0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Citigo iV - projeli jsme první městský elektromobil od Škody

category of topic classification: česká vozidla
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 26.03.2020 06:26, Velmi rozumná cena
Jestli je 480 tisíc korun za miniauto "velmi rozumná cena" a všechno je vlastně super, proč ty elektrické krámy nikdo ve světě nekupuje? První kusy koupí pozéři ať už z řad firem nebo soukromníků a tím to končí. Pokud totiž neexistuje nějaký reálný benefit (což při současné ceně určitě není bezplatné parkování) ekonomika provozu je v porovnání s klasickou naprosto tristní. Obyčejná benzínová verze stojí 260 tisíc, takže v náklady na palivo se začne elektrická verze vyplácet nejdříve po 150 tisících kilometrů. Kdo tohle reálně s miniautem najezdí než mu odejde akumulátor časovým opotřebením, tedy mimo rozvážku pizzy atd.? To nemluvím o problémech s nabíjením u většiny populace, která nevlastní garáž...
PS: docela by mě zajímalo, jakou "velmi rozumnou cenovku" bude mít normální použitelné auto pro rodinu?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 26.03.2020 15:17, Moc pěkné auto do města
CitigoE se povedlo, kdo jezdí jen po městě a okolí, přitom má možnost dobíjet doma přes noc, už spalovací motor nebude chtít.
Náklady na palivo i servis jdou na třetinu oporti podobnému vozu se spalovacím motorem.
Jinak Tesla S najela na baterie 600 000km a pak baterie šla ještě na využití jako banka pro elelktrovolatiku nebo větrnou energie atd. A nakonec po cca 20 letech, kdy většina vozů se spalovacím motorem končí na šrotišti, včetně motoru, se baterie LiOn dá recyklovat v takovém procentu, že by se ostatní obory mohly učit

Co je paráda, neměním olej, nemá to výfuk, rozvody, svíčky, katalyzátor, klínový řemen, převodovku(je tam jednoduchá redukční), vůz se mi vytopí před nastoupením do auta a nečmadí sousedovi pod oknem.

Zatím to dává smysl pro firmy, kde lze dosáhnout na dotaci až 240 000kč. Já bych zatím sáhl po eGolfu nebo Leafu, tak rok starému, protože už jde o dospělé vozy a taky více bezpečné.
I tak palec nahoru a moc se těším na ID3.

A ikdyby se mi elekromobil nelíbil zůstává už jasně potvrzeným faktem. Elektromobil je po třech letech provozu ekologičtější než ten nejčistší spalovací motor a to nemluvim, pokud si jej nabíjím elektroltaikou doma. A to se valí na nás tzv. suché články, kde půjde už o rovnocenného konkurenta ohledně en. náročnosti výroby. Buď budem chtít pro vnoučata obyvatelnou Zemi pro lidi a nebo se dál chovejme jako ta hodávka, co neví ani že k životu potřebují vzduch a ne CO2
Ostatně Rusi a bohužel i Trumpovi příznivci v USA si nevidí ani špičku nosu a jejich rozum nepojme, o co tady jde

Občas mám radost, že EU rozhoduje bez všeobecného názoru, jinak bychom jezdili dodnes bez katalyzátoru a FAP filtru a "hlavně levně" že
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Thursday 26.03.2020 18:09, RE: Moc pěkné auto do města
Mě by zajímalo odkud máš ten fakt o ekologičnosti provozu elektromobilů. To není žádné rýpání, ale fakt bych si chtěl pročíst nějaké relevantní srovnání ekologické stopy elektromobil vs. spalovací motor po dobu životnosti auta. Máš nějaký link?

Osobně mi je jedno jestli budu jezdit na benzín, naftu, vodík nebo elektřinu, pokud to bude fungovat minimálně jako teď, tzn. "natankuju" víceméně kdekoliv a do 5 minut a ujedu na to řekněme 700km. Zatím se mi zdá, že existují dva tábory, kdy jeden tvrdí, že elektromobilita je cesta do pekel a druhý, ten tvůj, zase vidí za pár dekád neobyvatelnou planetu díky používání spalovacích motorů.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 26.03.2020 22:45, RE: Moc pěkné auto do města
citation:
reakce na: BobanHTP, 26.03.2020 15:17 (CitigoE se povedlo, kdo jezdí ...)


Bohdane, s provozními náklady máš naprostou pravdu - jak jsem psal v prvním příspěvku, vysoké náklady na pořízení toho elelktrokrámu se dorovnají po ujetí 150 tisíc kilometrů. Kdo tohle reálně ve městě najede (mimo rozvážkové služby) aby to dávalo alespoň trochu ekonomický smysl? Opravdu nevěřím, že to bude reálně jezdit 20 let.
O menších servisních nákladech lze diskutovat. Na serveru Garáž se přehled oprav Tesly S za tuším 600 tisíc kilometrů (samozřejmě v USA). Mimo jiné 2x měněný motor a 1x převodovka, což nejsou zrovna levné díly....
Potom se také podívej, kolik lidí má ve městě dům s garáží, ideálně rodinný, protože nabíjení ve společných garážích je problematické z důvodu společných odběrových "hodin" - jsou to společné prostory domu a nikdo na nabíjení elektromobilů při projektování domů nemyslel. To už nemluvím o tom, že se prudce zdražuje elektřina dostupná přes veřejné nabíječky, že této energie není dostatek pro odpovídající počty aut, že by se musela prudce zdražit elektřina pro všechny neboť by nastal výpadek ze spotřebních daních na pohonné hmoty, atd.
A nakonec se podívej na proces získávání Lithia do baterií. Od prorokované nižší ceny (která nenastala a nenastane) , přes "ekologickou těžbu za využití dětské otrocké práce, zpracování a "superekologickou" recyklaci baterií. Opravdu věříš, že je tohle cesta k ekologii??
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 26.03.2020 23:32, RE: Moc pěkné auto do města
citation:
reakce na: BobanHTP, 26.03.2020 15:17 (CitigoE se povedlo, kdo jezdí ...)


Bobane, už zase? O tomhle jsme už mluvili. Problém není CO2, ale celková energetická bilance, a tu zatím jaksi ze 60% stejně pokrývají fosilní paliva a z 20 % jádro, takže nadšenci s panýlkama na střeše to asi nevytrhnou. Zejména v noci, kdy je tma.
Takže pro mě budoucnost mobility není otázkou elektrifikace, ale otázkou udržitelné výroby energie, kterou budu umět vyrobit z něčeho, čeho mám fakt hodně a co mám po ruce kdykoliv, a to není ani solár ani fosil. Štěpení je pvní krok, ale furt je toho štěpného materiálu málo. My potřebujeme ovládnout slučování, pak budeme na hodně dlouho energeticky nezávislí. Prostě nebudeme chytat ředěnou formu toho, co dělá Slunce v jádru, ale vyrobíme si originál na Zemi. Do té doby je to jen vytloukání klínu klínem a těm potomkům planetu devastujeme stejně benzínovým i elektrickým Citigem. Lokální rozdíl je značný, ale globální bude v jednotlivých procentech. A to nepíšu jako fanda (jako třeba na Tipcars ohledně aut), ale jako osoba v energetice vzdělaná a energetiku praktikující.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 27.03.2020 20:52, RE: Moc pěkné auto do města
citation:
reakce na: BobanHTP, 26.03.2020 15:17 (CitigoE se povedlo, kdo jezdí ...)


A ještě jedna věc. Když se bude zase mluvit o ekologii, tak nemotejte zase dohromady CO2 s opravdu jedovatými látkami, jako je HC a NOx, k čemuž slouží ty FAP a močovina a EGR atd.

A až to budete chtít zevrubněji studovat, tak si porovnejte limity pro benzín Euro IV a Euro VI, k čemuž bych dodal, že prach u Eura IV nefiguruje, protože tam tehdy ještě nebyl v řádech, které produkuje přímý vstřik.
Měl jsem Mondeo z roku 2001 a tu IV už mělo a po srovnání člověk zjistí, že dnešní auta jsou na tom jen nepatrně lépe .... po 20-ti letech. Je to pokrok?
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 28.03.2020 13:48, RE: Moc pěkné auto do města
citation:
reakce na: BobanHTP, 26.03.2020 15:17 (CitigoE se povedlo, kdo jezdí ...)


Absolutně se nepovedlo. Citigo samotné je v konkurenci segmentu A špatné auto a nacpat do něj na konci životního cyklu technologicky zastaralou formu elektropohonu mu rozhodně nepomohlo. Kdo chce seriózně uvažovat o elektromobilu, za stejné peníze koupí ojeté BMW i3. I pětiletý bavorák totiž nabídne modernější pohon než nové citigo, ale především se u něj dá očekávat i delší životnost baterií, které jsou řádně chlazené i vyhřívané. A pokud by někdo neřešil peníze a malý elektromobil by chtěl hlavně kvůli image, tak je tu jediná volba - nový Fiat 500.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Monday 30.03.2020 20:11, elektromobilita
Vadí mi že eletromobily financují i kupci spalovacích motorů a v podstatě i lidé co auto nemají a ani ho nepoužívají.Dále díky eletroutům dojde s velkou pravděpodobností v budocnu i k výraznému zdražení elektrické energie pro všechny.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.