0
back
 

diskuze k tématu: 1.6 mpi na dálnici ?

category of topic classification: poradna, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.01.2016 21:01, 1.6 mpi na dálnici ?
Ahoj.
V červnu minulého roku jsem se stal majitelem Octávky combi 1.6 mpi, 75 kw, rv. 2007, najeto 100 000 km. Uvedený motor jsem si vybral hlavně díky možnosti přestavby na LPG, což jsem taky hned učinil a taky proto, že nejlépe vyhovoval tomu v jakém režimu jezdím.
Přišla ale změna. Nastupuji teď do nové práce, do které budu dojíždět denně 89 km po dálnici. Můj dotaz zní, zda se ta 1.6, která určitě není ideální motor na dálnici, popasuje s každodenní porcí kilometrů a jestli ji třeba po nějakém čase \"neuhoním\" a nezačne zlobit. Nebude lepší ji vyměnit za diesel?
Předem děkuji za odpověď ;)
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 07.01.2016 06:28, RE: 1.6 mpi na dálnici ?
nepřihlášený uživatel posted by:
Ahoj. V červnu minulého roku jsem se stal majitelem Octávky combi 1.6 mpi, 75 kw, rv. 2007, najeto 100 000 km. Uvedený motor jsem si vybral hlavně díky možnosti přestavby na LPG, což jsem taky hned učinil a taky proto, že nejlépe vyhovoval tomu v jakém režimu jezdím.Přišla ale změna. Nastupuji teď do nové práce, do které budu dojíždět denně 89 km po dálnici. Můj dotaz zní, zda se ta 1.6, která určitě není ideální motor na dálnici, popasuje s každodenní porcí kilometrů a jestli ji třeba po nějakém čase \"neuhoním\" a nezačne zlobit. Nebude lepší ji vyměnit za diesel?Předem děkuji za odpověď ;)


Pokud doteď olej nežrala, tak určitě začne. Točit soustavně 4 tisíce otáček nebo více tomu motoru nesvědčí (vlastní zkušenost z OII Tour).
respond
Projectigi
number of posts32
date of registration17.12.2008
Thursday 07.01.2016 10:30, úspora času
Ahoj, tenhle motor jsem v Octě neměl, ale pokud je to takovej točák, který má 4k otáček při 130km za hodinu, tak jezdi pomaleji, třeba 110, ztráta času bude max 6,5minuty (spíše méně, člověk stejně těch 130 nejede stále) a je mnohem více času na reakci, když se něco semele. Ušetříš tím hromadu peněz, starostí při nákupu jiného vozidla (kdyby si musel, kup Volvo s D5).
Já bych si to auto nechal, třeba zjistíš, že ta úžasná práce není tak úžasná a rozhodoval bych se až po delší době, kdy budeš mít vyhodnocenou spotřebu paliva, časové ztráty atd..
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 07.01.2016 16:26, .
ty 4 tisíce ti začnou vadit, je to jen otázka času. Řešil jsem na prosto to samé. Mám atmo 1.8 na LPG, perfektní motor, ale při 130 má 4 tisíce otáček. A ikdyž je auto celkem slušně odhlučněno, je to po čase jako zbíječka do hlavy. Chvíli se to vydržet dá. Co tě začne taky po čase štvát, že ta 1.6 je v dálničním rychlostech hodně líná.
Jak někdo psal výše, když tak pak je ideál V70 nebo něco podobného např. 2.4 LPG ca 100kW. D5 tak kultivovaná neni.
Nebo něco jiného, dobře odhlučněného s dlouhými kvalty. Těch aut je dost.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 07.01.2016 16:47, RE: .
Zvirak posted by:
ty 4 tisíce ti začnou vadit, je to jen otázka času. Řešil jsem na prosto to samé. Mám atmo 1.8 na LPG, perfektní motor, ale při 130 má 4 tisíce otáček. A ikdyž je auto celkem slušně odhlučněno, je to po čase jako zbíječka do hlavy. Chvíli se to vydržet dá. Co tě začne taky po čase štvát, že ta 1.6 je v dálničním rychlostech hodně líná. Jak někdo psal výše, když tak pak je ideál V70 nebo něco podobného např. 2.4 LPG ca 100kW. D5 tak kultivovaná neni. Nebo něco jiného, dobře odhlučněného s dlouhými kvalty. Těch aut je dost.


Při dálničním tempu jsem zvědav, co na to ventilová sedla u tý Octy... Takže buďto jezdit těch 110, nebo něco silnějšího. Nebo naftu, tady bych to viděl jako typický "naftový" režim. Ale počkal bych po zkušební lhůtě
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Thursday 07.01.2016 17:44, k
co jezdit jenom na benzín
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 07.01.2016 18:23, ??
kristiane2? prosím tě, proč?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 07.01.2016 19:01, Denní dojíždění
Při takové denní porci kilometrů bych skoro zvážil pořízení elektromobilu. 86 km zvládne v dálničním tempu prakticky každý, bude tam ticho, provozní náklady nulové, předehřáté nebo vychlazené to bude než se do toho sedne apod. Ale rozhodující je samozřejmě cena.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Thursday 07.01.2016 20:00, k
protože při provozu na lpg to určitě uhoní dřív než když bude jezdit na benzín .
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 07.01.2016 20:22, Octavia 1.6 mpi
Majitel píše,že octavia má najet 100 000 km a investoval do přestavby lpg.Osobně by mi bylo líto auto prodávat.Daný motor snáší lpg bez problémů a pro jistotu bych ho prostě trochu šetřil a dopřál mu častější výměnu oleje.Pokud pojedu o deset minut déle,tak se nic neděje,navíc jízda bude ekonomičtější.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 07.01.2016 20:23, Souhlas
Nejlepší bude to prostě zkusit a když se to začne sypat, tak prodat a zkusit něco jiného.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 07.01.2016 21:59, RE: Octavia 1.6 mpi
Fanda posted by:
Majitel píše,že octavia má najet 100 000 km a investoval do přestavby lpg.Osobně by mi bylo líto auto prodávat.Daný motor snáší lpg bez problémů a pro jistotu bych ho prostě trochu šetřil a dopřál mu častější výměnu oleje.Pokud pojedu o deset minut déle,tak se nic neděje,navíc jízda bude ekonomičtější.


Pokud pojedu o 10 min déle jednou za čas, tak se opravdu nic neděje. Pokud takto pojedu 2x denně, celý rok, tak by mě ty 2 dny za volantem navíc jen kvůli tomu, abych šetřil nějaký plechový krám, který používám v režimu pro něj nevhodným, sr.ly...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 08.01.2016 00:43, Nechat , jezdit 120km/h a zkrátit intervaly výměny oleje, LPG jedině s přímazem
Zdravím, pokud jste spokojený s Oct II, tak bych jen zkrátil interval výměny oleje na co 10000 km, držel se kvalitní značky a specifikace oleje, poctivě vyměníl rozvodovou sadu, svíčky a snažil bych se jezdit do 120km/h. LPG bych volil jen kvalitní s přímazem a i tak pravidelně auto prohnal čistě na benzín. Říká se, že 1.6 MPI žerou olej, ale je to kus od kusu a oprava vyjde levnějí, než výměna vstřiků a FAP filtru v dieslu
Jinak jezdit do 120 km/h má své výhody - je to bezpečnější, menší spotřeba, méně se unavíte a ještě šetříte přirodu a máte více času si poslechnout své oblíbené písničky/rádio Také bych nebral novou práci jako fatálně konečné místo, kde strávíte dalších 20 let, takže za pár let třeba změníte práci a budete jezdit méně nebo dostanete služební auto a vše se obrátí
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 08.01.2016 06:23, RE: Octavia 1.6 mpi
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Majitel píše,že octavia má najet 100 000 km a investoval do přestavby lpg.Osobně by mi bylo líto auto prodávat.Daný motor snáší lpg bez problémů a pro jistotu bych ho prostě trochu šetřil a dopřál mu častější výměnu oleje.Pokud pojedu o deset minut déle,tak se nic neděje,navíc jízda bude ekonomičtější.
Pokud pojedu o 10 min déle jednou za čas, tak se opravdu nic neděje. Pokud takto pojedu 2x denně, celý rok, tak by mě ty 2 dny za volantem navíc jen kvůli tomu, abych šetřil nějaký plechový krám, který používám v režimu pro něj nevhodným, sr.ly...


Ono to ani deset minut nemusí být,na druhou stranu,zase pokud bych jezdil pomaleji,dokázal bych za rok ušetřit bez problémů 500 l LPG,Navíc odpadnou starosti s výběrem ojetého naftového vozu,ne vždy se zadaří koupit výhodně.Pokud bych motor příliš nevytáčel a spokojil se s tempem do 120 km/h ,tak se nechá při dnešních cenách LPG jezdit do 1,20 kč na km.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 08.01.2016 08:53, RE: Octavia 1.6 mpi
Fanda posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Majitel píše,že octavia má najet 100 000 km a investoval do přestavby lpg.Osobně by mi bylo líto auto prodávat.Daný motor snáší lpg bez problémů a pro jistotu bych ho prostě trochu šetřil a dopřál mu častější výměnu oleje.Pokud pojedu o deset minut déle,tak se nic neděje,navíc jízda bude ekonomičtější.
Pokud pojedu o 10 min déle jednou za čas, tak se opravdu nic neděje. Pokud takto pojedu 2x denně, celý rok, tak by mě ty 2 dny za volantem navíc jen kvůli tomu, abych šetřil nějaký plechový krám, který používám v režimu pro něj nevhodným, sr.ly...
Ono to ani deset minut nemusí být,na druhou stranu,zase pokud bych jezdil pomaleji,dokázal bych za rok ušetřit bez problémů 500 l LPG,Navíc odpadnou starosti s výběrem ojetého naftového vozu,ne vždy se zadaří koupit výhodně.Pokud bych motor příliš nevytáčel a spokojil se s tempem do 120 km/h ,tak se nechá při dnešních cenách LPG jezdit do 1,20 kč na km.


Já holt nejsem takovej kolenovrt, abych strávil za rok 2 dny navíc za volantem, když nemusím. Zas tak bych si tu jízdu neužíval - v O určitě ne . A propos - není žádným tajemstvím, že pro plynulost dopravy jsou 2 jízdní režimy (130-150 osob, 80-100 kamion/autobus) výrazně lepší, než když se mezi nimi pleskaj takoví skrrblíci 110-120 km/h
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 08.01.2016 09:12, .
na ten přímaz by se uplně vykašlal, má přínos nulanula nic. Je to jen pro lepší pocit. Mnohem účinnější je přívstřik bentízu ve vyššího otáčkách (nekaždej plyn to umí). Starej motor MPI snáší LPG opravdu dobře, tam ten přímaz smysl nemá. Na LPG motorový olej tak nedegraduje jako při provozu na benzin, avšak pokud jsi jezdil nejdřív na benzin, bude plyn rozpouštět karbon, proto je lepší prvních ca 40 - 50 tisíc km měnit olej po 10 tisících. Motor se tím pěkně vyčistí.

jinak s 1.6 bude ideál jezdit do těch 120, tam udržíš i relativně dobrou spotřebu. Mohl by ses dostat reálně na 1Kč/km.
(Moje 1.8 - 98kW jezdí za 1,05 Kč/km a 2.3T 184kW jezdí za 1,3 Kč/km)
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 08.01.2016 14:33, RE: Octavia 1.6 mpi
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Majitel píše,že octavia má najet 100 000 km a investoval do přestavby lpg.Osobně by mi bylo líto auto prodávat.Daný motor snáší lpg bez problémů a pro jistotu bych ho prostě trochu šetřil a dopřál mu častější výměnu oleje.Pokud pojedu o deset minut déle,tak se nic neděje,navíc jízda bude ekonomičtější.
Pokud pojedu o 10 min déle jednou za čas, tak se opravdu nic neděje. Pokud takto pojedu 2x denně, celý rok, tak by mě ty 2 dny za volantem navíc jen kvůli tomu, abych šetřil nějaký plechový krám, který používám v režimu pro něj nevhodným, sr.ly...
Ono to ani deset minut nemusí být,na druhou stranu,zase pokud bych jezdil pomaleji,dokázal bych za rok ušetřit bez problémů 500 l LPG,Navíc odpadnou starosti s výběrem ojetého naftového vozu,ne vždy se zadaří koupit výhodně.Pokud bych motor příliš nevytáčel a spokojil se s tempem do 120 km/h ,tak se nechá při dnešních cenách LPG jezdit do 1,20 kč na km.
Já holt nejsem takovej kolenovrt, abych strávil za rok 2 dny navíc za volantem, když nemusím. Zas tak bych si tu jízdu neužíval - v O určitě ne . A propos - není žádným tajemstvím, že pro plynulost dopravy jsou 2 jízdní režimy (130-150 osob, 80-100 kamion/autobus) výrazně lepší, než když se mezi nimi pleskaj takoví skrrblíci 110-120 km/h


Hele, když to vezmu jako business case, tak je to následovně:
rozdíl mezi 110 a 130 km/h na denní vzdálenosti 180 km činí 15 minut
úspora na palivu cca 1,8 litru, tedy 54 Kč, tedy mluvíme o čisté úspoře 216 Kč/hodinu, což je nadprůměrná mzda.
Lze tohle prodloužení dojezdové doby vnímat jako práci přesčas a měsíčně přinese 1080 Kč za 5 hodin přesčasu pro benzín.
Teď si musí majitel zvážit, jestli se mu to ještě pořád vyplatí i pro plyn, kde je to zhruba polovina.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 08.01.2016 18:47, RE: Octavia 1.6 mpi
David V posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Majitel píše,že octavia má najet 100 000 km a investoval do přestavby lpg.Osobně by mi bylo líto auto prodávat.Daný motor snáší lpg bez problémů a pro jistotu bych ho prostě trochu šetřil a dopřál mu častější výměnu oleje.Pokud pojedu o deset minut déle,tak se nic neděje,navíc jízda bude ekonomičtější.
Pokud pojedu o 10 min déle jednou za čas, tak se opravdu nic neděje. Pokud takto pojedu 2x denně, celý rok, tak by mě ty 2 dny za volantem navíc jen kvůli tomu, abych šetřil nějaký plechový krám, který používám v režimu pro něj nevhodným, sr.ly...
Ono to ani deset minut nemusí být,na druhou stranu,zase pokud bych jezdil pomaleji,dokázal bych za rok ušetřit bez problémů 500 l LPG,Navíc odpadnou starosti s výběrem ojetého naftového vozu,ne vždy se zadaří koupit výhodně.Pokud bych motor příliš nevytáčel a spokojil se s tempem do 120 km/h ,tak se nechá při dnešních cenách LPG jezdit do 1,20 kč na km.
Já holt nejsem takovej kolenovrt, abych strávil za rok 2 dny navíc za volantem, když nemusím. Zas tak bych si tu jízdu neužíval - v O určitě ne . A propos - není žádným tajemstvím, že pro plynulost dopravy jsou 2 jízdní režimy (130-150 osob, 80-100 kamion/autobus) výrazně lepší, než když se mezi nimi pleskaj takoví skrrblíci 110-120 km/h
Hele, když to vezmu jako business case, tak je to následovně: rozdíl mezi 110 a 130 km/h na denní vzdálenosti 180 km činí 15 minut úspora na palivu cca 1,8 litru, tedy 54 Kč, tedy mluvíme o čisté úspoře 216 Kč/hodinu, což je nadprůměrná mzda. Lze tohle prodloužení dojezdové doby vnímat jako práci přesčas a měsíčně přinese 1080 Kč za 5 hodin přesčasu pro benzín. Teď si musí majitel zvážit, jestli se mu to ještě pořád vyplatí i pro plyn, kde je to zhruba polovina.


Tak já budu teda radši v té práci (která mě "baví") přesčas (byť u mě se na to nehraje), než se 110 bincat po dálnici. Volba každýho soudruha, co je mu bližší. Já tu hodinu radši prosou...ím, to mi za to ty 2 stovky nestojí
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Saturday 09.01.2016 09:04, .
tak já při dojíždění občas dělal přesčasy. strávil jsem třeba o 15 minut déle na cestě a ušetřil jsem za den asi 80Kč. Fakt je, že jiný dny jsem si to zase vybíral bincat se po dálnici 110 nejde dlouhodobě, to pak leze na mozek. Mám to jak psal Pepe, když jsem spěchal, tak za ženou domů
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 09.01.2016 11:27, RE: .
Zvirak posted by:
tak já při dojíždění občas dělal přesčasy. strávil jsem třeba o 15 minut déle na cestě a ušetřil jsem za den asi 80Kč. Fakt je, že jiný dny jsem si to zase vybíral bincat se po dálnici 110 nejde dlouhodobě, to pak leze na mozek. Mám to jak psal Pepe, když jsem spěchal, tak za ženou domů


. Je to tak, když se máš na co těšit...tak tě pár korun nezajímá
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.