Mám Coupé 16VT - spolehlivost je stoprocentní a trvanlivost okolo 200.000 bez GO, jen to chce dodržovat pár velmi důležitých věcí.
1. Dobře vybrat, nekoupit auto po dobytkovi (pozná to každý dobrý mechanik kterému to dáte prohlédnout - na to určitě nezapomeňte).
2. Hned po koupi vyměnit náplně, rozvodový řemen (dále každých 60.000 km) a olejové čerpadlo (Achillova pata 16V/16VT). - dohromady sranda za 15.000,- , ale pokud je motor v dobré kondici, zaručí to spolehlivost na dlouho dopředu.
3. Pravidelně měnit olej, maximálně po 10.000 km a pořád stejný. Musí být kvalitní a mít specifikaci 10W40 nebo 10W60 (vhodné pro Turbo), ne lepší ani horší, jinak se z auta stane kasička na peníze.
4. Nevytáčet motor za studena nad 2.500 rpm (velmi důležité zejména pro turbomotory).
5. Nechat po ostřejší jízdě alespoň pár minut vydýchat turbo (platí jen pro turboverze)
Pokud tyto pravidla dodržíte, za spolehlivost Coupé se zaručuji.
Z těch tří aut bych ale Coupé rozhodně nevybral, pokud chcete auto za 100.000,-. Nenechte se zmást cenami, které nyní u některých kusů pod tuto hranici padají. Koupíte sice levně, ale hned po koupi se do toho nechutně vysypete (a pokud ne, za pár tisíc kilometrů se do toho vysypete ještě daleko nechutněji:)). Vezměte radši "horší" auto v lepším stavu, než umírající Coupé. Možná si stejně jako kdysi já nenecháte poradit a pak budete nějaký čas o chlebu a vodě nebo o mastné tyči. Na dobré Coupé 16V potřebujete nejméně 150.000,- (když do toho započítám pořizovací cenu + nezbytné náklady po koupi), na 16V Turbo buď hodně trpělivosti a 170.000,-, nebo málo trpělivosti a 200.000,- (všechno se dá opravit, je to jen otázka peněz). Samozřejmě nejlepší je skočit hned do 20VT, ale to je zase jiná cenová kategorie.
Jinak Fiat Coupé je z té trojice rozhodně výrazně
nejrychlejší, nejsportovnější a nejexotičtější (za Renaultem ani Tigrou se nikdo neotočí, za Coupé ano), ale také nejdražší. A bez problémů říkám, že při splnění všech mnou popsaných bodů i nejspolehlivější.
A jedna zpráva nakonec: Spotřeba 16VT při ostřejší (nikoliv vyloženě sebevražedné, tam to bez legrace vynásobte dvěma) jízdě překročí 20l/100km jako nic:)