0
back
 

diskuze k tématu: Samosvorný diferenciál, to je věc...

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 03:36, diferák
Tedy musím říci: VŠECHNA ČEST!!! Tak pěkný článek jsem dlouho nečetl. Odbornost, vyjadřování - nádhera!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 07:11, RE: diferák
anonym posted by:
Tedy musím říci: VŠECHNA ČEST!!! Tak pěkný článek jsem dlouho nečetl. Odbornost, vyjadřování - nádhera!
jj...souhlasim...po dlouhe dobe jsem si precetl komplet cely clanek slovo od slova....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 08:43, Alfa Q2
Zajímalo by mě, jaký typ diferáku je oslavovaný (a patřičně drahý) systém Q2, prodávaný např. u vyšších verzí Alfy Romeo 147. U něho se právě píše, že při ztrátě adheze na jednom kole se druhé kolo neodlehčí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 09:31, RE: Alfa Q2
anonym posted by:
Zajímalo by mě, jaký typ diferáku je oslavovaný (a patřičně drahý) systém Q2, prodávaný např. u vyšších verzí Alfy Romeo 147. U něho se právě píše, že při ztrátě adheze na jednom kole se druhé kolo neodlehčí.
Proc je v clanku foto Golfa V GTI? Ten ma taky samosvor?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 09:47, RE: Alfa Q2
anonym posted by:
Proc je v clanku foto Golfa V GTI? Ten ma taky samosvor?
TO by me taky zajimalo. Ale je kazdopadne peknej
Nemate nekdo srovnani s Focusem ST?
Uvazuju o hracce
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 10:03, Alfa Romeo GT Q2
Koupil jsem si GT 1,9JTD jako klasickou dvoukolku, pak jsem zjistil, že výrobce nabízí sadu na montáž svorného diferenciálu Q2, je to Torsten, před zimou jsem si ji nechal namontovat za cenu 18tis Kč vč. práce, ten rozdíl je obrovský, ani jsem ho nečekal, průjezd zatáčkou je podobný kolejovému vozidlu, bydlím mimo město, takže jsem si užil i sněhu a chování je opravdu nesrovnatelné oproti klasice, zimu před tím jsem trpěl na sice zimních 17" kolech, ale letošní zimu jsem měl radost, když napadl sníh a mohl jsem na něm přidat plyn a auto bez prokluzu a náznaku smyku vyrazilo přesně tam, kam jsem chtěl a přesně drželo stopu. Tento systém mohu jen a jen doporučit!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 10:04, RE: diferák
anonym posted by:
Tedy musím říci: VŠECHNA ČEST!!! Tak pěkný článek jsem dlouho nečetl. Odbornost, vyjadřování - nádhera!
Ac moc do diskusí nepřispívám, taky musím autorovi poděkovat za pěkně technicky napsaný článek. Jen více takových!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 10:25, pro technicky vzdělané
kdo nemá technické vzdělání, z článku pochopí sotva polovinu, pro většinu čtenářů je příliš odborný
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 11:03, RE: diferák
anonym posted by:
Tedy musím říci: VŠECHNA ČEST!!! Tak pěkný článek jsem dlouho nečetl. Odbornost, vyjadřování - nádhera!
Ja tedy nevim, ale z vety:

""
Teprve v dalších momentech, kdy přeci jen donutíme vůz k zatočení, se začne vnitřní kolo v důsledku odstředivých sil nadlehčovat a má tendenci se roztočit rychleji, než kolo vnější (zatížené), začne téci více momentů na kolo vnější, což začne působit přetáčivě.
""
mi vstavaji vlasy na hlave, a i na jinych mistech je vyjadrovani autora take nekorektni a problematicke. Tudiz bych to zas tak moc neoslavoval, ale jako popularni clanek by to snad mohlo obstat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 11:07, RE: pro technicky vzdělané
anonym posted by:
kdo nemá technické vzdělání, z článku pochopí sotva polovinu, pro většinu čtenářů je příliš odborný
Souhlasim, ale pro ty ctenare, kteri technicke vzdelani alespon stredoskolske urovne maji, je tento clanek velice zajimavy. Diky za nej!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 11:09, RE: pro technicky vzdělané
anonym posted by:
kdo nemá technické vzdělání, z článku pochopí sotva polovinu, pro většinu čtenářů je příliš odborný
Dovolil bych si podotknout, že to je právě dobře, protože jak je vidět z diskusních příspěvků, autor vzal vítr z plachet všem rádoby odborníkům
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 11:17, lary
Jen malá poznámka ke strojařské terminologii. Ta zná pojem samosvornost, ale nikoli svornost. V případě diferencialů by se měl užívat termín účinnost. Ale uznávám, že ta svornost se užívá dlouho a je srozumitelná. Článek pěkný. Hezký den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 11:40,
Pro mě byl ten článek příliš odborný, ale oceňuji práci redaktora. Tomu , kdo se trošku orientuje, určitě něco dá. Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 12:02,
Ach jo, až teď mi došlo proč felicie neumí zatáčet.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 12:39,
věty typu
"Nápravové diferenciály jsou nejčastěji v provedení s kuželovými koly, ale mohou být i planetové s čelními koly. Pro nesymetrické diferenciály je běžná planetová konstrukce s čelními ozubenými koly."
jsou mi zcela nesrozumitelné stejně jako informace o vnitřním tření a vlivu na protáčení kol a podobně .... článek vypadá odborně a pro techniky bude podle vývoje diskuse asi i přínosný
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 12:48, strojárna nutná

V koši diferenciálu jsou na drážkách uloženy dva rozpěrací kameny. Tyto kameny mají ve svých čelních plochách vybroušené úkosy, do kterých zapadají čepy satelitu. Druhou čelní plochou dosedá každý z kamenů na lamelovou spojku.

toto nemůže přeci pochopit člověk který něco podobného nestudoval ... takových pasáží je v článku bohužel mnoho a bez studia strojárny má nakonec článek velmi malou informační hodnotu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 13:44, Reakce autora
Hezky den vsem.
Dekuji za priznive ohlasy a nemene dekuji za kritiku. Ta se tyka prevazne narocnosti clanku a kritici se v tomto pripade trefuji do cerneho. Kdyz jsem odesilal clanek do redakce, mel jsem obavy z jeho slozitosti a z jeho delky. Ale v clanku o ctyrkolkach ctenarstvo volalo po podrobnejsim rozboru diferencialu.
Me ambice jsou psat "popularne naucne". Neminim se na ctenare nijak vytahovat, protoze ten umi to a ten zas tohle. Srozumitelnost clanku je podstatna vec. Je vsak pomerne tezke vystihnout miru, nekdo ma technicke vzdelani nekdo je treba pravnik a nekdo ma sikovne pracky, tak neco vyrabi. Ale vsichni co ctou tento web maji zrejme urcity zajem o auta a jiste povedomi o technice. Pokud chcete vedet neco o tom jak a proc veci funguji, chce to dost premysleni a spekulovani. Mozna jsem Vam to v tomto clanku moc neulehcil (diky Vam, kdo jste napsali presne vety ktere jsou nesrozumitelne). Nemyslim, ze clanek potrebuje strojarske vzdelani, ale myslim, ze potrebuje vic obrazku s vysvetlenim. Pokusim se to napravit, ale prosim o trosku strpeni.
Je to trosku o tom, proc jsem zacal psat. Myslim, ze auto ma pravo hodnotit KDOKOLIV, chlap, zenska, deti co se vezou vzadu i pes co jede v kufru. Kazdy ma pravo hodnotit, ja se v aute sedi, jak to jede, jak to rve a jak se to klepe. Problem ale nastava v okamziku, kdy technicky mene zdatni jedinci zacnou resit proc se co deje a nedeje. Jsou urcita motoristicka periodika, pri jejichz cteni me jima hruza! Bohuzel jsou jejich redaktori notne krmeni PR automobilek, jejich tiskove zpravy jsou take pekne snuzky polopravd. Vysledkem je gulas.
Chci do toho proste prinest trosku svetla. Nema cenu, abych popisoval pohonne ustroji konkretniho vozidla, pokud ctenari nemaji povedomi o jistych zakladnich vecech. Pokud tedy nemame jen prazdne placat o kilowatech a newtonmetrech, o vykonnovych krivkach a motorech co tahnou "vocpodu", musime se troku sebevzdelavat, jinak to nejde. Ale verte mi, nemusi to byt az tak bolestivy proces.
Pokud vsak chcete jen jezdit, pak tyhle veci vubec nemusite znat, v tom pripade se vsak, prosim, pokuste vyhnout analyzam a spokojte se ve vasich komentarich o autech na proste konstatovani faktu, jako ze to nejede, ze to zere, rozpada se to atd.
Jeste jednou diky za podnetne reakce. Pokusim se z nich vyvodit zavery. Druhy dil serialu je jiz v redakci a pak se pokusim zase o nejake odlehcenejsi tema.

Slavek
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 14:33, RE: Reakce autora
slavek posted by:
Hezky den vsem.
Dekuji za priznive ohlasy a nemene dekuji za kritiku. Ta se tyka prevazne narocnosti clanku a kritici se v tomto pripade trefuji do cerneho. Kdyz jsem odesilal clanek do redakce, mel jsem obavy z jeho slozitosti a z jeho delky. Ale v clanku o ctyrkolkach ctenarstvo volalo po podrobnejsim rozboru diferencialu.
Me ambice jsou psat "popularne naucne". Neminim se na ctenare nijak vytahovat, protoze ten umi to a ten zas tohle. Srozumitelnost clanku je podstatna vec. Je vsak pomerne t...
Článek samotný a reakce autora - ano, přesně takto má IMHO vypadat práce odborného novináře publikujícího na Internetu. Doslova učebnicový příklad využití výhod, které Internet přinesl. Díky a jen tak dál
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 15:39, myšlenka byla dobrá
Myšlenka článku je dobrá a aktuální. Osobně jsem věděl o čem se mluví, neboť zkoušku z převodových ústrojí mám a obsah článku byla +- naše otázka č 39 Ale myslím si, že polovina čtenářů se v půlce malinko ztratila. Chtělo by to používat během textu schematické vysvětlující barevné nákresy. A vyjadřovat se v kratších větách a krok za krokem a ne všecko dohromady. Protože v těch některých souvětích byl člověk v půlce a už ztrácel myšlenku co bylo na začátku. Kdyby takto byly napsané vysokoškolské skripta z dané problematiky, tak by se tím většina studentů moc prokousat nechtěla (aspoň ne těch dnešních). Příklad dvěří a klínu je fajn, ale mylím, že většina lidí vč mě si ho do spojitosti s diferenciálem nedala. Nepochybuji, že tomu autor dobře rozumí, to všecka čest. Druhý bod programu je to ale umět srozumitelně krok za krokem srozumitelně podat, což se zde povedlo ....nooo, tak ze 70%. Jinak obecně technické články vítám a přeji hodně trpělivosti při tvorbě dalších.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.03.2008 16:58, BMW E39
Dobry den,musim pochvalit velice pekne napsany clanek a hned vzapeti se zeptat na otazkou,o ktere jste jiz predeslal,ze nebudete dal rozebirat.Vlastnim BMW E39 540i,nejsem zadny zavodnik,ale mam rad trochu sviznejsi jizdu.Nejsem ani nijak technicky nadany typ aproto,abych rekl pravdu,nerozumim temer nicemu,co v clanku zaznelo-pisi obrazne.Jen bych chtel pro zajimavost vedet jaky typ diferencialu ma zminovane BMW a ve zkratce jak pracuje.Pokud mi to dokaze nekdo opravdu v kratkosti vysvetlit budu moc rad.Predem dekuji.Evzen
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.