0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia II 1.2HTP: jak často měnit rozvody?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.04.2012 10:26, Řetěz na věčné časy
Zdravím přátele motoristy, malinko odbočím a zavzpomínám na svou Sierru 2.3 D. Samozřejmě, že nic není na věčné časy, ale řetěz u těchto aut byl skutečně navždy. Byl jsem 7 majitel ! Najeto...raději nevědět, stáří před ekolikvidací 24 let a vsadím poslední boty, že řetěz byl originál a tedy původní Službu Sierry (auto na práci) převzala Felicie, kde samozřejmě po 200 tis.km řetez chrastí jak řechtačka. Tolik jen poznámečka k řetězu z dob, kdy se auta dělala poctivě a na výdrž.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.04.2012 12:25, RE: Řetěz na věčné časy
Joska posted by:
Zdravím přátele motoristy, malinko odbočím a zavzpomínám na svou Sierru 2.3 D. Samozřejmě, že nic není na věčné časy, ale řetěz u těchto aut byl skutečně navždy. Byl jsem 7 majitel ! Najeto...raději nevědět, stáří před ekolikvidací 24 let a vsadím poslední boty, že řetěz byl originál a tedy původní Službu Sierry (auto na práci) převzala Felicie, kde samozřejmě po 200 tis.km řetez chrastí jak řechtačka. Tolik jen poznámečka k řetězu z dob, kdy se auta dělala poctivě a na výdrž.
Hezké, ale z pohledu toho, že automotive je tahounem ekonomiky u nás a okolo, tak bych tak patetický nebyl. Tý armádě zaměstnanců bych nechtěl vysvětlovat, že jsou zbyteční...
No, ale na Kubě to tak maj. Udržujou v provozu poctivý americký káry z 60. let. Taky možnost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.04.2012 15:27, RE: Řetěz na věčné časy
Pepe posted by:
Hezké, ale z pohledu toho, že automotive je tahounem ekonomiky u nás a okolo, tak bych tak patetický nebyl. Tý armádě zaměstnanců bych nechtěl vysvětlovat, že jsou zbyteční...
No, ale na Kubě to tak maj. Udržujou v provozu poctivý americký káry z 60. let. Taky možnost.
No, touto optikou by potom bylo lepší, aby auta přežila max rok po záruce. Vzhledem k ujetým km se těžko počítá životnost, aby to u všech vyšlo, navrhuji proto autodestrukční systém, kde místo času do servisní prohlídky bude zobrazen čas do rozpadu. Aby armáda zaměstnanců měla pořád práci.
V podstatě říkáš, že čím nekvalitněji se vyrábí, tím se mají lidé lépe, což mi připadne jako odvážné tvrzení, které ale nedokážu nijak vyvrátit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.04.2012 15:36, RE: Řetěz na věčné časy
Pepe posted by:
Hezké, ale z pohledu toho, že automotive je tahounem ekonomiky u nás a okolo, tak bych tak patetický nebyl. Tý armádě zaměstnanců bych nechtěl vysvětlovat, že jsou zbyteční...
No, ale na Kubě to tak maj. Udržujou v provozu poctivý americký káry z 60. let. Taky možnost.
již několikrát mě napadla myšlenka, že by bylo zajímavé, kdyby některý z výrobců nabízel stejný produkt (v tomto případě auto) ve verzi "standard" a např. "extra long life".
Kdo by chtěl Octavii Standard měl by standard za svých 349.990,- včetně 6 airbagů a spoustou kur.ítek a oje.ů díky masivnímu katování kostů.
Kdo by chtěl úplně stejně vypadající auto, ale silně pozinkované, všechny kontakty v konektorech např. pozlacené, v motoru bez kurvítek a s dimenzací každého dílu na 500 tisíc km a více. Tak jako u té Siery 2.3D. Celé s cenou + 60 tis. např.
Já bych patřil třeba mezy zájemce o verzi "extra long life".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.04.2012 22:39, výměna řetězu
Když už jsme u těch řetězových rozvodů, mám mondeo dvaapůlku jako David a natočeno 200tis. km, motor je tedy zatím parádně tichý z venku i zevnitř, tušíte někdo kolik by ještě mohl vydržet řetěz?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.04.2012 22:40, RE: Řetěz na věčné časy
David V posted by:
No, touto optikou by potom bylo lepší, aby auta přežila max rok po záruce. Vzhledem k ujetým km se těžko počítá životnost, aby to u všech vyšlo, navrhuji proto autodestrukční systém, kde místo času do servisní prohlídky bude zobrazen čas do rozpadu. Aby armáda zaměstnanců měla pořád práci.
V podstatě říkáš, že čím nekvalitněji se vyrábí, tím se mají lidé lépe, což mi připadne jako odvážné tvrzení, které ale nedokážu nijak vyvrátit.
Já bych byl opatrný, a nezaměňoval životnost za kvalitu. Proč se vyrábí Golf (jánevím) asi 8. generace, když "nejkvalitněji" byla vyrobená 1? Jsme mohli jezdit (ti bohatší) pořád v kočáře, střední třída na koni, nižší na oslu, nemajetní pěšky, nebo za vozem.
Jestli potřebuješ za každou cenu polemizovat, a oponovat, prosím. Já se snažím věci vidět v souvislostech - a predikovat, co nastane za reakci na nějakou akci. Možná je to podle tebe špatně,což ale pro mě není argument...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 01:11, RE: Řetěz na věčné časy
Pepe posted by:
Já bych byl opatrný, a nezaměňoval životnost za kvalitu. Proč se vyrábí Golf (jánevím) asi 8. generace, když "nejkvalitněji" byla vyrobená 1? Jsme mohli jezdit (ti bohatší) pořád v kočáře, střední třída na koni, nižší na oslu, nemajetní pěšky, nebo za vozem.
Jestli potřebuješ za každou cenu polemizovat, a oponovat, prosím. Já se snažím věci vidět v souvislostech - a predikovat, co nastane za reakci na nějakou akci. Možná je to podle tebe špatně,což ale pro mě není argument...
Když už byla řeč o 1.2 HTP, nechápu proč někdo HTP pořád kupuje s touhle dlouhodobou špatnou pověstí. A pak řeší problémy typu rozvody, podpálené písty apod. Pořád je naštěstí ještě z čeho vybírat co se týče motorů. Mrzí mě že česká firma Škoda potažmo koncern si dělá tuhle vizitku a pořád zákazníkům slibuje že ten příští benzínový motor se už povede.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 07:17, RE: Řetěz na věčné časy
Pepe posted by:
Já bych byl opatrný, a nezaměňoval životnost za kvalitu. Proč se vyrábí Golf (jánevím) asi 8. generace, když "nejkvalitněji" byla vyrobená 1? Jsme mohli jezdit (ti bohatší) pořád v kočáře, střední třída na koni, nižší na oslu, nemajetní pěšky, nebo za vozem.
Jestli potřebuješ za každou cenu polemizovat, a oponovat, prosím. Já se snažím věci vidět v souvislostech - a predikovat, co nastane za reakci na nějakou akci. Možná je to podle tebe špatně,což ale pro mě není argument...
Životnost a kvalita (myšleno dobrá kvalita) jde ruku v ruce. A jediné souvislosti, které vidím jsou, co nejvíce si namastit kapsu, cohož se dosahuje redukcí nákladů a tlakem na rychlejší obměnu věcí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 08:47, RE: výměna řetězu
ivan2 posted by:
Když už jsme u těch řetězových rozvodů, mám mondeo dvaapůlku jako David a natočeno 200tis. km, motor je tedy zatím parádně tichý z venku i zevnitř, tušíte někdo kolik by ještě mohl vydržet řetěz?
Petr-Tipcars: Nevím, jak konkrétně u tohoto motoru, ale samotný řetěz bývá problémem opravdu málokdy. Mnohem dříve se opotřebují vodící lišty, napínák(y) atd. Ani to se nesmí samozřejmě podcenit, řetěz s ulámanými vodícími lištami a bez funkčního napínáku je časovaná bomba. Ale pokud někdy skutečně budete muset měnit řetěz, velmi doporučuji se podívat na ozubená kola. Zuby mohou být vybroušené do špičky, tzn. vznikají větší vůle, ve kterých se články pohybují. Každopádně cokoli špatného nejdřív uslyšíte, to je právě ten "systém včasného varování", který relativně dobře funguje u běžných řetězových rozvodů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 09:21, RE: Řetěz na věčné časy
David V posted by:
Životnost a kvalita (myšleno dobrá kvalita) jde ruku v ruce. A jediné souvislosti, které vidím jsou, co nejvíce si namastit kapsu, cohož se dosahuje redukcí nákladů a tlakem na rychlejší obměnu věcí.
Asi bohudík, nebo bohužel, osud tomu chtěl, že se pohybuji mezi ojetinami a nad těmi novějšími brečím jak želva. Auta se stala těžce spotřební věcí a tomu i jejich kvalita a zpracování a tedy i výdrž jednotlivých dílů a tím i konec konců i auta jako celku odpovídá, nikoliv však cena.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 09:25, RE: Řetěz na věčné časy
David V posted by:
Životnost a kvalita (myšleno dobrá kvalita) jde ruku v ruce. A jediné souvislosti, které vidím jsou, co nejvíce si namastit kapsu, cohož se dosahuje redukcí nákladů a tlakem na rychlejší obměnu věcí.
Jedna věc je životnost mechanická, druhá morální. S tlakem na rychlé morální zastarávání věcí (aut, tv, praček, ledniček, PC, NTB atd) dochází k tlaku na "nevýdrž". Jakkoli se mi to nemusí líbit, kapitalismus jako takovej je založenej na nadprodukci, tím pádem na nadspotřebě. Aby toho bylo možno dosáhnout, musí bejt výrobky lehko dosažitelné, a tím pádem brány jako spotřební. Každej má doma 2-3 televize, 1-2 auta, několik mobilů. A všechno toto mění rychleji, než by skutečně potřeboval. Alespoň většina.
Stačí porovnat, jak šly ceny nových aut dolů, zatímco reálné mzdy vzrostly. Teď se bavím o horizontu posledních 15-20 let.
Můžu nad tím hudrovat, ale stejně se musím přizpůsobit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 10:49, RE: výměna řetězu
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Nevím, jak konkrétně u tohoto motoru, ale samotný řetěz bývá problémem opravdu málokdy. Mnohem dříve se opotřebují vodící lišty, napínák(y) atd. Ani to se nesmí samozřejmě podcenit, řetěz s ulámanými vodícími lištami a bez funkčního napínáku je časovaná bomba. Ale pokud někdy skutečně budete muset měnit řetěz, velmi doporučuji se podívat na ozubená kola. Zuby mohou být vybroušené do špičky, tzn. vznikají větší vůle, ve kterých se články pohybují. Každopádně cokoli špatného nejdřív ...
To je dobrá zpráva, chtěl bych aby mi auto vydrželo dalších 100tis. možná i víc. S tím ozubeným kolem to je dobré vědět, ačkoli jezdím k poctivému servismanovi. Nechá mě i být u auta a všechno patřičně komentuje, takže se i něco přiučím
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 12:41, RE: Řetěz na věčné časy
Pepe posted by:
Jedna věc je životnost mechanická, druhá morální. S tlakem na rychlé morální zastarávání věcí (aut, tv, praček, ledniček, PC, NTB atd) dochází k tlaku na "nevýdrž". Jakkoli se mi to nemusí líbit, kapitalismus jako takovej je založenej na nadprodukci, tím pádem na nadspotřebě. Aby toho bylo možno dosáhnout, musí bejt výrobky lehko dosažitelné, a tím pádem brány jako spotřební. Každej má doma 2-3 televize, 1-2 auta, několik mobilů. A všechno toto mění rychleji, než by skutečně potřeboval. Alespoň ...
Já jsem asi "staromilec", nestydím se za to. Nepotřebuju měnit mobil každý rok, notebook každé dva roky a auto každých 5 let atd atp. Pračku jsem měl 15 let, lednici 20, auta mám běžně 10 let a to už ojetiny, LCD ani plasmovku nemám, protože mi stará televize slouží naprosto spolehlivě. Neberte to "Pepe" zle, ale dle mého názoru ta nadprodukce a neustálá masivní obměna věcí vede svět do záhuby. Nic nejde do nekonečna, nežijeme rychle ale přímo histericky. Hezké, že platy vzrostly a ceny aut klesly, ale více jak 100x podražila voda, plyn, elektrika, nájmy...a zdražování není konec, takže dostupnost nových aut je pro většinu lidí horší a horší, neb jim již na ně nezbývá. Ale to již diskusi vedeme úplně jinam, já chtěl jen pár řádků o řetězu a abych pravdu řekl, zastat se i Davida před vašimi zbytečně radikálními názory. A ještě něco...Hudruju ale nepřizpůsobuji se ! Pohodový den všem, i Vám Pepe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 13:16, K otázce nakonec
U koncernových motorů s řemenem rozvody strašák nejsou (pokud strašákem není cena za díly a práci při výměně řemenu).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 14:18, RE: K otázce nakonec
Muroň posted by:
U koncernových motorů s řemenem rozvody strašák nejsou (pokud strašákem není cena za díly a práci při výměně řemenu).
to je vše pravda, nejde o 6-ti a víceválec. To potom totiž musí motor kvůli výměně rozvodů ven a cena za práci se díky tomu úměrně zvyšuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 15:03, htp 2
Od roku 2009 začali do motorů htp montovat jiný rozvodový řetěz,ůdajně by měl být motor tišší a řetěz trvanlivější.Cena i s prací okolo 4 500 kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 22:56, RE: Řetěz na věčné časy
Pepe posted by:
Jedna věc je životnost mechanická, druhá morální. S tlakem na rychlé morální zastarávání věcí (aut, tv, praček, ledniček, PC, NTB atd) dochází k tlaku na "nevýdrž". Jakkoli se mi to nemusí líbit, kapitalismus jako takovej je založenej na nadprodukci, tím pádem na nadspotřebě. Aby toho bylo možno dosáhnout, musí bejt výrobky lehko dosažitelné, a tím pádem brány jako spotřební. Každej má doma 2-3 televize, 1-2 auta, několik mobilů. A všechno toto mění rychleji, než by skutečně potřeboval. Alespoň ...
Tipnul bych, že v případě 1.2 HTP se nejedná o rafinovaný záměr Škody vytvořit "nevýdrž". Udělat povedený motor asi není tak snadné jak se může zdát. Naštěstí je pořád ještě z čeho volit (i u nových aut). U kterých netřeba ukecávat kulanci na motor pár měsíců po záruce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 27.04.2012 23:10, RE: Řetěz na věčné časy
Pepe posted by:
Hezké, ale z pohledu toho, že automotive je tahounem ekonomiky u nás a okolo, tak bych tak patetický nebyl. Tý armádě zaměstnanců bych nechtěl vysvětlovat, že jsou zbyteční...
No, ale na Kubě to tak maj. Udržujou v provozu poctivý americký káry z 60. let. Taky možnost.
A jinak k tomu, že automotive je hlavním tahounem ekonomiky ČR. To zas tak úplně neplatí. Viz. <br>
http://www.czso.cz/csu/2012edicniplan.nsf/t/BB00403434/$File/1804120311_13.pdf <br>
Co se týče exportu, tak se už dávno vyváží víc informačních technologií než aut. Z toho mi jako ekonomickému lajkovi plyne, že škodovku táhne jen domácí spotřeba. To asi také o něčem vypovídá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.04.2012 14:00, RE: Řetěz na věčné časy
Joska posted by:
Já jsem asi "staromilec", nestydím se za to. Nepotřebuju měnit mobil každý rok, notebook každé dva roky a auto každých 5 let atd atp. Pračku jsem měl 15 let, lednici 20, auta mám běžně 10 let a to už ojetiny, LCD ani plasmovku nemám, protože mi stará televize slouží naprosto spolehlivě. Neberte to "Pepe" zle, ale dle mého názoru ta nadprodukce a neustálá masivní obměna věcí vede svět do záhuby. Nic nejde do nekonečna, nežijeme rychle ale přímo histericky. Hezké, že platy vzrostly a ceny au...
Díky za přání... Radikální názory? Jen se koukám kolem sebe... A jak sám uvádíte, podražila elektřina, voda...zkuste si spočítat, kolik jste "ušetřil" provozováním oněch historických zařízení... Speciálně ta lednice, která běží 24h/365dní v roce. LED televize kontra klasická CRT...
Jinak to zavanulo minulostí - bylo by lepší plánované hospodářství? Vybalancovat to tak, aby bylo všeho akorát? K čemu vede nedostatek, vím...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.04.2012 23:02, RE: Řetěz na věčné časy
Pepe posted by:
Díky za přání... Radikální názory? Jen se koukám kolem sebe... A jak sám uvádíte, podražila elektřina, voda...zkuste si spočítat, kolik jste "ušetřil" provozováním oněch historických zařízení... Speciálně ta lednice, která běží 24h/365dní v roce. LED televize kontra klasická CRT...
Jinak to zavanulo minulostí - bylo by lepší plánované hospodářství? Vybalancovat to tak, aby bylo všeho akorát? K čemu vede nedostatek, vím...
Zrovna mou CRT televizi z doby před nástupem LCD jsem kdysi měřil ampérmetrem. Její spotřeba je od 50-100W. Podle toho jestli je obraz tmavý nebo hodně svěltý. Průměr bude někde kolem 70-80W. LED z počátků výroby bere klidně přes 200W, ale trvale, bez ohledu co zrovna promítá. Zatím spíš plánuju jít do plasmy se satelitním TV tunerem. Vzhledem k mému diváckému nájezdu spotřebu až tak neřeším Krom toho plasma stejně jako CRT nebo AMOLED má spotřebu závislou na tom co promítá a ne konstantní jako LCD.
respond
1 2 3

Škoda Fabia II 1.2HTP: jak často měnit rozvody?

Jak často měnit řetězový rozvod u motoru 1.2HTP ve výkonové verzi 51kW?
26.04.2012, techn.advisory centre
hodnocení článku: 76% (51x)
přečteno: 163899x


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.