0
back
 

diskuze k tématu: Nový nebo ojetý vůz?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 11:25, RE: levnější díly
rohYpnol posted by:
No tuto otázku jsem již zmínil. Ona Fabia zrovna není ideální případ, ale budiž. "Vypíchnout" ložiska je hezké. Tomu, že u Fabie jsou schopny odejít i po 30 tis. bych celkem věřil. Ale celkově je to otázka do pranice. Já nemám dostatek relevantních podkladů, abych mohl vynést soud. Proto jsem psal, že podle mě vydrží +- stejně. Celkově je Fabia jednodušší a s tím nikdo nic nenadělá.
Ono je to také v tom, jak se s vozem jezdí. BMW prostě "vybízí" k "dobytčímu" stylu jízdy, takže sice možná kvalit...
Je to tenký led, ale přesto se na něj pustím. Tady se mluví o základním modelu BMW a jeho dimenzování se určitě liší od vrcholných verzí. Je vysoká pravděpodobnost, že 318-ka je jinak dimenzovaná než 330-ka, a z toho pramení i jiná životnot dílu a určitě i cena. Řekl bych, že se dá v rámci modelových řad srovnat BMW 318 s Fábií 1.416V, a potom je cena ND pro BMW ve velmi slušných relacích nebo naopak kus železa pro Fábii stojí nekřesťanské peníze. Jenže na druhou stranu srovnáváme brzdové kotouče pro vozidlo 10 let staré a 5 let staré. Ve výrobních nákladech jsou rozdíly směšné, ale cena se může dost lišit. Tohle jsou komplexní pohledy - to se musí posuzovat konkrétně. Ale myslím, že to spousta kluků napsala dobře. Za BMW se prostě platí, pokud se jezdí do autorizáku a pokud není šikovnej známej za lidový ceny, moc jiných možností není. Já si myslím o sobě, že jsem na poměry automobilově zdatný, ale do 8-let starýho BMW bych určitě nešel, a to kvůli cenám za neočekávané závady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 11:33, RE: bez předmětu
rohYpnol posted by:
Uf jako že ještě že přišlo do garáže Mondeo místo Opelu? Mimochodem měl jsi(jste) políčeno na Vectru C? Jestli ano, pak gratuluji. Doporučuji video na Fifth Gear - srovnávací test Mondeo ST220, Vectra OPC Mazda 6 MPS. Docela mě to překvapilo. Vectra opravdu "zazářila" ;) Takový rozdíl bych nečekal.
Jo. V garáži teď stojí Mondeo MkIII. Nevykej mi, na internetu to postrádá smysl, vykám jen tomu, kdo si myslí, že si na něco hraje.
Bacha, to video je silně tendenční a staví brutálně přemotorovanou Vectru proti Mondeu a Mazdě. Proto Vectra nezatáčí. Stačí popršet a pod plným plynem nezatočí s předním náhonem ani Fabia HTP. Vectra určitě nemá takové jízdní vlastnosti, jako Mondeo a Mazda 6, ale je na tom velice dobře (pro někoho možná až překvapivě). To video se snaží Vectru pošpinit!
Na Vectru C jsem měl políčeno v podstatě neměl. Neměla použitelný šestiválec za rozumné peníze. Spokojil bych se i s 2.2, ale přepracovaná se objevila až v roce 2003 s výkonovou verzí 114kW, jenže se mi nechtělo tolik utrácet, když jsem s rozpočtem do 150-ti tisíc udělal předchozí velmi dobrou zkušenost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 11:41, RE: Náklady
jzjf posted by:
Dle cenového limitu soudím, že náklady Vás zajímají.
Taky jsem řešil podobnou situaci. Koupil jsem novou Thalii - r.v.2005. Za 110tis.km 3x olej, 2x pneu, brzdové kotouče a destičky (4000 kč). Dál už jen benzín a kapalinu do ostřikovačů. Celoroční komb. spotřeba (auto má 950 kg) 6,5 l/100 km. Letní cca 6l, zimní 7. Jen mi přestal vyhovovat sedan.
Dnes mám většího kombíka (koupen jako 4 letá ojetina) a provozní náklady jinde. Palivo, pojistka, údržba už zdaleka není jen výměna oleje. Ne,že by b...
Za 110 tisíc 3x olej, jdu si pro nitroglicetín pod jazyk.
A kolik by takový kombík stál v novotě? A když si k ceně ojetiny připíšeš několik těchto položek údržby (oprav), přiblížíš se k ceně toho kombíku v novotě?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 11:53, RE: Náklady
David V posted by:
Za 110 tisíc 3x olej, jdu si pro nitroglicetín pod jazyk.
A kolik by takový kombík stál v novotě? A když si k ceně ojetiny připíšeš několik těchto položek údržby (oprav), přiblížíš se k ceně toho kombíku v novotě?
Za 110 tis. 3x olej -> 30,60,90 tis. km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 12:16, Čistě technicky
Tento problém už tady řešilo hodně lidí. Koupit nové auto, ale malé, nebo se trochu povozit ve větším, ale starším? Má to několik aspektů.

1) Snaha. Kolik jste ochoten investovat své práce a času do koupě automobilu? Jste ochoten si pročítáním internetu vybrat ten správný model, objet více bazarů, než najdete správný kus a sehnat si někoho důvěryhodného kdo tomu opravdu rozumí a schválí vám vaši volbu? Pak berte ojetinu, vyděláte. Jinak běžte pro nové auto a vyhněte se i těm mírně ojetým. Jistě, i přes pečlivý výběr se může vyvrbit nějaký problém, ale to se může stát i u nového.

2) Konstrukce. Vezměte výchozí cenu - malé auto 200 tisíc, střední třída 600 tisíc. Rozdíl ve váze je pouze 20%. Rozdíl v ceně není jen zisk automobilky, většina je investována v tom vozidle jinak, než jen do materiálu, není to jen v tom, že jsou jeho díly větší, ony jsou i lépe dimenzované, více otestované, vyrobené z lepších materiálů. Jistě, je tam i složitější a potenciálně poruchovější technika, ale to se dá pohlídat získáváním informací a vyhýbáním se problémovým modelům, berte jen vyzkoušené a osvědčené.

3) Bezpečnost. Od určité doby se dají sehnat ve všech kategoriiích auta s velmi slušnou bezpečností a starší neznamená horší. 4-5 hvezdiček se dá najít všude. Nelze ale přehlédnout že se bezpečnost hodnotí podle kategorie auta, takže 4 hvězdičky v malých autech nejsou totéž, co 4 hvězdičky ve střední třídě. Deformační zóny jsou různě velké a i když prostor pro posádku zůstane v obou případech zachován podobně, zpomalení bylo pro obě posádky různé.

4) Další náklady. Málokdo vozí auto do servisu, když ho bude prodávat a tak je potřeba mít nějaké peníze stranou, pro první servis před zahájením provozu. Např. pokud nemáte stoprocentní jistotu, kdy byly měněné rozvody, vyměňte je hned po koupi (tedy pokud tam není řetěz). Je s tím potřeba počítat a cenu ojetého auta nevybírat nadoraz vlastních možností. Tedy pokud volím Fabii za 230 tisíc, tak můžu koupit střední třídu za 200 tisíc a za zbytek dodělat servis. Pokud by ojeté auto čekala větší oprava mimo spotřebních věcí, musí to být v ceně zohledněno, jinak nebrat.

5) Výhoda. Při dobrém průzkumu trhu je možné najít určité výhody. Třeba měl nějaký model nějakou vadu, která je známá, cena klesá. Jenže při troše snahy se dá zjistit, kdy byla vada vyřešena, to už tak známo často není, pak se i bezvadný kousek dá koupit pod cenou. Například Mondeo 2001. Rezne spodní hrana dveří (to je pravda), někteří tvrdí, že rezne celé (to už je blbost). Proto se prodává laciněji. Jenže probléme se řeši s faceliftem v roce 2003 a přesto jsou ceny nižší i u novějších. Stejně mu kazily pověst naftové motory, ale benzínové jsou naopak velmi dobré a spolehlivé. Podobně elektronika u 2. generace Laguny před a po faceliftu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 12:20, RE: levnější díly
Koloss posted by:
Nemohu se neozvat. Ceny dílů na to BMW jsou o 1/3 vyšší, ale je potřeba se na to podívat i tak, že jsou i jinak dimenzované. Fabia je malé auto a na jeho výrobě se muselo šetřit, protože za malé auto se nedá chtít zase tak moc peněz (i když je Fabia zrovna předražená). Projevuje se to mimo jiné tak, že třeba přední ložiska ve Fabii jsou schopná odejít třeba po 30 tisícich km. V tom BMW jsou třeba o 1/3 dražší (možná i o víc), ale jejich životnost je citelně vyšší. V praxi to znamená, že Fabii ne...
Kolegovi při garančce 50 tisíc měnili na Fabii 1.2 HTP přední kotouče. Měl sjeté destičky a kotouče měly hluboké rýhy.
Jestli je výměna kotoučů v 50 tisících brzo nevím, ale čekal bych že by mohly vydržet i déle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 12:22, Volba
Když nevezmu v úvahu jiné rozměry, i tak je to nesourodá trojice. Fabia nebo Thalia jsou spíše šedé myši, auta pro koupi "z rozumu", ale BMW je sportovní prémiovka, která je a hlavně byla provozována jinak. Jako větší ojetina by mi k té Fabii spíše seděl třeba Avensis, nebo i třeba starší Octavia, pokud se najde nezhuntovanej kousek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 12:25, RE: Náklady
jzjf posted by:
Dle cenového limitu soudím, že náklady Vás zajímají.
Taky jsem řešil podobnou situaci. Koupil jsem novou Thalii - r.v.2005. Za 110tis.km 3x olej, 2x pneu, brzdové kotouče a destičky (4000 kč). Dál už jen benzín a kapalinu do ostřikovačů. Celoroční komb. spotřeba (auto má 950 kg) 6,5 l/100 km. Letní cca 6l, zimní 7. Jen mi přestal vyhovovat sedan.
Dnes mám většího kombíka (koupen jako 4 letá ojetina) a provozní náklady jinde. Palivo, pojistka, údržba už zdaleka není jen výměna oleje. Ne,že by b...
Čtyřleté malé auto je něco jiného, než čtyřletá střední třída. Střední třída je dimenzována jinak, i její spotřební materiál víc vydrží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 12:26, cože?
jzjf posted by:
Za 110 tis. 3x olej -> 30,60,90 tis. km.
takže r.v. 2005 a výměna 30/60/90tkm to znamená,že olej tam je dementních 30tkm a 16měsíců průměrně :) to je vražda pro motor a budoucího majitele.
30tkm nevydrží ani longlife, ikdyž si to kupující myslí a nedá se jim to vymluvit.
já si zkrátil interval z 20tkm na 15 a věřím,že motor by mi za to poděkoval.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 12:47, RE: Čistě technicky
Koloss posted by:
Tento problém už tady řešilo hodně lidí. Koupit nové auto, ale malé, nebo se trochu povozit ve větším, ale starším? Má to několik aspektů.

1) Snaha. Kolik jste ochoten investovat své práce a času do koupě automobilu? Jste ochoten si pročítáním internetu vybrat ten správný model, objet více bazarů, než najdete správný kus a sehnat si někoho důvěryhodného kdo tomu opravdu rozumí a schválí vám vaši volbu? Pak berte ojetinu, vyděláte. Jinak běžte pro nové auto a vyhněte se i těm mírně ojetým. Jistě...
Hezky sepsané. K té bezpečnosti... na Euroncap píšou ve FAQ, že záleží na 3 věcech.
1) počet hvězd, neboli výsledek crash testu
2) váha auta, těžší auta mají výhodu
3) výška konstrukce, vyšší auta mají výhodu

O délce deformačních zón a z toho plynoucího zpomalení se tam nepíše. Zřejmě proto, že figuríny v sobě mají akcelerometry a naměřené zpomalení hlavy figuríny se taky projeví na počtu hvězd/bodů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 12:58, RE: levnější díly
David V posted by:
Je to tenký led, ale přesto se na něj pustím. Tady se mluví o základním modelu BMW a jeho dimenzování se určitě liší od vrcholných verzí. Je vysoká pravděpodobnost, že 318-ka je jinak dimenzovaná než 330-ka, a z toho pramení i jiná životnot dílu a určitě i cena. Řekl bych, že se dá v rámci modelových řad srovnat BMW 318 s Fábií 1.416V, a potom je cena ND pro BMW ve velmi slušných relacích nebo naopak kus železa pro Fábii stojí nekřesťanské peníze. Jenže na druhou stranu srovnáváme brzdové kotouč...
Já osobně bych tak starého brambora třeba bral (možná i proto, že jsem ještě mladý ;D). Ale jen v případě, že bych měl auto pro radost a ne jako nutnost se každý den dopravovat. Pak by mi nevadilo, že třeba budu nějaký díl "shánět", aby mě nestál zbytečné prachy, a autí bude stát v garáži... Já jsem přesvědčený, že BMW jde servisovat za velmi příznivé ceny, možná klidně i levněji než onu obligátní Fabii v autoriz. servise. Ale znamená to opravdu najít šikovného garážníka (2 Mario: nemyslel jsem to hanlivě). Teď jsem třeba narazil na jednu 316i r.v. 2000 tacho 65tis. (pochybuji...) stav na první pohled velmi dobrý. Takže podle mě jsou stejně všechny rady drahé. Koupi ojetiny považuji za souhru okolností nabídky vozu v požadovaném stavu na vhodném místě ve vhodný čas vzhledem k dobrému neznačkovému servisu v místě bydliště. Pak jde již jen o to vyhnout se vyloženě konstrukčně nepovedeným typům (1.6 16V Opel, 1.4Bravo...). Takže mnohem raději zachovalého Rendla než vylágrovanou superspolehlivou Toyotu.
Nebo preferuji 2. způsob - vyhlédnout si "vysněný" model a pak čekat a hledat a hledat, až se objeví v top stavu s historií. A jet si pro něj klidně do Švýcar. Ovšem to mi přijde smysluplné jen u vozů s vyšší cenou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:00, RE: bez předmětu
David V posted by:
Jo. V garáži teď stojí Mondeo MkIII. Nevykej mi, na internetu to postrádá smysl, vykám jen tomu, kdo si myslí, že si na něco hraje.
Bacha, to video je silně tendenční a staví brutálně přemotorovanou Vectru proti Mondeu a Mazdě. Proto Vectra nezatáčí. Stačí popršet a pod plným plynem nezatočí s předním náhonem ani Fabia HTP. Vectra určitě nemá takové jízdní vlastnosti, jako Mondeo a Mazda 6, ale je na tom velice dobře (pro někoho možná až překvapivě). To video se snaží Vectru pošpinit!
Na Vectru...
Tak Top Gear beru s rezervou, když staví Octavii na 2. místo v large family cars :D. Ale upřímně - i tak mi chování Vectry přišlo celkem "chabé".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:01, RE: bez předmětu
rohYpnol posted by:
Tak Top Gear beru s rezervou, když staví Octavii na 2. místo v large family cars :D. Ale upřímně - i tak mi chování Vectry přišlo celkem "chabé".
Fifth Gear jsem měl na mysli ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:03, RE: levnější díly
rohYpnol posted by:
Já osobně bych tak starého brambora třeba bral (možná i proto, že jsem ještě mladý ;D). Ale jen v případě, že bych měl auto pro radost a ne jako nutnost se každý den dopravovat. Pak by mi nevadilo, že třeba budu nějaký díl "shánět", aby mě nestál zbytečné prachy, a autí bude stát v garáži... Já jsem přesvědčený, že BMW jde servisovat za velmi příznivé ceny, možná klidně i levněji než onu obligátní Fabii v autoriz. servise. Ale znamená to opravdu najít šikovného garážníka (2 Mario: nemyslel jsem ...
Jen doplním - ten 316i byl za 170 000,-
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:11, RE: Náklady
Koloss posted by:
Čtyřleté malé auto je něco jiného, než čtyřletá střední třída. Střední třída je dimenzována jinak, i její spotřební materiál víc vydrží.
Psal jsem,že mám většího kombíka, ne další malé auto. I můj automechanik, co má větší 7leté auto říká,že už to není ono. Různě zoxidované kontakty, ztvrdlé (zpuchřelé) pryžové části, počínající koroze atd. Prostě 7 let a bezmála 200 t. km se na autě podepíše.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:14, RE: levnější díly
Petr S posted by:
Kolegovi při garančce 50 tisíc měnili na Fabii 1.2 HTP přední kotouče. Měl sjeté destičky a kotouče měly hluboké rýhy.
Jestli je výměna kotoučů v 50 tisících brzo nevím, ale čekal bych že by mohly vydržet i déle.
Ono je značný rozdíl jak se oněch 50tkm najede. Když je naskáče někdo po měste kde brzdí každou chvilku respektove pořád je jiný režim provozu než když se to najede na dálkových dálničních trasách. Měnil jsem například pánovi destičky na passatu B5 věřte nevěřte po 90tisících. jezdil z 90% dálnice
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:15, RE: levnější díly
rohYpnol posted by:
Já osobně bych tak starého brambora třeba bral (možná i proto, že jsem ještě mladý ;D). Ale jen v případě, že bych měl auto pro radost a ne jako nutnost se každý den dopravovat. Pak by mi nevadilo, že třeba budu nějaký díl "shánět", aby mě nestál zbytečné prachy, a autí bude stát v garáži... Já jsem přesvědčený, že BMW jde servisovat za velmi příznivé ceny, možná klidně i levněji než onu obligátní Fabii v autoriz. servise. Ale znamená to opravdu najít šikovného garážníka (2 Mario: nemyslel jsem ...
Pokud je člověk na autě nezavislý, tak se dá levně servisovat skoro všechno - pokud je dost času si závadu odhalit sám, tak se dá na různých fórech nalézt řešení. Z finančního hlediska je nejhorší stav, kdy s autem něco je, nemám páru co, tak to postavím do autorizáku a dělejte co umíte, ale hlavně, ať je to brzo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:18, RE: bez předmětu
rohYpnol posted by:
Tak Top Gear beru s rezervou, když staví Octavii na 2. místo v large family cars :D. Ale upřímně - i tak mi chování Vectry přišlo celkem "chabé".
Testy beru s rezervou. Své času jsem si občas koupil SM a ve srovnávacích testech vždy vítězila Škodovka. Prostě si dovolím tvrdit, že Vectra C, Mondeo III a Mazda 6 jsou rovnocenými protivníky. KAždý má svá slabá a silná místa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:19, RE: levnější díly
David V posted by:
Je to tenký led, ale přesto se na něj pustím. Tady se mluví o základním modelu BMW a jeho dimenzování se určitě liší od vrcholných verzí. Je vysoká pravděpodobnost, že 318-ka je jinak dimenzovaná než 330-ka, a z toho pramení i jiná životnot dílu a určitě i cena. Řekl bych, že se dá v rámci modelových řad srovnat BMW 318 s Fábií 1.416V, a potom je cena ND pro BMW ve velmi slušných relacích nebo naopak kus železa pro Fábii stojí nekřesťanské peníze. Jenže na druhou stranu srovnáváme brzdové kotouč...
O tom přesně celá ta diskuze potažmo dotaz je. Nikdo pánovi neporadí co si má koupit z tak širokého spektra vybíraných variant. Jeden by bral radši nové a vyměnil by pěkné svezení, výbavu atd za záruku na vozidlo a druhý raději ojetinu ale plnohodnotné auto i když s rizikem.
Říkal jsem již na začátku tento dotaz je nesmyslný a nikdo na něj pánovi neodpoví. Až se rozhodne že svých 150tisích raději vrazí do ojetiny a vybere si tři kandidáty v tomto daném segmentu pak ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.10.2009 13:21, RE: Čistě technicky
Petr S posted by:
Hezky sepsané. K té bezpečnosti... na Euroncap píšou ve FAQ, že záleží na 3 věcech.
1) počet hvězd, neboli výsledek crash testu
2) váha auta, těžší auta mají výhodu
3) výška konstrukce, vyšší auta mají výhodu

O délce deformačních zón a z toho plynoucího zpomalení se tam nepíše. Zřejmě proto, že figuríny v sobě mají akcelerometry a naměřené zpomalení hlavy figuríny se taky projeví na počtu hvězd/bodů.
mi ten tvůj příspěvek nějak nedává smysl.
Selským rozumem: delší deformační zóna = menší zpomalení = lepší výsledek (všchny ostatní fakroty považuji za konstantní).
Váha auta = těžší auto = výhoda jen při středu s překážkou, která není pevná. Pevná překážka: vyšší váha = vyšší hybnost = víc energie, kterou je třeba pohltit (Ek=1/2mv2, pak je to vlastně lin. závislé na m).
respond
  1 ... 7 8 9 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.