0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi - za kolik jezdí s motorem 1,4i?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 16:05, RE: Doporučuji nafoukat hodně kola
anonym posted by:
Ach jo, že Vám stojí za to psát takové bláboly, to pak člověka ta diskuse pod článkem velice rychle omrzí.

Mě by spíše zajímalo, co je důvodem toho, že ten motor je v reálu takhle žíznivý - vysoká hmotnost auta? neekonomický motor? nezajetý motor? "těžká" noha na plynovém pedálu? povětrnostní podmínky během testu?
Na obyčejnou 1.4 je spotřeba trochu vysoká.
Pokud výrobce uvádí hodnoty spotřeby o tolik nižší, nestálo by za to nechat vozidlo v rámci zkontrolovat, zda spotřeba není ovlivněna chybou motoru?
Petr
No já se nasmál jako dlouho ne. Vždyť proto to ten člověk napsal. Jen jestli si to přečte ten ecorallye řidič.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 16:07, RE: Doporučuji nafoukat hodně kola
anonym posted by:
Ach jo, že Vám stojí za to psát takové bláboly, to pak člověka ta diskuse pod článkem velice rychle omrzí.

Mě by spíše zajímalo, co je důvodem toho, že ten motor je v reálu takhle žíznivý - vysoká hmotnost auta? neekonomický motor? nezajetý motor? "těžká" noha na plynovém pedálu? povětrnostní podmínky během testu?
Na obyčejnou 1.4 je spotřeba trochu vysoká.
Pokud výrobce uvádí hodnoty spotřeby o tolik nižší, nestálo by za to nechat vozidlo v rámci zkontrolovat, zda spotřeba není ovlivněna chybou motoru?
Petr
Asi od všeho trochu. V kombíku je to relativně těžký auto, oproti předchozí generaci vyšší, je zima (nebo aspoň chladněji). Samozřejmě může být rozdíl i mezi jednotlivými motory.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 16:31, RE: spotřeba?
anonym posted by:
Máme na firmě služební benzínovou čtrnáctistovku Fabii Combi 59 kW, ale předcházející generaci. To auto nešetříme, ale snažíme se jezdit slušně a průměrná spotřeba je 6,8. Dlouhý trasy po okreskách máme se spotřebou 5,5l, když nespěcháme. Nějak mi ta Vaše spotřeba nesedí!?
moc toho nenajezdím, tak jsem si koupil ojetého Forda Escorta 1,6 16V benzín. Měl jsem z té spotřeby trochu strach, ale je to v běžném provozu 6,5 - 7L (moc to nehoním). Vzhledem k tomu, že je to auto z roku 1998 a je o pořádný kus větší, tak mi bohužel tak připadá, že Fabie motorově zaostává ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 17:24, RE: Řidič..?
Pepe posted by:
No, když nevěříš, tvoje věc. Neberu ti to. Ducato 2,3 JTD - klidná jízda, 50% město - 9 l/100 km. Ostrá jízda v rámci limitů stejné trasy - spotř. 9,5 - 10. Přijeď, vytáhnu to z imonitory od CCS. Nevěřící Tomáši. Proč bych kecal? Budu z toho něco mít? Tak vidíš...
je tedy otázkou,o kolik si zvedneš průměrnou rychlost,střelbu jedu s 2.8JTD za 15,když normálně(abych ušetřil naftu),tak za 9l..Tak to neber osobně,ale nevěřím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 17:38, RE: Dobrá ukázka
Pepe posted by:
2 - 3 semafory po městě udělají víc, než 5 minut. Stačí vědět, jak běhaj. Stačí jezdit pořád stejné trasy. No na tý tvý vesnici semafory asi neznáš... Po internetu se ti to kope, žejo?
Stačí využívat zelenou vlnu,a jet plynule,mám vyzkoušené,že některé (99%)nezkušené divochy dojedu na třetí,nebo čtvrté křižovatce,a od toho se právě odvíjí i spotřeba,optřebení auta.Normální řidič nejjezdí jak prase,jak to jednou někde vysypeš,tak se sklidníš a zjistíš,že se dá zajet 400km sice o deset minut později,ale bez únavy,s menší spotřebou,neuvařenými brzdami,a nespálenymi pneumatikami...ps:to s tím nakop.. je myšleno obecně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 17:52, RE: Proto máme motor 1,6
anonym posted by:
No ona je otázka co je to normální auto To co vy říká v diskuzích kdekdo, ale když si chcete vybrat slušné malé auto, nabídka je dneska velice široká a objeli jsme něco salónů. Chtěli jsme malé slušně vybavené auto, tak ho máme. A že stálo 430 tisíc? No a co, za své peníze jsme maximálně spokojeni a musím přiznat, že nakonec Fabia vyhrála díky předchozím velmi dobrým zkušenostem.
Za ty prachy byste měl už Focuse, který je trochu někde jinde. Nic proti Fabii, ale kdyby stala o sto tisíc méně, tak budiž, ale za tyhle prachy at si ji nechaj.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 18:13, RE: Doporučuji nafoukat hodně kola
anonym posted by:
Ach jo, že Vám stojí za to psát takové bláboly, to pak člověka ta diskuse pod článkem velice rychle omrzí.

Mě by spíše zajímalo, co je důvodem toho, že ten motor je v reálu takhle žíznivý - vysoká hmotnost auta? neekonomický motor? nezajetý motor? "těžká" noha na plynovém pedálu? povětrnostní podmínky během testu?
Na obyčejnou 1.4 je spotřeba trochu vysoká.
Pokud výrobce uvádí hodnoty spotřeby o tolik nižší, nestálo by za to nechat vozidlo v rámci zkontrolovat, zda spotřeba není ovlivněna chybou motoru?
Petr
Na testovacím okruhu, který odráží kombinovaný provoz se vždy snažím rozumnou jízdou o dosažení co nejnižší spotřeby, přičemž dojezdový čas by se neměl příliš lišit. Fabie s 1.4 se mi podařilo dosáhnout o 0,2 l/100 km nižší spotřeby, než udává výrobce. Většinou však se daří dosáhnout výsledku mnohem lepšího (cca o litr méně). Ve srovnání s konkurencí či silnějšími motory na tom není 1,4 příliš dobře.

Co mi vadilo na motoru, se dočtete již brzy v redakčním testu. Jen naznačím, že projev pohonné jednotky je nevýrazný, motoru se nechce do otáček a pocitově to vypadá jako kdyby byla zatažená ruční brzda. Prostě letargický projev.

Povětrnostní podmínky byly dobré, relativně stejné jako v ostatních testech a motor vzhledem k najetým kilometrům byl sedlý. Pneumatiky jsou nahuštěny dle doporučení výrobce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 18:52, RE: Proto máme motor 1,6
anonym posted by:
No ona je otázka co je to normální auto To co vy říká v diskuzích kdekdo, ale když si chcete vybrat slušné malé auto, nabídka je dneska velice široká a objeli jsme něco salónů. Chtěli jsme malé slušně vybavené auto, tak ho máme. A že stálo 430 tisíc? No a co, za své peníze jsme maximálně spokojeni a musím přiznat, že nakonec Fabia vyhrála díky předchozím velmi dobrým zkušenostem.
To jste dobrý blázni dát za krátkou Fábii 430 tis. Kč. To bych si koupil třeba Suzuki Swift s 1,3 v plné výbavě, 66 Kw a ještě by mi skoro 100 tis. zbylo na benzín. To si škodovka musí mnout ruce, že má takovýhle zákazníky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 18:57, RE: Scota
anonym posted by:
Za 9 l jezdil po Praze i 15 let starej Favorit. Takže nic moc náčelníku.
Vtip je v tom, že starej Favorit byl o dost lehčí než dnešní Fábie. Motory jsou třeba o něco lepší a úspornější než dříve, ale auta jsou stále těžší a těžší (kvůli výbavě, bezpečnosti atd.) Kdyby ten dnešní motor dali do Favorita, tak se vsadím, že bude mít nejméně o litr menší spotřebu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 21:21, RE: Scota
anonym posted by:
Vtip je v tom, že starej Favorit byl o dost lehčí než dnešní Fábie. Motory jsou třeba o něco lepší a úspornější než dříve, ale auta jsou stále těžší a těžší (kvůli výbavě, bezpečnosti atd.) Kdyby ten dnešní motor dali do Favorita, tak se vsadím, že bude mít nejméně o litr menší spotřebu.
Není v tom nic složitého, atmosférické zážehové čtyřválce do 2l prostě němci neumí, Japonci dávno a dnes i korejci jsou dále. Mám Rav4 aut. 2.0 110 kw a průměr 8,8 a to jezdím svižně. Chce to vyvijet a ne používat zastaralé technologie, dnes jsou v "nové" Fabii používány vyřazené pohonné jednotky z Golfu 4, kde se navíc příliš neosvědčily (např. 1.6 77kW), prostě se VW potřebuje zbavit skladových zásob a šetří. Reklama a PR masáž pomůže jen zčásti. A to je škoda pro škodovku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 22:38, RE: Proto máme motor 1,6
anonym posted by:
To jste dobrý blázni dát za krátkou Fábii 430 tis. Kč. To bych si koupil třeba Suzuki Swift s 1,3 v plné výbavě, 66 Kw a ještě by mi skoro 100 tis. zbylo na benzín. To si škodovka musí mnout ruce, že má takovýhle zákazníky.
Swift ani přez moji mrtvolu, to je ta fabie hezčí, ikdyž taky nic moc....Za 430.000.- bych koupil dvouleté auto a všechny by přecházel zrak jaké!! ! !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.03.2008 23:04, RE: Fabie sou zdorby
anonym posted by:
Ono to svedci neco i o majiteli, kdo si koupi auto o vykonu 60 koni, aby s nim jezdil po dalnici? Pak se nesmi divit ze jednotka jedou 100 km na 100% zatizeni sezere na ten objem neodpovidajici mnozstvi paliva.
Nekdy to auto dostanete od firmy a pak Vam nic jineho nezbyva. Ja mel nejakou dobu prideleny Roomster smotorem 1,4 a na delsi jizdy tragedie. Dlouhodobe to zralo 8,2 a ja jsem pravidelne dostaval vynadano za neprimerenou nadspotrebu. Nejstastnejsi jsem byl, kdyz jsem se ho zbavil. Na druhou stranu me zene se docela libil, pro jizdy jako s detmi do cviceni, do Makra nakoupit a vecer na bazen je to celkem idealni auto. Testovana Fabia ma v civilizovanem svete podobne urceni a snad jenom na D1 najdete tolik "hrdych" ridicu, co se s ni za kazdou cenu snazi udrzet v levem pruhu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.03.2008 06:52, RE: Řidič..?
anonym posted by:
je tedy otázkou,o kolik si zvedneš průměrnou rychlost,střelbu jedu s 2.8JTD za 15,když normálně(abych ušetřil naftu),tak za 9l..Tak to neber osobně,ale nevěřím.
2,3 a 2,8 bude část rozdílu, zbytek bude schovaný v "rámci limitů". Holt zas až tak ostře nejezdím, páč když u maxíka začnou hvízdat gumy, bejvá většinou už pozdě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.03.2008 06:54, RE: Dobrá ukázka
anonym posted by:
Stačí využívat zelenou vlnu,a jet plynule,mám vyzkoušené,že některé (99%)nezkušené divochy dojedu na třetí,nebo čtvrté křižovatce,a od toho se právě odvíjí i spotřeba,optřebení auta.Normální řidič nejjezdí jak prase,jak to jednou někde vysypeš,tak se sklidníš a zjistíš,že se dá zajet 400km sice o deset minut později,ale bez únavy,s menší spotřebou,neuvařenými brzdami,a nespálenymi pneumatikami...ps:to s tím nakop.. je myšleno obecně.
No vždyť mluvím o stejné věci - stačí předvídat, některé úseky se holt musí "natáhnout", aby se stihla další zelená, jinde nemá cenu jet víc jak 50 atd, atd...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.03.2008 08:02, RE: Proto máme motor 1,6
anonym posted by:
Swift ani přez moji mrtvolu, to je ta fabie hezčí, ikdyž taky nic moc....Za 430.000.- bych koupil dvouleté auto a všechny by přecházel zrak jaké!! ! !
Jaké?????
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.03.2008 08:26, RE: Proto máme motor 1,6
anonym posted by:
To jste dobrý blázni dát za krátkou Fábii 430 tis. Kč. To bych si koupil třeba Suzuki Swift s 1,3 v plné výbavě, 66 Kw a ještě by mi skoro 100 tis. zbylo na benzín. To si škodovka musí mnout ruce, že má takovýhle zákazníky.
Promiňte, ale Vy jste se v tom Suzuki byl svézt? Já ano a řeknu Vám, že vybrat dneska slušné malé auto je docela problém.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.03.2008 08:29, RE: Proto máme motor 1,6
anonym posted by:
Za ty prachy byste měl už Focuse, který je trochu někde jinde. Nic proti Fabii, ale kdyby stala o sto tisíc méně, tak budiž, ale za tyhle prachy at si ji nechaj.
Ano za ty prachy by měl Focuce, I 30, Ceed apod. Problém je, že oni chtěli malé auto což Focus moc nesplňuje. Jinak ať si každý koupí co chce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.03.2008 12:52, RE: Fabie sou zdorby
anonym posted by:
Nekdy to auto dostanete od firmy a pak Vam nic jineho nezbyva. Ja mel nejakou dobu prideleny Roomster smotorem 1,4 a na delsi jizdy tragedie. Dlouhodobe to zralo 8,2 a ja jsem pravidelne dostaval vynadano za neprimerenou nadspotrebu. Nejstastnejsi jsem byl, kdyz jsem se ho zbavil. Na druhou stranu me zene se docela libil, pro jizdy jako s detmi do cviceni, do Makra nakoupit a vecer na bazen je to celkem idealni auto. Testovana Fabia ma v civilizovanem svete podobne urceni a snad jenom na D1 naj...
Ten prispevek na ktery reagujete je muj, takze bych doplni Vase postrehy. Ja chapu, ze nekdy je auto prideleno firmou, v tom pripade ale ani majitel (popr. carpool) nema rozum. Podnikatel nebo firma vi na co se jeji auta pouzivaji a podle toho si vybrat. Chapu se vetsinou u nas snazi co nejvic usetrit, tedy co nejlevnejsi s co nejmensim motorem, ale ve finale se neusetri temer nic. Co si budem povidat, ne nadarmo se v Cechach rika, ze nejlepsi offroad je sluzebak.
Ja se snazim s kazdym autem jezdit, tak na co staci. Tedy se 1.3i jsem jel po dalnici max. 120, protoze vic to jiz nebylo ani prijemne ani hospodarne. Ale to auto bylo urcene do mesta, kde naprosto vyhovovalo.
Jinak stoprocentne souhlasim s vasi posledni vetou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.03.2008 18:01, RE: Řidič..?
anonym posted by:
Dojíždím za prací do Prahy cca 70 km(jedna třetina vzdálenosti je po Praze).Vlastním Octavku 1.9 TDi a většinou je plně naložená.S lehkou nohou na plynu mám průměrnou spotřebu okolo 4-4,5 litrů nafty a to podotýkám že využívám max. rychlost povolenou vyhláškou v daném úseku.
Cesta do Rakouska (cca 300 km) průměr 3,8 l /100km !!..jde o to jezdit plynule s lehkou nohou na plynu a trochu při tom myslet !!
To je naprosto skvělé, že se najde spousta lidí, co tady stále jezdí Eco rallye A ještě skvělejší je za takovými dleší dobu jezdit, to je teprv paráda. Tam, kde se dá jet 90 v pohodě se jezdí 70, no a když po dálnici můžou jet 130, tak oni jedou vlevo a svých 110. Osobně je mi daleko milejší člověk, co jezdí dynamicky, dle okolností,třeba i 120 mimo obec, ale bezpečně, nikoho nebrzdí, jede plynule, ale bohužel lidi na silnici si nevybereš. Franta
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.03.2008 18:16, RE: Scota
anonym posted by:
Není v tom nic složitého, atmosférické zážehové čtyřválce do 2l prostě němci neumí, Japonci dávno a dnes i korejci jsou dále. Mám Rav4 aut. 2.0 110 kw a průměr 8,8 a to jezdím svižně. Chce to vyvijet a ne používat zastaralé technologie, dnes jsou v "nové" Fabii používány vyřazené pohonné jednotky z Golfu 4, kde se navíc příliš neosvědčily (např. 1.6 77kW), prostě se VW potřebuje zbavit skladových zásob a šetří. Reklama a PR masáž pomůže jen zčásti. A to je škoda pro škodovku.
Naprostý souhlas, tady trošku němci usnuli na vavřínech. Jinak argumentovat tady s turbem,1,4 FSI, je nesmysl, protože s cenovou politikou VW by to auto stálo stejně, jako Toyota Avensis a to je auto o 2 třídy výš. Takže když to shrnu, tak momentálně koncern v naftě nic moc CR, se ještě neprodává a co se benzínu týče, tak FSI s turbínou je tak drahý, že je to nesmysl do takového autka a solidní motor není!
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.