov si ale ten motor zakladnu urcite nasiel. Ja osobne mam ale ine priority, ako spotreba. Po dialnici chodim zasadne 140 tempomat, a kedze tam jazdim casto a setrim asi 20 minut na jednej ceste, za tyzden sa to celkom nazbiera. Nehovorim ale ze jazdim nebezpecne, len mne osobne pride bezpecnejsie ist 140 a stale v pravom pruhu a davat pozor na cestu, ako sa hodiny pozerat na zadne svetla nejakej octavia a dostat mikrospanok. Na okreskach mam rad aspon nejaku vykonovu rezervu, aby som sa za autobusom zbytocne nevliekol. A posledna vec, tiez v meste presadam do lancie Y 55kw. Po meste je to to najlepsie auto. Ale na dialnicu by som s tym asi nesiel.


Jasny, chapem. Ono na dalnici to je asi jedno, tam 140 jede bez problemu i ta 1,6. Ja tedy porovnavam 1,6HDI vs 2,0HDI, které mam v rodine. Na dalnici rozdil nepoznam, ale na okresce trosku ano, ale rozdil je maly. Na krev nepředjíždím a zrovna ta 1,6HDI me prijde hodne ziva a povedena na to v jak velkem je aute 5008. Jedine co bych cekal trosku vetsi rozdil ve spotrebe. Jezdim stále stejnou trasu, stejnou rychlosti, ve stejny cas a rozdil mam pouze 0,5l dle dotankvoani mezi manuálem 1,6 v 5008 a mezi C5 automat 2,0HDI 120kw. Takze třeba z tohohle hlediska bych radsi bral vždy vyssi obsah, kvůli namahani. Ale vzhledem k astronomickym rozdilum v cenách ojetin bych dnes po těchto zkusensostech radsi vzal 1,6HDI a usetrene desetitisice schoval na servis nebo dovolenou :)
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 23.10.2017 11:19, OIII s novou tváří
Vrátil jsem se ze služebky, kde tento "klenot" poháněl poslední designovou modifikaci OIII a i v této variantě platí vše, co jsem psal výše, ačkoliv mi přišlo, že byl snad ještě hlučnější než v té starší verzi, ale to možná bylo tím, že při 2000 km nebyl ještě optimálně zajetý. S plným autem jsem jel tentokrát za 5,3. Po pravdě jsem se ani nedíval, jakou výkonovou variantu mám, ale jak jsem psal, pocitově stejné. Do 1500 mrtvola totální, na dálnici stačí tlačítko a na státovce se furt řadí, protože z 80-ky se na 5- ku nerozjede.
respond
cmk
number of posts21
date of registration24.10.2006
Tuesday 24.10.2017 08:58, RE: Nejhorší naftový motor
Karl von Bahnhof posted by:
Z vlastní zkušenosti musím říct že tohle je nejhorší 1.6 diesel. Nejede reálná spotřeba je kolem 7.0-7.5l na 100 km ( průměr podle dotankovanych nádrží na cca 5000km) což je podle mě hodně. Co s týká kultivovanosti je to jeden z nejméně kultivovaných diesel motorů. Co se týká jízdy do 2750 ot/min. nejede a kolem 3500 ot/min je konec. Takže když potřebujete něco předjet je to poměrně adrenalin takže při každém předjíždění doporučuji min 2x takový prostor než jaký jste zvyklý. Takže z mé 3 leté zkušenosti říkám ze tento motor je dobrý pokud nikam nespěcháte neřešíte spotřebu a nebudete mít nutkání předjíždět jinak vám doporučuji jinou motorizaci. Nebo jiný vůz. PS. Řešil jsem stejnou otázku nakonec jsem koupil Kiu Ceed 1.6 CRDI 94 kw. A musím říci ze v porovnání s octavií 1.6 tdi to je jiná dimenze. A teď obhájci tdi motoru můžete začít veřejný lynč.


No nevim no... Ja mel Kia Ceed 1.6.CRDi 85kW. Jezdim hodne "svizne". S Kiou jsem jezdil za 7.5 - 8.5 litru (ale umela i 10.5). Jezdilo se s tim prijemne, ale ta spotreba byla vysoka.
Pred rokem jsem poridil manzelce Rapida 1.6 TDi. Oproti Kie ma trochu tvrdsi chod, ale to je asi posledni negativum. Asi je to tim, ze auto je vyrazne lehci, ale spotreba je 6 litru, kdyz to fakt zenu (vysoko nad ramec rychlostnich limitu), bez problemu pod 5 litru, kdyz jezdim normalne (hranice rychlostnich limitu). Diky tomu, ze je to mnohem lehci, nez ta Kia, tak ani nevadi o dost delsi kvalty... Naopak to uvitam na dalnici, kde KIA mela pro 130 3.000 otacek. Rapid to ma nekde u 160ti.
Pro takhle lehky auto je to dobry motor.
V Passatu ci Superbu to musi byt otrava az nestesti. V Octavce tak pro nejakou klidnejsi jizdu asi postacujici.
Tenhle motor se do O3 nedaval. Takze patrne je myslena O2, ktera je tezsi... Tam tuplem na klidnejsi jizdu - na zavodeni urcite ne. Tam bych mozna sahnul radsi po verzi pred Faceliftem s 1.9TDi. Ma to kratsi kvalty a je to relativne neznicitelny (a bez DPF). Nebo pak samozrejme 2.0 TDi, ale to uz je na jiny rozbor, ktery z tech 2litru vybrat.
Ja jezdim s 2.8V6+LPG, naklady nizsi, neresim zadne trable s kvalitou nafty a odchazejicimi vstrikovaci a jede to
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.