0
back
 

diskuze k tématu: Spolehlivost motoru 1.5dCi od Renaultu

category of topic classification: poradna, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 00:32, Rencka ne!
Po zkušenostech s cliem 1,6 už rencka nechci ani vidět, pořád něco rozesrané, ale motor a převodovka ok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 07:11, RE: Rencka ne!
anonym posted by:
Po zkušenostech s cliem 1,6 už rencka nechci ani vidět, pořád něco rozesrané, ale motor a převodovka ok.
obavam se, ze nafta uz se neprodava, takze nelz tankovat kvalitni aditivovanou naftu, jen pseudoekologickou smesku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 08:08, RE: Rencka ne!
anonym posted by:
Po zkušenostech s cliem 1,6 už rencka nechci ani vidět, pořád něco rozesrané, ale motor a převodovka ok.
Dobrý den,
mám pocit, že v cenové kategorii jako je clio si moc nevyberete. Žena má například nedobré zkušenosti s Fábií.
Dost taky záleží na režimu v jakém auto provozovaný. Někdo najede 50kkm po městě a má auto na odpis (spojka, kotouče, vykvedlaný řazení), někdo 150000 po dálnici a má všechno v dobrým stavu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 08:56, rozvody
skoda ze nezaznelo to hlavni. uz sem vickrat cetl ze se u 1,5 muzou protocit rozvodova kola. a protoze se to uz stalo taky u almery s tim samym motorem, rek bych ze to nebude zas tak vzacne. Holt frantici
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 09:28, daddyB
Nejsem zastánce Renaultu, ale jelikož jezdím s motorem 1.5dCi 48kW od roku 2003 musím říct, že kromě neustálého dolévání oleje(po 3-5tis.-hodně to papá na dálnici, když na to šlapu přes 130km/h), se na něm nic nevysr...., a to mám na něm nalítáno 198tis. Výměnu oleje po 30tis dodržuju-vlastně když furt dolévám, tak ten interval je o ničem. Jinak skvělý zátah od nízkých otáček, a otáčky si drží i v kopci. Kam se s.e.r.e Fabia s tdi. A je fakt, že tankuju pouze u Shell. Takže já můžu nízkoobjemový turbodiesel jen doporučit. Ale proti gustu, žádný dišputát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 09:47, RE: daddyB
anonym posted by:
Nejsem zastánce Renaultu, ale jelikož jezdím s motorem 1.5dCi 48kW od roku 2003 musím říct, že kromě neustálého dolévání oleje(po 3-5tis.-hodně to papá na dálnici, když na to šlapu přes 130km/h), se na něm nic nevysr...., a to mám na něm nalítáno 198tis. Výměnu oleje po 30tis dodržuju-vlastně když furt dolévám, tak ten interval je o ničem. Jinak skvělý zátah od nízkých otáček, a otáčky si drží i v kopci. Kam se s.e.r.e Fabia s tdi. A je fakt, že tankuju pouze u Shell. Takže já můžu nízkoobjemov...
No nevim, od r. 96 do 05 sem jezdil felicií (1.9/47), najezdil sem s ní 380 tis.km. Na 260 tis km sem měnil převodovku a tlumiče(učily se s tim jezdit děti). Jinak to bylo bezproblémový auto.
Teď jezdim fabií kombi (1.4 TDI /59kW) a nemůžu si ji vynachválit., tak prosím neurážejte tyhle auta
Manželka jezdí Renaultem Thalií 1.5 dCi a teda nic moc (spíš nic). Ale je fakt, že jde asi o zvyk. Já bych ale neměnil !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 09:47, RE: daddyB
anonym posted by:
Nejsem zastánce Renaultu, ale jelikož jezdím s motorem 1.5dCi 48kW od roku 2003 musím říct, že kromě neustálého dolévání oleje(po 3-5tis.-hodně to papá na dálnici, když na to šlapu přes 130km/h), se na něm nic nevysr...., a to mám na něm nalítáno 198tis. Výměnu oleje po 30tis dodržuju-vlastně když furt dolévám, tak ten interval je o ničem. Jinak skvělý zátah od nízkých otáček, a otáčky si drží i v kopci. Kam se s.e.r.e Fabia s tdi. A je fakt, že tankuju pouze u Shell. Takže já můžu nízkoobjemov...
No nevim, od r. 96 do 05 sem jezdil felicií (1.9/47), najezdil sem s ní 380 tis.km. Na 260 tis km sem měnil převodovku a tlumiče(učily se s tim jezdit děti). Jinak to bylo bezproblémový auto.
Teď jezdim fabií kombi (1.4 TDI /59kW) a nemůžu si ji vynachválit., tak prosím neurážejte tyhle auta
Manželka jezdí Renaultem Thalií 1.5 dCi a teda nic moc (spíš nic). Ale je fakt, že jde asi o zvyk. Já bych ale neměnil !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 09:47, RE: daddyB
anonym posted by:
Nejsem zastánce Renaultu, ale jelikož jezdím s motorem 1.5dCi 48kW od roku 2003 musím říct, že kromě neustálého dolévání oleje(po 3-5tis.-hodně to papá na dálnici, když na to šlapu přes 130km/h), se na něm nic nevysr...., a to mám na něm nalítáno 198tis. Výměnu oleje po 30tis dodržuju-vlastně když furt dolévám, tak ten interval je o ničem. Jinak skvělý zátah od nízkých otáček, a otáčky si drží i v kopci. Kam se s.e.r.e Fabia s tdi. A je fakt, že tankuju pouze u Shell. Takže já můžu nízkoobjemov...
No nevim, od r. 96 do 05 sem jezdil felicií (1.9/47), najezdil sem s ní 380 tis.km. Na 260 tis km sem měnil převodovku a tlumiče(učily se s tim jezdit děti). Jinak to bylo bezproblémový auto.
Teď jezdim fabií kombi (1.4 TDI /59kW) a nemůžu si ji vynachválit., tak prosím neurážejte tyhle auta
Manželka jezdí Renaultem Thalií 1.5 dCi a teda nic moc (spíš nic). Ale je fakt, že jde asi o zvyk. Já bych ale neměnil !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 09:54, RE: daddyB
anonym posted by:
No nevim, od r. 96 do 05 sem jezdil felicií (1.9/47), najezdil sem s ní 380 tis.km. Na 260 tis km sem měnil převodovku a tlumiče(učily se s tim jezdit děti). Jinak to bylo bezproblémový auto.
Teď jezdim fabií kombi (1.4 TDI /59kW) a nemůžu si ji vynachválit., tak prosím neurážejte tyhle auta
Manželka jezdí Renaultem Thalií 1.5 dCi a teda nic moc (spíš nic). Ale je fakt, že jde asi o zvyk. Já bych ale neměnil !
Pro Vás pane ještě jednou: Proti gustu, žádný dišputát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 09:56, RE: daddyB
anonym posted by:
No nevim, od r. 96 do 05 sem jezdil felicií (1.9/47), najezdil sem s ní 380 tis.km. Na 260 tis km sem měnil převodovku a tlumiče(učily se s tim jezdit děti). Jinak to bylo bezproblémový auto.
Teď jezdim fabií kombi (1.4 TDI /59kW) a nemůžu si ji vynachválit., tak prosím neurážejte tyhle auta
Manželka jezdí Renaultem Thalií 1.5 dCi a teda nic moc (spíš nic). Ale je fakt, že jde asi o zvyk. Já bych ale neměnil !
A stačí to napsat jednou, teď už všichni víme, že máte fábii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 09:56, RE: daddyB
anonym posted by:
No nevim, od r. 96 do 05 sem jezdil felicií (1.9/47), najezdil sem s ní 380 tis.km. Na 260 tis km sem měnil převodovku a tlumiče(učily se s tim jezdit děti). Jinak to bylo bezproblémový auto.
Teď jezdim fabií kombi (1.4 TDI /59kW) a nemůžu si ji vynachválit., tak prosím neurážejte tyhle auta
Manželka jezdí Renaultem Thalií 1.5 dCi a teda nic moc (spíš nic). Ale je fakt, že jde asi o zvyk. Já bych ale neměnil !
A stačí to napsat jednou, teď už všichni víme, že máte fábii.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 10:18, RE: rozvody
anonym posted by:
skoda ze nezaznelo to hlavni. uz sem vickrat cetl ze se u 1,5 muzou protocit rozvodova kola. a protoze se to uz stalo taky u almery s tim samym motorem, rek bych ze to nebude zas tak vzacne. Holt frantici
Tak s těma rozvodama jsem to ještě neslyšel a to prodávám rencky a furt se točím na servisu a s tímto tam nikdo nepřišel. Mám možnost jezdit v cliu r.v. 2003 1.5 dCi 48 kW a můžu jen pochválit. Všechno je to spíš na zacházení uživatelů. Ti co si auto koupily od nova, chovaly se k vozu pěkně neměly nikdy žádný problém. Ty dCi-čka, jsou háklivé na to, jak se k nim majitelé chovají a pokud se k nim majitelé chovat neumějí , tak potom na těch motorech něco odejde...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 11:10, RE: rozvody
Celicak posted by:
Tak s těma rozvodama jsem to ještě neslyšel a to prodávám rencky a furt se točím na servisu a s tímto tam nikdo nepřišel. Mám možnost jezdit v cliu r.v. 2003 1.5 dCi 48 kW a můžu jen pochválit. Všechno je to spíš na zacházení uživatelů. Ti co si auto koupily od nova, chovaly se k vozu pěkně neměly nikdy žádný problém. Ty dCi-čka, jsou háklivé na to, jak se k nim majitelé chovají a pokud se k nim majitelé chovat neumějí , tak potom na těch motorech něco odejde...
Nevím jak moc se točíte na servisu, ale chování majitele k autu s rozvody nijak nesouvisí. Možná, pouze když někdo motor vytočí až do úplně kritických otáček (do takzvaných přeběhových otáček - provádí se při měření emisí), tak může starý řemen třeba přeskočit, ale normálně ne. Samozřejmě, že se to stane, když jej někdo nemění a u některých motorů je to hrob. S rozvodama je u 1,5 dCi spíš problém v protočených rozvodových kolech. Pravdou je, že se to stávalo spíše zkraje a je možné, že je na tom dnes již provedena nějaká modofikace (třeba mohutnější a odolnější pero, které se tak snadno nepřestřihne). S totu pumpou jsem to také nikdy neslyšel, ale je to možný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 12:02, Interval 30 000 km
I Opel má u dieslu 1,3 (motor od Fiatu) předepsáno měnit olej po 30 000 km. Nebude mít stejné problémy jako Renault?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 13:29, motor 1,5 dci
mam ho v kangoo, ujel jsem 180 000 a nic, jde jak hodinky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 13:33, RE: Interval 30 000 km
anonym posted by:
I Opel má u dieslu 1,3 (motor od Fiatu) předepsáno měnit olej po 30 000 km. Nebude mít stejné problémy jako Renault?
njn, má Opel 30 000 km, ale osobně bych měnil olej 10-15t km a nebo za 1 rok.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 13:38, K9K
se používá i v Dacii
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 13:51, RE: Interval 30 000 km
anonym posted by:
I Opel má u dieslu 1,3 (motor od Fiatu) předepsáno měnit olej po 30 000 km. Nebude mít stejné problémy jako Renault?
A já bych řekl, že bude. Bohožel není totiž nikde zohledněno, jak se auto provozuje. Pokud se s autem jezdí dlouhé trasy a motor je prakticky neustále teplý, tak 30 tisíc km na jeden olej není absolutně problém. Ovšem městský provoz a potrhy s neustálým zahříváním olej silně degradují. Při takovém provozu bych určitě zkrátil výměny nejméně na polovinu a u klasických (ne long-life) olejů na řekněme 2/3 intervalu a zvolil klidně levnější olej kvůli financím (někdy to ani nemusí znamenat méně kvalitní). Dále si myslím, že pokud začne motor spotřebovávat olej a nedělal to, tak to může být klidně způsobeno příliš dlouhými intervaly výměn oleje. Za největší zhovadilost dnes považuji nechávat olej v motoru 2 roky (někdo koupí long-life olej a myslí si, že má na 5 let vystaráno). Olej není tak drahá položka, aby se na něm šetřilo, je to něco jako krev. Mám dlouholetou velmi dobrou zkušenost s oleji značky TOTAL, jak se základním 15W40 (na předchozím voze), tak teď nyní s 10W40, které nejsou drahé a motor mám po nich krásně čistý. Olej se neztrácí, zdvihátka necvakají, prostě vše OK. Určitě existují kvalitnější oleje, ale zajisté jsou dražší více, než jsou lepší.
A k té zkušenosti. Obě auta jsem kupoval ojetá a obě vykazovaly úbytek oleje cca 1 litr (u předchozího) a 0,5 u nynějšího na 10000 km. Olej jsem měnil každý rok be ohledu na ujeté kilometry (10-12 tisíc) a u obou vozů mi spotřeba oleje klesla tak, že mezi výměnami není nutné olej dolévat, a to nenapoštím olej po horní rysku, ale do poloviny intervalu. U předchozího to trvalo o jednu výměnu déle (asi 3).
Kamarád najede málo cca 7000/rok, tudíž měnil olej po 2 letech. Teď má zanesená zdvihátka a olej se mu ztrácí. A nepoužíval žádný šitózní olej. To mě utvrdilo v tom, že 2 zimy nesmí olej v autě zůstat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 13:54, RE: motor 1,5 dci
anonym posted by:
mam ho v kangoo, ujel jsem 180 000 a nic, jde jak hodinky
ja v meganovi (78kW), najeto 194kkm, a to samy :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 09.11.2007 14:00, RE: K9K
anonym posted by:
se používá i v Dacii
A čo si tým chcel povedať, jasné že dacia používa motory od renaultu
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.