0
back
 

diskuze k tématu: Honda Civic nebo Škoda Octavia?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 08:47, PíáR?
Davide, víš že s tebou prakticky ve všem souhlasím, ale po zjištění že aktuálně je na prodej JEDNA Honda Civic sedan z roku 09 to vypadá že tvůj článek zavání snahou prodat své auto (samozřejmě vím že to tvoje auto není). Jinak srovnání pěkné, ale porovnáváš neporovnatelné. Nikdo z potenciálních kupců Oktávky neskončí v Hondě, spíš naopak, kupec Hondy by mohl možná skončit v Oktávce. Jasně, honda je rozhodně 100%ně lepší nabídka než stejně stará Okta 1.2Tsi, ale pro koho? Pro mě, pro tebe, pro pár fajnšmekrů. Ale tím to končí. Navíc karoserie sedan je v našich končinách opovrhovaná, i když třeba dle mě se jedná o jedinou správnou, vše ostatní jsou již kompromisy a hrátky s tuhostí. Nehledě na to že Okta se prezentuje jako auto o třídu větší a 99% národa tomu věří.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 09:10, RE: PíáR?
tomaskrtek posted by:
Davide, víš že s tebou prakticky ve všem souhlasím, ale po zjištění že aktuálně je na prodej JEDNA Honda Civic sedan z roku 09 to vypadá že tvůj článek zavání snahou prodat své auto (samozřejmě vím že to tvoje auto není). Jinak srovnání pěkné, ale porovnáváš neporovnatelné. Nikdo z potenciálních kupců Oktávky neskončí v Hondě, spíš naopak, kupec Hondy by mohl možná skončit v Oktávce. Jasně, honda je rozhodně 100%ně lepší nabídka než stejně stará Okta 1.2Tsi, ale pro koho? Pro mě, pro tebe, pro p...
Hele, řeknu to po pravdě. Byl jsem dotázán šéfredaktroem, zda bych časem netestoval nějaké reálné ojetiny, na které narazíš v bazaru, takže tohle ber jako prozatím amatérský (nic jiného stejně zatím nejsem v této branži) pokus o test (vyloženě uživatelský oproštěný o technický popis) skutečné ojetiny, kterou lze momentálně koupit. Testované auto není moje a ani mi z jeho prodeje nejde žádná provize. Víc info neposkytuji. PS: Fotky Hondy jsou reálné, fotky Octy jsou z archivu Tipcars.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 09:54, RE: PíáR?
tomaskrtek posted by:
Davide, víš že s tebou prakticky ve všem souhlasím, ale po zjištění že aktuálně je na prodej JEDNA Honda Civic sedan z roku 09 to vypadá že tvůj článek zavání snahou prodat své auto (samozřejmě vím že to tvoje auto není). Jinak srovnání pěkné, ale porovnáváš neporovnatelné. Nikdo z potenciálních kupců Oktávky neskončí v Hondě, spíš naopak, kupec Hondy by mohl možná skončit v Oktávce. Jasně, honda je rozhodně 100%ně lepší nabídka než stejně stará Okta 1.2Tsi, ale pro koho? Pro mě, pro tebe, pro p...
Äž budeš mít rodinu s dítětem, pochopíš, že sedan je naprosto k ničemu. I s takovou samozřejmostí jako je kočárek nastávají hororové nakládací manévry. Kombi je sice možná méně tuhé v krutu, ale naložím kdykoli cokoli v naprosté pohodě. Proto také asi BMW začalo dělat kombi verze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 10:03, RE: PíáR?
Pavlik posted by:
Äž budeš mít rodinu s dítětem, pochopíš, že sedan je naprosto k ničemu. I s takovou samozřejmostí jako je kočárek nastávají hororové nakládací manévry. Kombi je sice možná méně tuhé v krutu, ale naložím kdykoli cokoli v naprosté pohodě. Proto také asi BMW začalo dělat kombi verze.
Náhodou, já měl Vectru A sedan a rodinu s dítětem. Vešlo se všechno, ale je pravdou, že přístup k věcem nebyl ideální. A do většího Mondea ve verzi liftback, světe div se, nenaložím víc věcí než do té Vectry. A jako dítě jsme jezdili 120-kou, což je sedan a taky jsme se vešli. A až nebude potřeba vozit kočárek, tak sedan je naprosto dostatečná karosářská varianta obvykle s větším kufrem, než je htb stejného modelu. Já třeba kombíky nesnáším. Raději si v případě většího požadavku na prostor namontuju střešní box.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 11:57, RE: PíáR?
Pavlik posted by:
Äž budeš mít rodinu s dítětem, pochopíš, že sedan je naprosto k ničemu. I s takovou samozřejmostí jako je kočárek nastávají hororové nakládací manévry. Kombi je sice možná méně tuhé v krutu, ale naložím kdykoli cokoli v naprosté pohodě. Proto také asi BMW začalo dělat kombi verze.
Děti mám, tři, z toho jedno jsem naprosto s přehledem zvládl v sedanu-Nissan Maxima. I s jeho neřestí zasahujících pantů do kufru. Holt se vybíral kočárek podle kufru. Další auto předpokládám opět sedan, Infi řady M, nebo jestli bude nová Maxima i v Evropě tak jí. Samozřejmě benzín, ev. hybrid.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 12:09, RE: PíáR?
tomaskrtek posted by:
Děti mám, tři, z toho jedno jsem naprosto s přehledem zvládl v sedanu-Nissan Maxima. I s jeho neřestí zasahujících pantů do kufru. Holt se vybíral kočárek podle kufru. Další auto předpokládám opět sedan, Infi řady M, nebo jestli bude nová Maxima i v Evropě tak jí. Samozřejmě benzín, ev. hybrid.
Tak tak, vždy, když jsem byl ve státech, tak mě štvalo, že se sem Maxima nedováží. Už jsem přemýšlel, že si ji dovezu, samozřejmě V6. Počkám, jestli se nebude nějaká další dovážet do Evropy, a pokud ne, Infi je jasná volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 14:30, Dobré
Je to rozumný článek, který může nasadit někomu brouka do hlavy, že modla mnoha českých rodin není jediné vozidlo, o kterém se dá uvažovat. Sice to asi nikoho nepřesvědčí, ale je potřeba aby takovéto informace zazněly.

Na rozdíl od výrazně technických článků z dřívějška byl tento napsaný "lidskou" češtinou a nelze mu nic vytknout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 16:58, RE: Dobré
Koloss posted by:
Je to rozumný článek, který může nasadit někomu brouka do hlavy, že modla mnoha českých rodin není jediné vozidlo, o kterém se dá uvažovat. Sice to asi nikoho nepřesvědčí, ale je potřeba aby takovéto informace zazněly.

Na rozdíl od výrazně technických článků z dřívějška byl tento napsaný "lidskou" češtinou a nelze mu nic vytknout.
Souhlas. Je to takový pokus o stržení klapek z očí, neboť dost lidí ještě pořád nebere, že lze koupit i něco jiného ne Škodovku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 18:21, RE: PíáR?
David V posted by:
Náhodou, já měl Vectru A sedan a rodinu s dítětem. Vešlo se všechno, ale je pravdou, že přístup k věcem nebyl ideální. A do většího Mondea ve verzi liftback, světe div se, nenaložím víc věcí než do té Vectry. A jako dítě jsme jezdili 120-kou, což je sedan a taky jsme se vešli. A až nebude potřeba vozit kočárek, tak sedan je naprosto dostatečná karosářská varianta obvykle s větším kufrem, než je htb stejného modelu. Já třeba kombíky nesnáším. Raději si v případě většího požadavku na prostor namontuju střešní box.
Neříkám že kombi má větší kufr, ale velikost je k ničemu, když daný předmět (např. kočárek) nedostanu dovnitř. Mondeo liftback není špatná volba, měl jsem v minulosti mitsubishi carisma. Megane se ale jako lift nevyráběl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 03.05.2012 20:06, RE: Dobré
Pepe posted by:
Souhlas. Je to takový pokus o stržení klapek z očí, neboť dost lidí ještě pořád nebere, že lze koupit i něco jiného ne Škodovku.
Většina Škodovek je firemních. Stojí majlant, ale proč by mi to vadilo, když to neplatím, že? Podezírám majitele firem, že si tak udržují svoji nadřazenost. Oni v BMW, podřízení manažeři v oktávkách........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 04.05.2012 00:19, RE: PíáR?
David V posted by:
Náhodou, já měl Vectru A sedan a rodinu s dítětem. Vešlo se všechno, ale je pravdou, že přístup k věcem nebyl ideální. A do většího Mondea ve verzi liftback, světe div se, nenaložím víc věcí než do té Vectry. A jako dítě jsme jezdili 120-kou, což je sedan a taky jsme se vešli. A až nebude potřeba vozit kočárek, tak sedan je naprosto dostatečná karosářská varianta obvykle s větším kufrem, než je htb stejného modelu. Já třeba kombíky nesnáším. Raději si v případě většího požadavku na prostor namontuju střešní box.
No 120tka je sice sedan, ale v kufru vzadu má motor, takže 120tka je kapitola sama pro sebe No uvažovali sme chvíli, že koupíme 626 v sedanu. Ale při praktickém testu v bazaru bylo jasné, že pokud naložím kočárek jako první, tak mám při jeho vyndávání problém. Jinak moje první auto byla 626 v hatchbacku. Teď máme M6 kombi. A co se týče manipulaci třeba s tím kočárkem, tak kombi je pohodlnější a neměnil bych. Ne kvůli litrům, ty má stejné, ale třeba kvůli absenci nákladové hrany. Pokud manželka vyndavá 16 kg kočár, tak je ta nákladová hrana dost znát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 04.05.2012 14:54, Bravo
Při čtení jsem měl velmi příjemný dojem. Z kultivovaného popisu i objektivně odborného zkoumání dvou rozdílných vozů, ač stejné třídy. Vybral bych si hondu, protože je lepší a kočárek už jsem přenechal mladším. Pokud je zmínka o marketingu škodovky, pak je to absurdní: O 100 mm kratší rozvor z ní jako dělá o třídu vyšší auto? Domnívám se, že honda je především kvalitativně po všech stránkách lepší /viz mj. přeplňované motory VW na Tipcars/.
Pokud jde o nekritický obdiv Čechů k okřídlemu šípu, resp. octavii, mám svoji teorii. Octavia je vstupem do klubu. Jako mobil kdysi dělal manažera, i octavia dělala z obyčejného člověka lepšího člověka. Časy se možná mění (mobil), image zůstává (octavia).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 04.05.2012 23:21, RE: Dobré
Koloss posted by:
Je to rozumný článek, který může nasadit někomu brouka do hlavy, že modla mnoha českých rodin není jediné vozidlo, o kterém se dá uvažovat. Sice to asi nikoho nepřesvědčí, ale je potřeba aby takovéto informace zazněly.

Na rozdíl od výrazně technických článků z dřívějška byl tento napsaný "lidskou" češtinou a nelze mu nic vytknout.
Petr-Tipcars: Dobrý test, díky! Modlá je dobrá, ale přesně: existují i další zajímavá auta. Jenže sousedi o nich ještě neslyšeli...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.05.2012 10:29, Honda je bomba
Kámoš s manželkou (vůbec se o auta nezajímají) si pořídili Hondu jessa říkám jim super volba japonci jsou spolehliví a oni no jasně auto má prý 90 tis hučeli zadní ložiska tak jim jejich prý dobrý mechanik je vyměnil samostatně to prý nejde takže 2 loožiska s něčím 12tisíc. Já se ptám kde se stala chyba?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.05.2012 21:48, RE: Honda je bomba
Kozař posted by:
Kámoš s manželkou (vůbec se o auta nezajímají) si pořídili Hondu jessa říkám jim super volba japonci jsou spolehliví a oni no jasně auto má prý 90 tis hučeli zadní ložiska tak jim jejich prý dobrý mechanik je vyměnil samostatně to prý nejde takže 2 loožiska s něčím 12tisíc. Já se ptám kde se stala chyba?
Koupit japonské auto není samospasitelné. Pokud se mluví o japonských autech, jako spolehlivých, tak to neznamená automaticky, že každá ojetina u nás, z japonské produkce, nebude vyžadovat žádnou investici ( a to zejména, když je nové, ale my víme, že i nové auto každý rok určitou základní údrýbu potřebuje), jak si to mnozí mylně interpretují. Ano mohlo se to stát a stejně tak se mohlo stát, že mechanik třeba neumí náboj rozebrat a nalisovat do něj jiná ložiska (já nevím, jestli to skutečně jde nebo nejde, jen vycházím z toho, že na Mondeo se taky prodává celý náboj, ale šikovný mechanik dokáže vyměnit jen to ložisko, což je diametrálně odlišná částka od náboje). S auty je to těžké, kdo se v nich nevyzná, bude platit podobné peníze za ojetinu, jako by se vozil novým...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.05.2012 08:19, RE: Honda je bomba
David V posted by:
Koupit japonské auto není samospasitelné. Pokud se mluví o japonských autech, jako spolehlivých, tak to neznamená automaticky, že každá ojetina u nás, z japonské produkce, nebude vyžadovat žádnou investici ( a to zejména, když je nové, ale my víme, že i nové auto každý rok určitou základní údrýbu potřebuje), jak si to mnozí mylně interpretují. Ano mohlo se to stát a stejně tak se mohlo stát, že mechanik třeba neumí náboj rozebrat a nalisovat do něj jiná ložiska (já nevím, jestli to skutečně jde ...
Máš někde zjištěno kolik cca stojí samotné zadní ložisko na mondeo? Nikdy mě nenapadlo po tom pátrat, takže já ne, ale pokud by to dělal mechanik tak si nemyslím, že by cena ve finále byla nějak zásadně nižší než vyměnit celý náboj. Než to nějak rozdělá a přelisuje tak mu to nějaký čas zabere a navíc není jistota, že se to povede. Výměna náboje zabere cca 30-60minut (včetně zvednutí auta a sundání kola a opětovného postavení na zem). Nehledě k tomu, že starého náboje si můžeš nechat čidlo ABS pro strýčka příhodu, které taky něco stojí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.05.2012 10:17, RE: Honda je bomba
Michy007 posted by:
Máš někde zjištěno kolik cca stojí samotné zadní ložisko na mondeo? Nikdy mě nenapadlo po tom pátrat, takže já ne, ale pokud by to dělal mechanik tak si nemyslím, že by cena ve finále byla nějak zásadně nižší než vyměnit celý náboj. Než to nějak rozdělá a přelisuje tak mu to nějaký čas zabere a navíc není jistota, že se to povede. Výměna náboje zabere cca 30-60minut (včetně zvednutí auta a sundání kola a opětovného postavení na zem). Nehledě k tomu, že starého náboje si můžeš nechat čidlo ABS pr...
Nemám, je to info, kterou jsem zachytil pročítáním fóra. Budu to řešit, až to nastane.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 21:51, RE: PíáR?
Pavlik posted by:
Äž budeš mít rodinu s dítětem, pochopíš, že sedan je naprosto k ničemu. I s takovou samozřejmostí jako je kočárek nastávají hororové nakládací manévry. Kombi je sice možná méně tuhé v krutu, ale naložím kdykoli cokoli v naprosté pohodě. Proto také asi BMW začalo dělat kombi verze.
Ja mam hondu accord sedan,nalozim jak kocarek,tak i velkej nakup a tezko se mi vyrovna octavie 2002 rocnik 2 litr benzin.....takze bych udelal re.test te hondy a TSI octavie po 5 letech,kde je motor po 100 K na vyhozeni a VW s timto problemem nic nedela,coz se o
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.