0
back
 

diskuze k tématu: Jak rozumně zvýšit výkon u Renaultu Megane Grandtour 1,5 dCi?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 13:15, RE: čip je hloupost
Michal posted by:
Jen tak pro zajímavost, stejný motor, atmosféra, která je v passatu R36 a má 300 koní je v Superbu s 240 koňma. Myslíte, že na něm něco měnili? Prostě ho jenom elektronicky omezili.
Ano, důvodů je hodně, třeba aby mohli vymáčknout z lidí víc peněz. Nebo aby se vyrovnali konkurenci, která disponuje dieselovými osmiválci.
jasně, marketing neboli peníze to je další pádnej důvod. Ale k těm motorům, můžou mít třeba díly určené pro větší zátížení.. a taky dražší
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 14:38, RE:
nstar posted by:
no cipovat rencka tak to by bola pekna blbost...sorry za uprimnost ale vobec na takomto voze budte rad, ze funguje a nie zvysovat vykon...ci uz pridlho Vas bavia povodne vstreky, turbo, hlava, kat, ....
tak po vlně nápadů čipovat všechno a všude se najednou všichni čipování bojí. TO na jednu stranu chápu, málokdo dnes umí udělat kvalitní chip a dát na něj dokonce i záruku. Pár firem by se však našlo. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit firmu Xtuning z Velkého Meziříčí, já nebo moje rodina si u nich nechávala upravit například Škodu Fabii RS, Škodu Superb 2,5 TDi, ale i vámi zatracované maloobjemové motory, Megane II 1,5 dci 105k a Megane III 1,4TCE. Momentálně používám Octavii 2,0 TDI, rovněž "zprzněnou" chipem a po 120tis. km zatím nemám důvod na něco nadávat. Pokud jde o firmu s kvalitním zázemím a vlastním vývojem a k autu se chováte alespon stejně jako k vlastní manželce(nebo radši lépe:), tak není důvod se rozumného (rozuměj nepřetaženého, s ohledem na možnosti motoru) obávat. Toť můj názor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 14:50, RE: čipování
Michal posted by:
http://www.auto.cz/brabus-mercedes-benz-c-220-cdi-extra-kone-pro-naftovy-motor-10152
Ano, v tomoto případě se jedná víceméně čiptuning, ale ne jen prostým přehrátím softwaru. Brabus pro tyto účely dodává extra řídící jednotku s integrovaným ovládáním vstřikovačů, což znamená i nějaký ten hardware. Je otázkou, jestli tyto úpravy standardní hardware nezvládá.

Nicméně jej nenabízí Mercedes, ale přímo Brabus a ten za něj i drží záruku (omezenou na tři roky nebo 100000 km). To také nasvědčuje tomu, že na vyladěném motoru dělal i příslušné zátěžové testy. Pro dodržení záruky je také potřeba aby tyto úpravy instalovali buď u Brabusu, nebo v autorizovaném servisu Mercedesu.

Takže to není tak, že přijde maník s noťasem, na chvíli ho připojí do auta a pak řekne "pane, přidal jsem vám 18kW".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 15:41, RE: čip je hloupost
Michal posted by:
Jen tak pro zajímavost, stejný motor, atmosféra, která je v passatu R36 a má 300 koní je v Superbu s 240 koňma. Myslíte, že na něm něco měnili? Prostě ho jenom elektronicky omezili.
Ano, důvodů je hodně, třeba aby mohli vymáčknout z lidí víc peněz. Nebo aby se vyrovnali konkurenci, která disponuje dieselovými osmiválci.
Passat a Superb jsou jiná auta, můžou (a budou) rozdíly v zástavbě. Superb nemá motorový prostor dost velký, aby se tam některé koncernové motory vešly, takže i ty výkonnější, které tam dají, můžou mít některá omezení. Může tam být především problém s dostatečným chlazením, ale také bych tipoval, že podvozek Superbu se už pro ten vyšší výkon nehodí. Při losím testu mu vyzuli pneumatiku, takže to naznačuje, že to na závodění moc není.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 18:08, RE: čipování
Koloss posted by:
Ano, v tomoto případě se jedná víceméně čiptuning, ale ne jen prostým přehrátím softwaru. Brabus pro tyto účely dodává extra řídící jednotku s integrovaným ovládáním vstřikovačů, což znamená i nějaký ten hardware. Je otázkou, jestli tyto úpravy standardní hardware nezvládá.

Nicméně jej nenabízí Mercedes, ale přímo Brabus a ten za něj i drží záruku (omezenou na tři roky nebo 100000 km). To také nasvědčuje tomu, že na vyladěném motoru dělal i příslušné zátěžové testy. Pro dodržení záruky je tak...
ále no tak... Brabus nabízí stejnou externí "krabičku" jako spousta tuningových firem...
a pokud vidím v článku, tak Brabus drží záruku za svůj výrobek, ne za motor a podle mého je to domluvená kooperace s Mercedesem... oni vědí, že nabídnou něco, co zákazníci poptávají jinde, tak nabídnou de facto to samé, jenom s puncem pomyslné vyšší kvality, ale jinak je to totéž... prostě značkový produkt, který může Mercedes nabídnout svým zákazníkům a tváří se, že to stojí třeba 30 tisíc... ve spoustě inzerátů se dočtete "chipováno originál v BMW /AUDI/ MERCEDES/ - nehledejte za tím nic extra....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 18:12,
Ne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 19:56, RE: čip je hloupost
Koloss posted by:
Passat a Superb jsou jiná auta, můžou (a budou) rozdíly v zástavbě. Superb nemá motorový prostor dost velký, aby se tam některé koncernové motory vešly, takže i ty výkonnější, které tam dají, můžou mít některá omezení. Může tam být především problém s dostatečným chlazením, ale také bych tipoval, že podvozek Superbu se už pro ten vyšší výkon nehodí. Při losím testu mu vyzuli pneumatiku, takže to naznačuje, že to na závodění moc není.
Existuje spousta plavných limuzín, houpajících se jako kačena, ale to jim nebrání v tom být osazených dvanáctiválcem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.06.2011 20:56, RE: Argumenty
Koloss posted by:
Zaprvé - nejsem příznivcem tuningu, zejména čipování motorů.

Nicméně pokud někdo používá nesprávné argumenty, musím se ozvat. Co se týká udržení zvýšeného výkonu na silnici, neměl by s tím být problém. Základní díly každého vozidla jsou totiž dimenzovány na nejvyšší výkon, s jakým bude vozdlo prodáváno. Jestliže do vozidla vyberu motor s nižším výkonem, jeho zvýšením většinu dílů neohrozím. Konkrétně zrovna díly náprav a brzd jsou shodné jak u motorizace 1.5 dCi tak i u 1.9 dCi, což je rozpět...
plne souhlasim, ze spojka moc trpet nebude, pokud je to pako spalil by ji uz ted rychlimi rozjezdy a pokud to chce na bezne jezdeni tak spojka rozdil ani nepozna. Podvozek nevim jestli je shodny s 1.9dci, ale v tom bych problem taky nevidel, preci jen nebavime se o nejakem brutalnim zvysovani vykonu...prevodovka si myslim, ze tech cca 25 koni taky uz snese. Ja taky premyslel o cipovani a to ne z duvodu sprintu z krizovatky nebo zvseni max. rychlosti, ale proste a jednodusse pro snazsi predjizdeni a tah v kopci atd...proste ten vykon vyuzit jen obcas, kdyz je opravdu potreba...majitel treba nevyyuzije 2.0 dci, je spokojeny s tim co ma a 90% casu mu vykon dostacuje, ale obcas se hodi par koniku navic...a nebo proste nechce prodavat sve auto kdyz ho ma v dobrem stavu...a prodat a koupit ho vyjde hodne draho, nemluvne o servisu, ktery bude muset po koupi provest u koupeneho auta...ale u stareho ma uz jistotu, co vymenil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.06.2011 07:28, no neviem
mufik.martin posted by:
plne souhlasim, ze spojka moc trpet nebude, pokud je to pako spalil by ji uz ted rychlimi rozjezdy a pokud to chce na bezne jezdeni tak spojka rozdil ani nepozna. Podvozek nevim jestli je shodny s 1.9dci, ale v tom bych problem taky nevidel, preci jen nebavime se o nejakem brutalnim zvysovani vykonu...prevodovka si myslim, ze tech cca 25 koni taky uz snese. Ja taky premyslel o cipovani a to ne z duvodu sprintu z krizovatky nebo zvseni max. rychlosti, ale proste a jednodusse pro snazsi predjizden...
ak mu niekto zmeni mapy tak, ze bude mat pri 1800 ot tocak jak hrom, tak odpise aj spojku a s tym spojene veci....Piesty, ake su tam, vydrzia to - neprepalia sa, ojnice nejebnu? Prevodovka, no Renaultacke prevodovky maju problem same so sebou nie este s dalsim krutakom....Renault nehanim ale urcite to nie je auto na taketo srandy a ozaj treba byt rad, ze to ide a nie ho dodrbat u Pepu na vesnici. Vstriky robia problem same o sebe....pridajte im naftu a budu odkapavat na piest - neprepalia sa? Kto to ma odskusane? Kolko kusov? KM? Turbo? Hlava? Nerobte tomu renaultu zle. Ja nie som odporca chipu a takych srand ale viem, ze aby to za nieco stalo tak to cele nebude o 5000kc....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.06.2011 11:28, RE: Výkon
Rover623 posted by:
Zrovna u tohohle motoru na tomto Renaultu je jeden základní problém proč to nedělat. Auto je sice uzpůsobené pro větší motory, takže kromě té spojky byvh tam neviděl problém a ta spojka by byl problém opravdu jen tehdy pokud se někdo rozjíždí pod plným plynem. Problém je ovšem v tom, že ten motor je už od Reanultu naladěn skoro na maximální možný výkon při zachování alespoň nějaké životnosti. Bohužel většina dieselů do obsahu 3 litrů plnících nyní Euro5 je na tom podobně, ty motory jsou prostě v...
ha zase odbornik, diky, moooc jsem se zasmal
nejvetsi perlicka - chip nedela nic, v horsim pripade posila lzive informace do jednotky
pan si to asi plete s tzv. powerboxem
pokud tomu nerozumite, tak radeji mlcte, dekuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.06.2011 01:38, RE: Výkon
jaykay posted by:
ha zase odbornik, diky, moooc jsem se zasmal
nejvetsi perlicka - chip nedela nic, v horsim pripade posila lzive informace do jednotky
pan si to asi plete s tzv. powerboxem
pokud tomu nerozumite, tak radeji mlcte, dekuji
15 let programuji jednotky řízení motoru pro vozy Nissan Skyline a pokud se tedy u japonců nepoužívá jiný postup než na evropských autech, myslím si, že o tom vím víc než většina těch co velmi ráda slovíčkaří a myslí si, že o tom něco ví, pravda je taková, že 95% lidí v Česku která nabízí zvýšení výkonu motoru (a je jedno jestli jde o garážistu ala Pat a Mat nebo renomovanou firmu) nemá ani vzdáleně tušení co vlastně dělá. Navíc jediné vozy kde to lze alespoň nějak rozumně aplikovat je právě výše zmíněný Nissan Skyline nebo starší motory od Roveru, kde je dostupná charakteristika a dimenzování motoru. Pak jsou samozřejmě přímo tunningová studia značek (AMG u Mercedesu), která mají k dispozici parametry motoru přímo od výrobce nebo výrobci jako Zonda, kteří daný motor rozeberou do posledního šroubku a každou součást prověří. Každý kdo se jakýmkoli způsobem pokouší zvýšit výkon motoru (krom věcí jako je "sportovní" vzduchový filtr) a nemá k tomu potřebné specifikace výrobce je blázen a hazardér, protože ani vzdáleně netuší co dělá a s jakým dopadem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.06.2011 07:23, RE: Argumenty
anonym posted by:
Dobry den, existuji upravy, ktere vykon motoru zvedou samozrejme rapidneji nez o vicemene zanedbatelnych 18kW. Takove upravy se samozrejme tykaji jinych vozu nez konkretniho pripadu z clanku. Tyto vozy maji oznaceni obsahu motoru zpravidla zacinajici cislem 3. A pak uz se otazka udrzeni vykonu na silnici stava aktualni. Mel jsem moznost jet napriklad FF I. gen s benzinovym motorem o obsahu 1,8litru a pote s tim samym vozem s dieselovym motorem. Podvozek vubec nebyl ladeny stejne! Dieselova verze...
Markantní rozdíly v jízdních vlastnostech mezi zážehovou a vznětovou verzí FF 1. generace? Nespočívaly náhodou tyto rozdíly v tom, že benzínový focus měl méně najeto (nebo byl po repasi podvozku) zatímco dieselový..... Mluví se vždy o dokonalém sladění pružin a tlumičů FF a tím špičkových jízdních vlastnostech. Dá se však o něčem takovém uvažovat, pokud má unavené pružiny a vymlácené tlumiče po 200 tisích (a více) km na tuzemských silnicích?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.06.2011 18:52, RE: čipování
Koloss posted by:
Nejsem si jist, jestli zrovna u různých výkonů jednoho motoru přímo od výrobce, se dá hovořit o čipování. Základ motoru, tedy blok, klikovka, písty a mnoho dalších sice asi bude stejné, ale nemusí to platit pro ostatní díly. Neznám konstrukci konkrétně motorů od BMW nebo Mercedesu, ale třeba známý 1.9 TDI měl v různých výkonových variantách třeba jiné turbo a další díly. Navíc pokud vyšší výkon dodává přímo továrna, tak současně i garantuje životnost, což i v případě shodných dílů může znamenat ...
Hm známý 1,9 tdi měl v různých výkonových variantách jiné turbo. Hm hm, to ano, ale jenom nějakou dobu to měl slabší 66 kW obtokovou regulaci, a silnější 81 kw variabilní geometrii lopatek. Poté někomu došlo, že je to po výrobní stránce nesmysl a všude bylo turbo s variabilní geometrií a rozdíl byl v programu a vstřicích. Jinak naprosto souhlasím s tím, že továrny ví co si mohou dovolit, tunerovi je to jedno.
respond
Spawn2
number of posts1
date of registration30.07.2013
Tuesday 30.07.2013 23:36, Megane II 1.5 DCi zvýšení výkonu
Sto lidí, sto názorů.... Z vlastní zkušenosti a po konzultaci s člověkem co celý život dělá renaulty: úprava motoru 1.5.DCi 2005 kombi 60kw - nevhodné jakkoli upravovat, slabší - jiný druh turba, spojky a jiných věcí než u 1.5 DCi - 88kw - u tohoto typu motoru jsou trochu ,,odolnější´´ komponenty. Nechal jsem udělat úpravu 1.5. DCi 2007 kombi 88kw na 101kw + filtr od K
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 31.07.2013 11:06, zvýšení výkonu
nejlepší způsob jak mít v autě správně výkonný motor je si auto se správně výkonným motorem zakoupit. Proč si lidi kupují např. 1.2HTP a pak koumají za kolik peněz se dá z toho motorku pro větráčky vydolovat další kilowaty navíc (totéž platí u této dieselové jedna-pětky)?
respond
Kuno
number of posts2
date of registration15.09.2013
Sunday 15.09.2013 19:32, Renault-chipování
Motory 1:5 DCI jsou "skvělé". Letos jsem jich měl na dílně 5. Zadřených na klice a dva Renaulty s motorem 1.9DCI.
Renault s motorem DCI nekupovat! Je to kasička na peníze.
Nebo-raději žádný současný Renault.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.