0
back
 

diskuze k tématu: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Wednesday 14.12.2022 20:17, Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
Zdravím vás, mám hned 3 dotazy:

1). Chci se zeptat těch, kteří s nimi mají reálné dlouhodobé zkušenosti (a kteří se o ně skutečně starají), jestli jsou motory TSI s 3 válcem a přímostřikem oproti atmosférickým 4 válcům skutečně tak špatné, jak o nich kolují legendy. (Optimálně těch, kteří s ním jezdí spíše kratší trasy.)
2). Pokud byste volili mezi Capturem II a T-crossem, pro který byste se rozhodli a proč?
3). A jak je na tom Captur II s přesností řazení u 4 válcového manuálu?


Děkuji.
respond
Pepanek
number of posts45
date of registration16.01.2022
Wednesday 14.12.2022 22:17, RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 14.12.2022 20:17 (Zdravím vás, mám hned 3 dotazy ...)

Nechci se vás člověče dotknout, ale i podle vašeho předchozího dotazu na zánovní crossover si myslím, že bod 3) je naprosto irelevantní, protože stejně nic nepoznáte.
respond
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Wednesday 14.12.2022 22:38, RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Pepanek, 14.12.2022 22:17 (Nechci se vás člověče dotknout ...)


Děkuji za příspěvek přímo k věci.
Ono se v tom sice dnes zorientovat není pro člověka, který pro kterého nejsou auta alfa a omega dne zrovna easy, ale třeba poradí někdo jiný.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Thursday 15.12.2022 14:25, RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 14.12.2022 20:17 (Zdravím vás, mám hned 3 dotazy ...)


Jednoznačně Captur II s turbotříválcem. Renault dlouho dělal 0,9tCe a některé varianty 1,0 tCe s nepřímým vstřikem. A to je argument, kterej VW s tsi nemá jak přebít...
respond
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Friday 16.12.2022 01:08, RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 15.12.2022 14:25 (Jednoznačně Captur II s turbot ...)


To znamená prosím tě 1,3TCE s 96 nebo 103kW? Už jsem z toho fakt jelen...
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Friday 16.12.2022 08:19, RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 16.12.2022 01:15 (To znamená prosím tě 1,3TCE se ...)


Do Capturu II se dávaly dohromady asi 4 motory.
1,0tce - tříválec, podle mě se ido capturu dávala verze s nepřímým vstřikem - ta slibuje nejdelší provoz při nejmenších investicích. Rozhodně se ale montovala i verze s přímým vstřikem
1,3tce - čtyřválec, vždy přímý vstřik. Je to nová generace motorů, která se poučila z nepovedené předchozí generace. Zkušenosti jsou zatím výborné i co se týče spolehlivosti.
1,5dci - nafta, čtyřválec. Léty prověřený skvěle fungující motor. V Capturu II už ale bude mít adblue a nemá smysl ho hledat...
1,6 hybrid - amtosférická 1,6 s nepřímým vstřikem a vlystním renault hybridním ústrojím. Teoreticky nejvhodnější pro krátké trasy. Je to ale zatím neprověřený systém, kde se renault vydal úplně jinou hybridní cestou než většina ostatních. V nabídce jich ale stejně bude minimum a budou drahé.

Pokud se nepletu, tak je to tak, že benín s výkonem do 100 koní má nepřímý vstřik, nad 100 koní přímý vstřik. Hledat tedy motorizaci s označením tce90.

A pokud můžu něco doporučit. Tak si najděte někoho, kdo Vám bude s nákupem auta asistovat. Může to do budoucna ušetřit dost peněz...
respond
Belous
number of posts47
date of registration23.01.2013
Friday 16.12.2022 10:13, RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 16.12.2022 08:19 (Do Capturu II se dávaly dohrom ...)


U Capturu II, tedy cca. od roku 2020, má nepřímý vstřik 3válcový motor H4Dt s objemem 999ccm. Z počátku se prodával naladěný na 74kW (TCe100) a nyní se prodává podladěný na 67kW (TCe90). Existovala i verze pro LPG.

Předchozí verze Capturu měla také motor označený TCe90, ale to by jiný motor (H4Bt) s objemem 898ccm a tam si nejsem jistý s typem vstřikování.

Obavy o přesnost řazení bych neviděl tak černě. Ano, existují lepší, ale také horší...

A ještě dobový test Capturu II: https://www.auto.cz/test-renault-captur-1-0-tce-zaklad-ktery-prekvapi-135361
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Friday 16.12.2022 10:25, RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Belous, 16.12.2022 10:13 (U Capturu II, tedy cca. od rok ...)


Díky za doplnění. Ta starší verze 0,9tce v Capturu I měla vždy nepřímé vstřikování.
respond
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Friday 16.12.2022 20:53, RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Belous, 16.12.2022 10:13 (U Capturu II, tedy cca. od rok ...)


Super chlapi, díky moc. A už se skoro bojím zeptat, ale z Japonských aut tohoto typu z let 2018-22 co?
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Saturday 17.12.2022 08:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 16.12.2022 20:53 (Super chlapi, díky moc. A už s ...)


Vidím, že předchozí rady byly marný. Tak abychom tam zanesli ještě trošku více obav, tak je třeba připomenout, že moderní přímovstřikové motory používají v normě EUR 6 také částicové filtry (GPF - gasoline particle filter). Další strašák za nemálo peněz, který odejde bez výstrahy, pokud se auto s přímým vstřikem provozuje nesprávným způsobem. Jinak k dotazu japonské auto: ano, existují. Sám jedno mám od loňska doma (r.v. 01/2021) - Subaru Outback. má vše, co má mít. Atmosféra, nepřímý vstřik, 4x4, X-mode, Eye sight. Nemá GPF. Má zcela bezproblémové CVT, generacemi prověřené. Průchod terénem . Spolehlivost. Bezpečnost. pro vás jiná cesta není. Jen si připravte milion... Darmo vám už cokoliv radit. Dostal jste kupu dobrých rad a přijdte s dotazem na TSI !!!!!!
respond
Belous
number of posts47
date of registration23.01.2013
Saturday 17.12.2022 12:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 16.12.2022 20:53 (Super chlapi, díky moc. A už s ...)


Z Japonců v podobné velikosti jako je Captur bych vybíral mezi:

Mazda CX-3 2.0
Toyota C-HR 1.8 hybrid
Honda HR-V 1.5

Neznáme rozpočet, požadavky na prostor, provozní režim, ale za mě bych bral tu Mazdu. CX-3 jsem nejezdil, jen menší 2ku (model z r.2010) a doteď lituju, že jsem ji prodal.
respond
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Saturday 17.12.2022 21:54, RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 16.12.2022 08:19 (Do Capturu II se dávaly dohrom ...)


Těmi zkušenosti s 1,3 tce 4vál. jsou prosím tě myšleny ty 2roky, co se C2 dělá, nebo se někam dával už dřív?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 18.12.2022 10:02, RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 17.12.2022 21:54 (Těmi zkušenosti s 1,3 tce 4vál ...)


Motor 1,3 TCe se montuje cca 5 let do různých modelů Renaultu, Nissanu a Mercedesu. Pochází ze společného vývoje Renault - Mercedes a zatím se jeví jako skvělá volba. Je tichý, výkonný a má nízkou spotřebu. Díky chlazeným výfukovým svodům se rychle ohřívá. Ale jako každý přímovstřik není vhodný pro časté krátké trasy a jen málokterý zatím překročil 150 tisíc ujetých km, takže spolehlivost u vysokých nájezdů je neznámá.....
respond
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Monday 19.12.2022 00:49, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Pavlik, 18.12.2022 10:02 (Motor 1,3 TCe se montuje cca 5 ...)


Časté krátké trasy jsou bohužel to, co mě trápí, startuju několikrát za den.
Zkusím se někde projet s TCe 90...

Na druhou stranu, když by se o motor řádně (nadstandartně) pečovalo, tak by snad něco vydržet mohl, ne?:o)
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 19.12.2022 08:34, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 19.12.2022 00:49 (Časté krátké trasy jsou bohuže ...)


Podstatné je to slovíčko snad. A asi i to slovo mohl.
Při poctivým nadstandardním servisu se vyloučí problém s ředěním oleje benzínem - nevyřeší to ale problém zakarbonovaného sání a sacích ventilů.
Captur není velké auto, ten litr s tím hýbe dostatečně. Na třech válcích není nic špatného.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Monday 19.12.2022 09:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 19.12.2022 08:34 (Podstatné je to slovíčko snad. ...)


Podle reakcí si myslím, že pán je masochista a vyžívá si v průserech. Sám píše, že profil jeho jízd budou krátké trasy. Argumentů, proč se na toto nehodí moderní přímovstřikové, přeplňované a GPF osazené motory. Takže - marné rasy. Ať si koupí, co s emu líbí. Evidentně mu nějaký servis nebude vadit...Takže s klidným svědomím doporučím výborný motor 1,4TSI, 1,33TCe, 1,4BoosterJet. Ať si vybere, co peněženka ráčí. Ještě bych upozornilo na skvělýž 1,5dCi od Renaltu, který je opravdu výtečný, nejsou s ním problémy, nežere (cca 4-4,5/100 nafty). Na krátké trasy bych ho neřešil...Darmo mluvit.
respond
Roller.01
number of posts16
date of registration10.12.2022
Monday 19.12.2022 12:39, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 19.12.2022 08:34 (Podstatné je to slovíčko snad. ...)


zakarbonovaného sání a sacích ventilů
- nezaberou na tohle aditiva?
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Monday 19.12.2022 13:03, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 19.12.2022 12:39 (zakarbonovaného sání a sacích ...)


Ne. Fakt ne.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 19.12.2022 13:26, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: Roller.01, 19.12.2022 12:39 (zakarbonovaného sání a sacích ...)


Zaberou, bude se jich tvořit a usazovat méně. O kolik méně? Nikdo neví. Budou se usazovat? Budou. Odstraní je aditiva? Neodstraní...
Už po několikáté. 1,3tCe ne, i když je to výborný motor. 1,0tCe 90koní ano.
Proč tu 1,3 vůbec tak strašně řešíte?
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Monday 19.12.2022 15:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zkušenost s TSI + T-cross/Captur II
citation:
reakce na: KoobaS, 19.12.2022 13:26 (Zaberou, bude se jich tvořit a ...)

ta aditiva velmi omezeně ošetří jen ventily a ventilová sedla. Už vůbec ne písty, kroužky a vůbec celý spalovací prostor. tyto motory umřou na karbon úplně stejně, jako ty, která aditiva neměly a navíc u obou (ať s a nebo bez aditiv) budou trpět olejem ředěným nespáleným benzínem.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.