0
back
 

diskuze k tématu: Škoda 105 S - jezdí i po třiceti letech

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 08:28, Taky jsme ji měli
Taky jsme ji měli, když jsem byl opravdu malý, včetně těch ok místo madel a bez stahování zadních oken. Po přesedlání na 120 typ M jsem si dokonce všiml, že je hluk od motoru menší. S tou jsem pak i sám jezdil. Nicméně mi nepřišlo, že jde otáčení kol vyloženě těžko. Jestli není zatuhlé řízení. To jsme měli, protože to táta nepromazával (neměl mazací pumpu na vazelinu). Po vyčištění a půjčení pumpy šlo řízení fakt lehce.
Jinak, když jsem chtěl své první auto, byla chvilku v hledáčku 130-ka nebo alespoň 5-ti kvalt. Nakonec vyhrál Opel Kadett, který byl, troufnu si říci, lepším vozem, byť byl stejného stáří.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 08:29, tleskám
Krásnej příspěvek a dobře napsanej Hned sem si zavzpomínal na nádherný roky se 120kama. Takový už to nikdy nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 08:35, Škoda 105
Nevím proč, ale tento příspěvek se mi líbí. Od roku 1985 do roku 2002 jsme vlastnili tento vůz, nejprve ho měli rodiče, kteří ho kupovali jako nový a když jsem si udělal řidičák, tak jsem ho zdědil. Auto sloužilo věrně a nikdy se na něm neobjevila větší závada. Pro provoz na dnešních silnicích je však už naprosto nedostačující.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 09:31, škoda
Jak říkával můj opravář: "všichni jsme to měli (škodu 105-120), všechny nás to odvezlo, kam jsme potřebovali, ale jezdit se s tím nedalo :), ne, vážně, měl jsem 120,kterou jsem koupil v roce 1993 za 70 DEM v Lipsku. Po opravě za 6000 Kč, kdy se snad vše potřebné vyměnilo, jezdila jak divá. Po novém laku za 6000 Kč jsem jí za 35000 Kč prodal. Dnes jezdím v mercedesu,a le s láskou vzpomínám na škodu 100 a 120, byl jsem mladý, byl jsem hrdý na to, že mám vlastní auto a byl jsem střelec (zaplať pámbůh jsem tu dobu přežil)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 11:02, Staromilec
Pěkně, s láskou napsané. Ale ty důvody, proč zůstávat u Š 105 S upgradované v interiéru na 120 L, jsou až moc jednostranné. Hlášení oleje u aut s pevným servisním intervalem se maže pomocí jednoho tlačítka a otočení klíčku v zapalování za 10 sekund (aspoň u koncernu VW) a odstavení vozu na základě hlášení poruchy řídící jednotky je spíše výjimkou. Ani jako stavební vozidlo není 105 příliš praktická (pár cihel do kufru, kýble a pytle s cementem na zadní sedadlo a předměty delší než metr na zahrádku).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 11:17, RE: Taky jsme ji měli
David V posted by:
Taky jsme ji měli, když jsem byl opravdu malý, včetně těch ok místo madel a bez stahování zadních oken. Po přesedlání na 120 typ M jsem si dokonce všiml, že je hluk od motoru menší. S tou jsem pak i sám jezdil. Nicméně mi nepřišlo, že jde otáčení kol vyloženě těžko. Jestli není zatuhlé řízení. To jsme měli, protože to táta nepromazával (neměl mazací pumpu na vazelinu). Po vyčištění a půjčení pumpy šlo řízení fakt lehce.
Jinak, když jsem chtěl své první auto, byla chvilku v hledáčku 130-ka nebo ...
My škodovky neměli (otec na ně přešel až koncem 90tých let a je jim věrný doposud). Když jsem byl opravdu malý, měli jsme trabanta a spolužáci se škodovkama se mi posmívali. Škodovka pro mě byl bourák. A jaké to bylo zklamání, když mě někdo vezl ve 105 S a nemohl jsem si otevřít okýnko, dveře se zavíraly podobným madlem jako měl trabant (náš už ani oka neměl, nýbrž madlo z obdobného materiálu), kravál na zadních sedadlech byl možná ještě větší a ručička tachometru (u obdelníkového patřícího do 60tých let, i u títěrného kruhového) skákala ještě víc než u trabantu. Koncem 80tých let nás známý z NSR vozil v zánovním Kadettu a to byl panečku zážitek!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 12:06,
Hezká recenze. Těchto škodovek ještě jezdí poměrně dost a myslím že spoustě lidem by tohle auto stačilo. Je to stále jen prostředek,kterej má sloužit k přemístění a to škůdka vždycky uměla. A bez nutnosti složitého servisu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 12:20, zavzpomínání
Hezká nostalgická recenze, do dnešního provozu to auto ale fakt není. Vyjela všechno i když skoro krokem. Brutální hluk na zadních sedadlech kolem 90kph, kolem 100 už zas dobrý. Vzpomínám jak jsem to auto viděl po přesednutí do formana - šlo dát kufr do kufru, nemuselo bejt všechno v igelitkách, centrál místo zamačkávání čudlíků, wow. Ale aspoň s tim autem byla sranda v zimě, kromě sjíždění kopců s prázdným kufrem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 13:04, Lék
Tohle auto bych ordinoval všem bezohledným majitelům SUV, naučili by se jezdit s vědomím, že nejsou na silnici sami.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 13:04, RE: tleskám
jaydeep posted by:
Krásnej příspěvek a dobře napsanej Hned sem si zavzpomínal na nádherný roky se 120kama. Takový už to nikdy nebude.
Souhlas, hezky sepsaná nostalgie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.06.2012 17:38, RE: Lék
Koloss posted by:
Tohle auto bych ordinoval všem bezohledným majitelům SUV, naučili by se jezdit s vědomím, že nejsou na silnici sami.
Máš recht. Já bych ho ordinoval do všech autoškol - v člověku to probudí respekt k dopravě. Kdo se naučí řídit 105-120, zvládne řídit všecko! Jízdy jsem odjezdil na 105, zkoužky dělal na Fáčku. Doma sedlal 120. A žádný auto už mě nezaskočilo... Možná snad kámošovo "hundrtka", tu byl problém udržet na silnici při rychlosti vyšší než 80km/h...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.06.2012 09:19, eee
Promiň, ale ta tvá recenze je objektivní jako Rudé Právo. Něco jiného když mi někdo říká že se rád vzpomíná na dobu kdy všichni měli škodovky (své mládí), a něco jiného je když mi někdo říká že škodovky 105/120 jsou dobré auta. Měl jsem Mazdu121, Subaru Imperuzu a Hondu City u krajnice s rozsvícenou kontrolkou mě nenechala stát ani jedna. Zato tátova 105 nás nechala v zimě trčet asi 2x, když nemohla nastartovat. Stejně tak nevěřím tomu, že by sedan s tak plochým kufrem by praktické auto na stavbu. Já si myslím že 105-ka byl křáp už když sjížděla s výrobních pásů, natož pak teď.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.06.2012 10:26, RE: Staromilec
Muroň posted by:
Pěkně, s láskou napsané. Ale ty důvody, proč zůstávat u Š 105 S upgradované v interiéru na 120 L, jsou až moc jednostranné. Hlášení oleje u aut s pevným servisním intervalem se maže pomocí jednoho tlačítka a otočení klíčku v zapalování za 10 sekund (aspoň u koncernu VW) a odstavení vozu na základě hlášení poruchy řídící jednotky je spíše výjimkou. Ani jako stavební vozidlo není 105 příliš praktická (pár cihel do kufru, kýble a pytle s cementem na zadní sedadlo a předměty delší než metr na zahrádku).
Prosil bych o popis postupu mazání servisního intervaru bez napojení na PC. Škoda Octavia 1.8 T, rok 2001.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.06.2012 12:28, RE: eee
Xyron posted by:
Promiň, ale ta tvá recenze je objektivní jako Rudé Právo. Něco jiného když mi někdo říká že se rád vzpomíná na dobu kdy všichni měli škodovky (své mládí), a něco jiného je když mi někdo říká že škodovky 105/120 jsou dobré auta. Měl jsem Mazdu121, Subaru Imperuzu a Hondu City u krajnice s rozsvícenou kontrolkou mě nenechala stát ani jedna. Zato tátova 105 nás nechala v zimě trčet asi 2x, když nemohla nastartovat. Stejně tak nevěřím tomu, že by sedan s tak plochým kufrem by praktické auto na stavb...
SOuhlas, tenhle krapek patril na smetiste dejin uz jako novy, natoz ted....NEdejboze tohle potkat nekde v provozu, urcite ridic s kloboukem a za zadnim sklem plato vajec ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 08.06.2012 14:29, taky
jsem ji měl. Š120 jako druhy auto do rodiny jsme kupovali v brne v bazacu v mejch 18ti, takze uz byla napsana na me at se taky staram.
Byla tam dana duchodcem na protiucet, supr stav, servis delan v autorizaku!

Taky vzpominam, naucil jsem se jezdit, naucil delat nejakou tu opravu ci mensi vylepseni (instalace kaplicky s otackomerem, atd.) Auto vicemene bezproblemove. Blbe bylo ze jsem mel jakysi mezitip kdy to sice uz vypadalo jako ta novejsi ale par veci tam bylo jeste z "uzovky".

Jinak i instruktor v autoskole rikal, ze kdyz se naucis jezdit s timhle tak uz zvladnes jet s cimkoliv.
Rek bych ze pro mlady/zacinajci by to mela byt povinnost, aspon na chvilu.

PS: 100varen co jsme znicili na polnackach bylo taky nekolik
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 09.06.2012 10:24,
gottak - Pane,nenechte se vysmát. Tenkrát se auto vyrábělo tak,aby sloužilo. Což se myslím povedlo,po tolika letech ty auta ještě jezděj. Jsem zvědav za 30 let,kolik bude jezdit součastných aut,kor když si zde v různých recenzích přečtu zkušenosti majitelů s novým či zánovním autem.
Škodovek jezdí stále dost,s tím se hold musíte smířit,že jakmile vyjedete do provozu,tak potkáte spoustu starých vozů. Nevzpomínám si ale že by mě někdo z nich ohrozil,což se u majitelů moderních vozů říct nedá.
Jinak nic ve zlém,hezkou sobotu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 09.06.2012 13:31, RE: Lék
Pepe posted by:
Máš recht. Já bych ho ordinoval do všech autoškol - v člověku to probudí respekt k dopravě. Kdo se naučí řídit 105-120, zvládne řídit všecko! Jízdy jsem odjezdil na 105, zkoužky dělal na Fáčku. Doma sedlal 120. A žádný auto už mě nezaskočilo... Možná snad kámošovo "hundrtka", tu byl problém udržet na silnici při rychlosti vyšší než 80km/h...
když jsem někdy v devadesátým třetím roce dodělával autoškolu tak mi můj učitel řekl-žádný frajeření s ojetým bavcem, kup si stodvácu, dva roky s ní vydrž a pak můžeš řídit cokoliv. měl pravdu, byla to rada k nezaplacení. první a zatím poslední velkou ránu jsem měl ještě před autoškolou, potom vlastní vinou nic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 09.06.2012 13:33, RE: taky
wonderka posted by:
jsem ji měl. Š120 jako druhy auto do rodiny jsme kupovali v brne v bazacu v mejch 18ti, takze uz byla napsana na me at se taky staram.
Byla tam dana duchodcem na protiucet, supr stav, servis delan v autorizaku!

Taky vzpominam, naucil jsem se jezdit, naucil delat nejakou tu opravu ci mensi vylepseni (instalace kaplicky s otackomerem, atd.) Auto vicemene bezproblemove. Blbe bylo ze jsem mel jakysi mezitip kdy to sice uz vypadalo jako ta novejsi ale par veci tam bylo jeste z "uzovky".

Ji...
tak to byl rok cca 84, přechod mezi užovkou a eMkem, úzké nápravy, řízení šnek ale kastle eMková. vypadalo to fakt divně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 09.06.2012 15:06, RE: Lék
Pepe posted by:
Máš recht. Já bych ho ordinoval do všech autoškol - v člověku to probudí respekt k dopravě. Kdo se naučí řídit 105-120, zvládne řídit všecko! Jízdy jsem odjezdil na 105, zkoužky dělal na Fáčku. Doma sedlal 120. A žádný auto už mě nezaskočilo... Možná snad kámošovo "hundrtka", tu byl problém udržet na silnici při rychlosti vyšší než 80km/h...
...zkoušky... jsem to ale dement. Pardon
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 09.06.2012 15:44, RE:
pivomír posted by:
gottak - Pane,nenechte se vysmát. Tenkrát se auto vyrábělo tak,aby sloužilo. Což se myslím povedlo,po tolika letech ty auta ještě jezděj. Jsem zvědav za 30 let,kolik bude jezdit součastných aut,kor když si zde v různých recenzích přečtu zkušenosti majitelů s novým či zánovním autem.
Škodovek jezdí stále dost,s tím se hold musíte smířit,že jakmile vyjedete do provozu,tak potkáte spoustu starých vozů. Nevzpomínám si ale že by mě někdo z nich ohrozil,což se u majitelů moderních vozů říct nedá.
Jin...
To Pivomir, kolik tyhle skudky najely za tech tricet let: 100 nebo 150 tisic???...Dneska diesly udelaji klidne milion, tak abyste se v roce 2042 nedivil co tady jeste jezdi.... )))
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.