0
back
 

diskuze k tématu: Rozvody 1,5 dci 63 kW, meniť alebo nemeniť?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 14.05.2015 23:16, RE: k
Miro2 posted by:
kristian2 posted by:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.


Jasně že rozvody vyměnit. Tady neni vůbec co řešit, i ten olej po roce bez debat. Bud v autorizáku za plnou cenu nebo třeba u specialisty na rendla za méně, to už je asi jen o tom kolik se chce investovat.
Je škoda pro pár ušetřeních eur zničit auto, i když je z Francie
p.s. - třetí prohlídka za šest let.... to jste ani olej neměnil po roce? Nehledě na nájezd.
respond
JARDA3
number of posts89
date of registration15.01.2010
Thursday 14.05.2015 23:20, RE: k
Miro2 posted by:
kristian2 posted by:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.

rozvody řeš až budeš mít najeto min.150t.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 15.05.2015 01:07, RE: km
stréc od piva posted by:
ono je jendo jestli se ten řemen točí 160 000km někde po dálnici v ustáleném tempu..anebo 6 let jen startuje aby po km zas přestal....materiál prostě stárne i tím,že prostě je...Přijde mi to uplně stejný dotaz jako když se někdo zeptá (ale takoví lidé se neptají,ti prostě co se nekazí neřeší),jesli musí měnit olej po roce i když za ten rok najeli jen 1000km...


S autem po záruce běžně jezdím na garančku po 1,5 roce, tzn. když dosáhnu 15 tkm. Mám začít panikařit, že si zničím motor?

Stréci od piva, prosím uveď zdroj odkud čerpáš informace, že olej starý více než rok je špatný. Rád si o tom něco přečtu. Díky.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Friday 15.05.2015 06:46, k
ano ma pravdu ty rozvovy mužou vydržet i 150 t ale nemusí a poto až to praskne nějde mimo domov třeba v jugošce tak pujde do kopru celí motor a to se vyplatí nebo ne ?
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 15.05.2015 08:06, RE: km
Petr S posted by:
stréc od piva posted by:
ono je jendo jestli se ten řemen točí 160 000km někde po dálnici v ustáleném tempu..anebo 6 let jen startuje aby po km zas přestal....materiál prostě stárne i tím,že prostě je...Přijde mi to uplně stejný dotaz jako když se někdo zeptá (ale takoví lidé se neptají,ti prostě co se nekazí neřeší),jesli musí měnit olej po roce i když za ten rok najeli jen 1000km...
S autem po záruce běžně jezdím na garančku po 1,5 roce, tzn. když dosáhnu 15 tkm. Mám začít panikařit, že si zničím motor? Stréci od piva, prosím uveď zdroj odkud čerpáš informace, že olej starý více než rok je špatný. Rád si o tom něco přečtu. Díky.


Ten olej nepozná, jestli je v autě rok nebo 18 měsíců. Kvalitu oleje daleko více ovlivňuje způsob provozu. Nejhorší jsou studené stary a krátké trasy, tam degraduje nejrychleji, ale s tisícem km/rok bych olej klidně bez obav měnil po 2 letech.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 15.05.2015 08:28, RE: k
Miro2 posted by:
kristian2 posted by:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.


Mám 1,5 DCi v Meganu (viz výše). Ve stejné situaci jako vy jsem byl s modusem 1,2 benzín, což bylo druhé auto v rodině. Nájezd do 10 tis ročně a rozvody předepsány po 120 tis nebo 5 letech. Nic moc jsem neřešil a rozvody vyměnil jak doporučuje výrobce (najeto 44 tis km). Jednoduše proto, že riziko potkaného motoru mi za pár ušetřených korun nestojí. Způsob jízdy ani způsob používání nemá na rozvody valný vliv, oboje ovlivňuje rychlost degradace oleje a celkové opotřebení motoru. Je prostě třeba akceptovat, že provoz auta něco stojí....
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 15.05.2015 09:18, RE: k
PetrT posted by:
Miro2 posted by:
kristian2 posted by:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.
Jasně že rozvody vyměnit. Tady neni vůbec co řešit, i ten olej po roce bez debat. Bud v autorizáku za plnou cenu nebo třeba u specialisty na rendla za méně, to už je asi jen o tom kolik se chce investovat.Je škoda pro pár ušetřeních eur zničit auto, i když je z Francie p.s. - třetí prohlídka za šest let.... to jste ani olej neměnil po roce? Nehledě na nájezd.


předpokládám obligátní doporučení 30k/2 roky. ať žije longlife. rozvody vyměnit v normálním servisu, cena do 200 euro. a olej pro příště co rok/max. 15k. vyjde to nastejno jako jednou za dva roky v autorizáku protože to bude stát polovinu. uvědomte si lidi že olej degraduje nejen provozem ale i stářím. a toho trolla Jardu přestaňte krmit, beztak je to zase Gablenz nebo podobnej ychtyl co tu jen rozdmýchává flame
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 15.05.2015 09:24, RE: k
Pavlik posted by:
Miro2 posted by:
kristian2 posted by:
to je teda něco renault klio v naftě najezd 7500 km za rok ??? takhle vznika fama o nezpolehlivosti značky auto je od toho aby jezdilo ne aby stalo .pneumatika za deset let i kdyby měla vzorek nevím jaky je uplně kničemu. jinak na ceně za servis nevidím nic katastrofalního
Rekcie rôzne. Predpokladal som, že sa tu niekto vyjadri k veci. Kto v minulosti niečo podobne s týmto motorom prekonal a má osobnú skúsenosť, ale čo už. Najazdene km sú skutočné, auto mam odnova. Bol som takmer tri zimné sezóny pracovne mimo SR, preto taký nájazd km. Autom jazdím len ja a šetrným spôsobom zodpovedajúcim naftovým motorom.
Mám 1,5 DCi v Meganu (viz výše). Ve stejné situaci jako vy jsem byl s modusem 1,2 benzín, což bylo druhé auto v rodině. Nájezd do 10 tis ročně a rozvody předepsány po 120 tis nebo 5 letech. Nic moc jsem neřešil a rozvody vyměnil jak doporučuje výrobce (najeto 44 tis km). Jednoduše proto, že riziko potkaného motoru mi za pár ušetřených korun nestojí. Způsob jízdy ani způsob používání nemá na rozvody valný vliv, oboje ovlivňuje rychlost degradace oleje a celkové opotřebení motoru. Je prostě třeba akceptovat, že provoz auta něco stojí....


kamarádku jsem loni málem zabil když mi řekla že u 1.2 Clia GrandTour 2008 najeto 180 ještě neměnila rozvody... člověk by předpokládal že když má někdo auto od nova tak se o něj bude starat. a to ještě přišla s tím že jestli by nestačilo měnit jenom řemen, proč kladky a pumpu... naštěstí to dopadlo dobře, motor přežil, ale divila se když viděla řemen kde chyběly kusy gumy i se zubama...
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 16.05.2015 00:16, RE: a


Díky za link. Docela by mě zajímalo jak na tom ten olej po 1,5 roce provozu doopravdy je, ale do laboratoře se mi kvůli tomu chodit nechce. Zatím dokud mám auta v záruce, tak ten rok dodržuju.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Saturday 16.05.2015 15:48, RE: a
Petr S posted by:
Díky za link. Docela by mě zajímalo jak na tom ten olej po 1,5 roce provozu doopravdy je, ale do laboratoře se mi kvůli tomu chodit nechce. Zatím dokud mám auta v záruce, tak ten rok dodržuju.


následující odkaz je spíš pro to jelito co se tu ptalo proč vyměnovat oleje...

Takže můžete hádat,který je nový a který je po intervalu


click and display original picture
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Saturday 16.05.2015 21:40, k
zajimave počtení. jestli jsem to dobře pochopil tak dle stavu oleje u tech slavnych nizkoobjemovíchmotoru z vyhnanym vykonem , dostavaji pekně zabrad což asi bude mít vliv na jejich životnost?jinak motory od renaultu asi nebudou špatné když je lze objevit pod kapotou mercedesu
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Saturday 16.05.2015 21:53, RE: k
kristian2 posted by:
zajimave počtení. jestli jsem to dobře pochopil tak dle stavu oleje u tech slavnych nizkoobjemovíchmotoru z vyhnanym vykonem , dostavaji pekně zabrad což asi bude mít vliv na jejich životnost?jinak motory od renaultu asi nebudou špatné když je lze objevit pod kapotou mercedesu


a to si vemte,kolik lidí z principu pomlouvá Fiat motory...a přitom jejich CR systém od Fiatu odkoupil VW group,která na nich postavila byznys ...
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Saturday 16.05.2015 22:17, k
to je pravě to že s principu. fantazie většiny českých lidiček končí u skody oktavie s tdi .ikdiž oktavie není špatne auto ale jeto proste golf s velkým kufrem
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Saturday 16.05.2015 23:07, RE: k
kristian2 posted by:
zajimave počtení. jestli jsem to dobře pochopil tak dle stavu oleje u tech slavnych nizkoobjemovíchmotoru z vyhnanym vykonem , dostavaji pekně zabrad což asi bude mít vliv na jejich životnost?jinak motory od renaultu asi nebudou špatné když je lze objevit pod kapotou mercedesu


No že motory dci (a tento 1,5dci 63kW zvlášt) jsou velmi problémové je známá věc. To že se po 120t km doporučuje malá generálka spodku neni normální a mluvit u tohoto motoru o kvalitě jen proto že ho díky nějakým dohodám převzal Mercedes je vážně úsměvné. Výrobce se snažil problémy vyřešit, ale úplně se to nikdy nepovedlo, i když třeba prodejce Mercedes vám to bude při zájmu o Citan tvrdit. Jinak je opravdu zajímavé o kolik lépe Citan oproti Kangu jezdí, mělo by to být stejné ale neni. Mercedes určitě něco změnil, krom interieru.
Bohužel s kvalitou Renault mám osobní, opakovanou, zkušenost a nikdy už o něm nebudu ani uvažovat.
Nicméně 1,6dci bude asi ok, minimálně dobře jezdí.

Pokud vim tak Fiat nikdy žádný systém CR sám nevyvíjel, všichni výrobci nakupují u specialistů (Bosh, Delphi, Continental ... ) . Ale možná se pletu. Každopádně na rozdíl od renaultu bych se skoro ničeho od Fiatu nebál.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Saturday 16.05.2015 23:38, RE: a
stréc od piva posted by:
Petr S posted by:
Díky za link. Docela by mě zajímalo jak na tom ten olej po 1,5 roce provozu doopravdy je, ale do laboratoře se mi kvůli tomu chodit nechce. Zatím dokud mám auta v záruce, tak ten rok dodržuju.
následující odkaz je spíš pro to jelito co se tu ptalo proč vyměnovat oleje...Takže můžete hádat,který je nový a který je po intervalu

click and display original picture


Úchvatný obrázek Takto vypadá olej po roce provozu a najetých 1000 km? Nebo po 5 letech a 100 tkm? Bez této informace je ta fotka tak nějak vytržená z kontextu.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Sunday 17.05.2015 07:36, k
copak citan ale ty motory davají i do A. B. C .nebo do vita to je poton otazka co koupit jestli trafika nebo vito za jine peníza samozrejmě nejde jen o motor ale motor je dost klicová věc u auta
respond
M.See
number of posts40
date of registration15.02.2014
Sunday 17.05.2015 11:45, RE: k
Každý výrobce udává jak pro výměnu rozvodů - kilometry / roky podle toho CO NASTANE DŘÍVE
a
výměnu oleje - kilometry / roky podle toho CO NASTANE DŘÍVE. U oleje jde ještě o faktor režimu ve kterým je motor používán. Tímto to výrobce jasně definoval!

Pokud tazatel najel za 6 let 45000km = 7500km ročně, to by odpovídalo popojížkám, tzn kyselost oleje po roce bude značná. Nevím jaké TBN olej který tam doteď používal měl, ale longlife nebo milleroils s nano těžko, takže výměna oleje otázkou spíš jak si motoru váží a jak dlouho chce aby mu ještě fungoval.

Zamyšlení - na 7500km za rok kupovat diesel s turbem??
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 17.05.2015 14:28, RE: k
PetrT posted by:
Pokud vim tak Fiat nikdy žádný systém CR sám nevyvíjel, všichni výrobci nakupují u specialistů (Bosh, Delphi, Continental ... ) . Ale možná se pletu. Každopádně na rozdíl od renaultu bych se skoro ničeho od Fiatu nebál.


Teda Petře, teď mam pocit, že od tebe je to pokus o flame, protože Commonrail vyvinul Fiat (ve spolupráci s Magneti Marelli) a jako první ho nasadil už v roce 1997 do aut generace Bravo, Brava, Marea pod obchodním označením JTD. Když zavítáš např na Fiatmareaclub, dozvíš se, že spousty JTD má 400 tis + a ještě jsou kolkrát stočené. 1.9JTD a 2.4JTD, jsou téměř nesmrtelné jako TDI ale co se týká jízdy, je to uplně jiná liga.
Od Fiatu CR patent koupil Bosch a Mercedes, o pár let později i VW. Ano, Bosch ani Mercedes CR nevyvinuli.
Nejvíc zábavný je slyšet oktávkáře jak někoho odrazujou od fiatí nafty, že to nic nevydrží. Tomu říkám ironie
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Sunday 17.05.2015 16:26, RE: k
M.See posted by:
Každý výrobce udává jak pro výměnu rozvodů - kilometry / roky podle toho CO NASTANE DŘÍVEavýměnu oleje - kilometry / roky podle toho CO NASTANE DŘÍVE. U oleje jde ještě o faktor režimu ve kterým je motor používán. Tímto to výrobce jasně definoval!Pokud tazatel najel za 6 let 45000km = 7500km ročně, to by odpovídalo popojížkám, tzn kyselost oleje po roce bude značná. Nevím jaké TBN olej který tam doteď používal měl, ale longlife nebo milleroils s nano těžko, takže výměna oleje otázkou spíš jak si motoru váží a jak dlouho chce aby mu ještě fungoval. Zamyšlení - na 7500km za rok kupovat diesel s turbem??


to je přimo učebnicoví příklad nevhodneho motoru .to klio najede min150 000 a tímhle stilem mu klekne turbo protože bude totalně zasrané a pán prohlasi že renault je nespolehliví vždid on jenom jezdi a jezdil lije naftu a ono se to najednou pokazí
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.