0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia 1,3 MPI a zkušenosti majitele

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.08.2010 21:57, RE: Zase bych to tak nehrotil - spotřebu atd...
Kama posted by:
Ono psát komentář o felicii co má najeto něco málo přes 40 000 km. Mi příjde trochu mimo mísu. A žes měl štěstí?? To je tím že to má ho*no najeto.......
Kvůli všem těm "hodnotným" příspěvkům, cos tady vyplodil, ses ani nemusel registrovat...
Jedna větší perla než druhá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.08.2010 22:44, RE: Zase bych to tak nehrotil - spotřebu atd...
David V posted by:
Kvůli všem těm "hodnotným" příspěvkům, cos tady vyplodil, ses ani nemusel registrovat...
Jedna větší perla než druhá.
Zrovna sem mu chtěl napsat něco podobného ....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.08.2010 23:14, RE: Zase bych to tak nehrotil - spotřebu atd...
Rider.23 posted by:
Zrovna sem mu chtěl napsat něco podobného ....
Děkuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 07:48, RE: Váha vzduchu.
Kama posted by:
Nesouvisí s turbem????? Tak to bych se hádal. Turbo žene pod tlakem vzduch do válců. NE?? U felicie žádný čidlo není u vzduchového filtru... B*zeranti
Co jsi hned sprostý?
Máš sice pravdu v tom, že Felicie NEMÁ váhu vzduchu, ale jinak lžeš, protože většina moderních, ale i starších benzínových motorů váhu vzduchu používá. Váha vzduchu tedy nesouvisí jen s dieslovými motory a turbem... Tak se nevztekej a než něco vyblinkáš, použij třeba nějaký vyhledávač...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 10:57, felda se už dneska neoplatí
Ten výčet věcí co se měnili je enormní Já bych na to nervy neměl. Auto buď funguje nebo ne. Životnost těch dílů taky nic moc. S Feldou se z pohledu řidiče dobře jezdí po městě, je v ní celkem dost místa, ale tím to končí. Technicky se může kdejaká Almera a podobné hajtry smát. Co jsi ušetřil na pořizovací ceně, to jsi dal do servisu. Felda je auto, co se dneska už dávno neoplatí ani pro nenáročné jezdce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 12:19, RE: felda se už dneska neoplatí
Ráďa posted by:
Ten výčet věcí co se měnili je enormní Já bych na to nervy neměl. Auto buď funguje nebo ne. Životnost těch dílů taky nic moc. S Feldou se z pohledu řidiče dobře jezdí po městě, je v ní celkem dost místa, ale tím to končí. Technicky se může kdejaká Almera a podobné hajtry smát. Co jsi ušetřil na pořizovací ceně, to jsi dal do servisu. Felda je auto, co se dneska už dávno neoplatí ani pro nenáročné jezdce.
Já bych to zase tak neodsuzoval. Almera je sice technicky dál, ale následně josu jakékoli opravy složitější na servis a nespraví to každý. Felicie díky své jednoduchosti je snadno opravitelná a pokud se použijí rozumné díly, tak to není s tou poruchovostí až tak vážné. Další věcí je právě ten servis. Jestli autor přistoupil na předražené noname pneumatiky a podobně to pak postupovalo u dalších dílů, tak ho prostě nějakej servisák oškubával a měnilo se víc věcí a častěji než bylo nutno. S felicií jsem jako služebním autem najezdil poměrně dost a nebylo to zase tak špatné svezení. Taky jsem si za těch pár let nevšiml vibrací v řízení, s tím jsem se prostě nesetkal. I to asi vypovídá o kvalitě servisu.

Prostě - pokud bude Felda rozumně servisovaná, tak pro nenáročné ježdění to zase taková katastrofa není a dokážu pochopit, že si ji někdo koupí.

A mimochodem - a Almera nebyla pro případ havárie o nic lepší než Felda, v crashtestu naprosto propadla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 14:02, RE: felda se už dneska neoplatí
Koloss posted by:
Já bych to zase tak neodsuzoval. Almera je sice technicky dál, ale následně josu jakékoli opravy složitější na servis a nespraví to každý. Felicie díky své jednoduchosti je snadno opravitelná a pokud se použijí rozumné díly, tak to není s tou poruchovostí až tak vážné. Další věcí je právě ten servis. Jestli autor přistoupil na předražené noname pneumatiky a podobně to pak postupovalo u dalších dílů, tak ho prostě nějakej servisák oškubával a měnilo se víc věcí a častěji než bylo nutno. S felicií...
To ze u Feldy nebyl nikdy crash test provedeny jeste neznamena ze na tom bude stejne jako Almera. To je prece totalni spekulace. Pokud byla Almera z 1999 propadak, tak o 5 let konstrukcne starsi Felda bude nejspis uplna katastrofa a rozhodne bych radsi sedel v te Almere.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 14:39, RE: felda se už dneska neoplatí
Petr S posted by:
To ze u Feldy nebyl nikdy crash test provedeny jeste neznamena ze na tom bude stejne jako Almera. To je prece totalni spekulace. Pokud byla Almera z 1999 propadak, tak o 5 let konstrukcne starsi Felda bude nejspis uplna katastrofa a rozhodne bych radsi sedel v te Almere.
Rok výroby auta neznamená nutně všechno. Felda sice nebude žádný zázrak bezpečnosti, ale v té době se už na tyto věci při konstrukci přihlíželo, takže bych ji neodsuzoval bez důkazu. Že se Almera nepovedla, to je jasné, ale že je Fleda starší, neznamená, že bude horší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 16:26, RE: Váha vzduchu.
Petr.Seky posted by:
Co jsi hned sprostý?
Máš sice pravdu v tom, že Felicie NEMÁ váhu vzduchu, ale jinak lžeš, protože většina moderních, ale i starších benzínových motorů váhu vzduchu používá. Váha vzduchu tedy nesouvisí jen s dieslovými motory a turbem... Tak se nevztekej a než něco vyblinkáš, použij třeba nějaký vyhledávač...
Felda nemá váhu vzduchu v pravém slova smyslu ale s klapkou jsou sdruženy měriče teploty a tlaku a spolu s dalšími údaji (např. s lambdy) si množství vzduchu počítá ŘJ. Ale lidově se tomu u feldy říká váha vzduchu. Každopádně s tím mívají potíže hlavně feldy se kterýma se jezdí krátké trasy, lenochodím tempem nebo obojí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 16:29, RE: Váha vzduchu.
Kama posted by:
Felicie má nějakou váhu vzduchu??? To slyším poprvé?? Je videt že těm autům nerozumíš.Váhu maj snad auta s turbem NE?? A tudíš nestaráš a pak se nediv že se ti to furt sere... Je vidět že firemní automobily jsou na tom skutečně lépe. Pravidelný servis......PS: Nejlepší je jak někdo říká že koupil auto po Babičce a Důchodci.... To se musim smát...
Práší se ti od huby, tak ji raději zavři...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 16:29, RE: Váha vzduchu.
Paul posted by:
Práší se ti od huby, tak ji raději zavři...
Pardon, to bylo myšleno tomu kreténovi, překlikl jsem se.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 16:56, RE: felda se už dneska neoplatí
Petr S posted by:
To ze u Feldy nebyl nikdy crash test provedeny jeste neznamena ze na tom bude stejne jako Almera. To je prece totalni spekulace. Pokud byla Almera z 1999 propadak, tak o 5 let konstrukcne starsi Felda bude nejspis uplna katastrofa a rozhodne bych radsi sedel v te Almere.
O tom, zda je bezpečnější Felicia nebo Almera, se tu nemá cenu přít. Řěšit bezpečnost (pasivní) u vozů, kde je její úroveň mizerná nebo ještě horší, je v důsledku jedno.
Obvzláště mě vždy pobaví názory typu - ono "už" to má airbagy, tak to je bezpečnější. Že u prvních konzumních vozů, které měly airbag, jejich funkce nebyla vždy nejlepší, se ani nechci zmiňovat. Že u vozů, kde dochází díky měkkosti konstrukce k nezanedbatelnému posunu volantu do interiéru, podle mě nemá cenu bagy řešit. Obvzláště ,když stejně beztak měly být po x-letech vyměněny...
Felicia má podle mě jednu zásadní chybu - měla přijít tak o pět let dřív. Kdyby byla v téhle (ne)kvalitě již v roce 89, tak by to podle mě prostě byla pecka. Jenže přiznejme si, že kvalitativní posun musel přinést vůdce ze spolkové země...
Škoda ale stále pokulhává (můj názor). Když konečně udělají pekáč, co za něco stojí, přijde "záchranná brzda" v podobě facky od matičky VW. Fabia 1 zcela dojížděla na motorizace a přesto se jednalo v dané době a v dané třídě o jendo z nejlepších aut (až na motory obecně), Fabia 2 zase musela stavět na starém základu. Opravdu by mě zajímalo, proč. Levnější výroba za tím podle mě nebude (Ibiza není nijak zásadně cenově odlišná). Časová tíseň taky ne. Fabii 2 by klidně mohli představit o rok později...
Superb 2 je taky konečně slušný koráb. Na Škodu až moc. A tak čekám, že opět přiletí víte co od matičky, aby její vlastní Pašík nebyl v ohrožení.
Myslím, že osud konečně našel pro Škodu postavení "nomen omen". Je to prostě š(Š)koda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 17:20, RE: felda se už dneska neoplatí
rohYpnol posted by:
O tom, zda je bezpečnější Felicia nebo Almera, se tu nemá cenu přít. Řěšit bezpečnost (pasivní) u vozů, kde je její úroveň mizerná nebo ještě horší, je v důsledku jedno.
Obvzláště mě vždy pobaví názory typu - ono "už" to má airbagy, tak to je bezpečnější. Že u prvních konzumních vozů, které měly airbag, jejich funkce nebyla vždy nejlepší, se ani nechci zmiňovat. Že u vozů, kde dochází díky měkkosti konstrukce k nezanedbatelnému posunu volantu do interiéru, podle mě nemá cenu bagy řešit. Obvzlášt...
Souhlas. Jak s bezpečností, tak se záměrným przněním všeho koncernového, co nemá VW na kapotě. Třeba Toledo - první generace klamala tělem a v kastli sedanu se ukrýval praktický hatchback s velkým kufrem. Tak honem z toho udělat sedan, který sice měl pořád velký kufr, ale mizerně přístupný malým otvorem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 18:02, RE: felda se už dneska neoplatí
Koloss posted by:
Souhlas. Jak s bezpečností, tak se záměrným przněním všeho koncernového, co nemá VW na kapotě. Třeba Toledo - první generace klamala tělem a v kastli sedanu se ukrýval praktický hatchback s velkým kufrem. Tak honem z toho udělat sedan, který sice měl pořád velký kufr, ale mizerně přístupný malým otvorem.
Srovnání Seat vs. Škoda je velmi zvláštní.
Škoda - i přes veškerou (alespoň na venek) projevovanou nepřízeň koncernu velmi úspěšná.
Seat - i přes veškerou projevovanou přízeň, snahu a péči koncernu velmi NEúspěšná.
Spolu s průměrným VW to dělá dokonalý průměr ;)
Vývoj Toleda:
Toledo 1st: ryze praktické
Toledo 2nd: ryze nepraktické
Toledo 3rd: ryze nesmyslné
Toledo 4rd: ryze nepředstavené
Vlastně Toledo muselo dopadnout tak jak dopadlo, jinak by byla porušena kontinuita vývoje...
Tragédie v koncernu nastane, pokud Seat začne "vykrádat" Škodu, tzn např. první SUV Seatu bude přelíčený Yeti, který se bude jmenovat třeba Frankenstein.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 18:03, RE: felda se už dneska neoplatí
rohYpnol posted by:
Srovnání Seat vs. Škoda je velmi zvláštní.
Škoda - i přes veškerou (alespoň na venek) projevovanou nepřízeň koncernu velmi úspěšná.
Seat - i přes veškerou projevovanou přízeň, snahu a péči koncernu velmi NEúspěšná.
Spolu s průměrným VW to dělá dokonalý průměr ;)
Vývoj Toleda:
Toledo 1st: ryze praktické
Toledo 2nd: ryze nepraktické
Toledo 3rd: ryze nesmyslné
Toledo 4rd: ryze nepředstavené
Vlastně Toledo muselo dopadnout tak jak dopadlo, jinak by byla porušena kontinuita vývoje...
Tragédie v konce...
4th
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 19:05, RE: felda se už dneska neoplatí
rohYpnol posted by:
O tom, zda je bezpečnější Felicia nebo Almera, se tu nemá cenu přít. Řěšit bezpečnost (pasivní) u vozů, kde je její úroveň mizerná nebo ještě horší, je v důsledku jedno.
Obvzláště mě vždy pobaví názory typu - ono "už" to má airbagy, tak to je bezpečnější. Že u prvních konzumních vozů, které měly airbag, jejich funkce nebyla vždy nejlepší, se ani nechci zmiňovat. Že u vozů, kde dochází díky měkkosti konstrukce k nezanedbatelnému posunu volantu do interiéru, podle mě nemá cenu bagy řešit. Obvzlášt...
S tou Ibizou mi mluvíš z duše... Bejt odrovnanej z VW techniky a stačit mi menší auto, Ibiza by u (nejen) mě převálcovala Fabii jak parní válec. Tolik elegance a šarmu bych od koncernového produktu snad ani nečekal...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.08.2010 21:27, RE: felda se už dneska neoplatí
Koloss posted by:
Rok výroby auta neznamená nutně všechno. Felda sice nebude žádný zázrak bezpečnosti, ale v té době se už na tyto věci při konstrukci přihlíželo, takže bych ji neodsuzoval bez důkazu. Že se Almera nepovedla, to je jasné, ale že je Fleda starší, neznamená, že bude horší.
No prislo mi ze jsi Feldu bez dukazu trochu precenil. Preci jen je o 5 let starsi a to je dost. A spis to byl ve sve dobe technicky podprumer nez nadprumer.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.08.2010 20:55, RE: felda se už dneska neoplatí
Ráďa posted by:
Ten výčet věcí co se měnili je enormní Já bych na to nervy neměl. Auto buď funguje nebo ne. Životnost těch dílů taky nic moc. S Feldou se z pohledu řidiče dobře jezdí po městě, je v ní celkem dost místa, ale tím to končí. Technicky se může kdejaká Almera a podobné hajtry smát. Co jsi ušetřil na pořizovací ceně, to jsi dal do servisu. Felda je auto, co se dneska už dávno neoplatí ani pro nenáročné jezdce.
Feldu 1.3MPi jsem kupoval před 10-ti lety jako mírně jetou. Dvakrát do roka je v servisu - v podstatě trvale jen běžné opotřebení a spotřební díly. Plus asi dvakrát u klempíře blatníky (parkuji venku a jezdím celoročně po městě). Vzhledem k péči a pravidelné údržbě zcela spolehlivá, letos jsme byli na dovolené v Dánsku a ani na dálnicích v Německu se naprosto neztratila, rozhodně jsem provoz nebrzdil. Je to o prioritách, mám dva velice nákladné koníčky, tak se mně pravidelná údržba Feldy (skutečně údržba) bohatě vyplácí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.08.2010 02:35, RE: Závady
Petr S posted by:
Většina závad jsou spotřební věci. I když dvoje kotouče po 40 tkm svědčí spíš o nákupu nekvalitních dílů při první výměně.

Jinak servisovat Feldu ve Skotsku musí být asi slušný adrenalin

U 1. auta jsem se rozhodoval podobně. Buď česká klasika Felda za cca 55 tisíc nebo Mazda 626 2,0L za 60-70 tisíc. Moc jsem neváhal a bral Mazdu. Jasně že jsem díly výfuků taky během 85 tkm několikrát měnil. Stejně jako kotouče, destičky a i alternátor mi ke konci odešel. Ale výfuk a kotouče jsou spotřební ...
no ja nevim, tohle je docela dost na tak "relativne mlade auto"... u sveho prvniho auta (stale jezdi bez problemu v rodine) jsem o tomhle ani nevedel... a to se jedna o 20 let stareho japonce. vybavu necham bez komentare, tu nema ani ted vetsina vozu... jinak zase na obhajobu 1.3 mpi musim rict, ze jsem ji kdysi v praci "vyfasoval" jako sluzebni a to auto krome predepsanych servisnich intervalu nevedelo, co je to servis... takze se asi predchozi majitel podepsal na aute tomu budoucimu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 08.01.2012 16:22, RE: felda se už dneska neoplatí
Petr S posted by:
No prislo mi ze jsi Feldu bez dukazu trochu precenil. Preci jen je o 5 let starsi a to je dost. A spis to byl ve sve dobe technicky podprumer nez nadprumer.
Nesrovnávej stan a dům. Asi máš Almeru a nechceš přiznat, že to není (bůh ví co).
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.