0
back
 

diskuze k tématu: Saab 9-5 - zkušenosti po deseti letech

category of topic classification: ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 00:24, Nechápu
Líbí se mi lidi, co si koupí auto, na jehož provoz nemají prachy, motor dokurví pochybným plynem a pak vesele jezdí s rozsvícenou kontolkou motoru maje úsměv na rtech, jak jsou dobří a ušetřili......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 07:00, To je divný
Pisatel článku měl tedy před Saabem Octavii, nebo Favorita?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 07:03, RE: Nechápu
anonym posted by:
Líbí se mi lidi, co si koupí auto, na jehož provoz nemají prachy, motor dokurví pochybným plynem a pak vesele jezdí s rozsvícenou kontolkou motoru maje úsměv na rtech, jak jsou dobří a ušetřili......
No já to chápu, protože kdyby tady pán věděl o čem mluví, tak dneska se přestavují na plyn auta zánovní a většinou s velkoobsahovým, přip. turbomotorem. Akorát nechápu slovní spojení "dokurvení motoru pochybným plynem". Sám mám 2,8 6 válec na plyn se sekvenčním vstřikováním a nemám nejmenší problém, výkon stejný, rozdíl ve spotřebě 1 litr navíc oproti benzínu a náklady někde jinde - jestli jedu za deset benzínu, nebo 11 plynu, tak to je hodně velkej rozdíl. Ale to je tak, když někdo neví o čem mluví. A to že někdo nemá na provoz prachy, já to beru tak, že někdo není blbej a jezdí skoro za polovic.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 07:06, LPG
Vlastním SAAB 9-3 už přes 3 roky.Nechal jsem si ho taky předělat na pohon na plyn,najeto na LPG zatím cca 60 000 km. Nádrž o velikosti 80 litrů, dojezd na LPG přes 700 km.Přestavba stála necelých 40 000 Kč, jedná se o sekvenční střikování.Zatím absolutní spokojenost,jen pravidelná údržba+jednou zanesené vstřiky,protože jsem nabral asi plyn horší kvality (oprava 2 tis.).Spotřeba průměrně 10 l/100 km plynu, žádná kontrolka check engine nesvítí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 07:09, RE: Nechápu nechápajícího
anonym posted by:
Líbí se mi lidi, co si koupí auto, na jehož provoz nemají prachy, motor dokurví pochybným plynem a pak vesele jezdí s rozsvícenou kontolkou motoru maje úsměv na rtech, jak jsou dobří a ušetřili......
spotřeba 8,1 neznamená že majital nemá na provoz, a rozhodnutí přestavby na LPG pouze chtěl ušetřit domácímu rozpočtu.kdo se o LPG trochu zajímá , ví že motoru to nepřináší žádné negativní vlivy a pokud to nenamontuje nějaký prasátko tak neni problém. Jsem ale rád že lidí co se LPG bojí je dost a proto nám plynařům ho nevyjezděj:)))) kdo se bojí ať si koupí naftu která je stejnak dražší!
kontrolka diagnostiky správně signalizuje že vstřik nedostává palivo, což nemá žádný vliv na jízdu ani životnost. pouze doporučuji startovat na benal a kousek na něj jet- důvode je palivové čerpadlo v nádži.
čest!!
wokis
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 09:10, RE: Nechápu
anonym posted by:
Líbí se mi lidi, co si koupí auto, na jehož provoz nemají prachy, motor dokurví pochybným plynem a pak vesele jezdí s rozsvícenou kontolkou motoru maje úsměv na rtech, jak jsou dobří a ušetřili......
Ohledně dokurvení plynem. 24.6.2008 byl deníku Právo vydán článek, který uvedl ´´ výhodou LPG i CNG je vyšší životnost motoru a motorového oleje ve srovnání s běžnými benzínovými a dieselovými motory´´. Ohledně svítící kontrolky - ta kontrolka je oranžová tzn. upozorňující, a to na to, že vstřiky nedostávají benzín což je logické u vozidla na LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 11:47, RE: Nechápu
anonym posted by:
Líbí se mi lidi, co si koupí auto, na jehož provoz nemají prachy, motor dokurví pochybným plynem a pak vesele jezdí s rozsvícenou kontolkou motoru maje úsměv na rtech, jak jsou dobří a ušetřili......
Az by sis spocital provozni naklady na benzin a plyn, tak pochopis. Saab neni zdaleka jediny vuz, kteryrm se tato kontrolka rozsviti pri provozu na plyn. kontrolka sviti...auto jezdi...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 11:49, RE: To je divný
anonym posted by:
Pisatel článku měl tedy před Saabem Octavii, nebo Favorita?
Oboje. Favorita nahradil Saabem, Octavii pak jinym levnym autem, ktere dal manzelce behem materske...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 12:04, RE: To je divný
anonym posted by:
Oboje. Favorita nahradil Saabem, Octavii pak jinym levnym autem, ktere dal manzelce behem materske...
jo takhle
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 15:25, RE: Nechápu nechápajícího
anonym posted by:
spotřeba 8,1 neznamená že majital nemá na provoz, a rozhodnutí přestavby na LPG pouze chtěl ušetřit domácímu rozpočtu.kdo se o LPG trochu zajímá , ví že motoru to nepřináší žádné negativní vlivy a pokud to nenamontuje nějaký prasátko tak neni problém. Jsem ale rád že lidí co se LPG bojí je dost a proto nám plynařům ho nevyjezděj:)))) kdo se bojí ať si koupí naftu která je stejnak dražší!
kontrolka diagnostiky správně signalizuje že vstřik nedostává palivo, což nemá žádný vliv na jízdu ani životn...
"kontrolka diagnostiky správně signalizuje že vstřik nedostává palivo" Saab má na vstřikovačích nějaký senzor, že nejde palivo? Ptám se, protože Saab neznám, u většiny ostatních aut je to prostě piezo ventil. Rozsvícenou kontrolku bych spíše přičítal příliš vysokým korekcím paliva, které jsou za hranicí tolerance. Řídící jednotka dostává z lambda sondy informaci o velmi chudé/bohaté směsi, obojí na životnost motoru (minimálně svíček) vliv má. Už jsem podobný případ viděl, řídící jednotka plynu nebyla dobře zkalibrována a dávala málo plynu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 15:43, kontrolka svítí i mě
Mám Fabii na LPG a check engine taky svítí,ale auto tak jezdí už 2 roky.Byl jsem s tím jednou na vymazání paměti závad,ale asi po 3km se znovu rozsvítila tak jsem si musel zvyknout.Navíc žádný problém není a úspora vynikající,odpůrce LPG moc nechápu,ale každýho věc,asi je lepší jezdit za drahej benzín nebo naftu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 15:53, LPG
Pro ty, kdož spadli z višně, nebo se právě probudili:
1) LPG jako alternativní palivo už se nemomtuje pouze do Š120, Favoritů a podobných strojů. Na západ od nás, ve Francii a jiných vyspělých zemích Lpg čepují běžně taky auta typu A6, Volvo v80, bavoráků ... (V Holandsku na každé čerpačce je i LPG - zastřešené).
2) Mnoho lidí (včetně mě),které znám namontovalo LPG ne proto, že by neměli na benzín , ale pro to, že jsou celkem nasraní na cenu nafty a benzínu a nehodlají tuto zlodějnu ze své kapsy podporovat. Jde o to - investovat a ušetřit a investovat ... Podotýkám, že vlastní ojetá auta v cenách 200 000 Kč a výše.
3) Co z toho plyne? Neopovrhujte tímto palivem, i zde je vidět velký pokrok (sekvence)! Motor to nezkurví - z mé vlastní zkušenosti, naopak je tišší, podmínkou je nechat vše dělat u odborníků. Nejsem ze Strany zelených, mám celkem slušný příjem a na plyn jezdím proto, že cítím, že tak trošku by o tu ekologii mělo jít každému z nás, protože hodně najezdím a hodně ušetřím (dále investuji) ... A jinak jsem vysmátý, užívám si svých +-150 koní a plná nádrž mě stojí 800,--
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 16:20, RE: LPG
anonym posted by:
Pro ty, kdož spadli z višně, nebo se právě probudili:
1) LPG jako alternativní palivo už se nemomtuje pouze do Š120, Favoritů a podobných strojů. Na západ od nás, ve Francii a jiných vyspělých zemích Lpg čepují běžně taky auta typu A6, Volvo v80, bavoráků ... (V Holandsku na každé čerpačce je i LPG - zastřešené).
2) Mnoho lidí (včetně mě),které znám namontovalo LPG ne proto, že by neměli na benzín , ale pro to, že jsou celkem nasraní na cenu nafty a benzínu a nehodlají tuto zlodějnu ze své kaps...
Než abych dal do bavoráka plyn tak to bych ho radši prodal.Vždyť to není normální už jen z pohodlnosti,znám mnoho míst v podzemkách kde se nesmí s lpg parkovat a navíc když už se rozhodnu investovat do auta 2500000kč tak musim mít přeci odpovídající příjem a je mi jedno jestli dám za litr 30kč nebo 50kč.Prostě tyhle auta mají větší provozní náklady a stím se počítá abych řekl pravdu nikdo z mého okolí nemá BMW nebo audi na LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 16:36, super
JJ ten Saab tu byl, si to pamatuju. A značka 4T5, tak mi to začíná na jednom autě taky, byť dál už je to stereotypní a ne taková divočina jak tu. Benzín byl je a bude jj. Teď díky cenám nafty poptávka po benzínu + LPG vzrůstá. Za cenu 18.200,- je frajeřina njn, super cena!!! Na 4 válce se to montuje dobře, pro moje V8 už by to taková sranda nebyla. Pokud by byla kulatá nádrž místo rezervy a ne to hnusné torpédo přes půl kufru tak paráda a malinko závidím. Někteří, co mají staré velké 6 metrové ameriky z 60-80 let si ten plyn nemůžou vynachválit. Že jejich motory to ani nepoznají. A posměšky kdo má Saaba a nemá na benzín jsou blbost, toho si nevšímejte, to stejně vymýšlí takoví ti, co do svého TD lijou friťák.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 16:37, RE: LPG
anonym posted by:
Než abych dal do bavoráka plyn tak to bych ho radši prodal.Vždyť to není normální už jen z pohodlnosti,znám mnoho míst v podzemkách kde se nesmí s lpg parkovat a navíc když už se rozhodnu investovat do auta 2500000kč tak musim mít přeci odpovídající příjem a je mi jedno jestli dám za litr 30kč nebo 50kč.Prostě tyhle auta mají větší provozní náklady a stím se počítá abych řekl pravdu nikdo z mého okolí nemá BMW nebo audi na LPG.
Ne vsem jde jen o prachy... Taky je tu otazka ekologie!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 19:53, RE: Nechápu
anonym posted by:
Ohledně dokurvení plynem. 24.6.2008 byl deníku Právo vydán článek, který uvedl ´´ výhodou LPG i CNG je vyšší životnost motoru a motorového oleje ve srovnání s běžnými benzínovými a dieselovými motory´´. Ohledně svítící kontrolky - ta kontrolka je oranžová tzn. upozorňující, a to na to, že vstřiky nedostávají benzín což je logické u vozidla na LPG.
Pukud vím tak plyn je na spalování sušší a neobsahujen aditiva. V práci jsme měli dvě auta na plyn které po ujetí 150-200tis km na plyn šla totálně srát. U obou výměna motoru z důvodu přidření či propálení něčeho. Takže počátečnív euforie z úspor šla do kytek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 22:44,
Já si myslím že to je skvele auto jenom zvýšit výkon minimalne o pulku co ma teďka , jinak bez komentáře cena je dobrá nevim co říc model je pěkný všchno super a byl bych rad kdyby jste tento názor podpořili děkuji a nashledanou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.07.2008 23:01, RE: Nechápu
anonym posted by:
Pukud vím tak plyn je na spalování sušší a neobsahujen aditiva. V práci jsme měli dvě auta na plyn které po ujetí 150-200tis km na plyn šla totálně srát. U obou výměna motoru z důvodu přidření či propálení něčeho. Takže počátečnív euforie z úspor šla do kytek.
Je to tak. Známý měl taky auto na LPG a po 150tis. km měl podpálený všechny ventily. Oprava hodně drahá.
Nehledě že musíte mít na LPG pravidelný prohlídky a STK je taky dražší.
Do podzemních garáží taky nesmíte....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.07.2008 08:37, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Já si myslím že to je skvele auto jenom zvýšit výkon minimalne o pulku co ma teďka , jinak bez komentáře cena je dobrá nevim co říc model je pěkný všchno super a byl bych rad kdyby jste tento názor podpořili děkuji a nashledanou.
Saab je dobré auto jen škoda že u nás na benzinkách nenabízí etanol v zemích kde se běžně tankuje označen E85. Stojí cca polovinu nafty a benzinu. (Pro příklad je to ve švedsku nafta stoji cca 14.50Sek a benzin cca 13.50Sek. E85 je za cca 8.30Sek.) Auto ma vyšší výkon na etanol taky vyšší spotřebu bo palivo nemá takovou vyhřevnost ale uspara tam je a je to ekologičtější taktéž. Jen mě mrzí že u nás vláda je stádo omezených křupanů a pro tohle se tu nic neděje. A přidávání jakýsi biosložek do paliva je naprosty nesmysl! Jinak Saab je kvalitní vůz o tom žádná a přeji majiteli spoustu km bez problému.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 10.07.2008 09:13,
Ať jezdím na to nebo na to vždycky budu platit. Co je to úspora za lpg, když musím dát x desítek tisíc za montáž. Bojte se hoši že plyn půjde nahoru a že časem vláda navalí spotřebku i na tohle palivo.
A navíc.. 99% aut nových aut střední a vyšší třídy v našich a okolních zemích jsou stejně firemní, náklady za palivo jsou tamtéž, takže nikdo nemá potřebu řešit pár hal. úspory, neboť vyšší náklady = snížení daň. základu - tudíž co stát vybírá na spotřebce o to je zase trochu ochuzován na dani ze zisku.
Kdo má auto soukromě nechť si jezdí na co chce, ať si tam leje friťák nebo plyn, tam je ta úspora z vlastní kapsy jasná. Jestli to motor vydrží nebo ne, to je už druhá věc.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.