Vzhledem k tomu, že v současnosti zvažuji stejné auto tak můžu informace shrnout následovně:
1) motor 110kw pocitově v Kodiaqovi jede líp než stejný motor v Superbu, právě díky převodovce DQ500 (jak zde někdo píše měly již všechny motorizace u Kodiaqa kvůli hmotnosti)
Od 07/2020 se začal montovat motor EVO s kódem DTSB, který má menší spotřebu)
2) motor 140kw není v reálném provozu výrazně dynamičtější než 110kw varianta, protože má mnohem větší turbo a trpí tak trubolagem v nižších otáčkách, čemuž ani moc neprospívá pomalejší převodovka, tento motor je nahrazený variatou 147kw od 9/2020 s kódem DTUA. Také přibyla převodovka DQ381, která má maximum 420Nm takže už neomezuje kroutící moment motoru a stačí i pro 147kw verzi.
3) motor 176kw (kód CUAA) je jednoznačně nejlepší motor pro Kodiaq, perfektní nástup odspodu a výkon v maximu. Bohužel skončil s rokem 2020 a nahradí ho jen benzínový 2 litr s výkonem o 5 koní vyšším (a spotřebou, kterou se neodvažuji odhadovat
).
Shrnuto: Pro běžné použití 110kw verze naprosto v pohodě, pokud je to možné šel bych do EVO verze, která je úspornější (v Superbu dokonce na hranici 4,5l). Výhoda 140kw verze není při běžném provozu (město) až tak poznat. Verzi 176kw berte pokud na ni dosáhnete, RS verze se cenově drží pořád kolem 1,1 mil a neklesají to auto je velká výjimka, protože má na svou dobu plnou neochuzenou koncernovou techniku včetně silné převodovky.