0
back
 

diskuze k tématu: Mégane nebo Leon? Vybíráme ojeté dieselové kombi za 200 tis. Kč.

category of topic classification: německá vozidla, francouzská vozidla
Sybokcz
number of posts15
date of registration19.11.2013
Tuesday 14.01.2020 09:04, 1.6 TDI
Nemám zkušenost s 1.6dCi, ale jezdil jsem s kombinací 1.6TDI a 5MT (ne v Leonu, ale on je koncern stejný všude) a je to nejhorší kombinace motoru a manuální převodovky se kterou jsem měl tu čest. Mezi dvojkou a trojkou je obrovská mezera, takže se buď podtáčí trojka nebo přetáčí dvojka, pásmo kde převod a rychlost jsou optimální je velmi úzké. Kdyby aspoň pětka byla delší, ale také to není úplně hitparáda.
Chce to projet, i na dálnici, jestli je to něco, s čím uživatel dokáže žít.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 14.01.2020 10:10, Jendoznačně Renault
Tady není o čem přemýšlet, starší generace 1.6 TDI není ani příliš spolehlivá a už vůbec ne tak kultivovaná jako DCI od Renaultu.

U Renaultu je úplně jedno jestli se pořídí 1.5 Dci nebo 1.6 Dci, oba jsou to dobré motory, s tím, že 1.6 je suverénnější, ale také méně "otestovaná dobou"
Pokud si vzpomínám decinky mají výhodu, že mají jeden vstřik přímo pro FAP filtr, takže se nemusí "zahlocovat" motor naftou při vypalování FAP filtru.
Spolehlivost je nadprůměrná, já samozřejmě doporučuji kvalitní naftu a adtivium, stačí český VIF a to nejdůležitější - měnit olej co 15tis.km/rok, podle toho co příjde dříve.

Celkově Megane III beru jako velmi povedený vůz segmentu C. Má svoje mouchy, ale nejde naštěstí o masařky. Antikorozní ochrana je nadprůměrná a tak maximálně lupou panty dvěří, teče přes třetí brzdové světlo a nebo netěsní plastová podlaha kufru, nebo praskne pružina = vše jde levně opravit.
Odměnou v Meganu je pohodlí sedaček, kultivovanost decinek, komfortní ale zároveň stabilní podvozek, startování tlačítkem, při zamknutí auta, se dovřou všechna okna. Klimatizace a servo zlobí zřídka a vůz v dobré barvě neuráží ani dnes dizajnem. Je třeba se jen vyhnout tureckým verzím Generation, které mají problém s kvalitou interiéru, plynovým pedálem, ale i lakem.
respond
Ronault
number of posts4
date of registration14.01.2020
Tuesday 14.01.2020 18:35, Zkušenost majitele
Dovolím si přispět svou zkušeností majitele.
Mám Megana Grandtour 1,6 dCi, r.v. 2013, najeto 113t km, koupeno nové v ČR. Shodou okolností se ho chystám i prodat (proto jsem se po dlouhé době přihlásil na TipCars), ale neberte můj příspěvek jako inzerát, leda by někdo fakt chtěl Když tak ho dám na protiúčet. Každopádně se mi s ním bude loučit těžce, až se slzou v oku

V první řadě souhlasím s autorem článku, že motoricky je 1,6 dCi znatelně lepší motor. Má 320 Nm a je to znát, dynamicky spíše odpovídá 2,0 TDI, který má stejný krouťák i podobný výkon. Třeba Octavia kombi 2,0 TDI 103 kW mi ve stoupání neujede, ani ji nepředjedu. Motory 1,6 TDI, 1,6 HDI jsou konkurencí k 1,5 dCi a prostě o level níže. Sám mám doma 1,6 HDI v Picassu (proto je i kombík Meganu doma zbytečný, místo něj bude hot hatch). Určitě taky je znatelně lepší v kultivovanosti. 1,6 dCi má čtvercovou stavbu a je to znát. Po zahřátí je tichý a velmi ochotně se vytáčí, na diesel až atypicky dobře. Jeho nevýhodou je ale trochu větší turbodíra a nepřílišná ochota pod cca 1400 ot./min, ale tam i rádce řazení doporučí podřadit a když se jej člověk drží, auto je čiperné až až. Spotřebu mám dle spritmonitoruru 5,18 l/100 km
https://www.spritmonitor.de/en/detail/595143.html , nutno však říci, že je v tom minimum města, do práce to mám 30 km a na popojížděčky jsme měli celou dobu Fabku HTP, takže když by se přidalo více města, asi by nějaké deci přibylo. Ale přes 5,5 l/100 km se dostane jen pirát. Tolik jsem neměl ani s boxem na střeše a plným autem k moři na dálnici

Takže motoricky jednoznačně Megane.

Horší je to podle mě s místem vzadu. Mám 183 cm a sedím hodně dole a rozvaleně, za mě si sednu hůře, děti bez problémů. Pro kolena má podle mého odzkoušení Leon o něco malinko více. Pokud ale není zájemce vyloženě dlouhán nebo vzadu ne plánuje vozit dospělé chlapy, tak v pohodě.
Určitě nesouhlasím s kufrem. Autor má nějakou špatnou metodiku, protože má přes 500 l. Navíc je hodně vysoký, na kočárek ideální a má hodně nízkou nakládací hranu, navíc se dá elegantně přehradit výklopnou příčkou na podlaze. Za mě 10 z 10 bodů. Určitě lepší než Picasso a taková nová i30 se nechytá vůbec, tam dát podvozek kočárku byl problém

Interiér je celkově pěkně udělaný, ale občas něco zavrže, to se asi nedá nic dělat. V Leonu nečekám ale o nic lepší výsledek. Co je super je automatická klimatizace, je inteligentní, takže do kzychtu v zimě nepere horký vzduch, ale příjemný aby člověk neuspal, ale teple na nohy a v létě naopak nepere ten studený do kzychtu aby nebyla angína, ale nahoru, prostě super. Slabší je na můj vkus příjem FM rádia, naopak hudebně třeba při hudbě z MP3 super, stejně tak bluetooth funguje na výbornou. Taky slabší jsou ostřikovače, ale dá se to vyřešit ostřikovači z Laguny III. Už jsem to chtěl předělat, ale nakonec to tak nechám.

S podvozkem úplně tak nesouhlasím s autorem, Megane rozhodně není moc komfortní, jak by se od Francouze čekalo. Na 17", které jsou krásné na léto, je to horší, na 16" pohoda. Asi si s Leonem, který má 1,6 TDI nemají co vytýkat. V zatáčkách ale sedí auto velmi schopně. Obě auta mají s těmito motory vlečku, multilink má až dvoulitr.

Spolehlivost... Za 6 let mi v záruce vyměnili startér, protože měl divný zvuk Ale fungoval. Pak jednou se mi rozsvítila kontrolka stran nějaké klapky ve výfuku, tu vyměnili, ale auto jelo bez problémů, prý byla zaseklá FAP se nehlásí vůbec. Ale obecně tenhle motor s FAP problémy nemá. U mě nebudou určitě, protože město a popojížděčky s naftou neprovozuji. No a teď mi po 6 letech odešla baterka, což sice je normální životnost, ale přesto jsem čekal lepší, když je dimenzovaná na start-stop a ten poctivě vypínám celou dobu. Jinak se na autu nemuselo nic měnit, ani brzdy, ale to je asi dáno nižší váhou a tím, že jezdím spíše delší trasy a plynule, ne plyn brzda (ale ne pomalu, spíše dynamicky, neagresivně)

Jinak tankuji viz spritmonitor Eurooil bez biosložky, přidávám poctivě celou dobu VIF a olej měním co 15t km.

Takže za mě je to těžký výběr. Megane ve stejné výbavě a stavu krapet levnější, určitě motor dá více radosti (1,6 TDI je tak na jízdu z bodu A do bodu B, prostě základní motor v nabídce), bude podle mě i spolehlivější než Leon (Megane se ve 3. generaci povedl, nesrovnávat s dvojkou), ale zase Leon je prostě krasavec, má krapet více místa vzadu. Kdyby to nešponoval rozpočet a byl nějaký zachovalý pěkný Leon s 2,0 TDI, tak asi Leon, s 1,6 TDI určitě bych nechtěl, stejně tak Octavii, prostě je to slabé, to raději Megana s 1,6 dCi a být i klidnější stran spolehlivosti.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Wednesday 15.01.2020 10:31, RE: Zkušenost majitele
citation:
reakce na: Ronault, 14.01.2020 18:35 (Dovolím si přispět svou zkušen ...)


Dobrý den, vložte prosím svou zkušenost s Meganem do samostatné recenze, která na TipCars vyjde jako článek. Vaše zkušenost se tak dostane k více lidem. Pohodový den!
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 15.01.2020 15:22, RE: 1.6 TDI
citation:
reakce na: Sybokcz, 14.01.2020 09:04 (Nemám zkušenost s 1.6dCi, ale ...)

Zdravím, ještě mne napadlo, proč do výběru nezařadit i Ford Focus III 1.5 TDCi, ikdyž ještě lepší volba by byla 2.0 TDCi... Ten dvoulitr patří za mě asi k nejspolehlivějším za dané peníze, teda pokud se k němu chovali majitelé slušně...
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 16.01.2020 09:06, RE: Zkušenost majitele
citation:
reakce na: Ronault, 14.01.2020 18:35 (Dovolím si přispět svou zkušen ...)


Hezky sepsané. Já mám grandtour 2015 1,5dCi 110k. Dlouhodobou spotřebu mám 5,4 litru dle dotankování. Minimálně 30% tras je ale po Brně. Dalších cca 50% na dálnici, kde už 1,5 roste spotřeba.
Sedačky: Mám 186cm a 110kg a běžně za mnou sedí dospělí lidé - extrémně komfortní to asi není - ale myslím, že v rámci nižší střední třídy je to pohoda. Tady bude hodně záležet na posezu lidí na předních sedačkách.
Zatím jsme s manželkou bez dětí, takže kufr kombíku nedokážu úplně posoudit a docenit. Snad jen dodám, že výklopnou příčku já v kufru nemám.
S ostřikovači souhlasím, já jsem je měnil cca před rokem - oprerace na cca 10 minut a znatelné zlepšení.
Stejně tak souhlasím s podvozkem - jezdím zimu i léto na 16 palcových kolech. Auto je ceklem komfortní, ale už to není typický francouz se staré školy.
Mimo softwarové dekativace startstopu jsem si já osobně vypnul i inteligentní dobíjení, které má na baterii mnohem horší vliv.
Edit: Přední brzdy jsem měnil komplet po 85 tisících. Zadní jsou komplet původní i po 100tkm.
respond
palkic
number of posts1
date of registration16.01.2020
Thursday 16.01.2020 09:44, Vyplatí se diesel?
Zdravim, pokukuju zrovna po autech stejné kategorie a Megane mam v hledáčku. Budu jezdit do práce 30km, takže 60km denně. Z toho min. 20km bude po dálnici, zbytek plynulá jízda mimo město. Okolo toho určitě ještě dalších 6000km/rok mimo dojíždění. Vyplatí se na tyto km diesel a neoddělám ho? Bude stíhat regenerovat za těch 30km?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 16.01.2020 11:14, RE: Vyplatí se diesel?
citation:
reakce na: palkic, 16.01.2020 09:44 (Zdravim, pokukuju zrovna po au ...)

Ahoj, za mě je to na díesel už dostačující. Dci motory od Renaultu mají vstřik i pro FAP filtr, což je dobrá zpráva pro celý motor. Jen měnit olej co rok/15tis.km, podle toho co příjde dříve a raději brát kvalitní naftu s adativem(stačí český VIF).
respond
Ronault
number of posts4
date of registration14.01.2020
Thursday 16.01.2020 20:38, RE: RE: Zkušenost majitele
citation:
reakce na: danet - redakce TipCars, 15.01.2020 10:31

zvážím, ale není tolik času
respond
Ronault
number of posts4
date of registration14.01.2020
Thursday 16.01.2020 20:46, RE: Vyplatí se diesel?
citation:
reakce na: palkic, 16.01.2020 09:44 (Zdravim, pokukuju zrovna po au ...)

Já prvních 50t najel opravdu jen na delší trasy, ale poslední 3 roky jezdím víceméně podobně, tzn. 25 km dálnice, cca 5 km okraj města a město, sem tam delší štreka. Auto se tak do 10 km zahřeje, topí po cca 3 km i v zimě. FAP sice kontrolku nemá ani to nejde poznat, nicméně při tomhle nájezdu a stylu bych neviděl problém. Ptal jsem se i v Renaultu, jestli už mají nějaké výměny FAP a prý vůbec u tohoto motoru.
respond
Ronault
number of posts4
date of registration14.01.2020
Friday 17.01.2020 22:19, RE: RE: Zkušenost majitele
citation:
reakce na: KoobaS, 16.01.2020 09:06 (Hezky sepsané. Já mám grandtou ...)


Je pravda, že se rozvaluji hodně, proto za mnou místa není. Ale odjeli jsem v tom i moře s dětmi atd.
Výklopná příčka byla v balíku family tuším a ten byl součástí vyšších výbav nebo za příplatek. Je to hodně praktické, protože pak mnší věci v kufru nelítají.
Na ostřikovače jsem se chystal, podle všeho prý fakt easy výměna s velkým efektem. Nakonec jsem ale ustoupil, protože jak píšu výše, objednal jsem si po úvaze nové auto a to by mělo být vyrobené v březnu. Kdybych si Megana nechával, tak bych je určitě vyměnil. Teď je k prodeji, takže ne.
Ten start stop ti vypnuli kde? V Renaultu mi tvrdili, že to nejde. Jediné, co jsem našel je, že se dá odpojit senzor otevřené kapoty motoru a tím se start stop deaktivuje. Pravda, že jsem se už naučil za tu dobu po startu vypínat starstop tak automaticky, že mě to tolik netrápí.

Já mám přední brzdy po necelých 115t km původní, na poslední servisní prohlídce psali 60%, zadní dokonce 80%. I jak jsem si nedávno je nechal čistit mimo pravidelné prohlídky, mají ještě hodně před sebou. Přinejmenším kdybych dále já jezdil svým stylem a trasy, kdy není prostor moc brzdit a a nejezdím plyn/brzda.

Inu, bude mi chybět a pro mě bude těžké mu najít majitele tak, aby se měl jako se mnou Žena říká, že moje auto má dražší kosmetiku než ona
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 20.01.2020 08:42, RE: RE: RE: Zkušenost majitele
citation:
reakce na: Ronault, 17.01.2020 22:19 (Je pravda, že se rozvaluji hod ...)


Schválně jsem si zkusil za sebe na parkovišti jenom tak ze srandy sednout. Místa celkem dost, jen na nárty by pod sedačkou mohlo být více místa.
Já mám auto po posledním faceliftu, ten tě podle obrázku minul. Při tomhle posledním faceliftu v renaultu dost osekali některé příplatkové prvky. Já mám auto v tehdy nejvyšší výbavě Limited. Je možné, že přepaážka byla součástí nějakého packu, ale to už si nepamatuju, a ceníky hledat něchci, i když je tu někde asi mám.
Startstop jsem si vypnul "sám". Rozjela se o tom debata na facebooku rnews.cz (ten web, potažmo jeho fb doporučuji každému majiteli Renaultu). Existuje jistá aplikace (diagnostický nástroj) DDT4All, který různé úpravy softu auta. Jelikož mám bluetooth OBD zástrčku a notebook, který s blouetooth komunikuje, tak jsem si nechal poslat návody a pustil se do toho. První měsíc jsem taky po nastartování auta nevěděl co mám dělat, protože jsem si rozbil rituál, karta, tlačítko start, pás, tlačítko startstop...
Vzhledem k tomu, kolik toho najezdím po městě, tak jsem sám překvapen kolik brzdy vydržely.
Jinak máme na firmě ještě mastera, toho jsme servisovali v jiném autorizáku, než megana a tam nám při každé prohlídce tvrdili, že brzdy v pohodě zvládnou ještě nějakých 10-15kkm. Až Master jednou měsíc po vyzvednutí ze servisu skoro přestal brzdit...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.