Pepe posted by:
Fanda posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Majitel píše,že octavia má najet 100 000 km a investoval do přestavby lpg.Osobně by mi bylo líto auto prodávat.Daný motor snáší lpg bez problémů a pro jistotu bych ho prostě trochu šetřil a dopřál mu častější výměnu oleje.Pokud pojedu o deset minut déle,tak se nic neděje,navíc jízda bude ekonomičtější.
Pokud pojedu o 10 min déle jednou za čas, tak se opravdu nic neděje. Pokud takto pojedu 2x denně, celý rok, tak by mě ty 2 dny za volantem navíc jen kvůli tomu, abych šetřil nějaký plechový krám, který používám v režimu pro něj nevhodným, sr.ly...
Ono to ani deset minut nemusí být,na druhou stranu,zase pokud bych jezdil pomaleji,dokázal bych za rok ušetřit bez problémů 500 l LPG,Navíc odpadnou starosti s výběrem ojetého naftového vozu,ne vždy se zadaří koupit výhodně.Pokud bych motor příliš nevytáčel a spokojil se s tempem do 120 km/h ,tak se nechá při dnešních cenách LPG jezdit do 1,20 kč na km.
Já holt nejsem takovej kolenovrt, abych strávil za rok 2 dny navíc za volantem, když nemusím. Zas tak bych si tu jízdu neužíval - v O určitě ne
. A propos - není žádným tajemstvím, že pro plynulost dopravy jsou 2 jízdní režimy (130-150 osob, 80-100 kamion/autobus) výrazně lepší, než když se mezi nimi pleskaj takoví skrrblíci 110-120 km/h
Hele, když to vezmu jako business case, tak je to následovně:
rozdíl mezi 110 a 130 km/h na denní vzdálenosti 180 km činí 15 minut
úspora na palivu cca 1,8 litru, tedy 54 Kč, tedy mluvíme o čisté úspoře 216 Kč/hodinu, což je nadprůměrná mzda.
Lze tohle prodloužení dojezdové doby vnímat jako práci přesčas a měsíčně přinese 1080 Kč za 5 hodin přesčasu pro benzín.
Teď si musí majitel zvážit, jestli se mu to ještě pořád vyplatí i pro plyn, kde je to zhruba polovina.