...jsem kdysi koupil napůl se známým, kterému jsem po roce svou polovinu odprodal a ten jej poměrně obstojně zrenovoval (zvenku). Pak to bylo i po skoro 30 letech poměrně hezké a zajímavé auto (r. v. 1978). Technické finesy jako v této laguně v něm nebyly, ale na druhé straně bylo vybaveno prvky dnes obvyklými a nezbytnými, tehdy třeba u škodovek skoro nemyslitelnými (dvě mlhovky integrované v zadních svítilnách, vyhřívání zadního skla, otáčkoměr, regulace podsvícení přístrojového štítu, otáčkoměr). Neobvyklý tam byl snad jen ukazatel napětí baterie.
Bohužel techniku auto sdílelo s Dacií 1300, resp. vzorovým renaultem, a tak bylo nutné si zvyknout například na jedničku na trojce nebo zpátečku na dvojce a ještě po zatlačení. Jízdní vlastnosti byly chatrné a při víc jak 120 km/h auto začalo dávat řidiči nejistotu, zda vydrží vůz pohromadě. I po přetěsnění přes bezrámová okna táhlo a zůstaly u nich mezery o centimetrovém průměru. Nad 80 km/h už byl aerodynamický hluk dost vysoký.
Z praktického hlediska lze zmínit poměrně velký zavazadelník a pohodlná sedadla, ve kterých se sedělo skoro na zemi. Kvůli volantu se v nich ale spíše leželo a řidič jej musel mít obkročmo, aby se nějak vměstnal na své místo a zároveň dosáhl na pedály (aspon trošku sportovní feeling tedy patnáctka měla
). Řízení šlo ztuha a na parkovišti se jednalo o výbornou posilovnu - motor byl obyčejná třináctistovka, ale těžký naprosto nehorázně - výměna pneu svépomocí také suplovala vydatný trénink ve fitcentru.
Když to shrnu, auto to bylo vhodné spíše na statické machrování, nebo při jízdě nízkými rychlostmi. Pokud tedy na Renault 15 chce laguna navázat, snad to nebude zrovna v těchto aspektech.