0
back
 

diskuze k tématu: Je vhodnější Focus nebo Laguna jako rodinné auto?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.05.2008 16:44, rada
Focus se s Lagunou srovnávat nedá, je to rozdíl třídy. Laguna I ke konci výroby není špatným tipem, ale také bych raději doporučoval Mondeo. Je určitě spolehlivější, vyspělejší, modernější a navíc má špičkové jízdní vlastnosti. Náhradní díly a servis jsou levné a dostupné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.05.2008 18:56, rada
Focus. francouzký šmejdy NEBRAT.Nebo japonec.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.05.2008 19:01, rada
Renaulty jsou snad nejhorší auta za posledních 10let.focusa v benzinu neznám ten asi bude dobrej,ale diesel katastrofa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.05.2008 20:51, rada
A jakého japonce do 150 t.Kč v této kategorii doporučujete? Toyotu, Mazdu? Nissan se vyrábí už dlouho v Anglii, teď i ve Francii s Renaultem. Mé zkušenosti s japonci kategorie přesahující už 200 t. Kč, nejsou zrovna lichotivé. Jsou to rovněž stará olítaná auta prošlá řadou majitelů a můžete pěkně narazit. A to pořádně. Jsou to zlaté České ojeteny vylítané na západě. Ono se jich tady zrovna moc neprodá. A majitelé co je koupili jako nové, si je drží dlouho. Výjimku tvoří několik odhoněných podnikatelských aut, které mají za 3 roky i přes 300 t. najetých km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.05.2008 08:43, rada
Dobrý den,
z Vámi zvolených vozů je podle mého názoru výhodnější koupí Ford Focus. Tento vůz je totiž modelově o několik let modernější a nabízí tudíž lepší jízdní vlastnosti (v tomto ohledu Focus 1. generace stále patří mezi špičku), vyšší bezpečnost a proti Laguně také kvalitnější materiály v interiéru. Navíc pravidelně obsazuje (narozdíl od Laguny) čelní příčky ve statistikách spolehlivosti. Co se motorů týče, optimální volbou je zážehový 1,6i(74kW). Pokud jste příznivcem vznětových motorů, jednoznačně doporučuji modernější pohonné jednotky TDCi, protože starší diesely TDDi minula spolehlivost velkým obloukem. To je vše. Doufám, že Vám byla má rada ku pomoci a přeji Vám mnoho šťastných kilometrů s Vaším novým vozem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.05.2008 09:28, rada
Focus combi mam 3 roky, r.v.2002, motor TDDi. najel jsem s nim cca 80.000 bez jedine zavady, spotreba 6,5-6,8 (3/4 jizda po nemeckych dalnicich cca 150 km/h).
Narodili se nam dvojcata, takze budu taky upgradovat. Zatim se do Focusa vlezem, ale uvidi se po prvni dovolene, jestli nebude potreba neco vetsiho. Po zkusenostech s Focusem bych do Mondea sel okamzite, ale zvazuju i Avensis, nebo Mazdu 6, samozrejme vsechno kombi. Jeste nevim jestli benzin nebo diesel, pri aktualnim cenovem vyvoji je to loterie...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.05.2008 15:43, rada
Jestli mohu radit,japonce jedině nového, ty starší - mám stejné zkušenosti jako Arnold, nahradní díly jsou pak mnohem dražší než na Forda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.05.2008 15:48, rada
No tak já bych se také přidal do řeči a dal pár rad a zkušeností. předem říkám, že jsem Renaultista srdcem, to otevřeně přiznávám. Já osobně jsem měl už asi 15 aut, kromě nové fábie, bože odpusť mi, že jsem se asi zbláznil, tak jsem měl vždy jenom renaulty a né jiné francouze. Vždy to byli ojetiny, ale nikdy jsem do těchto vozů nedal nic navíc, než olej, filtry a např. výměna čepů nebo stab. tyček. A že je servis a ND drahé ?. Tak to vážení nesmíte kupovat u Autorizovaného prodejce Renault. Ale to jsem asi odbočil. Zpět k věci. Focuse nebrat, je to na combi docela malé a benzín ani nafta nic moc, zkušenosti lidí okolo. Mondeo od r.v. 2001 již to novější, tak do toho bych v combi asi šel, je to obrovské auto, super kufr a slušná výbava a podvozek, je opravdu naprosto excelentní. V žádném případě nebrat TDDi, spíše TDCI. Benzín nevím. 1.8l je slabí- vlastní zkušenost, 2.0 bude zase papat a 2.5l o tom už ani nemluvím. Já osobně bych šel do Laguny II Combi, která se dá sehnat již od cca 165 000 kč a od r.v. 2003. A kdo tvrdí, že u nich zlobí elektronika, tak možná u lagun vyrobených do r.v. 2002, pak už je to naprosto v pohodě, vím co tvrdím, mám již druhou Lagunu II r.v. 2005 facelift v naftě 88kw a je to naprostá bomba. Mondeo oproti laguně je lepší pouze v podvozku a má větší kufr, naopak laguna svojí výbavou, bezpečností, startování kartou a naftové motory kromě 2.2. dci, který se nepovedl a hodně papá jsou dle mého názoru naprosto perfektní a úsporné a tiché, já jezdím od 4.5 do 6.5 litrů a to to honím. Je pravda, že laguna má opravdu měkký podvozek, ale ty naše silnice, to je děs běs, takže to aspoň tak nedrncá. Jo a ještě o tom , že může někdo namítnout, že odchází pořád turbo, tak k tomu jediné, měnit olej ne po 20 000 km, ale klidně po 10 000 km + filtr a nemůžu přijet k domovu jako prase a hned to vypnout, protože to dostává turbo opravdu pořádný záhul. Já jsem najel na obou lagunách něco přes 115 000 km a obě měli již najeto okolo 130 000 km a vše úplně v pohodě. Jo a výměna olejového filtru + oleje mě vychází na nějakých 500,- kč komplet a komplet rozvody na naftu, říkam komplet za 5500,- kč i s prací. Teď někdo namítne, že jsem zarytý renaultista a dělám reklamu této značce, ale já pouze píši to, co jsem sám vyzkoušel a okolo moji kolegové.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.05.2008 21:55, rada
Doporučuju renault-prošly mě rukama dvě laguny r.v.95 a 99, obě 2,0 benzín a naprostá spokojenost!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 11:47, rada
Miros Lagunos: komentuj a opěvuj si laskavě své bezchybné Renaulty a nepiš tady zavádějící nesmysly o Fordech. Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 11:55, rada
z vlastní zkušenosti - mondeo II TDDi opravdu, ale opravdu!!! určitě nééé. Mám teď 1,8i a není to teda žádnej tahoun. Brzo se unaví, na silnici ho dohoní i filcka. Ale jezdík kolem 8,5-9. Před tím jsem mněl 2,0i a to celkem šlo, až na spotřebu-klidně 12l! Osobně říkám: MONDEO ANI OMYLEM!!! Kdybych si tak mohl vybrát já... Ale šéf je tvrdá palice, a myslí si, že FORD je zřejmně něco extra-chudák celá jeho rodina tím musí jezdit. Osobně doporučuji LAG2, klidně 1,6 bene.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 13:13, rada
Mondeo I,II je mrdka. Laguna II je mrdka. Cokoli jinýho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 13:18, rada
Lagunu mám už čtyři roky a nestěžuji si koupil jsem ji DE měla 114000 ve 150000 tisících odešlo turbo Ve 230000 tisících praskla hlava (dalo se to zavařit za pár korun) Jinak rozvody destičky To je vše. Ojeté auto je vždy trochu sázka hodně záleží od koho je. Před lagunou jsem měl megana combi a taky bez problémů!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 14:15, rada
vss26: hele chlape, snad jseš chlap, já píšu jenom to co kolega tady " ach jo" píše, že ford je to, co zde píše, a podle mne kromě podvozku a kufru bída, spotřeba, spolehlivost atd,atd. katastrofa. A nehovořím tady z mé zkušenosti, ale ze zkušenosti ostatních kolegů, kteří tímto vozem jezdili, a jezdili, a jezdili a neslyšel jsem od nich ani slovo chvály na forda, i nafťák u mondea neskutečně žere a o benzínu ani nemluvím. Ale pokud to je firemní vůz, tak tam spotřebu a spolehlivost nemusíš, řešit, jo a podívej se na spolehlivost na německé stránky a uvidíš, na jakém jsou místě laguny od r.v.2003 a pak se bav. Sláva Renaultu. Ano, uznávám, jsem asi zaujatý, všichni co jezdíte v Octáviích, Audinách a hlavně v passatech, přijmněte mou omluvu. Ale musím ještě přiznat, že u Renaultů za největší potíž považuji to, že občas vržou v interiéru kdejaké plasty, ale zase na druhou stranu si zapnu CD s měničem, samo že v origo na 6 CD, což samo že ford má taky, a pak nějaký ten pazvuk neřeším.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 14:37, rada
Já nepomlouvám paušálně všechny fordy, a nevychvaluju paušálně všechny rencky. Ale pravda je taková, že ford nebyl, není a dlouho ještě nebude něco extra. Je to pořád taková ta levná varianta z němec. Něco jako Opel. Prostě pro východňáry, nebo jako druhý, třetí auto do rodiny. Mondeo II se opravdu nepovedlo.Já vím, ti z vás, co je mají jako vlastní osobák, z nájezdem dejmetomu 20tkm můžou být jistě spokojeni.Ale věřte, že to já najedu za měsíc (jezdím CZ-ESP a furt dokola jak kokot). Tak potom můžu mluvit otom, včem se jezdí lépe. Jedna baba z mateřské firmy právě v ESP má zrovna LG2, a zrovna s 1,6i a já sem s ní několikrát musel jet domů, páč F-M muselo zůstat v servisu. Nejsem hovado, a auto se umím starat.Ale toto opravdu nééé!!! Osobně nejsem renckař, ale tu LG2 mohu jó sakra doporučit. Vono je to taky možní kus od kusu, ale hold takový sou moje zkušenosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 14:40, rada
Píši za můj názor na Lagunu 1,8 RN combi. Jízdní vlastnosti - spokojen, měkčí sedadla, jen pro pohodlnou rodinou jízdu, prostor bez konkurence. Motor tichý chod - spotřeba oleje 2l / 10000 km, netěstnost převodovky kolem řazení - dolejvání oleje 1l / 10000 km nedá se vyřešit - jedině nové za 65000Kč. Kolísání otáček při volnoběhu, porucha vetilátoru topení cca 10000 Kč.( 4500 Kč pod rukou). u autor. prodejce ještě drašší., zadní dveře porucha na kabelech stále se překlesávají při otvírání. Spotřeba lehká noha 7,5ldo 80 KM v hod, běžná kombinovaná jízda s rodinou 10litrů na sto. Jinak dobrá výbava, když fuguje a pěkný vzhed.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 14:41, rada
A ještě-možná pro někoho drobnost- ale z F-M lezu po delší cestě celkem dolámanej a vytřepanej. Laguna ani jednička(!!!) s tímto nemá problém!!! Je to koráb! Prostě laguna. Jo a ještě možná alternativa: P406 II taky není od věci. Bohužel cena je jinde. A co xantia? Prostě fakt ti frantíci sou pohodlní. Spolehlivost je věc druhá, ale LG2 od jistýho roku (tuším 02-03) je fpoho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 17:50, rada
Cha cha - rendlíka ani náhodou, stačí se podívat někam do servisu čekací doba minimálně dva týdny - mají přeplněno,nestíhaj opravovat. Měl jsem dva a stačilo,teď trpí kolega, nedal si říct a běhá po servisech.Asi tak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 18:18, rada
Hele Pavlíku, a jakého vlastníš vlastně Renaulta a vlastnil si?. To musíš být chytrý a nedávat ho do autorizovaného servisu, pokud to teda není firemní vůz, s tím nic neuděláš, ale mít nějakého šikovného mechanika a potom bych to vůbec neřešil. To v těch autorizovanejch servisech máš pravdu, ale např. u nás je Renault Pošík, sice ceny jsou fakt hustý, ale aby někdo od mých známých čekal, o tom teda nevím, ale to bude asi tím, že s majitelem jsme docela v dobrém vztahu a s klukama, co tam dělaj to samý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.05.2008 18:27, rada
radím jedině Fiat Marea Weekend, je super. Mám 1,6 16V 103 koní, ale prý je 1,8 lepší, ono je fakt, že při 140km/h jedu na 4000otáček, při 100km/h na 3000ot. ale dá se točit 110km/h na 3. stupeň. Průměr mám spotřebu 8,5l/100km na 5000 ujetých km, ale dá se jezdit i za 6,3l/100 ale to hodně z lehka.
Uveze hodně, kufr velký, po sklopení sedadel do roviny super, jen nejde sklopit opěradlo spolujezdce jako u Stila více viz. www.fiatmareaclub.com
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.