Sunday 10.06.2007 22:30,
O F s HTP naposled
Děkuji všem za poznatky s HTP a maloobjemovými motory obecně. Dozvěděl jsem se o sobě spoustu věcí, které jsem ani netušil. Osobně jsem odkojen na š120, posléze jsem přesedlal na favorita, přes feliicii 1,3 MPI jsem se dostal k první větší kubatuře, a to felicii kombi 1,9D. Že výkon není vše, jsem si uvědomil pokaždé, když mi na rovince pláchla např. fabia 1,4 MPI, kterou jsem ovšem dohonil v prvních třech po sobě jdoucích zatáčkách. S autem, kterému se příšerně kroutila kastle, bylo nedotáčivé jak prase a řvalo jak traktor... A to při spotřebě kolem 5l. První trochu živější auto, kterým jsem jezdil, byla v r. 2003 O1 TDi 66 kW. No a od té doby jsem už nepřišel na chuť neustálému kvedlání ř. pákou, strachu, jestli se tam vejdu nebo ne, jestli mám do koce vypnout klimu, nebo ne atd... Možná jezdit sám, nebo 1x týdně na chalupu a zpět, tak mi htp bohatě stačí. Ale asi bych byl daleko od stavu, dělat z něj modlu a mít s mím patologický vztah jako má dost z vás. Respektuju vaší nenáročnost, obdivuju vaší skromnost (nebo je to znouzectnost?), tolerujte tedy prosím můj názor na potřebu výkonu. Jezdím denně 100 - 300 km, někdy osobákem, někdy dodávkou a jediné mé přání je dostat se včas a zdráv domů. Nepotřebuju se honit 200 km/h, ale potřebuju mít jistotu, že když do osobáku naložím 300 kg materiálu (nebo 1,5t do dodávky), že se nebudu nikde courat. Sice už vím, že htp jezdí 180 za 5,5l ale díky - to radši nebudu umět jezdit s dvoulitrem za 10. Tak si to navzájem neberme, já to s htp umět stejně nebudu a vy 1,6 nebo dvoulitr nepotřebujete.... Dobrou
respond