0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,9 SDI

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.06.2006 01:14, uroven recenze
to sem se toho teda dozvedel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.06.2006 10:26, RE: uroven recenze
Lojza posted by:
to sem se toho teda dozvedel
jojo...recenze jak stehno ...tak já přidám vlastní zkušenost - ve vyšších
otáčkách je v autě kravál jak v tanku a ani v nízkých otáčkách si motor
s benzínem nelze splést.Navíc je to po HTP nejlínější motor ve škodovkách (ale to někomu může stačit) - bohužel cena nového vozu
je na takový lenochod hodně vysoko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.06.2006 11:14, Ad recenzia
V recenzii je predsa len pomerne malo info.
Najviac by ma asi zaujimalo, ako je na to po tolko km napr. predna naprava...Ak niekto toto auto mate, mozte prosim skusit napisat nieco o sprevodovani? (myslim nieco ako ze v ramci max. tociveho momentu aka je rychlost - staci podla toho optimistickeho tachometru - najma rych. stupne 3, 4 a 5...dik
Co sa tyka lenivosti auta...ano je pomerne lenivy, a ako novy bol aj dost drahy, lenze ak kupi toto auto ako ojetinu niekto kto jednoducho setri, tak SDi nie je zlou volbou. A jazdite denne, najma ak nejde o dialnicu, tak si nemyslim, ze tento motor brzdou nie je. Ak sa niekto chce hrat na ceste na mysicky, nech si kupi fabiu s 1.4 16V 100ps, TDI 100 ps alebo 2.0 115ps...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.06.2006 12:07, SDi
Mám zkušenost s téměr stejným motorem, ale v Polu ´98, 1.9 SDi 47 kW (neplést s 1,9 D, který je i ve feldách), motor je to sice slabší, absence turba je rozhodně poznat, je to jen atmosférický nepřeplňovaný motor, ale přátelé, pokud s ním nejezdí hovado, a pravidelně se mění rozvody, tak je tento motor nezničitelný, nedávno jsem polo prodal se stavem 295200 km na tachometru, a absolutně žádný problém, auto jelo stále jako nové, je pravda že vliv na opotřebení může mít i olej ( v mém případě Castrol Magnatec). Motor je to opravdu úsporný, do 5 l se vejde téměř vždy, a hlavně jedná se o diesel, který má úplně jiný průběh točivého momentu (je vyšší oproti srovnatelnému benzínu) a i výkonu. Při srovnání s formanem ´94 50 kW je SDi ačkoli je papírově slabší mnohem plynulejší, dá se říct že SDi je větší tahoun, což je pochopitelné. Benzín aby jel stejně se musí vytáčet více než je na plynulou jízdu běžné aby SDi stačil, tudíž jede i za větší spotřebu.
Dále bych chtěl podotknout, že se mi i při takovém náběhu kilometrů(stav motoru opravdu jako nový, i dle diagnostiky) podařilo rozjet auto i na 170 km/h (podotýkám, že jen pro vyzkoušení) a to v obsazení 4 lidmi.To by se se "silnějším" formanem nestalo ani omylem. SDi je ale velmi těžký motor, já osobně měl na polu stále původní ramena, jen sem z něj sundal sportovní pružiny a dal obyčejné, jinak se měnily jen čepy. Taky je u téhle motorizace a to si troufám tvrdit i o Fabii mnohem větší opotřebení brzd (kotoučů) a také pneumatik! Ta váha je opravdu znát. Při vyšších rychlostech možná výhoda..nevím.
Jinak se servem perfektní parkování. Motor je vhodný pro plynulou jízdu, rozhodně se vyplatí až při větším proběhu kilometrů, často jsou tyto motory ve služebních městských autech.
Ještě jsem zapomněl na jednu trochu méně příjemnou věc, a to jsou velké mrazy, nemyslím tím motor samotný,ale jeho uvedení do chodu vyžaduje silnější baterii, a i tak se mi několikrát stalo, že v -20 C zánovní baterie 65 Ah motor neroztočí, a přitom to chce jen cvrnknutí, v žádném případě ale neroztahovat, ale to už snad nikoho ani nenapadá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.06.2006 12:41, RE: SDi
Tom posted by:
Mám zkušenost s téměr stejným motorem, ale v Polu ´98, 1.9 SDi 47 kW (neplést s 1,9 D, který je i ve feldách), motor je to sice slabší, absence turba je rozhodně poznat, je to jen atmosférický nepřeplňovaný motor, ale přátelé, pokud s ním nejezdí hovado, a pravidelně se mění rozvody, tak je tento motor nezničitelný, nedávno jsem polo prodal se stavem 295200 km na tachometru, a absolutně žádný problém, auto jelo stále jako nové, je pravda že vliv na opotřebení může mít i olej ( v mém případě Cast...
Předjíždění s tímhle motorem je jen pro jedince se silnými nervy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.06.2006 12:53, RE: SDi
Roňouch posted by:
Předjíždění s tímhle motorem je jen pro jedince se silnými nervy.
To už bych radši šel do nejslabšího TDi - měl jsem možnost jet s 1.9 SDI i s 1.9 TDI (ještě 1.4TDI) nebylo a to turbo je tam sakra znát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.06.2006 13:22, RE: SDi
PetrX posted by:
To už bych radši šel do nejslabšího TDi - měl jsem možnost jet s 1.9 SDI i s 1.9 TDI (ještě 1.4TDI) nebylo a to turbo je tam sakra znát.
Jasně, na předjíždění to rozhodně není, co si budem povídat, chybí zde již mnohokrát proklamovaný turboefekt. Už nejslabší TDI (byť už hodně staré) 66 kW by bylo pro vůz této hmotnostní kategorie absolutně ideální, a kromě zde již omílané váhy vzduchu není co se provozních nákladů týče téměř žádný rozdíl. Pokud se člověk s turbem naučí zacházet, nemělo by být větší problém. U 81 kW varianty pokud se nepletu jsou již naklápěcí lopatky které zlobí, stejně jako PD, které taky není bezproblémové. Na takhle tuctové auto, jakým Fabia je, je politika motorů trošku nešťastná..žádná 1.6 ani 1.8, u RS verze 1.9 TDi, nemám nic proti TDi, jen mi to k RS trochu nepasuje..Zato jsou ale 4 výkonové varianty 1,4..co naplat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.06.2006 00:05, RE: SDi
Tom posted by:
Jasně, na předjíždění to rozhodně není, co si budem povídat, chybí zde již mnohokrát proklamovaný turboefekt. Už nejslabší TDI (byť už hodně staré) 66 kW by bylo pro vůz této hmotnostní kategorie absolutně ideální, a kromě zde již omílané váhy vzduchu není co se provozních nákladů týče téměř žádný rozdíl. Pokud se člověk s turbem naučí zacházet, nemělo by být větší problém. U 81 kW varianty pokud se nepletu jsou již naklápěcí lopatky které zlobí, stejně jako PD, které taky není bezproblémové. Na...
Vlastním Fabii com. 1,9 SDI. Kupoval jsem ji jako novou, nyní mám 76.000km. Shrnu to (snad) krátce.
SDIčko je pro hodně klidný řidiče. Sám se snažím jezdit podle předpisů, ale ten motor prostě nestačí. Předjíždění je pro hodně odvážný jedince. Hlučnost za studena je jak v zemědělským stroji a ne v os. autě, obzvlášť když jsou teploty pod nulou. Motor se v zimě zahřívá cca prvních 15km. SDIčko rozhodně není na krátký popojíždění, ale pokud s ním budete jezdit delší tratě, tak vám zas bude chybět výkon motoru. Jinak obsah 1,9, takže zákonná pojistka značně vysoká, ale motor vám nenabízí vůbec nic, snad jen příznivou průměrnou spotřebu, která se dá udržet do 5 litrů. Auto mě stálo cca 420.000,-. Tehdy jsem se rozhodoval mezi tímto novým autem a mírně jetou Octavií TDI/66 kW. Dnes už vím, že jsem byl VŮL. Takže všichni co přemýšlíte o Fabii SDI si to ještě jednou pořádně promyslete!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.06.2006 00:40,
Tak mi připadá že autor skočil ze 120tky do Fabije a ja s toho hotovej jakej je to rozdíl. Nic proti fábiim ,ale motor 1.9Sdi je línej jako prase.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.06.2006 00:42, RE: SDi
Spajk posted by:
Vlastním Fabii com. 1,9 SDI. Kupoval jsem ji jako novou, nyní mám 76.000km. Shrnu to (snad) krátce.
SDIčko je pro hodně klidný řidiče. Sám se snažím jezdit podle předpisů, ale ten motor prostě nestačí. Předjíždění je pro hodně odvážný jedince. Hlučnost za studena je jak v zemědělským stroji a ne v os. autě, obzvlášť když jsou teploty pod nulou. Motor se v zimě zahřívá cca prvních 15km. SDIčko rozhodně není na krátký popojíždění, ale pokud s ním budete jezdit delší tratě, tak vám zas bude chybět ...
Hmm tak to si vůl byl. Rozhodně 1.9TDI s 66 nebo 74KW je jasná volba co se týče spotřeby, výkonu a požitku z jízdy v případě že nechceš šetřit na povinném. Jediné co mě štve, že ve fabii je ten motor víc slyšet než v octávii a ten interier je taky mizernej....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.06.2006 07:20, RE: bez předmětu
David posted by:
Tak mi připadá že autor skočil ze 120tky do Fabije a ja s toho hotovej jakej je to rozdíl. Nic proti fábiim ,ale motor 1.9Sdi je línej jako prase.
Mám úplně stejnej dojem. Tomu se muselo o tom autu v noci i zdát, jak byl nadšenej... Jinak víme prd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.06.2006 10:09, RE: SDi
Tom posted by:
Mám zkušenost s téměr stejným motorem, ale v Polu ´98, 1.9 SDi 47 kW (neplést s 1,9 D, který je i ve feldách), motor je to sice slabší, absence turba je rozhodně poznat, je to jen atmosférický nepřeplňovaný motor, ale přátelé, pokud s ním nejezdí hovado, a pravidelně se mění rozvody, tak je tento motor nezničitelný, nedávno jsem polo prodal se stavem 295200 km na tachometru, a absolutně žádný problém, auto jelo stále jako nové, je pravda že vliv na opotřebení může mít i olej ( v mém případě Cast...
Nevím, jestli je vhodné srovnávat fFormana (auto vývojem z 80tých let) a VW Polo... No každopádně moje octavia TDi 81 kw se 72 Ah baterkou letos v zimě v -17 v pohodě naskočila.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.06.2006 11:23, RE: SDi
jakester posted by:
Nevím, jestli je vhodné srovnávat fFormana (auto vývojem z 80tých let) a VW Polo... No každopádně moje octavia TDi 81 kw se 72 Ah baterkou letos v zimě v -17 v pohodě naskočila.
Srovnával jsem to čistě teoreticky jen kvůli podobnosti výkonů. Uznávám že forman zapadá do 80.let, a jeho motor OHV je kromě vstřikování ještě mnohem starší, ale to ostatně SDi taky, pokud se nemýlím, tak kromě vstřikovacího čerpadla a samozřejmě jiných rozměrů má tento motor kořeny už v 70.létech, jakožto VW Golf I. 1.5 D, 1.6D apod., výkonově se tyto motory o moc neliší a možná že byl i lepší poměr výkon/objem...
Jinak 72 Ah už je ok, a letošní zima byla opravdu krutá, a vytrvalá, nejednou jsme museli startovat i v -25C
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 04.06.2006 11:40, RE: SDi
Tom posted by:
Srovnával jsem to čistě teoreticky jen kvůli podobnosti výkonů. Uznávám že forman zapadá do 80.let, a jeho motor OHV je kromě vstřikování ještě mnohem starší, ale to ostatně SDi taky, pokud se nemýlím, tak kromě vstřikovacího čerpadla a samozřejmě jiných rozměrů má tento motor kořeny už v 70.létech, jakožto VW Golf I. 1.5 D, 1.6D apod., výkonově se tyto motory o moc neliší a možná že byl i lepší poměr výkon/objem...
Jinak 72 Ah už je ok, a letošní zima byla opravdu krutá, a vytrvalá, nejednou js...
Samozřejmě tyto staré motory neměly elektronicky řízené vstřikování paliva
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.06.2006 10:49, RE: uroven recenze
stenly posted by:
jojo...recenze jak stehno ...tak já přidám vlastní zkušenost - ve vyšších
otáčkách je v autě kravál jak v tanku a ani v nízkých otáčkách si motor
s benzínem nelze splést.Navíc je to po HTP nejlínější motor ve škodovkách (ale to někomu může stačit) - bohužel cena nového vozu
je na takový lenochod hodně vysoko.
Naprosty souhlas. Traktor s otackomerem...
"S razenim v kopci je treba si pohrat" Bodejt by ne, kdyz to nevyjede na petku ani "kopec" na dalnici. Pod kopcem 150 km/h nahore s bidou 120 a to nesmi foukat vitr...
S jedinym, s cim muzu souhlasit s recenzi ,je nizka spotreba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.06.2006 12:46, RE: SDI
Konrad posted by:
Naprosty souhlas. Traktor s otackomerem...
"S razenim v kopci je treba si pohrat" Bodejt by ne, kdyz to nevyjede na petku ani "kopec" na dalnici. Pod kopcem 150 km/h nahore s bidou 120 a to nesmi foukat vitr...
S jedinym, s cim muzu souhlasit s recenzi ,je nizka spotreba.
Souhlasím s tím, že je to lenoch. Předjíždění doporučuji jen na přehledném terénu. Ale jinak se toho motoru musím zastat.
Asi rok jsem měl Octavii 1,9SDi. Oproti TDi to o moc hlučnější nebylo.
Maximálka okolo tachometrových 180. Průměrná spotřeba 5,5.
Člověk se s tím musí naučit jezdit a trochu ten motor poznat. Ne dupnout na plyn a nadávat že nemám páteř obtisklou v sedačce, takže je to kára na h*vno...
Je to auto pro kliďase. Co dodat...=) Tak do mě...!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.06.2006 17:05, RE: SDI
Markus posted by:
Souhlasím s tím, že je to lenoch. Předjíždění doporučuji jen na přehledném terénu. Ale jinak se toho motoru musím zastat.
Asi rok jsem měl Octavii 1,9SDi. Oproti TDi to o moc hlučnější nebylo.
Maximálka okolo tachometrových 180. Průměrná spotřeba 5,5.
Člověk se s tím musí naučit jezdit a trochu ten motor poznat. Ne dupnout na plyn a nadávat že nemám páteř obtisklou v sedačce, takže je to kára na h*vno...
Je to auto pro kliďase. Co dodat...=) Tak do mě...!!!
jo, oktavky 1,9sdi tachometrovych 180kmh v pohode udelaji. zajimalo by me, jak je to s dynamikou - treba ve srovnani s 1,6 55kw
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.06.2006 07:23, RE: SDI
gravedigger posted by:
jo, oktavky 1,9sdi tachometrovych 180kmh v pohode udelaji. zajimalo by me, jak je to s dynamikou - treba ve srovnani s 1,6 55kw
Gravedigger: Dynamika je srovnatelná. Benzin je většinou živější, ale to SDi se ti odmění nižší spotřebou. Přeci jen je to těžká k*áva... Pokud chceš "dynamiku" musíš to hodně točit. Ale je to tak na okresky nebo výskok z křižovatky. Na dálnici už s tím moc parády neuděláš...=)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 07.06.2006 18:46, RE: SDI
Markus posted by:
Gravedigger: Dynamika je srovnatelná. Benzin je většinou živější, ale to SDi se ti odmění nižší spotřebou. Přeci jen je to těžká k*áva... Pokud chceš "dynamiku" musíš to hodně točit. Ale je to tak na okresky nebo výskok z křižovatky. Na dálnici už s tím moc parády neuděláš...=)
vlastním 3 roky starou Fabii Combi 1.9 Sdi, uznávám, že to není žádný rychlík, ale stabilně se s ní dá jet z Prahy do Brna cca 140 a za 5 litrů na 100km. Co mi chybí je lepší akcelerace, ale bez turba se nedá čekat něco jiného. mám v práci Fabii 1.4 Mpi a 1.9 Sdi je proti tomuto motoru rozhodně lepší volba. že je motor před zahřátím hlučnější,je věc běžná - to samé má i nový Passat 2 Tdi PD, Fabie 1.4 Mpi při 140km huláká jak mixér ETA ( nápodobně slavné 1.2 HTP), diesel je o poznání tišší, protože se nemusí tolik točit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.06.2006 12:09, RE: SDI
Jan posted by:
vlastním 3 roky starou Fabii Combi 1.9 Sdi, uznávám, že to není žádný rychlík, ale stabilně se s ní dá jet z Prahy do Brna cca 140 a za 5 litrů na 100km. Co mi chybí je lepší akcelerace, ale bez turba se nedá čekat něco jiného. mám v práci Fabii 1.4 Mpi a 1.9 Sdi je proti tomuto motoru rozhodně lepší volba. že je motor před zahřátím hlučnější,je věc běžná - to samé má i nový Passat 2 Tdi PD, Fabie 1.4 Mpi při 140km huláká jak mixér ETA ( nápodobně slavné 1.2 HTP), diesel je o poznání tišší, pr...
Souhlas do puntíku,mám Fabii Combi 1,9 SDI a jsem spokojenej. Jedním z plusů (pro mě) je i ten zvuk motoru,hrozně se mi líbí.Kdo chce slyšet šustění,ať si koupí HTP,já bych ale za benzín neměnil. Na trhání asfaltu to není,ale chci to pro rodinu a ne balit sedmnáctky co stopujou u rodinnejch škol.
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.