0
back
 

diskuze k tématu: Nová fabia startuje se tříválcem na 239 900 Kč

category of topic classification: česká vozidla
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 02.10.2014 13:28, čekal jsem to horší
Celkem příjemné překvapení. Hlavně ceny za vrcholné verze a příplatek za combi. V Evropě bude mít určitě úspěch.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 02.10.2014 13:32, Elektronicky řízená uzávěrka
Hele takto sofistikovaně nazývají ten systém přibržďování kol do zatáček při zatáčení? To bude bezva, to se budou kotouče a destičky měnit co chvílu. Tomu říkám zabít 2 mouchy jednou ranou.
A taky se těším na novou cenu Green-line s pukama (rozuměj tvré gumy s nízkým valivým odporem) a start-stop systémem, který jsem měl tu čest zažít v německém chrochto Taxi. V koloně lahůdka zejména s automatem, každé uvolnění brzdy znamenalo start motoru, po každém úplném zastavení pak motor utichl, do minuty třeba 10x, ale to musím říct, že taxilář byl ignorant a popojížděl i 0,5 metru.
Takže kolik bude příplatek za slevu na spotřebě? 15 tisíc nebo 25?
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 02.10.2014 13:57, RE: Elektronicky řízená uzávěrka
David V posted by:
Hele takto sofistikovaně nazývají ten systém přibržďování kol do zatáček při zatáčení? To bude bezva, to se budou kotouče a destičky měnit co chvílu. Tomu říkám zabít 2 mouchy jednou ranou. A taky se těším na novou cenu Green-line s pukama (rozuměj tvré gumy s nízkým valivým odporem) a start-stop systémem, který jsem měl tu čest zažít v německém chrochto Taxi. V koloně lahůdka zejména s automatem, každé uvolnění brzdy znamenalo start motoru, po každém úplném zastavení pak motor utichl, do minuty třeba 10x, ale to musím říct, že taxilář byl ignorant a popojížděl i 0,5 metru. Takže kolik bude příplatek za slevu na spotřebě? 15 tisíc nebo 25?


Elektronické uzávěrky se netřeba bát. Koncern jí používá už léta a prakticky funguje jen za ostré jízdy, než by se do hry vložilo ESP, ještě používá EDS při rozjezdu, to si zapracuje častěji a taky to brzdy nežere. Navíc to opravdu jen jemně přibrzďuje, žádný kouř od jednoho zabrzděného kola se nekoná. Greenline je třeba brát jen jako obezličku kvůli emisím modelové řady kvůli EU. Normální člověk si to nekoupí a blbci je to jedno, netřeba se rozčilovat.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Thursday 02.10.2014 19:09, Aber das ist Schade!
Nejsu typicky Skoda hater, sveho casu se mi libila nabidka Roomsteru 1,4 16V za 250 jako auta praktickeho zejmena resenim zadnich sedacek, ale proste tohle je fakt maso. Do 5 mesicu tu cenu stahnout minimalne o 20000, az se nasyti Skodaheadi. I tak to bude furt dabelsky predrazene.
POstavte vedle toho Logana MCV v zime bez tech picovin a s mlhovkama za 225 a nepochopite. Rozvor vetsi tak o 25 cm, 4 valce 55 kW.
Aber jawoll, das ist das uberauto, das ist das Schade...
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 02.10.2014 19:40, RE: Aber das ist Schade!
bitner posted by:
Nejsu typicky Skoda hater, sveho casu se mi libila nabidka Roomsteru 1,4 16V za 250 jako auta praktickeho zejmena resenim zadnich sedacek, ale proste tohle je fakt maso. Do 5 mesicu tu cenu stahnout minimalne o 20000, az se nasyti Skodaheadi. I tak to bude furt dabelsky predrazene.POstavte vedle toho Logana MCV v zime bez tech picovin a s mlhovkama za 225 a nepochopite. Rozvor vetsi tak o 25 cm, 4 valce 55 kW.Aber jawoll, das ist das uberauto, das ist das Schade...


Mě by se také líbila levnější,navíc si myslím,že motor 1.0 Mpi je asi slabý,ale cena se neodvíjí od Loganu,ale spíš Clia,Corsi atd.,navíc prodeje začínají po letech růst a auta zdražují,nebo se osekává výbava.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Thursday 02.10.2014 21:28, RE: Aber das ist Schade!
Fanda posted by:
bitner posted by:
Nejsu typicky Skoda hater, sveho casu se mi libila nabidka Roomsteru 1,4 16V za 250 jako auta praktickeho zejmena resenim zadnich sedacek, ale proste tohle je fakt maso. Do 5 mesicu tu cenu stahnout minimalne o 20000, az se nasyti Skodaheadi. I tak to bude furt dabelsky predrazene.POstavte vedle toho Logana MCV v zime bez tech picovin a s mlhovkama za 225 a nepochopite. Rozvor vetsi tak o 25 cm, 4 valce 55 kW.Aber jawoll, das ist das uberauto, das ist das Schade...
Mě by se také líbila levnější,navíc si myslím,že motor 1.0 Mpi je asi slabý,ale cena se neodvíjí od Loganu,ale spíš Clia,Corsi atd.,navíc prodeje začínají po letech růst a auta zdražují,nebo se osekává výbava.


To je pravda. Renault zdrazil docela vyrazne, vlastne zvysil odstup od Dacie. Holt jsem typicky zakaznik dacie - chcu nove auto, ale neminim za to dat pul mega.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 02.10.2014 21:36, cena
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.
Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší.
Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 03.10.2014 09:55, RE: cena
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.


Pro me docela zajimava logika. To mam priplacet za to, ze je to auto mensi?! Se slabsim motorem? S horsi vybavou?
OK - mestske auto, tedy porovnejme to se Sanderem za 205:
Mlhovky, dalkac, 4 valce, 55 kW, radio s MP3, realne 5 mistne auto
Fabia za 240: bez mlhovek, bez dalkace, bez radia, 3 valce, 44 kW, realne 4 mistne auto.
WTF?

Na obranu Schade snad jenom tolik, ze podobne tristne by pri srovnani se Sanderem dopadlo temer kazde male auto.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 03.10.2014 10:53, RE: cena
bitner posted by:
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.
Pro me docela zajimava logika. To mam priplacet za to, ze je to auto mensi?! Se slabsim motorem? S horsi vybavou? OK - mestske auto, tedy porovnejme to se Sanderem za 205:Mlhovky, dalkac, 4 valce, 55 kW, radio s MP3, realne 5 mistne autoFabia za 240: bez mlhovek, bez dalkace, bez radia, 3 valce, 44 kW, realne 4 mistne auto.WTF?Na obranu Schade snad jenom tolik, ze podobne tristne by pri srovnani se Sanderem dopadlo temer kazde male auto.


At si každý utratí své peníze za co chce.Otázka je,jak by se Sandero prodávalo,pokud by stálo,jako většina aut ve své třídě.Osobně bych si raději koupil Fabii za 280 000 než dané Sandero.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 03.10.2014 13:59, RE: cena
Fanda posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.
Pro me docela zajimava logika. To mam priplacet za to, ze je to auto mensi?! Se slabsim motorem? S horsi vybavou? OK - mestske auto, tedy porovnejme to se Sanderem za 205:Mlhovky, dalkac, 4 valce, 55 kW, radio s MP3, realne 5 mistne autoFabia za 240: bez mlhovek, bez dalkace, bez radia, 3 valce, 44 kW, realne 4 mistne auto.WTF?Na obranu Schade snad jenom tolik, ze podobne tristne by pri srovnani se Sanderem dopadlo temer kazde male auto.
At si každý utratí své peníze za co chce.Otázka je,jak by se Sandero prodávalo,pokud by stálo,jako většina aut ve své třídě.Osobně bych si raději koupil Fabii za 280 000 než dané Sandero.


Pochopitelne by se neprodavalo, protoze Dacia. Resp. koupil bych si to ja, protoze to splnuje to, co od auta cekam. No a zacinam mit pocit, ze sla Skoda s cenou zbytecne nizko, byt mi to rozum nebere.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 03.10.2014 15:56, RE: cena
bitner posted by:
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.
Pro me docela zajimava logika. To mam priplacet za to, ze je to auto mensi?! Se slabsim motorem? S horsi vybavou? OK - mestske auto, tedy porovnejme to se Sanderem za 205:Mlhovky, dalkac, 4 valce, 55 kW, radio s MP3, realne 5 mistne autoFabia za 240: bez mlhovek, bez dalkace, bez radia, 3 valce, 44 kW, realne 4 mistne auto.WTF?Na obranu Schade snad jenom tolik, ze podobne tristne by pri srovnani se Sanderem dopadlo temer kazde male auto.


Evidentně si mě nepochopil. Auta ve třídě fabie se nekupují jako rodinná proto velikost není hlavní parametr. Stačí aby to pohodlně odvezlo po městě dva lidi s možností někdy vzít další dva. Větší ambice to nemá a v drtivé většině jsou ty auta taky tak využívána. To že to někdo jako rodinný kočár koupí a potom si stěžuje je jeho problém, ne auta.

Sandero je na první pohled celkem fajn, interier je ale pořádný hnus. Rozdíl ceny oproti fabii a ostaní konkurenci naprosto odpovídá provedení. Nicméně za ty peníze je ok.
Pokud je pro tebe ale hlavní poměr velikost/cena je jasné že jiná volba neexistuje. Já to mám jinak.

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 03.10.2014 16:51, RE: cena
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.


Jenže největší prdel je to, že v ceně není lak! Protože příplatek za základní barvu (jen bílá nebo červená) je 3500Kč, metalíza tuším 14t. Takže ta cena je fakt OD
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 03.10.2014 17:10, RE: cena
Pepe posted by:
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.
Jenže největší prdel je to, že v ceně není lak! Protože příplatek za základní barvu (jen bílá nebo červená) je 3500Kč, metalíza tuším 14t. Takže ta cena je fakt OD



To bude nějak blbě napsaný. Fabia bude mít v základu určitě tu fleetovou modrou a základní bílou. Jako je to ted. Červená byla za příplatek vždy.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 04.10.2014 15:50, RE: cena
PetrT posted by:
Pepe posted by:
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.
Jenže největší prdel je to, že v ceně není lak! Protože příplatek za základní barvu (jen bílá nebo červená) je 3500Kč, metalíza tuším 14t. Takže ta cena je fakt OD
To bude nějak blbě napsaný. Fabia bude mít v základu určitě tu fleetovou modrou a základní bílou. Jako je to ted. Červená byla za příplatek vždy.


Nevím. http://www.novinky.cz/auto/349285-skoda-odtajnila-cenik-nove-fabie-nejlevnejsi-stoji-235-tisic.html . Píše se tu: "V základu nemáte ani palubní počítač (levnější MFA stojí 2 000, hezčí Maxi Dot přijde na 6 000). Základní červená či bílá barva stojí 3500 korun, metalické odstíny si Škoda cení na 10 900 korun."
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 04.10.2014 22:28, RE: cena
Pepe posted by:
PetrT posted by:
Pepe posted by:
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.
Jenže největší prdel je to, že v ceně není lak! Protože příplatek za základní barvu (jen bílá nebo červená) je 3500Kč, metalíza tuším 14t. Takže ta cena je fakt OD
To bude nějak blbě napsaný. Fabia bude mít v základu určitě tu fleetovou modrou a základní bílou. Jako je to ted. Červená byla za příplatek vždy.
Nevím. http://www.novinky.cz/auto/349285-skoda-odtajnila-cenik-nove-fabie-nejlevnejsi-stoji-235-tisic.html . Píše se tu: "V základu nemáte ani palubní počítač (levnější MFA stojí 2 000, hezčí Maxi Dot přijde na 6 000). Základní červená či bílá barva stojí 3500 korun, metalické odstíny si Škoda cení na 10 900 korun."


Co volant, je zdarma nebo za příplatek ?
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 05.10.2014 08:57, RE: cena
Petr S posted by:
Pepe posted by:
PetrT posted by:
Pepe posted by:
PetrT posted by:
Ježe každý nepřemýšlí že za své peníze musí nutně dostat to největší a nejprostornější auto co jde. Fabia není rodinné auto, ani jako kombik. je to malé auto do města. Prostě druhé auto do baráku.Logan neni pro auta typu fabia prakticky konkurence, ten kdo si ho koupí by fabii nekoupil ani kdyby stála výrazně méně protože potřebuje oktávku a na ní realně nemá. Cena je na novinku nastavena uplně v pohodě, čekal jsem to horší. Škodovka nebude mít s prodeji problém, a to nejen na našem trhu.
Jenže největší prdel je to, že v ceně není lak! Protože příplatek za základní barvu (jen bílá nebo červená) je 3500Kč, metalíza tuším 14t. Takže ta cena je fakt OD
To bude nějak blbě napsaný. Fabia bude mít v základu určitě tu fleetovou modrou a základní bílou. Jako je to ted. Červená byla za příplatek vždy.
Nevím. http://www.novinky.cz/auto/349285-skoda-odtajnila-cenik-nove-fabie-nejlevnejsi-stoji-235-tisic.html . Píše se tu: "V základu nemáte ani palubní počítač (levnější MFA stojí 2 000, hezčí Maxi Dot přijde na 6 000). Základní červená či bílá barva stojí 3500 korun, metalické odstíny si Škoda cení na 10 900 korun."
Co volant, je zdarma nebo za příplatek ?


V základu to vypadá na řídítka se zvonkem místo klaksonu . Ale líbí se mi, jak tohle pořád spousta lidí žere... Základní cena je sice jen mírně vyšší, než by asi mohla být, ale aby si z toho člověk dodělal "normální" auto, tak je ta cena potom úplně jinde... Hlavně, že jsou v kufru háčky na tašku s nákupem z lídlu, vím přesně, kam mám strčit mokrý deštník nebo se mohu pomazlit s úžasnými měkčenými plasty. Sympli klefa.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 05.10.2014 18:52, cena
Výhoda vyšší základní ceny je ta že zlevnit se dá vždy ale zdražit už ne. Navíc až začnou nabízet akční serie a různé pakety zdarma nebo za minimální příplatek bude to u zákazníků budit dojem že je to vlastně výhodné. I když jinde to stojí stejně. Mě tahle cenová politika přijde chytrá, samozřejmě pro výrobce.
Třeba Renault se stal synonymem pro nejlevnější auto v segmentu a ted už nemá šanci nikdy zdražit. Zákazník to prostě už neakceptuje. Navíc díky tomu ve velkém prodává prakticky jen nejlevnější modely na kterých je minimální zisk. Snaha prodat cokoliv dražšího než laguna dopadla vždy špatně i když to třeba bylo dobrý auto.
To že je startovací motor tříválec je v té třídě standard, ničím nevybočuje.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 05.10.2014 21:05, RE: cena
PetrT posted by:
Výhoda vyšší základní ceny je ta že zlevnit se dá vždy ale zdražit už ne. Navíc až začnou nabízet akční serie a různé pakety zdarma nebo za minimální příplatek bude to u zákazníků budit dojem že je to vlastně výhodné. I když jinde to stojí stejně. Mě tahle cenová politika přijde chytrá, samozřejmě pro výrobce. Třeba Renault se stal synonymem pro nejlevnější auto v segmentu a ted už nemá šanci nikdy zdražit. Zákazník to prostě už neakceptuje. Navíc díky tomu ve velkém prodává prakticky jen nejlevnější modely na kterých je minimální zisk. Snaha prodat cokoliv dražšího než laguna dopadla vždy špatně i když to třeba bylo dobrý auto. To že je startovací motor tříválec je v té třídě standard, ničím nevybočuje.


Jak jsme teď kupovali nedávno auto nižší střední, tak jsem zkusil i konfigurátor Octavie hatchback. Základní cena 335 tisíc je fajn, dokonce více než fajn. Jakmile ale zvolím druhou nejnižší výbavu Ambition (aniž bych věděl co obsahuje) a místo 1,2 TSi jsem vybral 1,4 TSi hned jsem byl na 461 tis. Když zvolím 3. výbavu Elegance a 1,4 TSi tak jsem na 515 tis. Zkrátka když zvolím použitelnou výbavu a motor pak cena roste neskutečně rychle. Možná by se dala ukecat slušná sleva v řádu 10% a víc. Ale i tak, TSi motory ať už 1,2 nebo 1,4 neprovází dobrá pověst, tak bych do octávky stejně nešel ani pokud by byla za cenu o pětinu nižší.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 05.10.2014 22:08, RE: cena
Petr S posted by:
PetrT posted by:
Výhoda vyšší základní ceny je ta že zlevnit se dá vždy ale zdražit už ne. Navíc až začnou nabízet akční serie a různé pakety zdarma nebo za minimální příplatek bude to u zákazníků budit dojem že je to vlastně výhodné. I když jinde to stojí stejně. Mě tahle cenová politika přijde chytrá, samozřejmě pro výrobce. Třeba Renault se stal synonymem pro nejlevnější auto v segmentu a ted už nemá šanci nikdy zdražit. Zákazník to prostě už neakceptuje. Navíc díky tomu ve velkém prodává prakticky jen nejlevnější modely na kterých je minimální zisk. Snaha prodat cokoliv dražšího než laguna dopadla vždy špatně i když to třeba bylo dobrý auto. To že je startovací motor tříválec je v té třídě standard, ničím nevybočuje.
Jak jsme teď kupovali nedávno auto nižší střední, tak jsem zkusil i konfigurátor Octavie hatchback. Základní cena 335 tisíc je fajn, dokonce více než fajn. Jakmile ale zvolím druhou nejnižší výbavu Ambition (aniž bych věděl co obsahuje) a místo 1,2 TSi jsem vybral 1,4 TSi hned jsem byl na 461 tis. Když zvolím 3. výbavu Elegance a 1,4 TSi tak jsem na 515 tis. Zkrátka když zvolím použitelnou výbavu a motor pak cena roste neskutečně rychle. Možná by se dala ukecat slušná sleva v řádu 10% a víc. Ale i tak, TSi motory ať už 1,2 nebo 1,4 neprovází dobrá pověst, tak bych do octávky stejně nešel ani pokud by byla za cenu o pětinu nižší.


Vidíš, a i tak se ty auta velmi dobře prodávají. A tím nemyslím jen u nás.
Jinak nové tsi s řemenem jsou velmi dobré motory ve své třídě. O nějaké nespolehlivosti nikde slyšet neni. Samozřejmě že tvoje atmosferická toyota na tom je ted lépe, otázka je kdy i oni budou donuceni přejít na miniturba.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 05.10.2014 23:42, RE: cena
PetrT posted by:
Petr S posted by:
PetrT posted by:
Výhoda vyšší základní ceny je ta že zlevnit se dá vždy ale zdražit už ne. Navíc až začnou nabízet akční serie a různé pakety zdarma nebo za minimální příplatek bude to u zákazníků budit dojem že je to vlastně výhodné. I když jinde to stojí stejně. Mě tahle cenová politika přijde chytrá, samozřejmě pro výrobce. Třeba Renault se stal synonymem pro nejlevnější auto v segmentu a ted už nemá šanci nikdy zdražit. Zákazník to prostě už neakceptuje. Navíc díky tomu ve velkém prodává prakticky jen nejlevnější modely na kterých je minimální zisk. Snaha prodat cokoliv dražšího než laguna dopadla vždy špatně i když to třeba bylo dobrý auto. To že je startovací motor tříválec je v té třídě standard, ničím nevybočuje.
Jak jsme teď kupovali nedávno auto nižší střední, tak jsem zkusil i konfigurátor Octavie hatchback. Základní cena 335 tisíc je fajn, dokonce více než fajn. Jakmile ale zvolím druhou nejnižší výbavu Ambition (aniž bych věděl co obsahuje) a místo 1,2 TSi jsem vybral 1,4 TSi hned jsem byl na 461 tis. Když zvolím 3. výbavu Elegance a 1,4 TSi tak jsem na 515 tis. Zkrátka když zvolím použitelnou výbavu a motor pak cena roste neskutečně rychle. Možná by se dala ukecat slušná sleva v řádu 10% a víc. Ale i tak, TSi motory ať už 1,2 nebo 1,4 neprovází dobrá pověst, tak bych do octávky stejně nešel ani pokud by byla za cenu o pětinu nižší.
Vidíš, a i tak se ty auta velmi dobře prodávají. A tím nemyslím jen u nás. Jinak nové tsi s řemenem jsou velmi dobré motory ve své třídě. O nějaké nespolehlivosti nikde slyšet neni. Samozřejmě že tvoje atmosferická toyota na tom je ted lépe, otázka je kdy i oni budou donuceni přejít na miniturba.


Jestli jednou Mazda nebo Toyota přejdou na miniturba, tak doufám budou spolehlivá jak je u nich dobrým zvykem po desetiletí. Nízkou papírovou spotřebu lze dosáhnout i bez miniturba. Tak nečekám že tyto automobilky k tomu budou "donuceni" Naopak až se měření letákové spotřeby upraví aby odpovídala realitě, tak možná automobilky budou donuceny dělat opět atmosféry. Stačí se podívat kolik v reálu žerou motory TSi na spritmonitoru. Letáková a skutečná spotřeba se liší dost zásadně.

Byť se snažím kupovat výrobky českých producentů, potraviny nebo např. mám alarm od Jablotronu a design škodovek se mi teď celkem líbí. Tak benzínový motor bych si od škodovky dnes žádný nevybral. To že se ty auta prodávají je jiná věc. Když se podívám kolik má klientů Česká Spořitelna (která už je dávno Rakouská) s jejich poplatkovou politikou... Ad prodeje v zahraničí, je škodovka v zahraničí taky tak drahá ve srovnání s jinými značkami jako v ČR?

Jinak být na místě ředitele / dozorčí rady škodovky, tak se chovám taky tak. Dokud to lidi kupují, tak bych cenu nechal být
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.