0
back
 

diskuze k tématu: Koupit ojetou Škodu Fabii s motorem 1,4 TDI?

category of topic classification: česká vozidla
deleted user
number of posts
date of registration
Sunday 08.07.2018 16:44, re...
nějak nechápu důvod kupovat si malé auto se servisně náročným dieselem, když benzín bude brát podobně

jinak cena je to normální, pro srovnání soused kupoval před rokem Fabii III kombi 2015 1.0 mpi 55 kw za 195.000 kč, dálkové trasy jezdí s lehkou nohou za 3,5 l/100 km (dle počítače)
respond
petrk
number of posts66
date of registration21.04.2018
Sunday 08.07.2018 20:36, 1,4 TDI
S motorem 1,4 TDI 66 kW mám najeto cca 80 tis. km a s motorem 1,0 TSI 70 kW jsem najel cca 5 tis. km. Jednoznačně zvedám ruku pro benzín (1,0 TSI). Pro benzín mluví tišší a kulturnější projev a zejména větší pásmo využitelných otáček. Rozdíl ve spotřebě je cca 1,5 - 2 litry/100 km. To je za předpokladu, že jezdíte více i mimo město (okresky, dálnice). Pokud se pohybujete pouze po městě a nenajedete moc kilometrů ročně, tak bych se také přikláněl k motoru 1,0 MPI 55 kW (nepřímý vstřik). V případě nové Fábie s motorem 1,0 MPI bych si možná raději počkal na nový modelový ročník, který se bude vyrábět po prázdninách ... bude mít zajímavější výbavu (např. automatické dojezdy na všech elektricky ovládaných oknech, full LED světla atd.)
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 09.07.2018 11:03, Fábie III rezne na pátých dveřích
Když pominu fakt, že existují mnohem lepší motory, než 1.4 TDI, tak bych také zvážil, že Fa3 má problémy s korozí pátých dveří v místě osvětlení SPZ. Týká se to verzí, bez LED osvětlení. Ano záruka je sice na 12let, ale na prorezavění, takže při reklamaci vám to natřou a ahoj První ročníky měly krátky startovací kabel a ten se časem přeruší a auto nenastartujete. Výměna za delší kabel je zdarma, byla na to svolávačka.

Pravdou je, že na okreskách s Rapidem 1.2 TSI jezdím s přehledem 5,5l a to auto nešetřím. S Fábii to bude podobné, je dokonce lehčí. Na dálnici se ale apetit zvedá nad 6,5l, tam diesel vítězí a podobné to bude i v hornatých oblastech, kde diesel má větší účinnost a basta

Za mě je příjemnější motor od Renaultu 1.5 DCi, klasický 4-válec vyladěný k dokonalosti, co se týká kultivovanosti a vlastně i spotřeby. Při poctivém servisu toho moc nehrozí. A nebo jak už se tu bylo psalo, vzít TSI motor, u Fábie je to vždy řada E211 a tá už není fieskem jako E111.
Jinak kouknul bych i na Ford Fiesta cca 2014+ s díeslem 1.5 TDCi a nebo s malým benzínem 1.0 Ecoboost, který mi asi učaroval nejvíce a právě ve Fiestě jede asi nejlépe, protože je lehká.
Rovněž zpracování Fiesty a Clia je na jiné úrovni, než ve Fábii. Fa3 má jen tvrdé plasty a ne moc povedená sedadla, lépe se sedí ve Fordu i Cliu. Volant Fa3 má dolní polovinu s ostrou hranou, pokud si na tom místě chce dát odpočinout dlaním, bude vás to bolet
Jinak je problém u Fa3 a Rapidů, že se do nich montují aušusové kompresory klimatizace SANDEN made in PL a ty zlobí, dříve nebo později. Problém je s reklamací, protože vynechávání a pazvuk kompresoru není vždy. Ostatně na foru škody toho je dost napsáno
Zvážil bych také daleho kvalitnějíš VW Polo s motorem TSI, kde jsou rovněž i kvaltinější díly. Inu Škoda je taková sběrna méně povedených dílů koncernu, občas..
respond
Tomas93
number of posts24
date of registration27.07.2017
Monday 09.07.2018 22:32, Lenoch
Měl jsem čest s 1.4TDI v jednom služebním voze a je to lenoch jak nic jiného. Rapid 1.2 TSI je proti tomu raketa. Navíc Fabie je malé levné auto a odhlučnění dieselu je opravdu mizerné.

Rozhodně bych do toho nešel. Nevyplatí se to.
respond
petrk
number of posts66
date of registration21.04.2018
Tuesday 10.07.2018 09:09, RE: Lenoch
Motor 1,4 TDI je tříválec, který je nutno z principu koncepce motoru vytáčet. Použitelný rozsah otáček je od 1.500 do 3.500, což je relativně malý rozsah. Při rozjezdech si pomáhá automatickým zvýšením otáček při zátěži ... když si na to člověk zvykne, tak třeba v dopravních zácpách je to fajn (stačí pracovat jen se spojkou). Můžete namítnout, že toto umí 4 válce také ... jenže tohle je tříválec Odměnou za všechna příkoří koncepce může být spotřeba, která se při + - dodržování rychlostních limitů, předvídavé jízdě a pohybu mimo město s obsazením 1 osobou (řidičem) dá udržet kolem 4,3 litru. Rekord mám asi 3,3 l/100 km, ale tak se dlouhodobě "služebně" jezdit nedá Najedu cca 1.000 km za týden.
Pokud do 1,4 TDI sedne člověk třeba z auta se 4 válcovým motorem, tak mu připadá, že to nejede, protože to netáhne třeba jako TSI od 1.100 do 6.000 otáček. Chce to trochu cviku a zvyku Nicméně jsem rád, že už motoru 1,4 TDI a tříválcové koncepci TDI odzvonilo. Ty dieslové čtyřválce jsou opravdu lepší ... a ve Fábii rozhodně benzínové 3 válce
respond
martin200
number of posts2
date of registration07.12.2017
Wednesday 11.07.2018 15:13, Nebrat!!!
Dobrý den,
3 válce a ještě k tomu v naftě je zbytečně velkým utrpením. U malých aut se diesel už z hlediska spotřeby a poruchovosti dnes nevyplatí. U fábie je nejlepší volba 1.2 tsi s kódovým označením 211 i pořád lepší 1.0tsi benzín než nafta. Navíc motor 1.4 TDI CR je nejvíce poruchový motor, co kdy Škodovka vyrobila. Řešil jsem to u flotily Rapidů, v záruce tyto auta měly fatální závady v oblasti motoru a lidí s tím skončili na odtahovce v cyklech po 30tis.km. Proto jsem se před koncem záruky všech těchto krámů zbavil.
respond
Hakina
number of posts2
date of registration19.07.2018
Thursday 19.07.2018 22:02, RE: Nebrat!!!
citation:
reakce na: martin200, 11.07.2018 15:13 (Dobrý den, 3 válce a ještě k t ...)


Dobrý den . Jaký názor mátehttp://dryml.cz/skoda-octavia-active-103-kw na toto auto?
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 19.07.2018 22:32, RE: RE: Nebrat!!!
citation:
reakce na: Hakina, 19.07.2018 22:02 (Dobrý den . Jaký názor mátehtt ...)


Myslím že ok
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 19.07.2018 23:56, RE: RE: Nebrat!!!
citation:
reakce na: Hakina, 19.07.2018 22:02 (Dobrý den . Jaký názor mátehtt ...)


Ahoj tahle verze 1.4 TSI už není problémová, teda pokud majitel měnil olej a bazar nestočil km o 120 000
respond
warrant
number of posts15
date of registration18.04.2017
Saturday 29.06.2019 20:22, 1.4TDI
Má to cenu. předělal bych akorát odhlučnění motoru a podběhů/smazáno admin/ tak, aby to zbytečně nehučelo.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.