0
back
 

diskuze k tématu: Škoda 120 L má najeto 370 tis. km. A stále jezdí

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 07:43, Vtípek
Tak tohle je poměrně jasný vtip, jinak by to ani nebylo možné. Autorovi je 18, auto má 8 měsíců a předchozí auto měl Vectru. Patrně došly opravdové recenze. Jinak Škodovku jsem měl kdysi taky a v zimě na sněhu byla fantastická, na to kam se díky motoru vzadu a vyšší světlé výšce vyhrabala
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 07:53, RE: Vtípek
duch posted by:
Tak tohle je poměrně jasný vtip, jinak by to ani nebylo možné. Autorovi je 18, auto má 8 měsíců a předchozí auto měl Vectru. Patrně došly opravdové recenze. Jinak Škodovku jsem měl kdysi taky a v zimě na sněhu byla fantastická, na to kam se díky motoru vzadu a vyšší světlé výšce vyhrabala
Matematicky to možné je - pokud je někomu týden do 19. narozenin, pořád je mu 18, takže škodovku klidně mohl mít 8 měsíců a před ní 2-3 měsíce vectru, které například propadla STK, byla ukradena, rozpadla se, nebo byla rozstřelena. Nepíše, proč si tu škodovku koupil, ale asi to byla nějaká nouzovka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 08:31, RE: Vtípek
Giorgio posted by:
Matematicky to možné je - pokud je někomu týden do 19. narozenin, pořád je mu 18, takže škodovku klidně mohl mít 8 měsíců a před ní 2-3 měsíce vectru, které například propadla STK, byla ukradena, rozpadla se, nebo byla rozstřelena. Nepíše, proč si tu škodovku koupil, ale asi to byla nějaká nouzovka.
taky jsem na stodváce začínal, na doporučení svého instruktora z autoškoly-rok dva si jí nech a teprve potom něco silnějšího, zřejmě už zažil pár týpků co si hned s teplým řidičákem koupili dvacetiletý báwo a zbyly po nich jen pomníčky u silnic. to byl začátek devadesátých let. dnes, o dvacet let později, lze tuto pseudorecenzi považovat jen za hodně špatný pokus o vtip. kdybych měl svého syna-je mu 13 takže je ještě čas-vidět řídit stodvácu tak radši byť za poslední peníze koupím fábku nebo něco podobného, co má nějaké airbagy, deformační zóny, ABS apod. prvky pasivní bezpečnosti. protože ho mám rád, protože mi záleží na jeho životě a zdraví. klidně ať si stodvácu vyzkouší, ať vidí v čem se kdysi jezdilo, jaké to bylo bez stabilizace či protiprokluzu, ale až bude mít naježděno 100k, dřív ani náhodou. protože potom je reálná doměnka že umí předvídat, že myslí i za ty co jsou v silnějších, větších a bezpečnějších autech kolem něj na silnici. protože při čelním nárazu, třeba s tou fábií, by neměla stodváca nejmenší šanci. ani jako nouzovku to neberu, za tři tácy jsem viděl i feldu, sice na ní byla práce ale to dle autora na té stodváce taky, a opravy jsou stejně jednoduché a laciné, nejdražší je cena práce a tu si udělal sám. ale má to motor vpředu, je to o deset let mladší, a je reálná naděje že nějakou menší ránu přežije posádka v celku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 09:15, Nájezd?
Mě by jen zajímalo, jak autor ví, že to mělo najeto 362tkm, když má Š120 jen 5ti. místné počítadlo km? Třeba původní majitel po každých 100tkm amatérsky metalicky přelakoval auto a stačí jen pořádně škrábnout a spočítat vrstvy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 09:16, doufám,že NEbude dlouho sloužit
takové auto jednoduše dávno nepatří na silnici. Za ty prachy i s opravama se dá koupit lepší Favorit, který je o 100% lepší než Š120. Nízká bezpečnost?Na zrezlé karoserii je bezpečnost 0, o trochu lepší než na mopedu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 09:27, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
Tomi posted by:
takové auto jednoduše dávno nepatří na silnici. Za ty prachy i s opravama se dá koupit lepší Favorit, který je o 100% lepší než Š120. Nízká bezpečnost?Na zrezlé karoserii je bezpečnost 0, o trochu lepší než na mopedu.
Na silnici může každé auto, které splní dané podmínky. Co takoví veteráni - ti taky nesmí na silnici ?
Nebuďte zas tak jednoduchý, pane ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 09:38, RE: Vtípek
tomaskrtek posted by:
taky jsem na stodváce začínal, na doporučení svého instruktora z autoškoly-rok dva si jí nech a teprve potom něco silnějšího, zřejmě už zažil pár týpků co si hned s teplým řidičákem koupili dvacetiletý báwo a zbyly po nich jen pomníčky u silnic. to byl začátek devadesátých let. dnes, o dvacet let později, lze tuto pseudorecenzi považovat jen za hodně špatný pokus o vtip. kdybych měl svého syna-je mu 13 takže je ještě čas-vidět řídit stodvácu tak radši byť za poslední peníze koupím fábku nebo něc...
S tím můžu souhlasit, to auto do dnešního provozu není - už kvůli těm ostatním na cestách, jak zaznělo v předchozí diskuzi, kteří pro svou bezpečnost jezdí v těch mastodontech kvůli vlastní bezpečnosti.

Sám mám z osobních citových důvodů v garáži jednu 105ku z roku 1985, stojí tam už přes 6 let, kdy se mi podařilo ji získat, a jezdí velice výjimečně, maximálně 200 km do roka "pro radost", jinak pouze na STK a zpět. Je v perfekním stavu, na STK technici nevěří svým očím, že taková ještě existuje. Pojistka je celoroční, baterka nabitá, nádrž plná - ale i tak stojí v garáži. Nebojím se, že bych ji nezvládnul ukočírovat :), ale mám obavy, že ji zruší někdo jiný. Zabezpečení (zámky) 0-0-nic, takže ji ani nenechávám venku bez dohledu a představa, že s ní musím jezdit denně, mě děsí natolik, že bych i přes odpor k MHD raději jezdil mastnou tyčí. To auto má něco do sebe, na rozbitých cestách je i celkem pohodlné, ale na běžný provoz to prostě není.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 10:44, Krásná recenze by RAMBO X
Dámy a pánové, přivítejte RAMBA X !!!! Potlesk!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 10:45, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
Riccardo posted by:
Na silnici může každé auto, které splní dané podmínky. Co takoví veteráni - ti taky nesmí na silnici ?
Nebuďte zas tak jednoduchý, pane ...
Ty kokosku, ale ten veterán může stát 500 000 a je zrepasovaný třeba za dalších 500 000......a ten, kdo do něj tohle vrazil s ním vyjede dvakrtát za rok a pojede 70 km/h max. Tak nebuď ty jednoduchý....bolí to co? Nemít v hlavě nic...au.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 11:13, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
gablenz posted by:
Ty kokosku, ale ten veterán může stát 500 000 a je zrepasovaný třeba za dalších 500 000......a ten, kdo do něj tohle vrazil s ním vyjede dvakrtát za rok a pojede 70 km/h max. Tak nebuď ty jednoduchý....bolí to co? Nemít v hlavě nic...au.
V klídku, Škoda 105/120 se už od veterána moc neliší, snad pouze cenou. A těch aut, která opravdu jezdí v provozu si tipuju na minimum. A taky si myslím, že jsou spíše vidění na venkově, kde ten provoz umí být i velmi sporadický. A do třetice je jakékoliv auto pořád bezpečnější než motorka, na kterých lze bez problémů dosáhnout 200 km/h rychlosti a stačí olejový flíček nebo píseček a jde o život. Zajímavé, že tam nikdo neřeší hvězdičky a aibagy a pásy a dokonce i maximalista, jako je Pavlík, který má kvůli druhým super bezpečné auto, se klidně prohání na motorce. Tam ho asi druzí nemohou ohrozit. Tohle mi přijde, jako názorová nekonzistence, ale nechci tím vyvolat rozsáhlejší diskusi, která stejně nikam nepovede. Také je zajímavé, že nikdo nenavrhuje krácení pojistného plnění na motorce, když jde o stroj s vyšší mírou rizika a člověk neudělal všechno pro svoji bezpečnost a nejel prostě autem.
Myslím si, že základním problémem všech diskusí o bezpečnosti je neschopnost uchopit problém z globálního hlediska a vzít v potaz všechny aspekty. Jako příklad uvedu, že 40 tkm ročně s 5ti* autem může mít stejnou míru rizika, jako 5 tkm se Škodou 105/120 kolem komína.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 11:13, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
Tomi posted by:
takové auto jednoduše dávno nepatří na silnici. Za ty prachy i s opravama se dá koupit lepší Favorit, který je o 100% lepší než Š120. Nízká bezpečnost?Na zrezlé karoserii je bezpečnost 0, o trochu lepší než na mopedu.
Chlapec nepíš kde s tím jezdí. Kupříkladu na vsi u nás na chalupě kde se lidé potřebují dostat akorát 1x za týden 2km do potravin a párkrát do JZD když není počasí na kolo nebo mopeda je 120tka zcela běžným prostředkem. Být na jejich místě neudělal bych to jinak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 11:18, Forman je na tom stejně
Dobrý den, panové a dámy. Myslím si, že autorovi prostě jiná možnost nezbyla, pokud potřeboval/chtěl jezdit a neměl potřebné náklady, jiná volba asi opravdu není. Pokud někdo namítá, že je lepší favorit nebo felicie, osobně si myslím, že modely od "f" zas tak vysoko nad 120 nejsou. Já jezdím Formanem 94 Solitaire LPG. To auto je bezporuchové, levné na provoz, ale pokud mě během řízení napadne představa nějaké kolize, přejede mi mráz po zádech... No, ale taky jsem neměl na výběr... S Formanem jsem jezdil půl roku po Španělsku, během 6 měsíců nalítal 17,5 tkm (počítámi s cestou špáňa a zpět). Jedinou závadou byl rozsypaný palec rozdělovače. Součástka za 40 Kč, expresní balík z ČR za 1.500,-, no moje chyba, stejně jako "bez peněz do hospody nelez" už vím, že "bez palce s favoritem nejeď". Navíc jezdit tímhle vozem mi strašně zvedá sebevědomí a leští mí to ego, protože je to auto pro opravdové chlapy: "For man". Teď má najeto 210tkm a v jarních měsících ho čeká via ultima...na šrot, ale rádio si z něj vyberu :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 11:55, Radsi Felicii
Wasserfort posted by:
Dobrý den, panové a dámy. Myslím si, že autorovi prostě jiná možnost nezbyla, pokud potřeboval/chtěl jezdit a neměl potřebné náklady, jiná volba asi opravdu není. Pokud někdo namítá, že je lepší favorit nebo felicie, osobně si myslím, že modely od "f" zas tak vysoko nad 120 nejsou. Já jezdím Formanem 94 Solitaire LPG. To auto je bezporuchové, levné na provoz, ale pokud mě během řízení napadne představa nějaké kolize, přejede mi mráz po zádech... No, ale taky jsem neměl na výběr... S Formanem jse...
Se 120 jsem taky zacinal, nikde mne nenechala, ale dneska bych ani svejm detem nedovolil jezdit v beznym provoze se 120 a podobnymi auty z 80. let. radsi bych par tisic pridal a koupil Felicii. Daji se sehnat za par korun a s bezpecnosti jsou na tom vyznamne lip nez 120. Nahradni dily jsou na ni za smesny castky a jizdni ´´komfort ´´ nesrovnatelne lepsi. samozrejme zalezi na kazdym aute a na jeho technickym stavu. Videl jsem trilety auta na odpis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 11:58, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
David V posted by:
V klídku, Škoda 105/120 se už od veterána moc neliší, snad pouze cenou. A těch aut, která opravdu jezdí v provozu si tipuju na minimum. A taky si myslím, že jsou spíše vidění na venkově, kde ten provoz umí být i velmi sporadický. A do třetice je jakékoliv auto pořád bezpečnější než motorka, na kterých lze bez problémů dosáhnout 200 km/h rychlosti a stačí olejový flíček nebo píseček a jde o život. Zajímavé, že tam nikdo neřeší hvězdičky a aibagy a pásy a dokonce i maximalista, jako je Pavlík, kte...
Ano, projíždím se na motorce - ALE SÁM. V autě vozím to nejcennější co mám - svou rodinu. Kdo tohle nepochopí, nemusí se mnou dále diskutovat. Pořízení bezpečného auta je věcí názoru a v neposlední řadě velikosti peněženky - mě to problém prostě nedělá.........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 12:27, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
Riccardo posted by:
Na silnici může každé auto, které splní dané podmínky. Co takoví veteráni - ti taky nesmí na silnici ?
Nebuďte zas tak jednoduchý, pane ...
Riccardo: tohle auto má s veteránem společný jen věk, jinak nic. Pod pojmem veterán si představím zachovalé, udžované auto. Ne Š120 s vadami na brzdovém válci, korozí...a STK udělanou na černo s 18 letým řidičem. Možná je to takto pochopitelnější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 12:40, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
David V posted by:
V klídku, Škoda 105/120 se už od veterána moc neliší, snad pouze cenou. A těch aut, která opravdu jezdí v provozu si tipuju na minimum. A taky si myslím, že jsou spíše vidění na venkově, kde ten provoz umí být i velmi sporadický. A do třetice je jakékoliv auto pořád bezpečnější než motorka, na kterých lze bez problémů dosáhnout 200 km/h rychlosti a stačí olejový flíček nebo píseček a jde o život. Zajímavé, že tam nikdo neřeší hvězdičky a aibagy a pásy a dokonce i maximalista, jako je Pavlík, kte...
No jistěééé! Většina diskusí se tu týká bezpečnosti a hvězdiček. Statistika o počtech usmrcených podle typu a stáří vozidla, ve kterém zahynuli, k dispozici těžko bude. Tenhle Rambo ve 120ce, který třeba jezdí rozumně po polňačce a silnici III. třídy s mizivým provozem do JZD, o víkendu neveze ze zábavy 10 lidí s 10ti kořalkama v sobě, má mnohem větší šanci přežít za volantem než úspěšný člověk v prodlouženém péru typu Mergl M nebo Báwo X5, který jezdí denně 180 nalepený na kufru auta před sebou nebo předjíždí na horizontech dvouproudých rychlostních komunikací.
Je na každém, aby zvážil, do jaké míry, jak často a kde vystavuje sebe a své nejdražší riziku a podle toho se zařídil. Důchodce, co jednou týdně jezdí na nákup a k doktorovi po městě nebo okreskách, si nebude kupovat SUV (kdyby na něj měl, ať to radši dá vnoučatům na hadry a omamné látky, aby nemusela krást). Podobně fotr vozící malé děti několikrát týdně přes křižovatky smrti a podél pomníčků u silnic by neměl riskovat v Saxu jen proto, že mu to auto "stačí".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 12:41, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
Pavlik posted by:
Ano, projíždím se na motorce - ALE SÁM. V autě vozím to nejcennější co mám - svou rodinu. Kdo tohle nepochopí, nemusí se mnou dále diskutovat. Pořízení bezpečného auta je věcí názoru a v neposlední řadě velikosti peněženky - mě to problém prostě nedělá.........
Na motorce jsem se něco najezdil, takže nejsem ten co by byl vyloženě proti ALE
Ty se necitíš být součást té rodiny Toho nejdražšího co máš? To nejdražší co máš, má velice úzkou souvislot s jedním aspektem. A to je zdraví! Pokud tohle nechápeš a jdeš naproti romu podobným rizikem jsi sobecký vůči své rodině.
Pokud tedy nejezdíš na nějakém mopedu jen pro rohlíky a noviny v sobotu ráno......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 12:51, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
Pavlik posted by:
Ano, projíždím se na motorce - ALE SÁM. V autě vozím to nejcennější co mám - svou rodinu. Kdo tohle nepochopí, nemusí se mnou dále diskutovat. Pořízení bezpečného auta je věcí názoru a v neposlední řadě velikosti peněženky - mě to problém prostě nedělá.........
Aha, takže finanční chod rodiny zajišťuje manželka, popřípadě děti. To, že jezdíš sám pouze znamená, že pokud se Ti něco stane, tak Tvoje rodina bude mít problémy. A diskutovat o tom skutečně nemusíme, protože nedokážu pochopit, že se někdo snaží před jedním rizikem rodinu chránit, ale jinému riziku je vystavuje, a to zcela vědomně a dobrovolně. Hlavně nedokážu pochopit, že se to tady snažíš oddělit, jako 2 případy. Asi neumíš žít s pocitem, že by se někomu z Tvých blízkých něco stalo, a co třeba pocit, že by ses SÁM z blbosti zramoval a krom toho, že už sám rodinu neuživíš, by se o Tebe museli ještě starat?
Tímto se nesnažím Tě odradit od ježdění na motorce, ale jde mi o pochopení myšlenkových pochodů, že jsi, jak píšeš, sobec, kde Ti nazáleží na ostatních účastnících provozu, pročež sis pořídil bezpečné auto, avšak sám sebe nakonec vystavuješ mnohonásobně většímu riziku, které je zároveň rizikem pro rodinu. Jak jsem psal, pro mě je to názorový nesoulad.
Hlavně mi tohle celé přijde úsměvné po pročtení diskuze o bezpečnosti v některém z minulých článků.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 12:54, RE: Forman je na tom stejně
Wasserfort posted by:
Dobrý den, panové a dámy. Myslím si, že autorovi prostě jiná možnost nezbyla, pokud potřeboval/chtěl jezdit a neměl potřebné náklady, jiná volba asi opravdu není. Pokud někdo namítá, že je lepší favorit nebo felicie, osobně si myslím, že modely od "f" zas tak vysoko nad 120 nejsou. Já jezdím Formanem 94 Solitaire LPG. To auto je bezporuchové, levné na provoz, ale pokud mě během řízení napadne představa nějaké kolize, přejede mi mráz po zádech... No, ale taky jsem neměl na výběr... S Formanem jse...
Dobrý den, taky mam favorita a taky půjde v červnu na šroťák, ale rádio tam nechám. Na obranu 120 musím říct, že napálit v 60 km/h rychlosti s favoritem do stromu je horší než se 120. A mluvim z vlastní zkušenosti. 120 ať je sebestarší a sebezrezlejší je furt pevnější jak favorit. Ikdyž míra přežití bude asi stejná :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.02.2011 15:41, RE: doufám,že NEbude dlouho sloužit
David V posted by:
Aha, takže finanční chod rodiny zajišťuje manželka, popřípadě děti. To, že jezdíš sám pouze znamená, že pokud se Ti něco stane, tak Tvoje rodina bude mít problémy. A diskutovat o tom skutečně nemusíme, protože nedokážu pochopit, že se někdo snaží před jedním rizikem rodinu chránit, ale jinému riziku je vystavuje, a to zcela vědomně a dobrovolně. Hlavně nedokážu pochopit, že se to tady snažíš oddělit, jako 2 případy. Asi neumíš žít s pocitem, že by se někomu z Tvých blízkých něco stalo, a co třeb...
Musíme se na to dívat tak, že je to hustokrutý frajer, který chyby nedělá a sám je také imunní vůči chybám jiných. Ale jeho rodina není, a tak ji chce chránit nejlépe v tanku. :)
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.