0
back
 

diskuze k tématu: 1,5 TSI nebo 1,4 TSI? Vybíráme motor do Škody Octavia

category of topic classification: česká vozidla
Verny_2013
number of posts106
date of registration26.08.2014
Tuesday 22.09.2020 22:48, 1,4x1,5
jezdil jsem oběma v různých výkonových verzích 90, 92, 103 a 110 Kw. Ale předpokládám že srovnávat budeme výkonově rovnocenné 110 Kw verze. 1,4 je výbušnější, řidičsky zajímavější. 1,5 je takový benzínový diesel a to projevem i spotřebou. Ze zkušenosti je tak o 0,3-0,5 l úspornější při mém jízdním stylu. Takže 6 versus 5,5-5,7L. Za mě 1,4.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 23.09.2020 09:55, Otázka ekologie rovněž
Ahoj,

motor 1.4 TSI je výkonově velmi povedený, ale nemá filtr pevných částic. Pro většinu výhra, pro ekologicky smyšlející člověka, ale tohle může rozhodnout, proč raději 1.5 TSI.
Ono totiž nejde tak o "saze" jako o karcinogenní mikročástice, které jsou v exhalátech u motorů s přímým vstřikem.
1.4 TSI EA211 se ukazuje jako jeden z nejspolehlivějších menších turbobenzínů, proto se jeho modifikace dává do současných koncernových hybridů. U jednapětky zatím nejsou známy problémy, pouze se řešilo poskakování za studena a to upgradem SW řídící jednotky.

Kdo má rád ticho a čistotu emisí ocení 1.5 TSI, kdo chce osvědčenou techniku s kouřem, šáhne po léty osvědčené 1.4 TSI. Můj subjektivní názor je, že chybu nelze udělat ani jedním motorem
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Wednesday 23.09.2020 10:06, RE: Otázka ekologie rovněž
citation:
reakce na: BobanHTP, 23.09.2020 09:55 (Ahoj,motor 1.4 TSI je výkonově ...)


Zase blábolíš. Ekologicky smýšlející člověk jezdí veřejnou dopravou, autem nanejvýš stopem. A kdyby už jó musel mít trojkovou octavii, tak si ji koupí jako G-Tec.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Wednesday 23.09.2020 11:14, RE: Otázka ekologie rovněž
citation:
reakce na: BobanHTP, 23.09.2020 09:55 (Ahoj,motor 1.4 TSI je výkonově ...)


Prosim vas co je ekologicke na filtry pevnych castic? Myslite to, ze vacsie castice zhoria natolko, ze su schopne prechadzat aj priamo cez auto a cez telo a v horsom pripade sa usadzat priamo v tele? Veda zatial sama nevie, co dokazu tieto male castice spravit. Je to ako ked v ramci ekologie na zaciatku celeho tohto sialenstva mohli do mesta len diesely, ktore mali nizsiu spotrebu. A zrazu boli vsade sadze :D Ked bude existovat dokaz, ze auta s filtrom su ekologickejsie ako bez filtra, potom sa o tom mozme bavit.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Wednesday 23.09.2020 11:32, RE: 1,4x1,5
citation:
reakce na: Verny_2013, 22.09.2020 22:48 (jezdil jsem oběma v různých vý ...)


Souhlas. Mám zkušenosti s oběma a 1.4 líp jede, alespoň pocitově. 1.5 je v přímém srovnání taková nemastná neslaná, dynamicky na tom ale je +- stejně a má o něco lepší spotřebu. Bral bych 1.4.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 23.09.2020 12:39, RE: RE: Otázka ekologie rovněž
citation:
reakce na: Giorgio, 23.09.2020 10:06 (Zase blábolíš. Ekologicky smýš ...)

Giorgio, Giorgie, nejdříve si něco nastuduj a nestřílej z patra informace z hospody.
Ekologie je široký pojem. Bez filtru pevných částic všechny motory s přímým vstřikem při spalování obsahují nebezpečné mikročástice. A hádej kdo se jich nadýchá nejvíce? Noo tvoje děti, stačí po nastartování studeného motoru otevřít okénko. Jde o exaktní měření, které provedla redakce Světa Motorů. Ale ty raději báchorky od piva A hlavně urážet druhé v tom jsi mistr na mistry
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Wednesday 23.09.2020 15:03, RE: RE: RE: Otázka ekologie rovněž
citation:
reakce na: BobanHTP, 23.09.2020 12:39 (Giorgio, Giorgie, nejdříve si ...)


Svět motorů, absolutní špička současné vědy. Díky, nezklamal jsi.

Jestli chceš něco udělat pro ekologii, vypni počítač (ušetří se elektřina), zrecykluj ho (zužitkují se materiály) a jdi sázet stromy (budou produkovat kyslík a čistit vzduch). A pokud máš zájem, dám ti kontakty na kamarády, kteří se angažují pro Brontosaurus a pořádají akce i v Beskydech, aby ses zapojil více. Ale pardon, nejsou to akce za za filtry pevných částic do každého auta.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 24.09.2020 09:15, RE: RE: RE: Otázka ekologie rovněž
citation:
reakce na: BobanHTP, 23.09.2020 12:39 (Giorgio, Giorgie, nejdříve si ...)


To jsem nevěděl, že listování Světem motorů se říká studium
Ale jinak seš skvělá ukázka produktu moderní doby. Píšou to ve Světě motorů (na Wiki, na internetech obecně), tak je to přeci pravda!
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 24.09.2020 11:06, RE: Otázka ekologie rovněž
citation:
reakce na: BobanHTP, 23.09.2020 09:55 (Ahoj,motor 1.4 TSI je výkonově ...)


I ty nejmenší částice, ktere se mohou někde "usadit" se jmenují saze. Bohužel technickému světu dnes vládne humanitní klika, která ve své technické nevzdělanosti neumí skutečně rozlišit, co je podstatné a co není. Již dlouho se soustředíme na nenebezpečný oxid uhličitý a komplikováním systému spalování vypouštíme jiné látky. Všechno zlo z naftových motorů jsme postupně implementovali do benzínových za cenu mírného snížení CO2. Mírného proto, neboť auta stále rostou a ke každé třídě už snad existuje klon ala SUV.
Korunujeme to to výrobou elektromobilů, kde si opticky snižujeme spotřebu CO2, kterou ovšem vztahujeme pouze na auto, ale nepočítáme do ní výrobu samotné el. energie (to by totiž ta bilance nebyla vůbec radostná). Naštěstí v poslední době vnímám prozření, protože oslavných článků plných blbostí se objevuje méně a méně.
A teď kontrolní dotaz:
Mám auto z roku 2010 s nepřímovstřikovým benzínovým motorem se spotřebou přibližně 11 litrů. Které auto je ekologičtější? To moje s "šílenou spotřebou paliva" s řádově nižší emisí prachu (Euro V) nebozcela nově vyrobené s jakýmkoliv přímovstřikovým motorem plnícím EURO VI; FAP pochytá prach jen do určité velikosti? Co ty menší saze, které projdou i filtrem, jakože si nemůžeme myslet, že neexistují?
Jak často opakuji. Pokud chceme ekologii, tak začněme postupně omezovat klimatizování, protože to je čiré ekologické a energetické zlo. A pokud ho chceme v dopravě, tak si nechávejme auta po dobu jejich reálné životnosti. Dokud budeme žít v prostředí nadprodukce, pak si na ekologii jen hrajeme.
A konečně, ekologie má mnoho podob a lze za ni schovat milion činností, ale měla by mít pouze globální význam, protože ten je pro dlouhodobé přežití organizmů podstatný. Tedy když mluvíme o surovinách, tak o jejich udržitelném recyklování a pokud o energii, tak o regeneraci zdrojů nebo o "teoretické nevyčerpatelnosti" (i Slunce jednou zhasne).
respond
GSX1100G
number of posts121
date of registration02.12.2014
Tuesday 29.09.2020 13:40, RE: RE: Otázka ekologie rovněž
citation:
reakce na: David V, 24.09.2020 11:06 (I ty nejmenší částice, ktere s ...)


Kdybych se snažil sebevíc, lépe bych to nenapsal
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.